piątek, 23 listopada 2012

Koncern Volkswagen notuje wzrost sprzedaży

Koncern Volkswagen sprzedał w ciągu dziesięciu miesięcy 2012 roku siedem i pół miliona samochodów notując wzrost o ponad 10 procent*


Koncern Volkswagen zwiększył sprzedaż na świecie od stycznia do października 2012 roku o 10,2 procent w porównaniu z rokiem ubiegłym, po raz pierwszy sprzedając 7,5 mln samochodów (I-X 2011: 6,80 mln)*. W miesiącu październiku koncern zanotował wzrost sprzedaży o 14,6 procent do 788.700 sztuk (X 2011: 688.000)*. Marka Volkswagen Samochody Osobowe zwiększyła sprzedaż w pierwszych dziesięciu miesiącach roku o 11,2 procent do 4,72 mln pojazdów. W Polsce zarejestrowano 18.864 samochody osobowe Volkswagena, jest to o 21,71 procent więcej niż przed rokiem (I-X 2011: 15.499).

„Sytuacja koncernu Volkswagen w październiku wyglądała bardzo dobrze. W Ameryce Północnej, Chinach i w Rosji odnotowaliśmy po raz kolejny duży wzrost. Jednak rynki Europy Zachodniej nadal pozostają niepewne” – powiedział w piątek w Wolfsburgu Christian Klingler, Członek Zarządu koncernu Volkswagen.

Na kontynencie amerykańskim nadal odczuwalna była pozytywna tendencja. W regionie Ameryki Północnej od stycznia do października nabywców znalazło 681.200 samochodów (I-X 2011: 543.000), co oznacza wzrost o 25,4 procent. Z tego 481.100 sztuk (I-X 2011: 360.400; +33,5 procent) przypadło na USA. W tym samym okresie koncern Volkswagen przekazał klientom w regionie Ameryki Południowej 842.200 pojazdów (I-X 2011: 777.200; +8,4 procent), w samej Brazylii klientom sprzedanych zostało 644.000 aut (I-X 2011: 586.900; +9,7 procent).

Także w regionie Azji i Pacyfiku popyt na samochody koncernu był zadowalający. Do końca października klienci odebrali 2,56 mln samochodów (I-X 2011: 2,15; +19,0 procent). Na Chiny, jako największy pojedynczy rynek, przypadło 2,26 mln sztuk (I-X.2011: 1,89; +19,6 procent). W Indiach sprzedaż wzrosła o 3,6 procent do 94.900 samochodów (I-X 2011: 91.700).

W Europie marki koncernu Volkswagen sprzedały w pierwszych dziesięciu miesiącach bieżącego roku 3,1 mln aut (I-X 2011: 3,07; +0,9 procent). W Europie Zachodniej (bez Niemiec), ze względu na utrzymującą się trudną sytuację rynkową, na samochody największego europejskiego producenta zdecydowało się 1,57 mln nabywców (I-X 2011: 1,67; -5,8 procent). Na niemieckim rynku sprzedaż wzrosła do 994.400 sztuk (I-X 2011: 960.800; +3,5 procent).

Wzrost sprzedaży samochodów koncernu Volkswagen był nadal obserwowany w Europie Środkowej i Wschodniej, gdzie klientom przekazanych zostało 534.600 aut (I-X 2011: 441.500; +21,1 procent). Na Rosję przypadło 262.200 pojazdów (I-X 2011: 178.700; + 46,7 procent).

Marka Volkswagen Samochody Osobowe na świecie

Marka Volkswagen Samochody Osobowe sprzedała od stycznia do października bieżącego roku 4,72 mln samochodów (I-X 2011: 4,24 mln, +11,2 procent). W miesiącu październiku klienci odebrali 501.300 osobowych Volkswagenów (październik 2011: 430.900; + 16,3 procent).

W Europie Volkswagen utrzymał od stycznia do października wysoki poziom 1,44 mln pojazdów (1,44; +0,5 procent). Wzrost marka generowała przede wszystkim w Europie Środkowej i Wschodniej, gdzie sprzedaż zwiększyła się o 28,8 procent do 223.100 sztuk (I-X 2011: 173.100). W Rosji, która jest największym pojedynczym rynkiem w regionie, liczba sprzedanych aut wzrosła do 137.200 sztuk (I-X 2011: 91.000; +50,8 procent). W Europie Zachodniej (bez Niemiec) ze względu na ogólnie trudną sytuację rynkową sprzedaż spadła o 6,0 procent do 719.100 samochodów (I-X 2011: 764.700). W Niemczech w pierwszych dziesięciu miesiącach bieżącego roku Volkswagen Samochody Osobowe przekazał klientom 501.300 pojazdów (I-X 2011: 498.400; +0,6 procent).

W regionie Azji i Pacyfiku marka odnotowała w miesiącach styczeń – październik wzrost sprzedaży o 17,4 procent; nabywców znalazło 1,89 mln samochodów (I-X 2011: 1,61 mln). Z tego na Chiny (z Hongkongiem), jako największy pojedynczy rynek w regionie, przypadło 1,71 mln aut (I-X 2011: 1,45 mln; + 18,4 procent). Także na kontynencie amerykańskim sprzedaż rozwijała się pozytywnie: w regionie Ameryki Północnej wzrosła o 25,6 procent do 508.500 sztuk (I-X 2011: 404.900). Kontynuacja tendencji wzrostowej zauważalna była przede wszystkim w USA, gdzie klienci zakupili 357.400 osobowych Volkswagenów (I-X 2011: 263.500; +35,6 procent). W Ameryce

źródło: Volkswagen

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz