wtorek, 13 listopada 2012

„Think Blue. Factory.” – przyjazne środowisku fabryki Volkswagena

Podczas konferencji „Think Blue. Factory. 2012” , która odbyła się w Wolfsburgu w miniony piątek, spotkało się 350 ekspertów z dziedziny energii z 21 zakładów Volkswagena. Omówili oni postępy we wprowadzaniu w życie koncepcji „Think Blue. Factory.” i uzgodnili kolejne cele pośrednie.


W grudniu 2011 roku ustalono, że w zakładach marki Volkswagen na całym świecie do 2018 roku obniżone zostanie zużycie energii, wody, generowanie odpadów i emisji CO2 z produkcji o 25% na każdy wyprodukowany samochód. Program działań zmierzających do osiągnięcia tego celu nazywa się we wszystkich zakładach Volkswagena „Think Blue. Factory.”

Hubert Waltl, Członek Zarządu Marki Volkswagen Samochody Osobowe ds. Produkcji i Logistyki wyjaśnił: „Think Blue. Factory.” jest kompleksową strategią łączącą wszystkie działania ekologiczne w zakładach marki Volkswagen. Postawiliśmy sobie dwa istotne cele dla produkcji: więcej ekologii – mniej obciążenia dla środowiska. Każdy zakład opracował swój indywidualny, dostosowany do lokalnych warunków sposób osiągnięcia tych celów do 2018 roku.

Podczas „Think Blue. Factory. 2012” Volkswagen nagrodził najlepsze rozwiązania redukujące zużycie energii w swoich zakładach produkcyjnych. W kategorii „Najniższe obciążenie podstawowe” nagrodę za najmniejsze roczne zużycie energii otrzymały zakłady w Polkowicach (Polska) i Pampelunie (Hiszpania). W kategorii „Najlepsze osiągnięcia” – czyli największa redukcja zużycia energii w porównaniu z rokiem poprzednim, nagrodę otrzymały również polskie zakłady w Polkowicach, fabryka w Pune (Indie) oraz dział produkcji części z tworzywa sztucznego w zakładach w Wolfsburgu.

Wyróżnione zostało także szczególne osobiste zaangażowanie załóg Volkswagena. Pracownicy z zakładów w Brunszwiku, Hanowerze i Wolfsburgu zostali nagrodzeni przez Łączną Radę Zakładową Volkswagen AG „Pucharem Pracowników 2012” za pomysły związane z oszczędnością energii na stanowisku pracy. Prof. dr Werner Neubauer, Członek Zarządu Marki Volkswagen Samochody Osobowe ds. Podzespołów powiedział: „Temat zrównoważonego rozwoju odgrywa coraz większą rolę w globalnej konkurencji. „Think Blue. Factory.” obejmuje katalog działań wykraczających poza poszczególne zakłady, z których mogą korzystać eksperci. Jednak czynnikiem decydującym o powodzeniu prawdziwego „Think Blue. Factory.” jest codzienne osobiste zaangażowanie naszych pracowników na całym świecie.”

Eksperci z zakładów Volkswagena przedstawili rozwiązania wdrożone w ich zakładach, mające na celu ochronę zasobów naturalnych. Najbardziej innowacyjne rozwiązania z każdego zakładu zostały zaprezentowane na odpowiednich wystawach tematycznych. Na przykład zakład Kassel przedstawił bardziej efektywną energetycznie powłokę wewnętrzną dla pieców do hartowania w dziale produkcji podzespołów. Zakład podzespołów w Brunszwiku zaprezentował innowacyjny filtr wysokotemperaturowy, a zakład w Emden poinformował o największym na świecie polu geotermicznym bezpośrednio nad Morzem Północnym. Łącznie zaprezentowanych zostało 21 przykładów działań redukujących zużycie energii i obciążenie środowiska z przykładami z codziennej pracy z poszczególnych zakładów Volkswagena.

źródło: Volkswagen

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz