Mercedes-Benz świętuje czas pełen rekordów. Grudniowy wynik był najlepszym w historii firmy (139 180 aut, +11,2 proc.), podobnie jak cały ubiegły rok. W ciągu minionych 12 miesięcy klienci na całym świecie kupili 1 461 680 samochodów spod znaku trójramiennej gwiazdy, o 10,7 proc. więcej niż w roku 2012.
- Sprzedaż marki Mercedes-Benz wzrosła w 2013 roku o ponad 10 procent. Nasza strategia wzrostu działa, zwłaszcza w Europie oraz USA, gdzie zwiększyliśmy udziały w rynku. Dwucyfrowy wzrost odnotowany w Chinach pokazuje, że i tu jesteśmy na właściwej drodze - powiedział dr Dieter Zetsche, prezes Daimler AG i szef Mercedes-Benz Cars.- Ubiegły rok minął dla nas zwłaszcza pod znakiem limuzyn. Na drogi wyjechała nowa Klasa E, ustanawiając nowe wzorce w swoim segmencie, a wraz z premierą nowej Klasy S spełniliśmy obietnicę zbudowania najlepszego samochodu na świecie. Kontynuowaliśmy też podbój klasy aut kompaktowych. Dwie trzecie nabywców modelu CLA przesiadło się do niego z samochodu innej marki.
W 2014 roku Mercedes-Benz spodziewa się dalszego wzrostu sprzedaży. Klasy CLA, E i S zadebiutują na wszystkich rynkach, nastąpi również dalszy ciąg inicjatywy produktowej. Wiosną ruszy sprzedaż nowej Klasy C oraz SUV-a GLA, a w czwartym kwartale br. u dealerów pojawią się następcy smarta. Do 2020 roku Mercedes-Benz planuje zaprezentować ponad 30 nowych modeli.
- Dalsze wzrosty zapewnią nam nie tylko nowe modele. Nasza strategia sprzedażowo-marketingowa „Mercedes-Benz 2020 - Best Customer Experience” jeszcze silniej koncentruje się na tym, czego oczekują klienci. W ostatnich latach wiele zresztą osiągnęliśmy - nowoczesne, miejskie formaty i nacisk na obecność w sieci jeszcze bardziej zbliżyły nas do nabywców. W tym roku mamy zamiar konsekwentnie podążać tym szlakiem - dodał Ola Källenius, członek zarządu Mercedes-Benz Cars ds. sprzedaży i marketingu.
Wzrost sprzedaży na wszystkich kontynentach
W ubiegłym roku Mercedes-Benz zwiększył sprzedaż we wszystkich kluczowych regionach. W USA odnotowano dwucyfrowy wzrost (+14,0 proc.) - nabywców znalazło tam 312 534 auta spod znaku trójramiennej gwiazdy.
W Chinach producent ze Stuttgartu osiągnął trwały wzrost sprzedaży, prowadząc działania marketingowe oraz sprzedażowe pod szyldem Beijing Mercedes-Benz Sales Service Co. Ltd. (BMBS). W 2013 roku dostarczono tam 218 045 samochodów Mercedes-Benz, o 11,1 proc. więcej niż przed rokiem. W grudniu wzrost sprzedaży sięgnął rekordowych 24,4 proc.
Znakomity wynik uzyskano również w Japonii - 53 037 aut to o jedną trzecią więcej niż w roku 2012.
Zwiększanie udziału rynkowego w Europie
Także na wymagającym rynku europejskim Mercedes-Benz zdobył dodatkowych klientów. W ciągu minionych 12 miesięcy firma sprzedała na Starym Kontynencie 660 566 samochodów, o 5,9 proc. więcej niż przed rokiem. Rekordowe wzrosty osiągnięto w Wielkiej Brytanii (+19,6 proc.), Belgii (+17,3 proc.) oraz Turcji (+57,3 proc.).
W rodzimych Niemczech dostarczono 255 238 pojazdów (2012 rok: 261 083 sztuki). Mimo kurczącego się rynku Mercedes-Benz zyskał tam dodatkowe udziały i po raz kolejny okazał się najpopularniejszą marką aut premium.
Nowe modele kompaktowe podążają drogą sukcesu
Pomyślnie kontynuowano również ofensywę modelową w segmencie aut kompaktowych, które skutecznie przyciągają odbiorców z zupełnie nowych grup. Łącznie, Klasę A, B i CLA wybrało 371 399 klientów, o 64 proc. więcej niż w roku 2012. Na początku 2014 roku gama kompaktowych modeli wzbogaci się o nowego kompaktowego SUV-a - GLA.
Klasa C nadal najlepiej sprzedającym się modelem Mercedes-Benz
Od lat najpopularniejszym modelem Mercedes-Benz pozostaje Klasa C. Dotyczy to także poprzedniej generacji modelu, która w siódmym i ostatnim roku dostępności trafiła do 303 416 nabywców (wersje sedan i kombi; sprzedaż w 2012 roku: 333 126 sztuk), a łącznie znalazła ponad 2,2 mln odbiorców. Odmiana sedan cieszy się szczególnym wzięciem w USA, RPA oraz krajach BRIC, zaś kombi jest chętnie wybierane przez klientów europejskich. Produkcja następcy rusza w tym miesiącu i po raz pierwszy będzie odbywała się na czterech kontynentach: w Bremen (Niemcy), East London (RPA), Tuscaloosa (USA) oraz Pekinie (Chiny).
Inicjatywa w segmencie limuzyn: światowy sukces nowych Klas E i S
Mijający rok zakończył się znakomitymi grudniowymi wynikami sprzedaży Klasy E - klienci na świecie kupili 27 833 egzemplarze sedana i kombi (+33,7 proc.). W całym 2013 roku model znalazł 242 562 nabywców (+7,6 proc.). Warto przypomnieć, że wiosną ruszyła sprzedaż odnowionej Klasy E w wersji sedan i kombi, a latem - coupe oraz kabrioletu. W Chinach od czterech miesięcy jest też dostępny 4-drzwiowy wariant z przedłużonym rozstawem osi.
W ciągu zaledwie kilku tygodni od wymiany generacyjnej Klasa S znów stała się najchętniej kupowaną luksusową limuzyną na świecie. Poprzednia odsłona modelu była rynkowym liderem przez cały okres cyklu produkcyjnego - dziewięć lat. W połowie br. do gamy produktowej dołączy najmocniejsza odmiana S 65 AMG oraz Klasa S Coupe.
SUV-y i sportowe wozy ze Stuttgartu
Mercedes-Benz dostarczył w ubiegłym roku 324 694 SUV-y - więcej niż kiedykolwiek wcześniej (+12,1 proc.). Niesłabnącą popularnością cieszy się kultowa Klasa G, której sprzedaż od 2009 roku wzrosła aż trzykrotnie. GLK (+14,3 proc.), GL (+29,4 proc.) oraz klasa M (+4,4 proc.) także ustanowiły kolejne rekordy popularności.
Coupe, kabriolety i roadstery Mercedes-Benz to auta, które pozwalają spełniać marzenia kierowców na całym świecie. W ubiegłym roku trafiły do 162 610 nabywców, co daje rynkowy udział na poziomie około 50 proc. Modele SLK, Klasa E w wersjach coupe i kabriolet oraz CLS regularnie zajmują czołowe miejsca w rankingach rejestracji nowych aut w swoich segmentach.
Mercedes-AMG na fali
Rok 2013 był szczególnie udany dla sportowej marki Mercedes-Benz. Po raz kolejny sprzedaż Mercedes-AMG osiągnęła rekordowy pułap. Wzmocniły ją modele z nowych segmentów: A 45 AMG oraz CLA 45 AMG, zasilane najmocniejszym na świecie produkowanym seryjnie silnikiem 4-cylindrowym. Dodatkowo, wybrane modele dostępne są teraz w mocniejszych odmianach S lub z napędem na obie osie 4Matic.
W międzyczasie z Affalterbach wyjechał 10-tysięczny egzemplarz supersportowego modelu SLS AMG. Jego sprzedaż ruszyła wiosną 2010 roku. Dzisiaj to samochód uważany za klasyka przyszłości - nie tylko ze względu na porywający design i dynamikę jazdy.
Ponad 100 tys. smartów fortwo
Popyt na dwumiejscowego smarta fortwo nie słabnie nawet pod koniec cyklu produkcyjnego - z wynikiem 100 792 sprzedanych w minionych 12 miesiącach egzemplarzy model niemal osiągnął poziom zapotrzebowania z 2012 roku (103 722 sztuki). Bardzo dobrze sprzedaje się elektryczny smart fortwo electric drive, który w Niemczech zdobył tytuł rynkowego lidera roku 2013. Premiera handlowa następców smarta odbędzie się w czwartym kwartale br.
Sprzedaż Mercedes-Benz w Polsce: ponad 13-proc. wzrost
W 2013 roku zarejestrowano w Polsce 6107 nowych Mercedesów, o 12,8 proc. więcej niż w 2012. Jednocześnie Mercedes-Benz był najchętniej wybieraną marką aut premium wśród nabywców indywidualnych (1250 pojazdów; dane PZPM).
W 2014 roku Mercedes-Benz spodziewa się dalszego wzrostu sprzedaży. Klasy CLA, E i S zadebiutują na wszystkich rynkach, nastąpi również dalszy ciąg inicjatywy produktowej. Wiosną ruszy sprzedaż nowej Klasy C oraz SUV-a GLA, a w czwartym kwartale br. u dealerów pojawią się następcy smarta. Do 2020 roku Mercedes-Benz planuje zaprezentować ponad 30 nowych modeli.
- Dalsze wzrosty zapewnią nam nie tylko nowe modele. Nasza strategia sprzedażowo-marketingowa „Mercedes-Benz 2020 - Best Customer Experience” jeszcze silniej koncentruje się na tym, czego oczekują klienci. W ostatnich latach wiele zresztą osiągnęliśmy - nowoczesne, miejskie formaty i nacisk na obecność w sieci jeszcze bardziej zbliżyły nas do nabywców. W tym roku mamy zamiar konsekwentnie podążać tym szlakiem - dodał Ola Källenius, członek zarządu Mercedes-Benz Cars ds. sprzedaży i marketingu.
Wzrost sprzedaży na wszystkich kontynentach
W ubiegłym roku Mercedes-Benz zwiększył sprzedaż we wszystkich kluczowych regionach. W USA odnotowano dwucyfrowy wzrost (+14,0 proc.) - nabywców znalazło tam 312 534 auta spod znaku trójramiennej gwiazdy.
W Chinach producent ze Stuttgartu osiągnął trwały wzrost sprzedaży, prowadząc działania marketingowe oraz sprzedażowe pod szyldem Beijing Mercedes-Benz Sales Service Co. Ltd. (BMBS). W 2013 roku dostarczono tam 218 045 samochodów Mercedes-Benz, o 11,1 proc. więcej niż przed rokiem. W grudniu wzrost sprzedaży sięgnął rekordowych 24,4 proc.
Znakomity wynik uzyskano również w Japonii - 53 037 aut to o jedną trzecią więcej niż w roku 2012.
Zwiększanie udziału rynkowego w Europie
Także na wymagającym rynku europejskim Mercedes-Benz zdobył dodatkowych klientów. W ciągu minionych 12 miesięcy firma sprzedała na Starym Kontynencie 660 566 samochodów, o 5,9 proc. więcej niż przed rokiem. Rekordowe wzrosty osiągnięto w Wielkiej Brytanii (+19,6 proc.), Belgii (+17,3 proc.) oraz Turcji (+57,3 proc.).
W rodzimych Niemczech dostarczono 255 238 pojazdów (2012 rok: 261 083 sztuki). Mimo kurczącego się rynku Mercedes-Benz zyskał tam dodatkowe udziały i po raz kolejny okazał się najpopularniejszą marką aut premium.
Nowe modele kompaktowe podążają drogą sukcesu
Pomyślnie kontynuowano również ofensywę modelową w segmencie aut kompaktowych, które skutecznie przyciągają odbiorców z zupełnie nowych grup. Łącznie, Klasę A, B i CLA wybrało 371 399 klientów, o 64 proc. więcej niż w roku 2012. Na początku 2014 roku gama kompaktowych modeli wzbogaci się o nowego kompaktowego SUV-a - GLA.
Klasa C nadal najlepiej sprzedającym się modelem Mercedes-Benz
Od lat najpopularniejszym modelem Mercedes-Benz pozostaje Klasa C. Dotyczy to także poprzedniej generacji modelu, która w siódmym i ostatnim roku dostępności trafiła do 303 416 nabywców (wersje sedan i kombi; sprzedaż w 2012 roku: 333 126 sztuk), a łącznie znalazła ponad 2,2 mln odbiorców. Odmiana sedan cieszy się szczególnym wzięciem w USA, RPA oraz krajach BRIC, zaś kombi jest chętnie wybierane przez klientów europejskich. Produkcja następcy rusza w tym miesiącu i po raz pierwszy będzie odbywała się na czterech kontynentach: w Bremen (Niemcy), East London (RPA), Tuscaloosa (USA) oraz Pekinie (Chiny).
Inicjatywa w segmencie limuzyn: światowy sukces nowych Klas E i S
Mijający rok zakończył się znakomitymi grudniowymi wynikami sprzedaży Klasy E - klienci na świecie kupili 27 833 egzemplarze sedana i kombi (+33,7 proc.). W całym 2013 roku model znalazł 242 562 nabywców (+7,6 proc.). Warto przypomnieć, że wiosną ruszyła sprzedaż odnowionej Klasy E w wersji sedan i kombi, a latem - coupe oraz kabrioletu. W Chinach od czterech miesięcy jest też dostępny 4-drzwiowy wariant z przedłużonym rozstawem osi.
W ciągu zaledwie kilku tygodni od wymiany generacyjnej Klasa S znów stała się najchętniej kupowaną luksusową limuzyną na świecie. Poprzednia odsłona modelu była rynkowym liderem przez cały okres cyklu produkcyjnego - dziewięć lat. W połowie br. do gamy produktowej dołączy najmocniejsza odmiana S 65 AMG oraz Klasa S Coupe.
SUV-y i sportowe wozy ze Stuttgartu
Mercedes-Benz dostarczył w ubiegłym roku 324 694 SUV-y - więcej niż kiedykolwiek wcześniej (+12,1 proc.). Niesłabnącą popularnością cieszy się kultowa Klasa G, której sprzedaż od 2009 roku wzrosła aż trzykrotnie. GLK (+14,3 proc.), GL (+29,4 proc.) oraz klasa M (+4,4 proc.) także ustanowiły kolejne rekordy popularności.
Coupe, kabriolety i roadstery Mercedes-Benz to auta, które pozwalają spełniać marzenia kierowców na całym świecie. W ubiegłym roku trafiły do 162 610 nabywców, co daje rynkowy udział na poziomie około 50 proc. Modele SLK, Klasa E w wersjach coupe i kabriolet oraz CLS regularnie zajmują czołowe miejsca w rankingach rejestracji nowych aut w swoich segmentach.
Mercedes-AMG na fali
Rok 2013 był szczególnie udany dla sportowej marki Mercedes-Benz. Po raz kolejny sprzedaż Mercedes-AMG osiągnęła rekordowy pułap. Wzmocniły ją modele z nowych segmentów: A 45 AMG oraz CLA 45 AMG, zasilane najmocniejszym na świecie produkowanym seryjnie silnikiem 4-cylindrowym. Dodatkowo, wybrane modele dostępne są teraz w mocniejszych odmianach S lub z napędem na obie osie 4Matic.
W międzyczasie z Affalterbach wyjechał 10-tysięczny egzemplarz supersportowego modelu SLS AMG. Jego sprzedaż ruszyła wiosną 2010 roku. Dzisiaj to samochód uważany za klasyka przyszłości - nie tylko ze względu na porywający design i dynamikę jazdy.
Ponad 100 tys. smartów fortwo
Popyt na dwumiejscowego smarta fortwo nie słabnie nawet pod koniec cyklu produkcyjnego - z wynikiem 100 792 sprzedanych w minionych 12 miesiącach egzemplarzy model niemal osiągnął poziom zapotrzebowania z 2012 roku (103 722 sztuki). Bardzo dobrze sprzedaje się elektryczny smart fortwo electric drive, który w Niemczech zdobył tytuł rynkowego lidera roku 2013. Premiera handlowa następców smarta odbędzie się w czwartym kwartale br.
Sprzedaż Mercedes-Benz w Polsce: ponad 13-proc. wzrost
W 2013 roku zarejestrowano w Polsce 6107 nowych Mercedesów, o 12,8 proc. więcej niż w 2012. Jednocześnie Mercedes-Benz był najchętniej wybieraną marką aut premium wśród nabywców indywidualnych (1250 pojazdów; dane PZPM).
źródło: Mercedes-Benz
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz