Nagrodę Audi Urban Future Award 2012, za koncepcję nowoczesnej urbanizacji regionu metropolii Boston/Waszyngton, zdobyło amerykańskie biuro architektoniczne Höweler + Yoon Architecture. Cenna pod względem urbanistycznym i architektonicznym koncepcja „Shareway“ – „wspólnej drogi“ stworzona przez amerykańskich architektów, oznacza rewolucję w codziennych dojazdach z miejsca zamieszkania do miejsca pracy. Jej przewodnią myśl, stanowi spojenie komunikacji indywidualnej i publicznej za pomocą nowatorskiej platformy komunikacyjnej. Łączy ona istniejącą infrastrukturę, z inteligentnymi drogami komunikacyjnymi i sieciami. Za swój całościowo sterowany system komunikacji, biuro Höweler + Yoon Architecture otrzymało nagrodę pieniężną w wys. 100 tys. euro.
John Thackara, teoretyk wzornictwa i przewodniczący jury złożonego z przedstawicieli różnych dyscyplin, tak uzasadnił werdykt: „Jury przyznało nagrodę Audi Urban Future Award 2012 zespołowi biura architektonicznego Höweler + Yoon Architecture za projekt BosWash. Z naszego punktu widzenia, w projekcie tym najkonkretniej zrealizowano zadanie postawione przed uczestnikami konkursu. Ponadto, jego idee mają duży potencjał realizacji w praktyce, przynajmniej częściowo i zgodnie z wyznaczonymi w konkursie ramami czasowymi, tj. do 2030 r. Jury doceniło rzetelną analizę kontekstu społecznego i ekonomicznego. Koncepcja zawiera zarówno społeczne, jak i technologiczne elementy innowacyjne, połączone w jeden system. Duże wrażenie wywarła też jakość szczegółów architektonicznych projektu.“
„Zwycięski projekt posłuży jako wizjonerska lista wymagań stawianych wobec mobilności w miastach jutra. To swoiste miejskie dossier będzie szczegółową instrukcją, jak można planować lub zmieniać regiony metropolii, aby uniknąć zagęszczenia komunikacyjnego“ – powiedział Rupert Stadler, prezes Zarządu Audi AG.
Nagroda Audi Urban Future Award ma się przyczynić do lepszego poznania metropolii jutra, ponieważ dopiero rozwój miast pokaże, jaką formę będzie mogła przybrać indywidualna mobilność. Aby dzisiaj móc aktywnie wpływać na kształt jutra, Audi musi zrozumieć znaczące wzorce urbanistyczne i ich rolę dla mobilności jutra.
Projekt zespołu Höweler + Yoon Architecture, Boston/Waszyngton „American Dream“ jest zupełnie nową koncepcją
Podstawę projektu „New American Dream“ bostońskiego biura, stanowi nowy konsensus społeczny. W jego centrum znajduje się wspólnota mieszkańców, dzielenie się z innymi jest ważniejsze niż posiadanie. Ważnym elementem koncepcji jest nowa organizacja i powiązanie wszystkich środków komunikacji w jedną, zaawansowaną technologicznie, optymalną i ciągle aktywną główną arterię komunikacyjną. Tzw. „Bundle“ przebiega przez cały region od Bostonu do Waszyngtonu oraz w efektywny sposób łączy przedmieścia i miasta w jedną przestrzeń liczącą ponad 53 miliony mieszkańców.
Więcej na ten temat na stronie http://mooove.com
http://mooove.com/on-hoeweler-yoon-architecture (w języku angielskim)
„Bardzo cieszymy się z tej nagrody. Audi i Stylepark postawiło przed nami wspaniałe zadanie - rozważenie mobilności roku 2030 już dziś“ – powiedzieli przedstawiciele zespołu Höweler + Yoon Architecture. „Inicjatywa rzeczywiście ma potencjał, by dzięki realistycznym pomysłom posunąć naprzód dyskurs pomiędzy urbanistyką, architekturą i techniką motoryzacyjną. Wszystkie te czynniki są ważne dla całościowego rozumienia wzornictwa. Jest to dla nas prawdziwy przywilej, że możemy być częścią tej inicjatywy.“
Pierwszą edycję konkursu architektonicznego, koncern Audi AG przeprowadził w 2010 r. W bieżącym roku, uczestnicy ponownie rywalizowali o nagrodę stanowiącą najwyższą w Niemczech gratyfikację finansową dla laureatów konkursu w zakresie architektury. Poza zwycięskim zespołem Höweler + Yoon Architecture, w tegorocznej, drugiej edycji konkursu udział wzięły cztery inne biura architektoniczne, które przedstawiły koncepcje rozwoju metropolii, gdzie znajdują się ich siedziby: CRIT (Mumbaj, Indie), NODE Architecture & Urbanism (Delta Rzeki Perłowej, Chiny), Superpool (Stambuł, Turcja) i Urban-Think Tank (São Paulo, Brazylia).
Nawet jeśli uczestnicy konkursu stworzyli wizje rozwoju dla zupełnie różnych regionów, to z wizji tych można odczytać ogólne wnioski ważne dla mobilności jutra:
- Przestrzeń to bardzo rzadkie dobro w megametropoliach: należy więc sprawić, żeby samochody efektywnie ją wykorzystywały.
- Przestrzeń mieszkalna w metropoliach staje się coraz droższa, na własne auto można przeznaczyć więc mniej środków finansowych. „Sharing“ – „dzielenie z innymi“ coraz bardziej zyskuje na znaczeniu w miastach.
- Rewolucja cyfrowa dociera do przestrzeni miejskiej. Samochód mógłby spełniać nową rolę jako swojego rodzaju interfejs.
- Zharmonizowane korzystanie kolejno z różnych środków komunikacji – tzw. mobilność intermedialna – stanowi podstawę zrównoważonej mobilności.
Obrady jury i wręczenie nagrody
Jury obradowało 18 października przed południem, w Hasköy Spinning Factory w Stambule. W skład jury wchodzili: Diana Barco, architekt i założycielka fundacji Rogelio Salmona Foundation (Kolumbia); Christian Gärtner, kurator i członek Zarządu Stylepark AG (Niemcy); Adam Greenfield, web designer i założyciel Urbanscale (USA); Harish Hande, członek Zarządu i założyciel Selco Solar India (Indie); Wang Lu, architekt, dziennikarz i założyciel Studio in+of architecture (Chiny); Jürgen Mayer H., architekt, założyciel J. MAYER H. Architects i zwycięzca nagrody Audi Urban Future Award 2010 (Niemcy); Rupert Stadler, prezes Zarządu Audi AG (Niemcy); John Thackara, teoretyk wzornictwa i dyrektor Doors of Perception (Wielka Brytania) i Yeşim Ustaoğlu, filmowiec (Turcja).
Decyzję o przyznaniu nagrody koncepcji biura Höweler + Yoon Architecture, jury podjęło po gorącej dyskusji. Również wizje jutra pozostałych czterech biur architektonicznych zawierają inspirujące możliwości postrzegania mobilności w megametropoliach przyszłości.
„Zwycięski projekt posłuży jako wizjonerska lista wymagań stawianych wobec mobilności w miastach jutra. To swoiste miejskie dossier będzie szczegółową instrukcją, jak można planować lub zmieniać regiony metropolii, aby uniknąć zagęszczenia komunikacyjnego“ – powiedział Rupert Stadler, prezes Zarządu Audi AG.
Nagroda Audi Urban Future Award ma się przyczynić do lepszego poznania metropolii jutra, ponieważ dopiero rozwój miast pokaże, jaką formę będzie mogła przybrać indywidualna mobilność. Aby dzisiaj móc aktywnie wpływać na kształt jutra, Audi musi zrozumieć znaczące wzorce urbanistyczne i ich rolę dla mobilności jutra.
Projekt zespołu Höweler + Yoon Architecture, Boston/Waszyngton „American Dream“ jest zupełnie nową koncepcją
Podstawę projektu „New American Dream“ bostońskiego biura, stanowi nowy konsensus społeczny. W jego centrum znajduje się wspólnota mieszkańców, dzielenie się z innymi jest ważniejsze niż posiadanie. Ważnym elementem koncepcji jest nowa organizacja i powiązanie wszystkich środków komunikacji w jedną, zaawansowaną technologicznie, optymalną i ciągle aktywną główną arterię komunikacyjną. Tzw. „Bundle“ przebiega przez cały region od Bostonu do Waszyngtonu oraz w efektywny sposób łączy przedmieścia i miasta w jedną przestrzeń liczącą ponad 53 miliony mieszkańców.
Więcej na ten temat na stronie http://mooove.com
http://mooove.com/on-hoeweler-yoon-architecture (w języku angielskim)
„Bardzo cieszymy się z tej nagrody. Audi i Stylepark postawiło przed nami wspaniałe zadanie - rozważenie mobilności roku 2030 już dziś“ – powiedzieli przedstawiciele zespołu Höweler + Yoon Architecture. „Inicjatywa rzeczywiście ma potencjał, by dzięki realistycznym pomysłom posunąć naprzód dyskurs pomiędzy urbanistyką, architekturą i techniką motoryzacyjną. Wszystkie te czynniki są ważne dla całościowego rozumienia wzornictwa. Jest to dla nas prawdziwy przywilej, że możemy być częścią tej inicjatywy.“
Pierwszą edycję konkursu architektonicznego, koncern Audi AG przeprowadził w 2010 r. W bieżącym roku, uczestnicy ponownie rywalizowali o nagrodę stanowiącą najwyższą w Niemczech gratyfikację finansową dla laureatów konkursu w zakresie architektury. Poza zwycięskim zespołem Höweler + Yoon Architecture, w tegorocznej, drugiej edycji konkursu udział wzięły cztery inne biura architektoniczne, które przedstawiły koncepcje rozwoju metropolii, gdzie znajdują się ich siedziby: CRIT (Mumbaj, Indie), NODE Architecture & Urbanism (Delta Rzeki Perłowej, Chiny), Superpool (Stambuł, Turcja) i Urban-Think Tank (São Paulo, Brazylia).
Nawet jeśli uczestnicy konkursu stworzyli wizje rozwoju dla zupełnie różnych regionów, to z wizji tych można odczytać ogólne wnioski ważne dla mobilności jutra:
- Przestrzeń to bardzo rzadkie dobro w megametropoliach: należy więc sprawić, żeby samochody efektywnie ją wykorzystywały.
- Przestrzeń mieszkalna w metropoliach staje się coraz droższa, na własne auto można przeznaczyć więc mniej środków finansowych. „Sharing“ – „dzielenie z innymi“ coraz bardziej zyskuje na znaczeniu w miastach.
- Rewolucja cyfrowa dociera do przestrzeni miejskiej. Samochód mógłby spełniać nową rolę jako swojego rodzaju interfejs.
- Zharmonizowane korzystanie kolejno z różnych środków komunikacji – tzw. mobilność intermedialna – stanowi podstawę zrównoważonej mobilności.
Obrady jury i wręczenie nagrody
Jury obradowało 18 października przed południem, w Hasköy Spinning Factory w Stambule. W skład jury wchodzili: Diana Barco, architekt i założycielka fundacji Rogelio Salmona Foundation (Kolumbia); Christian Gärtner, kurator i członek Zarządu Stylepark AG (Niemcy); Adam Greenfield, web designer i założyciel Urbanscale (USA); Harish Hande, członek Zarządu i założyciel Selco Solar India (Indie); Wang Lu, architekt, dziennikarz i założyciel Studio in+of architecture (Chiny); Jürgen Mayer H., architekt, założyciel J. MAYER H. Architects i zwycięzca nagrody Audi Urban Future Award 2010 (Niemcy); Rupert Stadler, prezes Zarządu Audi AG (Niemcy); John Thackara, teoretyk wzornictwa i dyrektor Doors of Perception (Wielka Brytania) i Yeşim Ustaoğlu, filmowiec (Turcja).
Decyzję o przyznaniu nagrody koncepcji biura Höweler + Yoon Architecture, jury podjęło po gorącej dyskusji. Również wizje jutra pozostałych czterech biur architektonicznych zawierają inspirujące możliwości postrzegania mobilności w megametropoliach przyszłości.
źródło: Audi
Fajnie napisane. Pozdrawiam i gratuluję.
OdpowiedzUsuńAkurat jak dla mnie posiadanie własnej firmy było bardzo ważne. Dlatego odkąd ją posiadam to również staram się aby wprowadzać cały czas innowacje. Bardzo podoba mi się rozwiązanie elektronicznego obiegu dokumentów https://www.connecto.pl/jak-elektroniczny-obieg-dokumentow-wplywa-na-dzialanie-firmy/ które po prostu jest przydatne.
OdpowiedzUsuńBardzo dobry wpis. Pozdrawiam serdecznie.
OdpowiedzUsuńSamo sprawne działanie firmy jest bardzo dobrą sprawą gdyż świadczy o jej ciągłym rozwoju. Ja także uważam, że warto przeczytać o dobrych praktykach Salesforce https://www.pewnybiznes.info/praktyki-salesforce-dowiedz/ i są one na pewno pożądane w każdej firmie.
OdpowiedzUsuń