W pierwszych trzech kwartałach tego roku Volkswagen Samochody Użytkowe przekazał klientom na całym świecie 409.300 miejskich samochodów dostawczych, transporterów i pickupów. Oznacza to wzrost o 4,9 procent w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego (styczeń – wrzesień 2011: 390.000). Sprzedaż użytkowych samochodów Volkswagena w Polsce w tym okresie wzrosła o 4,26% i wyniosła 4.042 sztuki (I-IX 2011: 3.877).
Sprzedaż pickupa Amarok zwiększyła się o 23,9 procent do 58.700 samochodów (I-IX 2011: 47.400). Sprzedaż Craftera wzrosła o 35,4 procent do 36.400 sztuk (I-IX 2011: 26.900). Seria T5 znalazła o 3,6 procent więcej nabywców – 119.900 (I-IX 2011: 115.800). Światowa sprzedaż Caddy spadła o 2,2 procent do 115.800 samochodów (I-IX 2011: 118.400).
W Europie Zachodniej marka przekazała klientom w okresie od stycznia do września 2012 roku o 1,2 procent więcej pojazdów, mianowicie 214.600 sztuk. W Europie Wschodniej sprzedaż wzrosła do końca września o 24,3 procent do 30.900 aut.
Niemcy ze wzrostem w pierwszych dziewięciu miesiącach 2012 roku o 2,7 procent do 93.700 samochodów były największym europejskim rynkiem dla użytkowych Volkswagenów.
W Polsce w pierwszych dziewięciu miesiącach tego roku sprzedano 4.042 użytkowe samochody Volkswagena, jest to o 4,26% więcej niż w tym samym okresie rok wcześniej (I-IX 2011: 3.877). Największa popularnością nieustannie cieszy się Caddy, na którego zdecydowało się 1.758 klientów. Na drugim miejscu plasuje się seria T5 z liczbą 1.025 sprzedanych samochodów i udziałem w runku na poziomie 23,05 procent. Największy z modeli marki Volkswagen samochody Użytkowe – Crafter zanotował sprzedaż w ilości 653 sztuk. Amaroka kupiło 250 osób, niemniej auto to zanotowało największy wzrost sprzedaży w segmencie o 34,54 procent, wynikający z lepszej dostępności tego modelu na rynku, dzięki rozpoczęciu produkcji w Hanowerze.
„W napiętej sytuacji ogólnej w strefie euro utrzymujemy naszą sprzedaż na stałym poziomie. W rezultacie notujemy nadal lepsze wyniki, niż pozostała część rynku, która odnotowała spadek, ale jesteśmy w pełni świadomi trudnej sytuacji” – podkreślił Bram Schot, Członek Zarządu ds. Sprzedaży i Marketingu marki Volkswagen Samochody Użytkowe.
W Ameryce Południowej marka przekazała klientom 108.100 samochodów – o trzy procent więcej, niż w porównywalnym okresie ubiegłego roku. Sprzedaż Saveiro spadła o 6,5 procent do 58.100 sztuk (styczeń – wrzesień 2011: 62.100), T2 znalazło o pięć procent więcej nabywców niż rok wcześniej (styczeń – wrzesień 2011: 19.500; styczeń – wrzesień 2012: 20.500).
W Afryce sprzedaż użytkowych Volkswagenów zwiększyła się o 17,3 procent do 14.300 pojazdów, w regionie Azji i Pacyfiku marka ze sprzedażą 13.300 aut odnotowała wzrost o 59,8 procent.
W Europie Zachodniej marka przekazała klientom w okresie od stycznia do września 2012 roku o 1,2 procent więcej pojazdów, mianowicie 214.600 sztuk. W Europie Wschodniej sprzedaż wzrosła do końca września o 24,3 procent do 30.900 aut.
Niemcy ze wzrostem w pierwszych dziewięciu miesiącach 2012 roku o 2,7 procent do 93.700 samochodów były największym europejskim rynkiem dla użytkowych Volkswagenów.
W Polsce w pierwszych dziewięciu miesiącach tego roku sprzedano 4.042 użytkowe samochody Volkswagena, jest to o 4,26% więcej niż w tym samym okresie rok wcześniej (I-IX 2011: 3.877). Największa popularnością nieustannie cieszy się Caddy, na którego zdecydowało się 1.758 klientów. Na drugim miejscu plasuje się seria T5 z liczbą 1.025 sprzedanych samochodów i udziałem w runku na poziomie 23,05 procent. Największy z modeli marki Volkswagen samochody Użytkowe – Crafter zanotował sprzedaż w ilości 653 sztuk. Amaroka kupiło 250 osób, niemniej auto to zanotowało największy wzrost sprzedaży w segmencie o 34,54 procent, wynikający z lepszej dostępności tego modelu na rynku, dzięki rozpoczęciu produkcji w Hanowerze.
„W napiętej sytuacji ogólnej w strefie euro utrzymujemy naszą sprzedaż na stałym poziomie. W rezultacie notujemy nadal lepsze wyniki, niż pozostała część rynku, która odnotowała spadek, ale jesteśmy w pełni świadomi trudnej sytuacji” – podkreślił Bram Schot, Członek Zarządu ds. Sprzedaży i Marketingu marki Volkswagen Samochody Użytkowe.
W Ameryce Południowej marka przekazała klientom 108.100 samochodów – o trzy procent więcej, niż w porównywalnym okresie ubiegłego roku. Sprzedaż Saveiro spadła o 6,5 procent do 58.100 sztuk (styczeń – wrzesień 2011: 62.100), T2 znalazło o pięć procent więcej nabywców niż rok wcześniej (styczeń – wrzesień 2011: 19.500; styczeń – wrzesień 2012: 20.500).
W Afryce sprzedaż użytkowych Volkswagenów zwiększyła się o 17,3 procent do 14.300 pojazdów, w regionie Azji i Pacyfiku marka ze sprzedażą 13.300 aut odnotowała wzrost o 59,8 procent.
źródło: Volkswagen
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz