“Żyj MINI” to kampania, której celem było zwiększenie sprzedaży całej gamy MINI, ze szczególnym uwzględnieniem modeli All4 i Cooper SD. W ramach akcji podkreślane były główne cechy MINI m.in. gokartowa frajda z jazdy oraz unikatowy styl samochodów legendarnej brytyjskiej marki. W tym celu wykorzystany został szereg narzędzi ATL, w tym reklama w prasie i telewizji. Mocną stronę kampanii stanowiły również działania SEM, mailing oraz narzędzia interaktywe, takie jak innowacyjna aplikacja Augmented Reality dostępna dla użytkowników iPhone’ów oraz smartfonów z systemem Android.
Jednym z najbardziej efektownych elementów kampanii był baner reklamowy wykorzystujący naturalnych rozmiarów model MINI umieszczony na ścianie budynku przy jednej z głównych ulic Warszawy. Jego projekt graficzny powstał na podstawie wizualizacji przygotowanej przez laureata konkursu “MINI Inspiruje”.
Kampania okazała się sukcesem. W jej wyniku sprzedaż MINI wzrosła aż o 79% w porównaniu z analogicznym okresem w poprzednim roku. Zanotowano tez o 29% więcej rejestracji na jazdy testowe niż zakładane wcześniej cele. O 88% zwiększyła się liczba osób odwiedzających salony sprzedaży MINI w czasie trwania akcji. Dzięki takim imponującym wynikom kampania “Żyj MINI” została laureatem 13.edycji nagrody Effie w kategorii “Limited Budget”. Kampanię zaplanowała agencja Initative Media.
W tym roku Effie Awards zostały rozdane po raz 13. Ideą konkursu jest nagradzanie najbardziej efektywnych kampanii, w których podjęte działania komunikacyjne skutkują ponadprzeciętnymi wynikami. Statuetki przyznawane są w 20 kategoriach, do których w ramach tegorocznej edycji zostało zgłoszonych 145 kampanii. Nagrody są przyznawane w oparciu o łączną liczbę punktów przyznaną przez jury w 4 ocenianych obszarach: wyzwania strategiczne i przyjęte cele, idea komunikacyjna, rozwinięcie idei w działania reklamowe oraz efekty komunikacji.
Kampania okazała się sukcesem. W jej wyniku sprzedaż MINI wzrosła aż o 79% w porównaniu z analogicznym okresem w poprzednim roku. Zanotowano tez o 29% więcej rejestracji na jazdy testowe niż zakładane wcześniej cele. O 88% zwiększyła się liczba osób odwiedzających salony sprzedaży MINI w czasie trwania akcji. Dzięki takim imponującym wynikom kampania “Żyj MINI” została laureatem 13.edycji nagrody Effie w kategorii “Limited Budget”. Kampanię zaplanowała agencja Initative Media.
W tym roku Effie Awards zostały rozdane po raz 13. Ideą konkursu jest nagradzanie najbardziej efektywnych kampanii, w których podjęte działania komunikacyjne skutkują ponadprzeciętnymi wynikami. Statuetki przyznawane są w 20 kategoriach, do których w ramach tegorocznej edycji zostało zgłoszonych 145 kampanii. Nagrody są przyznawane w oparciu o łączną liczbę punktów przyznaną przez jury w 4 ocenianych obszarach: wyzwania strategiczne i przyjęte cele, idea komunikacyjna, rozwinięcie idei w działania reklamowe oraz efekty komunikacji.
źródło: MINI
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz