Nowe logo ze skrzyżowanymi flagami odzwierciedla charakter nowego Chevroleta Corvette „C7”, który dzieli z poprzednikiem zaledwie dwa elementy
Chevrolet potwierdził, że model Corvette siódmej generacji zadebiutuje w niedzielę 13 stycznia 2013 roku w Detroit. W oczekiwaniu na premierę Chevrolet zaprezentował nowe logo ze skrzyżowanymi flagami, które będzie zdobiło model Corvette z rocznika modelowego 2014.
„Chevrolet Corvette siódmej generacji w pełni zasługuje na nowy emblemat”, powiedział Ed Welburn, wiceprezes ds. globalnego designu w General Motors. „Nowy projekt skrzyżowanych flag odzwierciedla charakter Corvette. Flagi są bardziej nowoczesne, techniczne i szczegółowe niż wcześniej, co podkreśla zmiany, jakie wprowadziliśmy w nowym modelu”.
Prezentacja nowego logo odbyła się na torze Road Atlanta w związku z wywalczeniem przez zespół Corvette Racing tytułu mistrzowskiego w sezonie 2012 amerykańskiej serii wyścigów Le Mans (ALMS – American Le Mans Series) w klasie GT.
Chevrolet zapewnił sobie zwycięstwo w klasyfikacji konstruktorów, team Corvette Racing okazał się najlepszy wśród wszystkich zespołów, natomiast Oliver Gavin i Tommy Milner znaleźli się na czele klasyfikacji kierowców, wygrywając cztery z dziewięciu wyścigów. Ostatnia runda tegorocznego sezonu ALMS (Petit Le Mans) zostanie rozegrana na torze Road Atlanta.
Corvette Racing jest najbardziej utytułowanym zespołem w historii ALMS, mającym na swoim koncie łącznie 77 zwycięstw w klasie, osiem tytułów mistrzowskich w klasyfikacji kierowców oraz dziewięć tytułów mistrzowskich w klasyfikacji konstruktorów i zespołów od 2001 roku. Team wywalczył również siedem zwycięstw w klasie w 24-godzinnym wyścigu Le Mans od roku 2001. W sezonie 2013 zespół Corvette Racing będzie wykorzystywał model C6.R, a wersja C7.R zadebiutuje w wyścigach w roku 2014.
„Zwycięstwo modelu Corvette C6.R w serii ALMS w walce z prestiżowymi konkurentami ze stajni Ferrari, Porsche i BMW to doskonały sposób na godne pożegnanie Chevroleta Corvette szóstej generacji”, powiedział Tadge Juechter, główny inżynier modelu Corvette.
„Chevrolet Corvette siódmej generacji będzie bazował na sukcesie poprzednika”, dodał Juechter. „Naszym celem w przypadku nowego modelu było stworzenie jednego z najlepszych na świecie samochodów sportowych pod względem projektu nadwozia, osiągów oraz przyjemności z jazdy. W rezultacie powstał nowy Chevrolet Corvette C7, który dzieli z poprzednikiem zaledwie dwa elementy – filtr kabinowy oraz tylny zatrzask zdejmowanego panelu dachowego”.
Logo ze skrzyżowanymi flagami jest znakiem rozpoznawczym Chevroleta Corvette od 1953 roku. Emblemat od zawsze zawierał dwie skrzyżowane flagi, przy czym jedna to wyścigowa flaga w szachownicę, a druga przedstawia „muszkę” Chevroleta oraz francuski symbol fleur-de-lis. Projekt logotypu ewoluował na przestrzeni lat i w różnej postaci ozdabiał nadwozie ponad 1,5 miliona egzemplarzy Corvette wyprodukowanych w latach 1953-2012.
W Chevrolecie Corvette siódmej generacji emblemat jest bardziej techniczny, kanciasty i szerszy – proporcje te odzwierciedlają charakter nowego samochodu. Projekt logotypu w szczegółowy sposób zwraca też uwagę na większą głębię, bogactwo kolorów i przywiązanie uwagi do detali.
Przed podjęciem ostatecznej decyzji o wyborze nowego emblematu przeanalizowano ponad 100 różnych projektów.
Nowe logo ze skrzyżowanymi flagami ozdobi nowego Chevroleta Corvette 2014, który zadebiutuje w niedzielę 13 stycznia w Detroit. W premierze auta będą uczestniczyć wyłącznie przedstawiciele mediów. Firma Chevrolet zaoferuje jednak entuzjastom modelu Corvette ograniczoną liczbę biletów uprawniających do uczestnictwa w tym wydarzeniu. Dochód z ich sprzedaży zasili konto Narodowego Muzeum Corvetty w Bowling Green w stanie Kentucky.
W ciągu najbliższych kilku tygodni na stronie www.one13thirteen.com pojawi się więcej informacji i materiałów wideo dotyczących modelu Corvette siódmej generacji. Fani mogę też wziąć udział w dyskusji na temat nowego modelu, a także śledzić najnowsze wpisy na Facebooku (facebook.com/corvette) i Twitterze @Chevrolet(#Corvette). Osoby śledzące hashtag #one13thirteen na Twiterze wkrótce otrzymają więcej informacji i mogą liczyć na ekskluzywne treści.
SZYBKI FAKT: Pierwszy Chevrolet Corvette zadebiutował jako koncept 17 stycznia 1953 roku podczas GM Motorama w Nowym Jorku. W samochodzie początkowo zastosowano logo przedstawiające flagę w szachownicę skrzyżowaną z flagą Stanów Zjednoczonych. Flaga USA nie mogła być jednak wykorzystywana w celach komercyjnych, dlatego w momencie wprowadzenia samochodu do produkcji w czerwcu 1953 roku na emblemacie pojawił się symbol „muszki” Chevroleta i fleu-de-lis.
„Chevrolet Corvette siódmej generacji w pełni zasługuje na nowy emblemat”, powiedział Ed Welburn, wiceprezes ds. globalnego designu w General Motors. „Nowy projekt skrzyżowanych flag odzwierciedla charakter Corvette. Flagi są bardziej nowoczesne, techniczne i szczegółowe niż wcześniej, co podkreśla zmiany, jakie wprowadziliśmy w nowym modelu”.
Prezentacja nowego logo odbyła się na torze Road Atlanta w związku z wywalczeniem przez zespół Corvette Racing tytułu mistrzowskiego w sezonie 2012 amerykańskiej serii wyścigów Le Mans (ALMS – American Le Mans Series) w klasie GT.
Chevrolet zapewnił sobie zwycięstwo w klasyfikacji konstruktorów, team Corvette Racing okazał się najlepszy wśród wszystkich zespołów, natomiast Oliver Gavin i Tommy Milner znaleźli się na czele klasyfikacji kierowców, wygrywając cztery z dziewięciu wyścigów. Ostatnia runda tegorocznego sezonu ALMS (Petit Le Mans) zostanie rozegrana na torze Road Atlanta.
Corvette Racing jest najbardziej utytułowanym zespołem w historii ALMS, mającym na swoim koncie łącznie 77 zwycięstw w klasie, osiem tytułów mistrzowskich w klasyfikacji kierowców oraz dziewięć tytułów mistrzowskich w klasyfikacji konstruktorów i zespołów od 2001 roku. Team wywalczył również siedem zwycięstw w klasie w 24-godzinnym wyścigu Le Mans od roku 2001. W sezonie 2013 zespół Corvette Racing będzie wykorzystywał model C6.R, a wersja C7.R zadebiutuje w wyścigach w roku 2014.
„Zwycięstwo modelu Corvette C6.R w serii ALMS w walce z prestiżowymi konkurentami ze stajni Ferrari, Porsche i BMW to doskonały sposób na godne pożegnanie Chevroleta Corvette szóstej generacji”, powiedział Tadge Juechter, główny inżynier modelu Corvette.
„Chevrolet Corvette siódmej generacji będzie bazował na sukcesie poprzednika”, dodał Juechter. „Naszym celem w przypadku nowego modelu było stworzenie jednego z najlepszych na świecie samochodów sportowych pod względem projektu nadwozia, osiągów oraz przyjemności z jazdy. W rezultacie powstał nowy Chevrolet Corvette C7, który dzieli z poprzednikiem zaledwie dwa elementy – filtr kabinowy oraz tylny zatrzask zdejmowanego panelu dachowego”.
Logo ze skrzyżowanymi flagami jest znakiem rozpoznawczym Chevroleta Corvette od 1953 roku. Emblemat od zawsze zawierał dwie skrzyżowane flagi, przy czym jedna to wyścigowa flaga w szachownicę, a druga przedstawia „muszkę” Chevroleta oraz francuski symbol fleur-de-lis. Projekt logotypu ewoluował na przestrzeni lat i w różnej postaci ozdabiał nadwozie ponad 1,5 miliona egzemplarzy Corvette wyprodukowanych w latach 1953-2012.
W Chevrolecie Corvette siódmej generacji emblemat jest bardziej techniczny, kanciasty i szerszy – proporcje te odzwierciedlają charakter nowego samochodu. Projekt logotypu w szczegółowy sposób zwraca też uwagę na większą głębię, bogactwo kolorów i przywiązanie uwagi do detali.
Przed podjęciem ostatecznej decyzji o wyborze nowego emblematu przeanalizowano ponad 100 różnych projektów.
Nowe logo ze skrzyżowanymi flagami ozdobi nowego Chevroleta Corvette 2014, który zadebiutuje w niedzielę 13 stycznia w Detroit. W premierze auta będą uczestniczyć wyłącznie przedstawiciele mediów. Firma Chevrolet zaoferuje jednak entuzjastom modelu Corvette ograniczoną liczbę biletów uprawniających do uczestnictwa w tym wydarzeniu. Dochód z ich sprzedaży zasili konto Narodowego Muzeum Corvetty w Bowling Green w stanie Kentucky.
W ciągu najbliższych kilku tygodni na stronie www.one13thirteen.com pojawi się więcej informacji i materiałów wideo dotyczących modelu Corvette siódmej generacji. Fani mogę też wziąć udział w dyskusji na temat nowego modelu, a także śledzić najnowsze wpisy na Facebooku (facebook.com/corvette) i Twitterze @Chevrolet(#Corvette). Osoby śledzące hashtag #one13thirteen na Twiterze wkrótce otrzymają więcej informacji i mogą liczyć na ekskluzywne treści.
SZYBKI FAKT: Pierwszy Chevrolet Corvette zadebiutował jako koncept 17 stycznia 1953 roku podczas GM Motorama w Nowym Jorku. W samochodzie początkowo zastosowano logo przedstawiające flagę w szachownicę skrzyżowaną z flagą Stanów Zjednoczonych. Flaga USA nie mogła być jednak wykorzystywana w celach komercyjnych, dlatego w momencie wprowadzenia samochodu do produkcji w czerwcu 1953 roku na emblemacie pojawił się symbol „muszki” Chevroleta i fleu-de-lis.
źródło: Chevrolet
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz