Koncern Audi jest na najlepszej drodze do zrealizowania celu założonego na bieżący rok. Po trzech kwartałach, producent sprzedał już 1 097 540 samochodów marki Audi (w 2011 r.: 973 154 egzemplarzy). Koncern zanotował dotąd łącznie na całym świecie obroty w wysokości 37,7 mld euro (w 2011 r.: 32,4 mld), wyższe o 16,3 procent. Zysk operacyjny przedsiębiorstwa zwiększył się o 6,1 procent i osiągnął wartość 4,2 mld euro (w 2011 r.: 4,0 mld), co daje operacyjny zwrot ze sprzedaży w wysokości 11,2 procent (2011 r.: 12,2 procent).
Przy okazji publikacji sprawozdania zarządu za trzeci kwartał, Axel Strotbek, członek Zarządu Audi AG ds. Finansów i Organizacji, powiedział: „Po trzech kwartałach nadal zdecydowanie zmierzamy do celu założonego na ten rok.“ W roku 2012 producent chce sprzedać ponad 1,4 mln pojazdów. By osiągnąć taki wynik, obroty muszą wzrosnąć, a wartość wyniku operacyjnego osiągnąć poziom roku ubiegłego.
Również w trzecim kwartale bieżącego roku finansowego producent zmierzał ku obranemu celowi. Sprzedał łącznie 364 303 samochodów marki Audi (w 2011 r.: 320 262 egzemplarzy), osiągając przy tym obroty w przybliżonej wysokości 12,6 mld euro (w 2011 r.: 10,9 mld), co daje wzrost o 15,7 procent. Wynik operacyjny w wysokości 1,3 mld euro (2011: 1,4 mld), jest prawie tak duży jak w minionym roku. Operacyjny zwrot ze sprzedaży wyniósł 10,5 procent (w 2011 r.: 13,1 procent).
Wyniki trzech pierwszych kwartałów są przede wszystkim rezultatem wyraźnego zwiększenia sprzedaży. Zwiększone nakłady na badania i prace rozwojowe oraz strategiczne programy rozwoju rynku, takie jak zapoczątkowana w lipcu koncepcja handlowa Audi City, spowodowały dodatkowy wzrost kosztów. Z drugiej jednak strony, jak podkreślił Axel Strotbek, pozytywny wpływ na wynik miało zwiększenie wydajności produkcji, poprawa procesów produkcyjnych i korzystne dla przedsiębiorstwa kursy wymiany walut.
Mimo zwiększonych nakładów na nowe produkty i technologie przyszłości, ciągłej rozbudowy infrastruktury produkcyjnej oraz zaostrzonej konkurencji, celem Audi jest dalsza obecność w gronie najbardziej rentownych przedsiębiorstw branży motoryzacyjnej na świecie.
Dzięki nowym modelom takim jak Audi Q3 i A1 Sportback, producent chce w 2012 roku zdobyć kolejne rzesze klientów. W ciągu dziewięciu pierwszych miesięcy bieżącego roku finansowego, przedsiębiorstwo zdołało zwiększyć liczbę sprzedanych pojazdów na całym świecie o 12,8 procent. Do sukcesu marki ma przyczynić się również nowa generacja Audi A3. Ten trzydrzwiowy model jest dostępny w sprzedaży od końca sierpnia. Nowe Audi A3 Sportback zaprezentowano po raz pierwszy we wrześniu na Paryskim Salonie Motoryzacyjnym. W sprzedaży znajdzie się na początku 2013 roku.
Również w trzecim kwartale bieżącego roku finansowego producent zmierzał ku obranemu celowi. Sprzedał łącznie 364 303 samochodów marki Audi (w 2011 r.: 320 262 egzemplarzy), osiągając przy tym obroty w przybliżonej wysokości 12,6 mld euro (w 2011 r.: 10,9 mld), co daje wzrost o 15,7 procent. Wynik operacyjny w wysokości 1,3 mld euro (2011: 1,4 mld), jest prawie tak duży jak w minionym roku. Operacyjny zwrot ze sprzedaży wyniósł 10,5 procent (w 2011 r.: 13,1 procent).
Wyniki trzech pierwszych kwartałów są przede wszystkim rezultatem wyraźnego zwiększenia sprzedaży. Zwiększone nakłady na badania i prace rozwojowe oraz strategiczne programy rozwoju rynku, takie jak zapoczątkowana w lipcu koncepcja handlowa Audi City, spowodowały dodatkowy wzrost kosztów. Z drugiej jednak strony, jak podkreślił Axel Strotbek, pozytywny wpływ na wynik miało zwiększenie wydajności produkcji, poprawa procesów produkcyjnych i korzystne dla przedsiębiorstwa kursy wymiany walut.
Mimo zwiększonych nakładów na nowe produkty i technologie przyszłości, ciągłej rozbudowy infrastruktury produkcyjnej oraz zaostrzonej konkurencji, celem Audi jest dalsza obecność w gronie najbardziej rentownych przedsiębiorstw branży motoryzacyjnej na świecie.
Dzięki nowym modelom takim jak Audi Q3 i A1 Sportback, producent chce w 2012 roku zdobyć kolejne rzesze klientów. W ciągu dziewięciu pierwszych miesięcy bieżącego roku finansowego, przedsiębiorstwo zdołało zwiększyć liczbę sprzedanych pojazdów na całym świecie o 12,8 procent. Do sukcesu marki ma przyczynić się również nowa generacja Audi A3. Ten trzydrzwiowy model jest dostępny w sprzedaży od końca sierpnia. Nowe Audi A3 Sportback zaprezentowano po raz pierwszy we wrześniu na Paryskim Salonie Motoryzacyjnym. W sprzedaży znajdzie się na początku 2013 roku.
źródło: Audi
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz