czwartek, 11 października 2012

Nowe logo Seata

SEAT zaprezentował światu nowe logo. Metamorfoza swoją kulminację miała na Salonie Samochodowym w Paryżu i prezentuje nową tożsamość oraz projekt marki. Łączy premierę nowego logo ze światowym debiutem nowego Leona. Model ten na europejskich ulicach dostępny będzie już w listopadzie uzupełniając największą ofensywę produktową w historii firmy, w którą włączyły się już premiera Mii, lifting Ibizy i powrót Toledo

„Kolejnym krokiem w ewolucji SEAT-a jest prezentacja naszego nowego logo. Odzwierciedla ono wartości marki takie jak: czyste i precyzyjne projektowanie oraz jakość i najnowocześniejszą technologię”. Pierwszym modelem noszącym nowe logo będzie całkowicie nowy SEAT Leon, gwiazda SEAT-a na Paryskim Salonie Samochodowym. „Leon jest ikoną w naszej ofercie i stanowi to co najlepsze w Seacie: piękny design, jakość, użyteczne technologie i przyjemność płynąca z jazdy” wyjaśnił James Miur, Prezes SEAT SA.

Nowe logo prezentuje kolejny krok w ciągłym rozwoju wizerunku SEAT-a i otwarcie symbolizuje sześć wartości firmy: design, dynamikę, młodość ducha, efektywność, niezawodność i dostępność.

Nowy element wizualny zawiera nierozerwalny duet ciepłej czerwieni i dynamiki z charakterystycznym chromowanym znakiem SEAT-a. Ewolucja logo symbolizuje przemianę samej firmy, równowagę pomiędzy racjonalną a najbardziej emocjonalną częścią hiszpańskiej marki. Charakteryzuje się symetrycznymi liniami pozostającymi w stałym napięciu, a chromowany symbol jest wyrzeźbiony z precyzją i nowoczesnością. Jego unikalna kompozycja podkreśla odnowione zobowiązania SEAT-a wobec technologicznej precyzji, doskonałości technicznej i innowacji, a czerwień urzeczywistnia hiszpańską dusze.

Elegancja i precyzja znajduje swoje odzwierciedlenie w przekątnej przypominającej Avenida Diagonal w Barcelonie. Linia ta inspiruje twórcza wizję i jest niezbędnym elementem kodu genetycznego SEAT-a. Żywe akcenty w hiszpańskim stylu nadają ciepła i życia, podkreślając głębokie cienie widoczne z różnych perspektyw łącząc racjonalizm i emocje.

Design SEAT-a

W kontekście tożsamości i projektów marki, logo jest jednym z wizualnych elementów stanowiących część nowej wizji. I choć główną działalnością marki jest produkcja samochodów, projekt logo nabiera szczególnego znaczenia wśród wartości firmy tworząc wewnętrzna część kodu genetycznego. Design to DNA SEAT-a. Cytując Alejandro Mesonero-Romanosa, szefa biura stylistycznego SEAT-a „Nowy projekt logo doskonale odzwierciedla naszą miłość do detali i jakości. Przy zachowaniu tożsamości tradycyjnego „S” zmniejszyliśmy liczbę linii, które stały się bardziej wyraziste i których ogólny obwód stał się bardziej kwadratowy, geometryczny. Całość nadaje naszemu nowemu logo bardziej nowoczesny, ostrzejszy i wyrazisty wygląd”.

Idąc dalej wygląd nowego Leona miał wielki wpływ na twórczy rozwój logo, szczególnie w zakresie płynnej niczym ciecz koncepcji powierzchni. Proces tworzenia rozpoczął się w połowie 2010 roku.

Witamy ENJOYNEERING
ENJOYNEERING jest wizją firmy. Na ubiegłorocznym Salonie Samochodowym w Genewie prezydent SEAT-a James Muir powiedział: „ENJOYNEERING to nowe hasło hiszpańskiej spółki reprezentujące wartości i DNA marki – technologicznej precyzji i emocjonalnego śródziemnomorskiego designu”.

Dla SEAT-a ENJOYNEERING jest czymś więcej niż zmianą korporacyjnej tożsamości. Zdaniem Christiana Steina, szefa marketingu SEAT-a „ENJOYNEERING jest obecny we wszystkim co robimy”. Począwszy od szczegółów deski rozdzielczej w naszych samochodach a na doświadczeniach naszych klientów kończąc. Od technologii do emocji jest tylko jeden krok, a my w Seacie stawiamy ten krok codziennie”. Nowy slogan jest potężnym narzędziem do zmiany dla całej firmy. Każda jednostka składowa działa wg punktu odniesienia, od modelu samochodu i punktu sprzedaży do prostego wizytownika. SEAT jest gotowy do zmian, a Ty?

Podczas trwającego w Paryżu bezprecedensowego spotkania w historii firmy, hiszpańska marka zaprezentuje nowego Leona oraz nowe Toledo, a rozwój nowej tożsamości zakończył odsłonięciem nowego logo. ENJOYNEERING stworzy nową platformę zasięgu marki SEAT na świecie.

60 lat emocji i generacji designu

Pierwszy model SEAT-a powstał 13 listopada 1953 roku. Był to SEAT 1400. Elegancki i przestronny samochód, który zyskał popularność w swoim segmencie. Od tego czasu SEAT nakreślił swój styl prowadzenia się auta, i który konsekwentnie realizuje w każdym pokoleniu. W latach 60- tych pojawił się SEAT 600, a w 80- tych powstała jedna z ikon hiszpańskiej marki: SEAT Ibiza. Po nim w 1991 roku SEAT Toledo, a siedem lat później Leon potwierdzając aspiracje i styl aut z półwyspu Iberyjskiego.

źródło: Seat

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz