czwartek, 28 lutego 2013

Nowy Golf GTI

Litery „GTI” od ponad trzydziestu lat są symbolem dynamicznych samochodów. Nawiązując do tradycji, Volkswagen zaprezentuje podczas Genewskiego Salonu Samochodowego najnowszą wersję Golfa GTI. Po raz pierwszy ten legendarny sportowy samochód będzie dostępny w dwóch wersjach mocy: seryjnie – 220 KM, z pakietem Performance – 230 KM. Pakiet dodatkowo wprowadza kilka modyfikacji do samochodu, m.in. mechaniczną blokadą mechanizmu różnicowego.

Nowy GTI będzie napędzany silnikiem benzynowym z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem (TSI) o mocy 162 kW/220 KM. Po raz pierwszy w historii tego samochodu sportowego dostępny będzie fabryczny pakiet zwiększający moc – pakiet Performance. W tej wersji maksymalna moc wyniesie 169 kW/230 KM. Obie wersje dysponują maksymalnym momentem 350 Nm. 220 konny GTI rozpędza się od 0 do 100 km/h w 6,5 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 246 km/h. GTI z pakietem Performance rozpędza się maksymalnie do 250 km/h, a sprint do 100 km/h zajmuje mu 6,4 sekundy.

Oba warianty GTI posiadają system Start-Stop, spełniają normę emisji spalin EU6, która zacznie obowiązywać od 2014 roku, wyposażone są w 6-biegową przekładnię manualną i zużywają według normy DIN tylko 6,0 litrów paliwa na 100 km (CO2: 139 g/km). Zużycie paliwa nowego Golfa GTI zmniejszyło się w porównaniu z poprzednikiem o 18 procent. Z opcjonalną, 6-biegową przekładnią DSG Golf GTI zużywa 6,4 l/100 km (emisja CO2: 148 g/km).

O sportowym charakterze Golfa GTI świadczą tradycyjnie czerwone zaciski hamulców, dwie chromowane końcówki rur wydechowych i sportowe zawieszenie. Kolejne cechy charakterystyczne GTI to 17-calowe obręcze GTI Brooklyn z oponami 225/45, poszerzone progi, dyfuzor i przyciemnione tylne światła diodowe (z diodowym oświetleniem tablicy rejestracyjnej).

We wnętrzu uwagę zwracają sportowe siedzenia pokryte tapicerką w kratę Clark, czarna podsufitka i czerwone oświetlenie Ambient. Do tego dochodzą elementy wyposażenia takie jak sportowa, multifunkcyjna kierownica, gałka dźwigni zmiany biegów, wyświetlacz Premium, specjalne listwy dekoracyjne oraz nakładki na pedały i podparcie lewej nogi ze stali nierdzewnej.

Połączenie komfortu i bezpieczeństwa w GTI Volkswagen zagwarantował kolejnymi elementami wyposażenia: obok progresywnego układu kierowniczego, reflektorów biksenonowych oraz systemu rozpoznającego zmęczenie kierowcy należą do nich radio Composition Touch i automatyczna klimatyzacja Climatronic.

Nowego Golfa GTI będzie można zamawiać w Polsce w maju.

Najważniejsze informacje:
• wprowadzenie na rynek w Europie: od maja 2013
• debiut pierwszej generacji Golfa GTI: 1976
• silnik: czterocylindrowy TSI (benzynowy, z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem), wbudowany poprzecznie z przodu, pojemność 1.984 cm3
• średnica cylindra/skok 82,5/92,8 mm; sprężanie 9,8:1
• moc: 162 kW/220 KM przy 4.500 do 6.300 obr./min
• moment obrotowy: 350 Nm (od 1.500 do 4.400 obr./min)
• układ napędowy: manualna przekładnia 6-biegowa; przekładnia 6-biegowa DSG; napęd na przednią oś
• układ hamulcowy: tarcze hamulcowe z przodu w rozmiarze 312x25 mm wentylowane, z tyłu 300x12 mm
• zużycie paliwa/emisja CO2 (skrzynia manualna): 6,0 l/100 km; 139 g/km CO2
• osiągi jezdne (skrzynia manualna): 0-100 km/h w 6,5 sek. i V/max 246 km/h;
• masa własna: 1.351 kg (wersja podstawowa z kierowcą [68 kg], bagażem [7 kg] i zbiornikiem wypełnionym w 90%; określona wg Dyrektywy 92/21/WE

GTI Performance
• moc: 169 kW/230 KM przy 4.700 do 6.200 obr./min
• moment obrotowy: 350 Nm (od 1.500 do 4.600 obr./min)
• mechaniczna blokada mechanizmu różnicowego
• układ hamulcowy: tarcze hamulcowe z przodu w rozmiarze 340x30 mm wentylowane, z tyłu 310x22 mm wentylowane
• osiągi jezdne (skrzynia manualna): 0-100 km/h w 6,4 sek. i V/max 250 km/h;

(*wartości tymczasowe)

źródło: Volkswagen

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz