czwartek, 12 stycznia 2012

BMW Group odnotowała w roku 2011 najwyższe wyniki sprzedaży w swojej historii.

BMW Group podsumowała rok 2011 z najlepszym wynikiem sprzedaży w swojej historii. Światowa sprzedaż samochodów BMW, MINI i Rolls-Royce wzrosła w ubiegłym roku o 14,2% osiągając tym samym sumę 1 668 982 pojazdów (ub.r. 1 461 166). Dzięki temu koncern umocnił swoją pozycję jako czołowy dostawca pojazdów klasy premium. W grudniu 2011 wyniki sprzedaży były wyższe o 11,9% w porównaniu z tym samym miesiącem roku poprzedniego i wyniosły 158 125 pojazdów (ub.r. 141 358).

„Rok 2011 był bardzo pomyślny dla BMW Group. Niezaprzeczalnie osiągnęliśmy nasze cele, sprzedając ponad 1,6 milionów pojazdów. Co więcej nadal jest duże zapotrzebowanie na nasze modele na całym świecie”, powiedział Ian Roberts, członek zarządu BMW AG, odpowiedzialny za Sprzedaż i Marketing, na Północnoamerykańskich Targach Motoryzacyjnych (NAIAS) w Detroit. „Patrząc w przyszłość chcielibyśmy kontynuować zrównoważony wzrost sprzedaży na wszystkich kontynentach. Poza tym planujemy utrzymać topową pozycję w 2012 odnośnie sprzedaży wśród światowych producentów marek premium. Wzrost będzie również napędzany przez nowe BMW serii 3, które zostanie wprowadzone na światowe rynki w przyszłym miesiącu. To jest najlepsza limuzyna BMW serii 3, którą do tej pory zbudowaliśmy. Jesteśmy przekonani, że będzie kontynuować pasmo sukcesów tej serii modelowej. Ze względu na nowy model BMW serii 3 spodziewamy się przyspieszonego wzrostu sprzedaży w drugiej połowie roku.”

Marka BMW: Nowe modele napędzają wyniki sprzedaży. BMW serii 5 niewątpliwym liderem segmentu.

Wyniki sprzedaży marki BMW wzrosły o 12,8% w roku 2011 osiągając w sumie1 380 384 pojazdów i najlepszy poziom sprzedaży w swojej historii (ub.r. 1 224 280). W grudniu dostarczono w sumie 128 182 pojazdów – wzrost o 10,9% (ub.r. 115 570). Niewątpliwie liderem wzrostu było nowe BMW X3. Dzięki 117 994 sprzedanych pojazdów wzrost sprzedaży tego popularnego modelu wynosił 156,4% w roku 2011 (ub.r. 46 004). BMW X1 również odnotowało w 2011 duży wzrost dzięki 126 429 sprzedanych pojazdów (+26,4%, ub.r. 99 990). BMW serii 5 umocniło swoją pozycje jako lider segmentu z łączną sprzedażą wynoszącą 310 050 pojazdów dostarczonych do klientów w roku 2011 (+46,3%; ub.r. 211 968).

Sztandarowe BMW serii 7 również odnotowuje dobre wyniki w ubiegłym roku z dostawami na poziomie 68 774 pojazdów (+4,5%; ub.r. 65 814). Reakcja klientów na niedawno przedstawione BMW serii 1 była również bardzo pozytywna. Wyniki sprzedaży modelu 5-drzwiowego wzrosły w grudniu o 42,6% osiągając tym samym 12 507 pojazdów (ub.r. 8 769)

Marka MINI: Nowy rekord sprzedaży

Marka MINI może również podsumować rok 2011 jako najlepszy w historii. Światowa sprzedaż osiągnęła rekordowe 285 060 pojazdów (+ 21,7%; ub.r. 234 175).

W grudniu odnotowano bardzo znaczący wynik w wysokości 29 467 sprzedanych pojazdów (+16,2%; ub.r. 25 359). Pozytywne roczne wyniki marki były napędzane przez MINI Countryman’a. W sumie dostarczono 89 036 egzemplarzy tego modelu w jego pierwszym pełnym roku sprzedaży. Następną kulminację sprzedaży oczekuje się w 2012 wraz z powiększeniem rodziny MINI o MINI Coupé i MINI Roadster’a. Stany Zjednoczone pozostają największym rynkiem MINI dzięki 57 511 sprzedanych samochodów. Na drugim miejscu plasuje się Wielka Brytania z wynikiem 50 428.

Rolls-Royce Motor Cars: rekord sprzedaży w 107-letnej historii firmy.

Dzięki 3 538 sprzedanych samochodów Rolls-Royce Motor Cars osiągnęło w roku 2011 najlepszy wynik sprzedaży w historii i tym samym wzrost o 30,5% w porównaniu z wynikiem z roku 2010, który był na poziomie 2 711 samochodów. Poprzedni rekord sprzedaży pochodził z 1978 roku i wyniósł wtedy 3 347. We wszystkich regionach odnotowano w ubiegłym roku znaczący wzrost sprzedaży wśród pojazdów szytych na miarę i tym samym osiągnięcie rekordowego poziomu w historii tej marki.

Rynki: Zrównoważony globalnie wzrost

BMW Group w roku 2011 osiągnęła zysk ze sprzedaży we wszystkich regionach i na wszystkich rynkach. W Europie, rynku z najwyższą sprzedażą w BMW Group, wolumen sprzedaży detalicznej wzrósł o 8,5% osiągając 857 792 pojazdów (ub.r. 790 751). Koncern odnotował znaczący wzrost w Azji dzięki sprzedaży 337 613 pojazdów (+31,1%; ub.r. 285 003). W Ameryce dostarczono w zeszłym roku łącznie 379 332 pojazdów do klientów, co oznacza wzrost o 15,3% (ub.r. 328 860). Stany Zjednoczone były najsilniejszym rynkiem 2011. Sprzedano tam w sumie 305 418 pojazdów (+14,9%; ub.r. 265 757). BMW było w ubiegłym roku numerem jeden wśród marek premium w USA, dostarczając 247 907 samochodów do klientów.

W Niemczech koncern zakończył rok dużym sukcesem – liczba nowych pojazdów BMW Group zarejestrowanych w grudniu wzrosła o 16% osiągając 27 377 sztuk (ub.r. 23 601). Dzięki łącznej liczbie 297 483 nowych pojazdów zarejestrowanych w 2011 (+11,5%; ub.r. 266 768) koncern znajduje się w Niemczech na pierwszym miejscu segmentu samochodów premium. Rejestracja pojazdów marki BMW wzrosła w roku 2011 do 257 132 jednostek (+9.3%; ub.r. 235 299). W sumie zarejestrowano w grudniu 23 507 nowych pojazdów BMW (+12.4%; ub.r. 20 910). Marka MINI również odnotowała bardzo pomyślny miesiąc wraz ze wzrostem o 43,8% i tym samym osiągnęła sumę 3 870 pojazdów (ub.r. 2 691).

Dynamiczny wzrost sprzedaży w Chinach utrzymał się do końca 2011 roku – BMW Group sprzedało łącznie 232 686 pojazdów na tym trzecim co do wielkości ze swoich rynków. Oznacza to wzrost o 37,6% (ub.r. 168 998).

źródło: BMW Group Polska

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz