wtorek, 2 października 2012

Honda na targach w Paryżu

Podczas tegorocznego Salonu Samochodowego w Paryżu Honda prezentuje nową, europejską wersję Hondy CR-V i ogłasza, iż model ten będzie oferowany z nowym silnikiem wysokoprężnym 1,6 l i-DTEC.


Nowy diesel o mniejszej pojemności skokowej to pierwszy w Europie przedstawiciel opracowanej przez Hondę serii „Earth Dreams Technology”. Pod koniec roku jednostka 1,6 l i-DTEC będzie dostępna w Hondzie Civic, natomiast w modelu CR-V produkowanym w brytyjskiej fabryce w Swindon pojawi się we wrześniu 2013 roku.

Dzięki zastosowaniu wytrzymałego materiału w głowicy cylindrów, Honda stworzyła najlżejszą na świecie aluminiową jednostkę wysokoprężną 1,6 l z blokiem silnika typu otwartego. Niska waga w połączeniu z kompaktową, wydajną turbosprężarką zapewnia krótki czas reakcji układu oraz najkorzystniejszą w klasie relację osiągów do poziomu zużycia paliwa.

W Paryżu debiutuje hybrydowa Honda CR-Z 2013. Subtelne zmiany w stylistyce nadwozia i wnętrza samochodu poprawiły jego ogólny wizerunek, natomiast wzmocnione silniki benzynowy i elektryczny zapewniają teraz lepsze osiągi, przy zachowaniu niskiego poziomu zużycia paliwa i emisji spalin. W nowym modelu po raz pierwszy zastosowano też akumulator litowo-jonowy. Zmodernizowana Honda CR-Z wejdzie do sprzedaży w styczniu 2013 roku.

Produkcja europejskiej wersji nowej Hondy CR-V rozpoczęła się na początku września tego roku w brytyjskiej fabryce Hondy w Swindon. Japoński producent zainwestował niedawno 267 milionów funtów w działania tego oddziału w zakresie produkcji nowych modeli i silników. Nowy program, podnoszący wartość inwestycji do łącznie przeszło 1,5 miliarda funtów, zapewnił wsparcie produkcyjne nowej Hondzie Civic (grudzień 2011 roku), nowej Hondzie CR-V (wrzesień 2012), a wkrótce - również nowej jednostce wysokoprężnej 1,6 l (grudzień 2012). W związku z rozszerzeniem działalności fabryka w Swindon zatrudniła i przeszkoliła dodatkowe 500 osób, zwiększając tym samym liczbę pracowników do 3 500 osób.

W tym roku Honda świętuje czterdziestą rocznicę stworzenia modelu Civic, który po raz pierwszy pojawił się na rynku w 1972 roku. Od tego czasu na całym świecie sprzedało się ponad 20 milionów egzemplarzy tego kompaktowego auta. Honda Civic od zawsze postrzegana była jako przystępny cenowo i komfortowy model, dający kierowcy radość z jazdy, a także słynęła z przełomowych jednostek napędowych, które debiutowały pod jej maską. Jednym z istotnych osiągnięć był na przykład zaprezentowany w 1972 roku silnik z innowacyjną komorą spalania CVCC czy debiutujący w 1987 roku silnik DOHC VTEC, który był pierwszą na skalę światową seryjną jednostką z elektronicznym sterowaniem faz rozrządu i wzniosu wszystkich zaworów. W celu uczczenia tego wydarzenia, Honda obok najnowszej Hondy Civic prezentuje w Paryżu model pierwszej generacji.

Na paryskim stoisku Hondy prezentowany jest model Civic WTCC, który będzie rywalizować w Ogólnoświatowych Wyścigowych Mistrzostwach Samochodów Turystycznych FIA. Za kierownicą tego modelu w sezonie 2013 wyścigów WTCC zasiądą Włoch Gabriele Tarquini i Portugalczyk Tiago Monteiro.

Pod maską Hondy Civic WTCC pracuje czterocylindrowa jednostka HR412E opracowana w centrum badawczo-rozwojowym Hondy w Tochigi w Japonii. Silnik o pojemności 1,6 litra z bezpośrednim wtryskiem paliwa i turbodoładowaniem jest w pełni zgodny z wymogami FIA stawianymi konstrukcjom biorącym udział w serii WTCC i zwiastuje nadejście nowej generacji silników wyścigowych Hondy o wysokich osiągach.

źródło: Mototarget.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz