czwartek, 4 października 2012

Reforma produkcyjna Hondy

Zlokalizowana w Swindon w Wielkiej Brytanii Honda of the UK Manufacturing (HUM) to sztandarowy oddział produkcyjny Hondy w Europie, a także jeden z głównych elementów składowych globalnego systemu produkcyjnego Hondy, który obejmuje sześć regionów na całym świecie.


21 września tego roku Takanobu Ito, prezes zarządu i dyrektor generalny Hondy oświadczył, że Honda musi wyjść naprzeciw potrzebom klientów z całego świata poprzez nieustanny rozwój działań produkcyjnych. Aby spełnić oczekiwania nabywców z poszczególnych regionów, wprowadzone zostaną inicjatywy zorientowane na osiągnięcie wyższej wydajności na rynkach lokalnych. Firma pragnie jednocześnie zwiększyć zdolność produkcyjną wykorzystując efekt skali, zarówno w przypadku wytwarzania jak i sourcingu.

W oparciu o powyższe cele oddział Honda of the UK Manufacturing może zatem kontynuować działania produkcyjne, będące częścią globalnej reformy.

27 września, podczas salonu samochodowego w Paryżu, Manabu Nishimae, prezes europejskiego oddziału Hondy, ogłosił rozszerzenie oferty modelu Civic o sportowy wariant Civic Type R oraz wersję Civic Wagon, czyli odmianę kombi opracowaną na bazie kompaktowego modelu pięciodrzwiowego. Dziś Honda potwierdza, że oba nowe modele będą produkowane w fabryce HUM, gdzie powstaje pięciodrzwiowy Civic, który jest eksportowany na rynki europejskie i światowe. Wprowadzenie dwóch nowych odmian modelu Civic do harmonogramu produkcyjnego pozwoli dodatkowo zwiększyć wydajność produkcyjną zakładu. Co więcej, w ramach działań lokalizacyjnych Hondy, prace rozwojowe i projektowe nad nową Hondą Civic Wagon były prowadzone w Europie.

Obecnie model Jazz, przeznaczony na rynki europejskie, jest produkowany w fabryce Suzuka w Japonii, w oddziale Honda Automobile Company China (CHAC) oraz w brytyjskiej fabryce (HUM). W celu pełnego wykorzystania efektu skali produkcji oraz globalnych zasobów produkcyjnych Hondy, model Jazz następnej generacji, który ma pojawić się na rynku w 2014 roku, będzie wytwarzany poza Europą.

Z kolei popularna Honda CR-V w wersji europejskiej będzie nadal powstawała wyłącznie w Wielkiej Brytanii.

Działania te są częścią programu inwestycyjnego Hondy wartego 267 milionów funtów, który ma na celu wsparcie produkcji nowych modeli Civic i CR-V oraz silnika wysokoprężnego 1,6 litra w HUM. Nowe produkty stanowią podstawę działań sprzedażowych japońskiego producenta w Europie.

Przewiduje się, że do końca roku podatkowego (marzec 2013) produkcja w brytyjskiej fabryce utrzyma się na niezmienionym poziomie 183 000 pojazdów.

źródło: Mototarget.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz