poniedziałek, 1 października 2012

Premiera najoszczędniejszego Golfa w historii: nowy Golf BlueMotion zużywa zaledwie 3,2 l/100 km

Swoją światową premierę podczas Mondial de l’Automobile w Paryżu ma jeden z najoszczędniejszych samochodów na świecie: prototyp nowego Volkswagena Golfa BlueMotion. Napędzany nowym silnikiem 1,6 TDI Golf zużywa zaledwie 3,2 l/100 km; wartość ta odpowiada emisji CO2 na poziomie 85 g/km. Jednocześnie dysponujący mocą 81 kW/110 KM i rozwijający prędkość maksymalną 202 km/h Golf BlueMotion jest bezpiecznym i komfortowym pięcioosobowym samochodem rodzinnym. Golf BlueMotion trzeciej generacji pojawi się na rynku latem 2013 roku.


Spalanie obniżone o 15 procent

Coraz oszczędniejsze. Pierwsza generacja Golfa BlueMotion zadebiutowała przed pięcioma laty na Genewskim Salonie Samochodowym, a na rynku pojawiła się pod koniec 2007 roku. Wtedy Golf BlueMotion ze zużyciem paliwa 4,5 l/100 km (119 g/km CO2) wyznaczał standardy pod względem ekologii i kosztów podróży. W roku 2009 Volkswagen zaprezentował – również w Genewie – studyjną wersję drugiej generacji Golfa BlueMotion, ze spalaniem obniżonym do 3,8 l/100 km (99 g/km CO2).

Fakt, że udało się obniżyć spalanie trzeciego Golfa BlueMotion o kolejne 0,6 litra (15 procent), a emisję CO2 o 14 gramów, jest jednoznacznym dowodem nieustannego postępu technicznego.

Ze zbiornikiem o pojemności 50 litrów i zużyciem paliwa 3,2 l/100 km nowy Golf przejedzie teoretycznie aż 1562 kilometry. Przy średnim rocznym przebiegu 15.000 kilometrów większość kierowców będzie tankować tego Volkswagena tylko dziesięć razy w roku.

Obniżona masa, współczynnik oporu powietrza i oporów toczenia

Lżejszy i efektywniejszy. Najniższe w historii średnie zużycie paliwa w Golfie udało się uzyskać dzięki innowacyjnej, lekkiej konstrukcji (m.in. układ jezdny lżejszy o 26 kg, nadwozie o 37 kg), modyfikacjom wprowadzonym do silnika i całemu pakietowi innych rozwiązań. Należą do nich specjalne opony o niskich oporach toczenia z podwyższonym ciśnieniem, dłuższe przełożenie przekładni (5-biegowa manualna skrzynia biegów), a także takie elementy, jak seryjny we wszystkich nowych Golfach system Start-Stop i tryb rekuperacji oraz odpowiednie modyfikacje aerodynamiczne.

Aerodynamika. Powierzchnia czołowa nowego Golfa zmniejszyła się o 0,03 m2, a opór powietrza (cw x A) o prawie 10 procent. W porównaniu z innymi modelami Golfa aerodynamika wariantu BlueMotion poprawiła się także dzięki obniżonemu zawieszeniu (o 15 mm), spojlerowi na krawędzi dachu, bocznym elementom prowadzącym strumień powietrza na tylnej szybie, zamkniętej osłonie chłodnicy, częściowo zamkniętym osłonom wentylacji, zoptymalizowanemu prowadzeniu powietrza chłodzącego, specjalnej osłonie podwozia, zoptymalizowanym kanałom chłodzenia hamulców i spojlerom na słupkach C. Dzięki tym modyfikacjom współczynnik oporu powietrza cw Golfa BlueMotion wynosi 0,27 i należy do najlepszych w tej klasie samochodów.

Silnik TDI nowej generacji. W studyjnym Golfie BlueMotion Volkswagen zamontował silnik wysokoprężny z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa o pojemności 1,6 litra, należący do nowej serii silników EA288. Czterocylindrowa jednostka z czterema zaworami na cylinder rozwija już przy 1500 obr./min maksymalny moment obrotowy 250 Nm, dostępny do 2750 obr./min. Liczne rozwiązania i technologie, jak redukcja tarcia wewnętrznego, innowacyjny system zarządzania temperaturą ze skróconą fazą rozgrzewania silnika, system recyrkulacji spalin (AGR), czujnik ciśnienia w cylindrach, dwustopniowa pompa oleju, załączana pompa wodna oraz chłodzona wodą chłodnica powietrza doładowującego bezpośrednio w kolektorze dolotowym pozwoliły na znaczną redukcję zużycia paliwa i emisji spalin. Również katalizator oksydacyjny, filtr cząstek stałych i katalizator zasobnikowy NOx przyczyniły się do redukcji emisji szkodliwych substancji.

BlueMotion jako Trendline i Comfortline

Dotychczas najoszczędniejszy Golf był oferowany jako specjalny model BlueMotion. Zmieni się to wraz z wprowadzeniem nowego modelu, ponieważ wersja seryjna będzie dostępna w dwóch liniach wyposażenia: Trendline i Comfortline. Ze względu na masę, aerodynamikę i opory toczenia nowy Golf BlueMotion będzie wyposażony wyłącznie w 15- lub 16-calowe koła.

Golf BlueMotion 1.6 TDI Trendline. Tak jak wszystkie Golfy siódmej generacji, także podstawowy model BlueMotion będzie posiadał między innymi siedem poduszek powietrznych i Electronic Stability Control (ESC). Samochód będzie można zamówić z trzydrzwiowym lub pięciodrzwiowym nadwoziem. Kolejnymi elementami wyposażenia seryjnego Golfa BlueMotion 1.6 TDI Trendline są między innymi ekran dotykowy z 5-calowym wyświetlaczem TFT, króciec wlewu paliwa z zabezpieczeniem przed zatankowaniem niewłaściwego paliwa, osłona bagażnika, ECO-HMI (informacje i wskazówki dotyczące spalania na wyświetlaczu wielofunkcyjnym), hamulec multikolizyjny, elektroniczny hamulec postojowy z funkcją Auto-Hold, poprzeczna blokada mechanizmu różnicowego XDS, wskaźnik ciśnienia w oponach i regulowana podłoga w bagażniku.

Seryjne są również: światła do jazdy w dzień, zielone szyby termoizolacyjne, klimatyzacja, zamykany schowek podręczny, chromowane pierścienie wokół otworów wentylacji we wnętrzu, mechanizm ułatwiający wsiadanie Easy Entry (w wersji trzydrzwiowej), asymetrycznie dzielone i składane oparcie tylnej kanapy, elektrycznie regulowane lusterka zewnętrzne, wskaźnik temperatury zewnętrznej, elektryczne wspomaganie układu kierowniczego, regulacja wysokości i odległości kierownicy, fotel kierowcy z regulacją wysokości, filtr kurzu i pyłków, centralny zamek z pilotem, przednie pasy bezpieczeństwa z regulacją wysokości i napinaczami, hamulce tarczowe na wszystkich kołach i zagłówki zoptymalizowane pod kątem bezpieczeństwa.

Golf BlueMotion 1.6 TDI Comfortline. Jeszcze bogatsze jest wyposażenie seryjne wersji Comfortline. Obejmuje ono dodatkowo 16-calowe obręcze kół ze stopu metali lekkich, czujniki parkowania ParkPilot z przodu i z tyłu, kolorowy wyświetlacz wielofunkcyjny, szuflady pod przednimi siedzeniami, nowe radio Composition Touch z portem kart SD i system rozpoznający zmęczenie kierowcy. Komfort jazdy poprawiają siedzenia przednie z podparciem odcinka lędźwiowego kręgosłupa, otwór w oparciu tylnej kanapy pozwalający przewozić długie przedmioty, podłokietnik z tyłu, chromowane przełączniki świateł i regulacji lusterek, kieszenie na oparciach przednich siedzeń, schowek z pokrywą w podsufitce, dodatkowe gniazdo 12 V w bagażniku, podświetlane lusterka do makijażu, tekstylne dywaniki oraz kierownicę i gałkę dźwigni zmiany biegów obszyte skórą.

źródło: Volkswagen

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz