Mazda CX-5 otrzymała tytuł Samochód Roku 2012-2013 w Japonii. 29 listopada br. Japoński Komitet Samochodu Roku ogłosił wyniki głosowania.
CX-5 to pierwszy model Mazdy wyposażony w pełną gamę technologii SKYACTIV*, w tym nowe silniki, skrzynie biegów, nadwozie i podwozie. Zapewnia świetne właściwości jezdne i wrażenia z jazdy, wraz z wyjątkowymi osiągnięciami z zakresie ochrony środowiska i bezpieczeństwa. Jest to także pierwszy model, w którym zastosowano nowy motyw projektowy Mazdy: KODO - Dusza Ruchu.
Dzięki wysokiemu maksymalnemu momentowi obrotowemu 420 Nm, CX-5 wyposażona w nowej generacji silnik diesla SKYACTIV-D oferuje odczucia z jazdy porównywalne do prowadzenia samochodu z 4,0-litrowym silnikiem benzynowym V8. Jednocześnie, poziom zużycia paliwa na poziomie 4,6 l/100 km i emisja 119g/km CO2 plasuje CX-5 wśród najlepszych modeli w segmencie.
W ciągu prawie 9 miesięcy od rozpoczęcia sprzedaży CX-5 w lutym, Mazda zebrała 37 000 zamówień na ten model w Japonii, ponad 33 000 w Europie, a globalna sprzedaż jest na poziomie 128 000 sztuk i wciąż wzrasta.
Wszystkie samochody osobowe z przewidywanym rocznym wolumenem sprzedaży w Japonii na poziomie powyżej 500 egzemplarzy, wprowadzone do sprzedaży w okresie od 1 listopada 2011 do 31 października 2012 kwalifikują się do tegorocznej nagrody Samochód Roku w Japonii. Poprzednim modelem Mazdy nagrodzonym tym tytułem w 2005 była MX-5. CX-5 to czwarty model Mazdy, który otrzymał to wyróżnienie.
"Jesteśmy niezwykle szczęśliwi, że CX-5 otrzyma tak prestiżową nagrodę i doceniamy silne wsparcie wielbicieli naszej marki. Zachęceni tym osiągnięciem, nadal będziemy skupiać się nad produkowaniem przełomowych modeli, aby utrzymać poparcie naszych fanów i klientów w przyszłości – podsumował Kiyoshi Fujiwara, dyrektor generalny Mazda Corporation.
* Technologie nowej generacji Mazdy, w tym silnik benzynowy SKYACTIV-G, silnik Diesla SKYACTIV-D, przekładnia automatyczna SKYACTIV-DRIVE, manualna skrzynia biegów SKYACTIV-MT, wysokiej jakości lekkie podwozie SKYACTIV-Chassis i lekka, bardzo sztywna karoseria SKYACTIV-BODY
Dzięki wysokiemu maksymalnemu momentowi obrotowemu 420 Nm, CX-5 wyposażona w nowej generacji silnik diesla SKYACTIV-D oferuje odczucia z jazdy porównywalne do prowadzenia samochodu z 4,0-litrowym silnikiem benzynowym V8. Jednocześnie, poziom zużycia paliwa na poziomie 4,6 l/100 km i emisja 119g/km CO2 plasuje CX-5 wśród najlepszych modeli w segmencie.
W ciągu prawie 9 miesięcy od rozpoczęcia sprzedaży CX-5 w lutym, Mazda zebrała 37 000 zamówień na ten model w Japonii, ponad 33 000 w Europie, a globalna sprzedaż jest na poziomie 128 000 sztuk i wciąż wzrasta.
Wszystkie samochody osobowe z przewidywanym rocznym wolumenem sprzedaży w Japonii na poziomie powyżej 500 egzemplarzy, wprowadzone do sprzedaży w okresie od 1 listopada 2011 do 31 października 2012 kwalifikują się do tegorocznej nagrody Samochód Roku w Japonii. Poprzednim modelem Mazdy nagrodzonym tym tytułem w 2005 była MX-5. CX-5 to czwarty model Mazdy, który otrzymał to wyróżnienie.
"Jesteśmy niezwykle szczęśliwi, że CX-5 otrzyma tak prestiżową nagrodę i doceniamy silne wsparcie wielbicieli naszej marki. Zachęceni tym osiągnięciem, nadal będziemy skupiać się nad produkowaniem przełomowych modeli, aby utrzymać poparcie naszych fanów i klientów w przyszłości – podsumował Kiyoshi Fujiwara, dyrektor generalny Mazda Corporation.
* Technologie nowej generacji Mazdy, w tym silnik benzynowy SKYACTIV-G, silnik Diesla SKYACTIV-D, przekładnia automatyczna SKYACTIV-DRIVE, manualna skrzynia biegów SKYACTIV-MT, wysokiej jakości lekkie podwozie SKYACTIV-Chassis i lekka, bardzo sztywna karoseria SKYACTIV-BODY
źródło: Mazda
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz