Nowy Fiat Panda 4x4 „zgarnął" swe pierwsze wyróżnienie w skali międzynarodowej, uzyskując tytuł „SUV Roku 2012" przyznany przez jury konkursu „Top Gear Awards 2012" słynnego i prestiżowego magazynu TOP GEAR, mającego 1,9 mln czytelników w Wielkiej Brytanii, 9,2 mln na świecie oraz 17 milionów fanów na Facebooku i 600 tysięcy śledzących (followers) na Twitterze.
Założony w roku 1993 i współpracujący z programem BBC magazyn o tej samej nazwie TOP GEAR ma ponad 25 zagranicznych edycji lokalnych, m.in. w Polsce, Chinach, Szwecji, Włoszech, Nowej Zelandii, Malezji, Rosji, Portugalii, Holandii, Indonezji oraz na Filipinach i Bliskim Wschodzie.
Zdaniem dziennikarskiego jury TOP GEAR, nowy Fiat Panda 4x4 przewyższa wielu podobnie wyposażonych, choć droższych rywali, szczególnie pod względem charakterystyki jezdnej, komfortu i własności terenowych. Specjalną pochwałę zyskał rewolucyjny, dwucylindrowy silnik 0.9 TwinAir Turbo, współpracujący z sześciostopniową przekładnią manualną, której niskie przełożenie pierwszego biegu zapewnia znakomitą trakcję off-road i niesamowitą wprost łatwość pokonywania wzniesień.
„Jest dobry w terenie. Może nawet nie ma tych bajeranckich automatycznych szper, ale za to ma sprytny elektroniczny system kontroli trakcji, wystarczające prześwity i niskie przełożenie jedynki" - mówi członek jury TOP GEAR. „Trakcja na zboczu jest nadzwyczajna, po części dzięki ogumieniu, ale także dlatego, że Panda jest lekka, więc nie musi aż tak bardzo walczyć z grawitacją. Ma także inne zalety. Dłuższa jazda autostradą nie męczy. Panda 4x4 jest aż tak kompaktowa, że może bez trudu lawirować pomiędzy drzewami albo głazami, które zatrzymują niejednego, pełnowymiarowego off-roadera."
Fiat Panda 4x4 to jedyny samochód o napędzie 4WD (na cztery koła) w segmencie „A". Następca bestsellera sprzed 30 lat, obwołanego najmniejszym i najbardziej fascynującym „śmiałkiem" w swej kategorii, dzisiejsza Panda 4x4 to prawdziwy as w rękawie, zdolny „bezstresowo" wspinać się zarówno po szlakach górskich, jak i pokonywać meandry dżungli wielkiego miasta. W dodatku do standardowego wyposażenia, które zadowolić może najbardziej wymagającego kierowcę, nowa Panda 4x4 wykazała już nieraz zaskakujące walory techniczne, pozwalające konkurować z pojazdami off-roadowymi o znacznie potężniejszych wymiarach (nie mówiąc już o ich wyższej cenie).
Zaprojektowana dla najbardziej wymagających nabywców i entuzjastów przygody w plenerze, Panda 4x4 posiada aktywowany automatycznie system napędu typu „torque on demand", by nie tracić przyczepności w każdej niemal sytuacji drogowej. Wyposażeniem seryjnym Pandy 4x4 jest również system elektronicznej stabilizacji toru jazdy ESC oraz mechanizm różnicowy ELD o elektronicznie ograniczanym tarciu wewnętrznym, który poprawia trakcję podczas ruszania i jazdy po nawierzchni o rzeczywiście niskiej przyczepności.
Cechą charakterystyczną nowego Fiata Pandy 4x4 jest ponadto dynamika i komfort jazdy, niezbędne w czasie dłuższych i wyczerpujących podróży. Jest to zasługą przede wszystkim zmodernizowanego niezależnego zawieszenia na kolumnach MacPherson (z przodu) oraz półzależnego zawieszenia tylnego w postaci belki skrętnej.
Maksymalną przyczepność na każdej nawierzchni zapewniają specjalne opony 175/65 R15 84T M+S o nowej rzeźbie bieżnika. Fiat Panda 4x4 może bez trudu mierzyć się z trudniejszym terenem, czego dowodzi wartość nie tylko jego prześwitów - 160 mm w wersji z silnikiem Diesla MultiJet II i 150 mm dla wersji z silnikiem TwinAir Turbo - ale także znakomita geometria „terenowa" - kąt najazdu 210, kąt zejścia 360 oraz kąt rampowy 200.
Fiat Panda 4x4 produkowany jest w dwóch wersjach silnikowych z systemem Start&Stop: z nową, 85-konną benzynową jednostką TwinAir Turbo o pojemności 0,9 litra lub z 75-konnym turbodieslem 1.3 MultiJet II. W porównaniu z silnikiem Fire 1.2 poprzedniej generacji, różnica wytwarzanego momentu obrotowego wynosi aż 40 procent na korzyść nowego TwinAirTurbo. W tandemie z przekładnią 6-stopniową o niskim przełożeniu pierwszego biegu oznacza to szybszy i łatwiejszy start na wzniesieniu, lepsze przyspieszenia na drodze oraz zwiększoną elastyczność. Podobna poprawa osiągów występuje także w przypadku Diesla 1.3 MultiJet II, który rozwija moment obrotowy wyższy o 30 procent.
Bogate wyposażenie standardowe Nowej Pandy 4x4 obejmuje system stabilizacji toru jazdy ESC z samoblokującym mechanizmem różnicowym ELD, klimatyzację manualną, radioodtwarzacz CD/MP3, 15-calowe polerowane felgi z lekkiego stopu, ogumienie 175/65 R15 M+S (błotno-śniegowe), elektrycznie sterowane lusterka boczne, zdalnie sterowany zamek centralny oraz zagłówki siedzeń tylnych. W opcji wyposażenia dostępny jest innowacyjny system „City Brake Control", przesuwana kanapa tylna oraz nawigacja TOM TOM2 LIVE.
Zdaniem dziennikarskiego jury TOP GEAR, nowy Fiat Panda 4x4 przewyższa wielu podobnie wyposażonych, choć droższych rywali, szczególnie pod względem charakterystyki jezdnej, komfortu i własności terenowych. Specjalną pochwałę zyskał rewolucyjny, dwucylindrowy silnik 0.9 TwinAir Turbo, współpracujący z sześciostopniową przekładnią manualną, której niskie przełożenie pierwszego biegu zapewnia znakomitą trakcję off-road i niesamowitą wprost łatwość pokonywania wzniesień.
„Jest dobry w terenie. Może nawet nie ma tych bajeranckich automatycznych szper, ale za to ma sprytny elektroniczny system kontroli trakcji, wystarczające prześwity i niskie przełożenie jedynki" - mówi członek jury TOP GEAR. „Trakcja na zboczu jest nadzwyczajna, po części dzięki ogumieniu, ale także dlatego, że Panda jest lekka, więc nie musi aż tak bardzo walczyć z grawitacją. Ma także inne zalety. Dłuższa jazda autostradą nie męczy. Panda 4x4 jest aż tak kompaktowa, że może bez trudu lawirować pomiędzy drzewami albo głazami, które zatrzymują niejednego, pełnowymiarowego off-roadera."
Fiat Panda 4x4 to jedyny samochód o napędzie 4WD (na cztery koła) w segmencie „A". Następca bestsellera sprzed 30 lat, obwołanego najmniejszym i najbardziej fascynującym „śmiałkiem" w swej kategorii, dzisiejsza Panda 4x4 to prawdziwy as w rękawie, zdolny „bezstresowo" wspinać się zarówno po szlakach górskich, jak i pokonywać meandry dżungli wielkiego miasta. W dodatku do standardowego wyposażenia, które zadowolić może najbardziej wymagającego kierowcę, nowa Panda 4x4 wykazała już nieraz zaskakujące walory techniczne, pozwalające konkurować z pojazdami off-roadowymi o znacznie potężniejszych wymiarach (nie mówiąc już o ich wyższej cenie).
Zaprojektowana dla najbardziej wymagających nabywców i entuzjastów przygody w plenerze, Panda 4x4 posiada aktywowany automatycznie system napędu typu „torque on demand", by nie tracić przyczepności w każdej niemal sytuacji drogowej. Wyposażeniem seryjnym Pandy 4x4 jest również system elektronicznej stabilizacji toru jazdy ESC oraz mechanizm różnicowy ELD o elektronicznie ograniczanym tarciu wewnętrznym, który poprawia trakcję podczas ruszania i jazdy po nawierzchni o rzeczywiście niskiej przyczepności.
Cechą charakterystyczną nowego Fiata Pandy 4x4 jest ponadto dynamika i komfort jazdy, niezbędne w czasie dłuższych i wyczerpujących podróży. Jest to zasługą przede wszystkim zmodernizowanego niezależnego zawieszenia na kolumnach MacPherson (z przodu) oraz półzależnego zawieszenia tylnego w postaci belki skrętnej.
Maksymalną przyczepność na każdej nawierzchni zapewniają specjalne opony 175/65 R15 84T M+S o nowej rzeźbie bieżnika. Fiat Panda 4x4 może bez trudu mierzyć się z trudniejszym terenem, czego dowodzi wartość nie tylko jego prześwitów - 160 mm w wersji z silnikiem Diesla MultiJet II i 150 mm dla wersji z silnikiem TwinAir Turbo - ale także znakomita geometria „terenowa" - kąt najazdu 210, kąt zejścia 360 oraz kąt rampowy 200.
Fiat Panda 4x4 produkowany jest w dwóch wersjach silnikowych z systemem Start&Stop: z nową, 85-konną benzynową jednostką TwinAir Turbo o pojemności 0,9 litra lub z 75-konnym turbodieslem 1.3 MultiJet II. W porównaniu z silnikiem Fire 1.2 poprzedniej generacji, różnica wytwarzanego momentu obrotowego wynosi aż 40 procent na korzyść nowego TwinAirTurbo. W tandemie z przekładnią 6-stopniową o niskim przełożeniu pierwszego biegu oznacza to szybszy i łatwiejszy start na wzniesieniu, lepsze przyspieszenia na drodze oraz zwiększoną elastyczność. Podobna poprawa osiągów występuje także w przypadku Diesla 1.3 MultiJet II, który rozwija moment obrotowy wyższy o 30 procent.
Bogate wyposażenie standardowe Nowej Pandy 4x4 obejmuje system stabilizacji toru jazdy ESC z samoblokującym mechanizmem różnicowym ELD, klimatyzację manualną, radioodtwarzacz CD/MP3, 15-calowe polerowane felgi z lekkiego stopu, ogumienie 175/65 R15 M+S (błotno-śniegowe), elektrycznie sterowane lusterka boczne, zdalnie sterowany zamek centralny oraz zagłówki siedzeń tylnych. W opcji wyposażenia dostępny jest innowacyjny system „City Brake Control", przesuwana kanapa tylna oraz nawigacja TOM TOM2 LIVE.
źródło: Fiat
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz