Niezależna organizacja konsumencka Euro NCAP (Europejski Program Oceny Nowego Pojazdu) przyznała kompaktowemu SUV-owi Mokka pięć gwiazdek. A zatem kolejne auto wyprodukowane przez Opla otrzymało od Euro NCAP najwyższą ocenę. Tym samym Mokka dołącza do Ampery, Astry, Corsy, Insignii, Merivy i Zafiry, które również uzyskały maksymalny wynik pięciu gwiazdek w programie Euro NCAP.
„Od wielu lat Opel pielęgnuje tradycję zapewniania klientom najwyższych możliwych standardów ochrony, a Mokka w imponujący sposób umacnia naszą pozycję lidera w dziedzinie technologii bezpieczeństwa. Jak zawsze Opel udostępnia najbardziej zaawansowane rozwiązania technologiczne szerszej grupie klientów. Jesteśmy z tego niezwykle dumni”, mówi Michael F. Ableson, wiceprezes Opla ds. inżynierii.
Lider w swojej klasie: szczegóły wyników Euro NCAP
Ogółem Opel Mokka uzyskał imponujące wyniki we wszystkich kategoriach bezpieczeństwa testowanych przez Euro NCAP. Nowy kompaktowy SUV otrzymał maksymalną liczbę punktów w kategorii safety assist, dzięki czemu znalazł się w nielicznym gronie samochodów z rynku europejskiego mogących poszczycić się takim rezultatem. Pozytywne oceny organizacji Euro NCAP uzyskały: układ elektronicznej kontroli stabilności ESP®Plus, a także funkcje przypominania o zapięciu pasów bezpieczeństwa i rozpoznawania ograniczeń prędkości. Wszystkie te elementy stanowią standardowe wyposażenie pojazdu.
W kategorii związanej z bezpieczeństwem dorosłych Mokka uzyskała wynik na poziomie 96%. Do tak wspaniałego wyniku przyczyniły się kurtyny powietrzne, przednia oraz boczne, chroniące głowę i korpus, jak również podwójne napinacze pasów bezpieczeństwa z ogranicznikami obciążenia. Regulowane zagłówki na przednich siedzeniach zapewniają ochronę przed urazem kręgosłupa szyjnego w przypadku zderzenia z tyłem innego pojazdu. W Oplu Mokka zastosowano także odłączane pedały (układ zwalniania pedałów) zapewniające ochronę niższych partii nóg w przypadku kolizji z przodu.
W kategorii bezpieczeństwa dzieci specjaliści Euro NCAP stwierdzili: „Na podstawie odczytów z manekina imitującego trzyletnie dziecko Mokka uzyskała maksymalną liczbę punktów w testach dynamicznych”. Doskonały rezultat w tej kategorii to efekt zastosowania fotelików bezpieczeństwa Opla wyposażonych w standardzie w tylny system montażu ISOFIX i łączniki do dodatkowego górnego pasa mocującego.
W kategorii bezpieczeństwa pieszych zderzak Opla Mokki otrzymał najwyższe noty. Specjaliści Euro NCAP podkreślili, że: „dobrze chroni on nogi pieszych”.
Jeśli chodzi o kwestie aktywnej ochrony, wykraczające poza wymogi Euro NCAP, Mokka wyposażona jest w wiele zabezpieczeń. W tym kompaktowym SUV-ie zastosowano liczne innowacyjne rozwiązania pomagające kierowcy uniknąć kolizji, takie jak: przednia kamera Opel Eye drugiej generacji z ostrzeżeniem o zderzeniu, wskaźnik odległości do pojazdu poprzedzającego, ostrzeganie przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu i rozpoznawanie znaków drogowych. Standardy bezpieczeństwa Opla Mokka podnoszą także tylna kamera i układ adaptacyjnych reflektorów (AFL+).
Od chwili wprowadzenia na rynek w czerwcu, innowacyjny Opel Mokka otrzymał mnóstwo pozytywnych opinii ze strony mediów i od klientów. Odzwierciedla to ponad 50 000 zamówień złożonych od momentu uruchomienia sprzedaży. Dzięki modelowi Mokka Opel jest pierwszym niemieckim producentem w dynamicznie rozwijającym się segmencie kompaktowych samochodów sportowo-użytkowych (SUV-B). To pierwszy pojazd na rynku kompaktowych SUV-ów, w którym zastosowano ergonomiczne siedzenia oraz zintegrowany bagażnik rowerowy FlexFix.
Lider w swojej klasie: szczegóły wyników Euro NCAP
Ogółem Opel Mokka uzyskał imponujące wyniki we wszystkich kategoriach bezpieczeństwa testowanych przez Euro NCAP. Nowy kompaktowy SUV otrzymał maksymalną liczbę punktów w kategorii safety assist, dzięki czemu znalazł się w nielicznym gronie samochodów z rynku europejskiego mogących poszczycić się takim rezultatem. Pozytywne oceny organizacji Euro NCAP uzyskały: układ elektronicznej kontroli stabilności ESP®Plus, a także funkcje przypominania o zapięciu pasów bezpieczeństwa i rozpoznawania ograniczeń prędkości. Wszystkie te elementy stanowią standardowe wyposażenie pojazdu.
W kategorii związanej z bezpieczeństwem dorosłych Mokka uzyskała wynik na poziomie 96%. Do tak wspaniałego wyniku przyczyniły się kurtyny powietrzne, przednia oraz boczne, chroniące głowę i korpus, jak również podwójne napinacze pasów bezpieczeństwa z ogranicznikami obciążenia. Regulowane zagłówki na przednich siedzeniach zapewniają ochronę przed urazem kręgosłupa szyjnego w przypadku zderzenia z tyłem innego pojazdu. W Oplu Mokka zastosowano także odłączane pedały (układ zwalniania pedałów) zapewniające ochronę niższych partii nóg w przypadku kolizji z przodu.
W kategorii bezpieczeństwa dzieci specjaliści Euro NCAP stwierdzili: „Na podstawie odczytów z manekina imitującego trzyletnie dziecko Mokka uzyskała maksymalną liczbę punktów w testach dynamicznych”. Doskonały rezultat w tej kategorii to efekt zastosowania fotelików bezpieczeństwa Opla wyposażonych w standardzie w tylny system montażu ISOFIX i łączniki do dodatkowego górnego pasa mocującego.
W kategorii bezpieczeństwa pieszych zderzak Opla Mokki otrzymał najwyższe noty. Specjaliści Euro NCAP podkreślili, że: „dobrze chroni on nogi pieszych”.
Jeśli chodzi o kwestie aktywnej ochrony, wykraczające poza wymogi Euro NCAP, Mokka wyposażona jest w wiele zabezpieczeń. W tym kompaktowym SUV-ie zastosowano liczne innowacyjne rozwiązania pomagające kierowcy uniknąć kolizji, takie jak: przednia kamera Opel Eye drugiej generacji z ostrzeżeniem o zderzeniu, wskaźnik odległości do pojazdu poprzedzającego, ostrzeganie przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu i rozpoznawanie znaków drogowych. Standardy bezpieczeństwa Opla Mokka podnoszą także tylna kamera i układ adaptacyjnych reflektorów (AFL+).
Od chwili wprowadzenia na rynek w czerwcu, innowacyjny Opel Mokka otrzymał mnóstwo pozytywnych opinii ze strony mediów i od klientów. Odzwierciedla to ponad 50 000 zamówień złożonych od momentu uruchomienia sprzedaży. Dzięki modelowi Mokka Opel jest pierwszym niemieckim producentem w dynamicznie rozwijającym się segmencie kompaktowych samochodów sportowo-użytkowych (SUV-B). To pierwszy pojazd na rynku kompaktowych SUV-ów, w którym zastosowano ergonomiczne siedzenia oraz zintegrowany bagażnik rowerowy FlexFix.
źródło: Opel
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz