Chevrolet otworzył kolejny rozdział w swojej historii wyścigów, prezentując długo oczekiwany samochód wyścigowy – Chevrolet SS NASCAR 2013. Tylnonapędowy sedan, wyposażony w legendarny silnik V8 typu small block będzie rywalizował w wyścigach NASCAR Sprint Cup w ramach serii SpeedWeeks 2013, organizowanej na torze Daytona na Florydzie.
Nowy samochód wyścigowy NASCAR nawiązuje wyglądem do tylnonapędowego sportowego Chevroleta SS V8, który zadebiutuje na początku przyszłego roku.
„Debiut wyścigowego modelu SS NASCAR jest dla mnie, jako prawdziwego fana sportów motorowych, bardzo ekscytującym wydarzeniem”, powiedział Mark Reuss, prezes GM North America. „Chevrolet prezentuje prawdziwy samochód wyścigowy z napędem na tylne koła, mający wiele wspólnego ze sportowym sedanem w wersji produkcyjnej, który już niedługo będzie dostępny w sprzedaży. Nabywcy tego modelu będą mogli doświadczyć podczas codziennej eksploatacji tych samych emocji za kierownicą, jakie towarzyszą naszym kierowcom podczas wyścigów na torze”.
„Chevrolet SS uzupełnia naszą globalną gamę modelową, oferując doskonałe osiągi”, dodał Reuss. „Wyniki prac rozwojowych oraz testów wersji wyścigowej z pewnością znajdą odzwierciedlenie w naszej całej linii produktowej”.
Chevrolet SS to kolejny samochód, który dołącza do grona słynnych modeli Chevroleta uczestniczących w zmaganiach NASCAR. Auto zastąpi Chevroleta Impala, który w latach 1959-64 i 2007-12 wywalczył łącznie 151 zwycięstw.
„Z niecierpliwością czekamy na kolejny ekscytujący sezon NASCAR i mamy nadzieję, że nowy samochód wyścigowy SS, prowadzony przez jednych z najbardziej doświadczonych kierowców, będzie się wyróżniał na torze”, powiedział Jim Campbell, wiceprezes amerykańskiego oddziału Performance Vehicles and Motorsports.
Chevrolet SS powstanie w oparciu o nagradzaną, globalną architekturę auta tylnonapędowego, która posłużyła do stworzenia takich sportowych modeli, jak Chevrolet Camaro czy Holden VF Commodore. Limitowana edycja Chevroleta SS w wersji modelowej 2014 pojawi się w salonach sprzedaży pod koniec 2013 roku. Tym samym po raz pierwszy od 17 lat Chevrolet wprowadzi na rynek w Stanach Zjednoczonych sportowego sedana z tylnym napędem.
Chevrolet od dawna wykorzystuje oznaczenie SS (Super Sport) w różnych modelach samochodów o wysokich osiągach. Skrót SS po raz pierwszy pojawił się w 1957 roku w nazwie prototypu samochodu wyścigowego Corvette, który powstał pod nadzorem Zory Arkus-Duntova i miał uczestniczyć w 24-godzinnym wyścigu Le Mans.
Pierwszym produkcyjnym modelem z opcjonalnym pakietem SS był Chevrolet Impala z 1961 roku. Powstały łącznie 453 egzemplarze charakteryzujące się zmodyfikowanym podwoziem i zawieszeniem, wzmocnionymi hamulcami, obrotomierzem zamontowanym przy kolumnie kierownicy oraz unikalnymi kołami i oponami. Oznaczenie SS powróciło do gamy samochodów Chevroleta w 2010 roku wraz z debiutem Camaro piątej generacji.
Chevrolet wywalczył 702 zwycięstwa w serii NASCAR Sprint Cup – to więcej, niż jakikolwiek inny producent. Pierwsze zwycięstwo zdobył dla producenta kierowca Fonty Flock, miało to miejsce 26 marca 1955 roku w Columbii w Karolinie Południowej. Z kolei w ubiegłym miesiącu Jimmie Johnson, pięciokrotny mistrz serii, wywalczył siedemsetne zwycięstwo dla Chevroleta na torze Texas Motor Speedway.
W 2011 roku Chevrolet był najlepiej sprzedającą się marką produkującą samochody o wysokich osiągach. Modele Camaro i Corvette stanowiły jeden na trzy samochody sportowe sprzedawane w Stanach Zjednoczonych. Uzupełnienie oferty o model SS dodatkowo umocni pozycję Chevroleta jako wiodącego producenta aut tego typu.
„Debiut wyścigowego modelu SS NASCAR jest dla mnie, jako prawdziwego fana sportów motorowych, bardzo ekscytującym wydarzeniem”, powiedział Mark Reuss, prezes GM North America. „Chevrolet prezentuje prawdziwy samochód wyścigowy z napędem na tylne koła, mający wiele wspólnego ze sportowym sedanem w wersji produkcyjnej, który już niedługo będzie dostępny w sprzedaży. Nabywcy tego modelu będą mogli doświadczyć podczas codziennej eksploatacji tych samych emocji za kierownicą, jakie towarzyszą naszym kierowcom podczas wyścigów na torze”.
„Chevrolet SS uzupełnia naszą globalną gamę modelową, oferując doskonałe osiągi”, dodał Reuss. „Wyniki prac rozwojowych oraz testów wersji wyścigowej z pewnością znajdą odzwierciedlenie w naszej całej linii produktowej”.
Chevrolet SS to kolejny samochód, który dołącza do grona słynnych modeli Chevroleta uczestniczących w zmaganiach NASCAR. Auto zastąpi Chevroleta Impala, który w latach 1959-64 i 2007-12 wywalczył łącznie 151 zwycięstw.
„Z niecierpliwością czekamy na kolejny ekscytujący sezon NASCAR i mamy nadzieję, że nowy samochód wyścigowy SS, prowadzony przez jednych z najbardziej doświadczonych kierowców, będzie się wyróżniał na torze”, powiedział Jim Campbell, wiceprezes amerykańskiego oddziału Performance Vehicles and Motorsports.
Chevrolet SS powstanie w oparciu o nagradzaną, globalną architekturę auta tylnonapędowego, która posłużyła do stworzenia takich sportowych modeli, jak Chevrolet Camaro czy Holden VF Commodore. Limitowana edycja Chevroleta SS w wersji modelowej 2014 pojawi się w salonach sprzedaży pod koniec 2013 roku. Tym samym po raz pierwszy od 17 lat Chevrolet wprowadzi na rynek w Stanach Zjednoczonych sportowego sedana z tylnym napędem.
Chevrolet od dawna wykorzystuje oznaczenie SS (Super Sport) w różnych modelach samochodów o wysokich osiągach. Skrót SS po raz pierwszy pojawił się w 1957 roku w nazwie prototypu samochodu wyścigowego Corvette, który powstał pod nadzorem Zory Arkus-Duntova i miał uczestniczyć w 24-godzinnym wyścigu Le Mans.
Pierwszym produkcyjnym modelem z opcjonalnym pakietem SS był Chevrolet Impala z 1961 roku. Powstały łącznie 453 egzemplarze charakteryzujące się zmodyfikowanym podwoziem i zawieszeniem, wzmocnionymi hamulcami, obrotomierzem zamontowanym przy kolumnie kierownicy oraz unikalnymi kołami i oponami. Oznaczenie SS powróciło do gamy samochodów Chevroleta w 2010 roku wraz z debiutem Camaro piątej generacji.
Chevrolet wywalczył 702 zwycięstwa w serii NASCAR Sprint Cup – to więcej, niż jakikolwiek inny producent. Pierwsze zwycięstwo zdobył dla producenta kierowca Fonty Flock, miało to miejsce 26 marca 1955 roku w Columbii w Karolinie Południowej. Z kolei w ubiegłym miesiącu Jimmie Johnson, pięciokrotny mistrz serii, wywalczył siedemsetne zwycięstwo dla Chevroleta na torze Texas Motor Speedway.
W 2011 roku Chevrolet był najlepiej sprzedającą się marką produkującą samochody o wysokich osiągach. Modele Camaro i Corvette stanowiły jeden na trzy samochody sportowe sprzedawane w Stanach Zjednoczonych. Uzupełnienie oferty o model SS dodatkowo umocni pozycję Chevroleta jako wiodącego producenta aut tego typu.
źródło: Chevrolet
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz