wtorek, 4 grudnia 2012

Nowy Outlander otrzymał 5 gwiazdek w teście zderzeniowym

Outlander - nowy crossover Mitsubishi Motors, który zadebiutował w Europie kilka tygodni temu, został poddany nowej serii testów zderzeniowych, organizowanych przez instytut Euro NCAP. Samochód uzyskał maksymalną ocenę pięciu gwiazdek.


Wyniki najnowszych testów zderzeniowych Mitsubishi Outlandera w poszczególnych kategoriach prezentują się następująco http://www.euroncap.com/results/mitsubishi/outlander/492.aspx:

Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 94%

Bezpieczeństwo dzieci: 83%

Ochrona pieszych: 64%

Systemy bezpieczeństwa wspomagające kierowcę: 100%

Nowa generacja

Nowy Outlander powstał w oparciu o nową, globalną płytę podłogową i jest pierwszym przedstawicielem nowej generacji produktów firmy Mitsubishi. Mimo, iż jest to wciąż duży crossover segmentu D wyposażony w nowoczesne systemy bezpieczeństwa aktywnego i biernego, samochód stracił około 100 kg w stosunku do poprzednika, co poprawiło jego wydajność paliwową i ekologiczną.

W najważniejszym obszarze działania, jakim pozostaje bezpieczeństwo, inżynierowie przeanalizowali trzy różne aspekty:

– Zaawansowane bezpieczeństwo, wprowadzając nowe, zaawansowane systemy, takie jak:
– Tempomat adaptacyjny ACC (+ ogranicznik prędkości),
– System zapobiegania kolizjom czołowym FCM,
– System ostrzegania przed opuszczeniem pasa ruchu LDW,
– Bezpieczeństwo bierne, które wzrosło dzięki najnowszej wersji struktury nadwozia o podwyższonej wytrzymałości zderzeniowej RISE* (Reinforced Impact Safety Evolution).
Opracowana przez Mitsubishi Motors struktura RISE jest systemem rozpraszania energii podczas zderzeń. Nowa konstrukcja chroni skuteczniej podczas zderzeń bocznych i tylnych przy ściśle kontrolowanych odkształceniach, co podwyższa poziom ochrony pasażerów i układu paliwowego przy uderzeniach w tylną część Outlandera.

Niektóre elementy systemów bezpieczeństwa nowego Outlandera:

* nowo opracowana podwójna podłużnicowa przednia rama pomocnicza, która między innymi lepiej przejmuje i rozprasza energię zderzenia czołowego,
* nadpodłogowe i podpodłogowe wzmocnienia, (lewe i prawe) redukują odkształcenia kabiny podczas zderzenia czołowego,
* ograniczono ewentualne obrażenia dolnej części nóg kierowcy poprzez niedopuszczenie do cofania się pedałów w czasie bardzo silnego zderzenia czołowego,
* pasy bezpieczeństwa przy fotelu przedniego pasażera wyposażono w podwójne napinacze,
* poprawiono ochronę głowy pieszego poprzez przekonstruowanie maski silnika, przednich błotników i podszybia przedniej szyby samochodu,
* nowo zaprojektowany zderzak przedni otrzymał strukturę lepiej pochłaniającą energię, co pozwoliło na poprawę ochrony nóg pieszego.

– Bezpieczeństwo aktywne, które podwyższono poprzez udoskonalenie rozwiązań stosowanych w poprzednim Outlanderze i dzięki wprowadzeniu nowych systemów, wymienionych wyżej.

Integralność + zawartość = jakość

Wyniki testów bezpieczeństwa Euro NCAP potwierdzają dążenie koncernu Mitsubishi Motors do zaoferowania swoim klientom produktów najwyższej jakości.
Kolejnym ważnym krokiem będzie wprowadzenie do gamy modelu Outlander PHEV („Plug-in Hybrid Electric Vehicle”), który pojawi się na rynku w Japonii na początku 2013 roku, natomiast do Europy trafi latem 2013 roku. Outlander PHEV od samego początku był projektowany z myślą o układach napędowych opartych nie tylko o silniki spalinowe, ale także o elektrycznych systemach hybrydowych typu plug-in.

źródło: Mitsubishi

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz