Mimo trudnych warunków ekonomicznych panujących na poszczególnych rynkach, spółka AUDI AG po raz kolejny, podobnie jak w analogicznym miesiącu ubiegło roku, osiągnęła w styczniu rekordową sprzedaż.
W zeszłym miesiącu, na całym świecie, firma sprzedała ok. 96.100 pojazdów. Do niewielkiego wzrostu wynoszącego 0,8 proc. przyczynił się w szczególności sukces nowego Audi A6 oraz nadal wysokie tempo wzrostu sprzedaży w USA (+19,7 proc.). Także w Chinach, po raz kolejny, dostawy zwiększyły się o dwucyfrowy wynik, rzędu 22,6 proc. W Europie natomiast, wyraźnie można było odczuć spadek związany z wymianą modelu A4, którego w Ingolstadt produkuje się najwięcej. Sprzedaż spadła o 13,0 procent do 45.900 pojazdów. Odnowiona wersja Audi A4 zostanie wprowadzona na rynek w najbliższych dniach.
„Pomimo poważnych zawirowań na niektórych rynkach europejskich w ostatnim czasie, wszystko wskazuje na to, że Audi notować będzie kolejne wzrosty.
Z największą w historii przedsiębiorstwa ilością zamówień w Niemczech i z nowymi modelami, takimi jak odnowione A4 oraz A1 Sportback, które zostaną zaprezentowane w najbliższych dniach, już w pierwszym kwartale osiągniemy wzrost sprzedaży na całym świecie”, mówi Peter Schwarzenbauer, Członek Zarządu ds. Sprzedaży i Marketingu AUDI AG.
W styczniu Audi zanotowało szczególnie silny wzrost w USA: Audi of America kontynuuje rekordowy trend z poprzedniego roku, notując sprzedaż 9.354 pojazdów oraz wzrost o 19,7 procent – jest to najbardziej udany początek roku w historii marki z czterema pierścieniami w Stanach Zjednoczonych. Wyraźny wzrost zainteresowania dotyczył przede wszystkim nowej limuzyny A6. Wynik ze stycznia wynoszący 1130 pojazdów, przewyższył styczniowy bilans poprzednika z roku 2011, o 98,6 procent. Kolejne 643 samochody to model Audi A7 Sportback, zdobywający nowych klientów dla marki także w USA. Dwie trzecie wszystkich klientów A7 w Stanach Zjednoczonych, wybrało samochód producenta z Ingolstadt po raz pierwszy. Sprzedaż styczniowa Audi wzrosła znacznie także w Kanadzie (+31,7 proc.) oraz Ameryce Południowej (+14,4 proc.).
W styczniu, na większości rynków europejskich, dobiegała końca sprzedaż Audi A4, będącego bestsellerem wśród pojazdów z Ingolstadt, zanim w pierwszych tygodniach lutego, w salonach pojawi się odnowiona wersja tego modelu klasy średniej.
O tym, że nowa generacja A4 nawiąże do sukcesu swojego poprzednika, świadczy zebranie dużej ilości zamówień na ten model w Niemczech, rodzimym rynku firmy. Mają one znaczący udział w ogólnym portfelu zamówień.
Niemiecki rynek, w pierwszym miesiącu roku zamknął sprzedaż na poziomie 13.067 sztuk, co jest wynikiem o 2,3 procent niższym niż w styczniu 2011. Tutaj także nowe A6 zanotowało dobre wyniki sprzedaży, zwłaszcza dzięki 77,6 procentowemu wzrostowi sprzedaży szczególnie popularnego modelu Avant. Popyt na całą serię A6 wzrósł w ubiegłym miesiącu na całym świecie o 26 procent, do około 19.900 pojazdów.
Jak w przypadku niemal wszystkich europejskich rynków eksportowych, styczniowa sprzedaż Audi w Wielkiej Brytanii jest porównywana do wyjątkowo udanego miesiąca z poprzedniego roku, kiedy to rozpoczęte jesienią 2010 roku wprowadzenie Audi A1, odbiło się pozytywnie na wynikach sprzedaży.
Na początku 2012, 8.565 brytyjskich klientów odebrało swoje nowe Audi.
To o 13,1 proc. mniej niż przed rokiem. We Francji Audi sprzedało w styczniu 4.009 samochodów (-16,6 procent), potwierdzając wiodącą pozycję czterech pierścieni w segmencie premium. Na rozwój rynku w ostatnich kilku tygodniach, negatywny wpływ miała przewidywana podwyżka podatków, wprowadzona pod koniec ubiegłego roku. Nadal trudne pozostają warunki sprzedaży zwłaszcza w Hiszpanii oraz we Włoszech, gdzie wyniki sprzedaży Audi w styczniu znalazły się o 38,1% i 27,6% poniżej tych z poprzedniego roku. Sprzedaż w styczniu 2012 przewyższyła natomiast znacznie wyniki z 2011 w Europie Wschodniej. Na czele stawki znalazła się Rosja z 19,5 procentowym wzrostem, do około 1.440 pojazdów.
W regionie Azji i Pacyfiku sprzedaż zwiększyła się aż o 21,8 procent.
Audi zanotowało dwucyfrowy wzrost w szczególności w Indiach (+39,0 procent), Japonii (39,7 procent) oraz na najważniejszym rynku regionu: w Chinach. 27.206 samochodów z segmentu premium, trafiło w styczniu do chińskich klientów (w tym także tych z Hong Kongu). Daje to 22,6-procentowy wzrost, w porównaniu z analogicznym miesiącem ubiegłego roku. Do mocnego początku roku w Państwie Środka, przyczyniło się nowe Audi A8 L z 1.442 egzemplarzami oraz cały czas bardzo popularne Audi A6 L. Najchętniej na chińskim rynku kupowane Audi, bazuje na przedłużonej wersji poprzedniej generacji tego modelu. Już w najbliższych tygodniach, Audi wprowadzi nową limuzynę A6 również w Chinach.
Szef sprzedaży Audi, Peter Schwarzbauer, dostrzega w tym roku mocne przesłanki do wzrostu dla marki z czterema pierścieni. „Start nowego A3, planowany na drugą połowę roku, będzie dodatkowym impulsem wzrostu szczególnie w Europie. Równolegle zwiększamy produkcję bardzo popularnego Audi Q3. Rok 2012 chcemy zakończyć z większym wzrostem, niż 4 procent przewidywane dla globalnego rynku samochodów osobowych.“
źródło: Audi
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz