Typowa dla MINI frajda z jazdy wciąż inspiruje – teraz po raz pierwszy również dzięki pojazdowi stworzonemu celowo dla dwóch osób i do jazdy z otwartym dachiem. MINI Roadster jest szóstym modelem brytyjskiego producenta samochodów segmentu premium, a zarazen pierwszym pojazdem dwumiejscowym w historii tej marki. Typowa dla MINI interpretacja kompaktowego roadstera będzie nowym impulsem w segmencie samochodów małych. Mocne silniki i wysokiej jakości, specjalnie dopasowany do modelu układ jezdny gwarantują charakterystyczną gokartową frajdę.
Klasyczny miękki dach, który można ręcznie szybko i łatwo rozłożyć i złożyć, oferuje idealne warunki, aby cieszyć się jazdą pod gołym niebem. Aby jeszcze lepiej chronić pasażera, w MINI Roadsterze zamontowano za siedzeniami dwa pałąki bezpieczeństwa. Niezależnie od tego, czy dach jest otwarty czy zamknięty, można korzystać z 240-litrowego bagażnik. Dodatkową wygodę w kabinie pasażera zapewnia szeroki przelotowy otwór bagażowy.
Stylistyka: Klasyczna linia Roadstera, typowy dla MINI język designu.
Wierne przeniesienie typowego dla tej marki języka designu na proporcje roadstera sprawia, że ta otwarta dwumiejscówka ma indywidualną i nieodpartą charyzmę, a jej elegancko wyciągnięta sylwetka jest widoczna również przy zamkniętym dachu. W tym ustawieniu jest również podkreślony charakterystyczny dla MINI trójbryłowy design. Swoiste cechy designu w stylu MINI sygnalizują jednoznaczną przynależność nowego modelu do tej marki.
Silniki: spektakularna moc, wzorowa wydajność.
MINI Roadster wraz z premiera rynkową będzie oferowany z czterema mocnymi i jednocześnie wydajnymi silnikami benzynowymi oraz wysokoprężnymi. Zakres mocy sięga od MINI Cooper Roadster (90 kW/122 PS) przez MINI Cooper SD Roadster (105 kW/143 PS) i MINI Cooper S Roadster (135 kW/184 PS) aż po najmocniejsze w tej grupie MINI John Cooper Works Roadster o parametrach 155 kW/211 PS.
Podwozie : zrywność i precyzja gwarantują frajdę z jazdy.
Połączenie mocnych silników i typowego dla marki napędu przedniego skutkuje w niespotykanej w segmencie samochodów małych jakości dopasowania technologii podwozia do modelu. To gwarantuje charakterystyczną frajdę z jazdy również w MINI Roadsterze. Do wyposażenia standardowego należą elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego regulowane w zależności od prędkości i regulacja stabilności jazdy DSC (układ dynamicznej kontroli stabilności). Jeszcze więcej stabilności na śliskich nawierzchniach oraz sportowej dynamiki podczas jazdy na zakrętach zapewnia tryb dynamicznej kontroli trakcji DTC z elektroniczną blokadą mechanizmu różnicowego EDLC (Electronic Differential Lock Control), który w MINI John Cooper Works Roadster jest dostępny w standardzie, a dla innych modeli w opcji.
Lepszy rozkład masy i właściwości aerodynamiczne.
Karoseria cechuje się dużą odpornością skrętną i wzmocnieniami dostosowanymi do danych modeli jak również obniżonym środkiem ciężkości polepszającym zwinność oraz bezpieczeństwo jazdy MINI Roadstera. Ochrona pasażerów jest zapewniona dzięki zastosowaniu poduszek powietrznych czołowych jak również bocznych (ochrona głowy i tułowia) oraz wyjątkowo sztywnej ramy szyby czołowej i przymocowanych na stałe do karoserii pałąków bezpieczeństwa z polerowanej stali szlachetnej. Równowaga aerodynamiczna MINI Roadstera jest ulepszona dzięki aktywnemu spojlerowi tylnemu, który wysuwa się automatycznie przy przekroczeniu prędkości 80 km/h.
Wysokiej jakości wyposażenie standardowe, wiele możliwości indywidualizacji.
Wysokiej jakości wyposażeni standardowe podkreśla charakter marki premium nowego MINI Roadstera. W jego skład wchodzą m.in. klimatyzacja (MINI Cooper S Roadster, MINI Cooper SD Roadster, MINI John Cooper Works Roadster), elektrycznie regulowane lusterka boczne , PDC, fotele z regulacją wysokości siedziska, system audio z odtwarzaczem CD obsługującym format MP3 i złącze AUX-In. Do poprawy komfortu jazdy i indywidualizacji pojazdu oferowane są liczne opcje, jak np. światła ksenonowe, światła adaptacyjne, czarne obudowy reflektorów, dostęp komfortowy i always open timer. Poza tym w MINI Roadsterze można korzystać z innowacyjnych rozwiązań rozrywki i komunikacji systemu MINI Connected.
Made in England: MINI Roadster powstaje w fabryce MINI w Oxfordzie.
W charakterze MINI Roadstera odzwierciedla się również jego brytyjskie pochodzenie. Jest on produkowany w Wielkiej Brytanii razem z MINI, MINI Clubmanem, MINI Cabrio i MINI Coupé. Z tego powodu zakład montażowy w Oxfordzie jak i fabryka karoserii w Swindon oraz fabryka silników w Hams Hall mają coraz większe znaczenie. MINI już dziś plasuje się na trzecim miejscu wśród producentów samochodów na Wyspach. Do 2014 roku BMW Group zainwestuje ok. 500 milionów funtów w dalszą rozbudowę i modernizacje tamtejszych fabryk.
Oferowane silniki:
MINI John Cooper Works Roadster:
Czterocylindrowy silnik benzynowy z Technologią MINI TwinPower Turbo jak również z licznymi rozwiązaniami technologicznymi przejętymi bezpośrednio ze sportów motorowych, pojemność skokowa: 1 598 cm3, moc: 155 kW/211 PS przy 6 000 min-1, maks. moment obrotowy: 260 Nm przy 1 850 – 5 600 min1 (280 Nm z funkcją overboost przy 2 000 – 5 100 min-1), przyspieszenie (0–100 km/h): 6,5 s, maks. prędkość: 237 km/h, średnie zużycie wg UE: 7,3 l/100 km, emisja CO2: 169 g/km.
MINI Cooper S Roadster:
Czterocylindrowy silnik benzynowy z Technologią MINI TwinPower Turbo, pojemność skokowa: 1 598 cm3, moc: 135 kW/184 PS przy 5 500 min-1, maks. moment obrotowy: 240 Nm przy 1 600 – 5 000 min-1(260 Nm z funkcją Overboost przy 1 730 – 4 500 min-1), przyspieszenie (0–100 km/h): 7,0 s, maks. prędkość: 227 km/h, średnie zużycie wg UE: 6,0 l/100 km, emisja CO2: 139 g/km.
MINI Cooper Roadster:
Czterocylindrowy silnik benzynowy z adaptacyjny układ rozrządu bazujący na technologii VALVETRONIC BMW Group, pojemność skokowa: 1 598 cm3, moc: 90 kW/122 PS przy 6 000 min-1, maks. moment obrotowy: 160 Nm przy 4 250 min-1, przyspieszenie (0–100 km/h): 9,2 s, maks. prędkość: 199 km/h, średnie zużycie wg UE: 5,7 l/100 km, emisja CO2: 133 g/km.
MINI Cooper SD Roadster:
Czterocylindrowy silnik benzynowy z Technologią MINI TwinPower Turbo, pojemność skokowa: 1 995 cm3, moc: 105 kW/143 PS przy 4 000 min-1, maks. moment obrotowy: 305 Nm przy 1 750 – 2 700 min-1, przyspieszenie (0–100 km/h): 8,1 s, maks. prędkość: 212 km/h, średnie zużycie wg UE: 4,5 l/100 km, emisja CO2: 118 g/km.
źródło: BMW Group
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz