W pierwszych trzech miesiącach 2012 roku Chevrolet sprzedał na całym świecie 1,18 miliona pojazdów, co oznacza wzrost o 6,5% w porównaniu z pierwszym kwartałem roku 2011, a także szósty z kolei rekordowy kwartał dla marki. W ciągu dwóch ostatnich lat Chevrolet notował szybszy wzrost sprzedaży niż inni najwięksi producenci samochodów i zwiększył swój udział w globalnym rynku do 6,3%.
„Najbardziej konkurencyjna w historii Chevroleta gama aut osobowych, półciężarowych i crossowerów pozwoliła nam osiągnąć rekordowy pod względem finansowym wynik w 2011 roku oraz znakomite rezultaty w pierwszym kwartale tego roku”, powiedział Dan Akerson, prezes i dyrektor zarządzający General Motors. „Aby utrzymać tempo, GM planuje w 2012 roku ponad 20 premier, przy czym kilka najważniejszych to premiery nowych modeli Chevroleta, wliczając debiut modelu Sail w Azji, Colorado w Ameryce Południowej oraz Spark w Ameryce Północnej”.
Najpopularniejszym modelem Chevroleta na świecie był Cruze, którego w pierwszych trzech miesiącach roku sprzedano ponad 180 000 egzemplarzy, czyli o 20% więcej niż w pierwszych 3 miesiącach 2011 roku. Sprzedaż miejskiego modelu Aveo/Sonic oraz sedana Malibu sukcesywnie rośnie wraz ze zwiększaniem liczby samochodów dostępnych w salonach dilerskich.
Chevrolet odnotował wzrost sprzedaży względem analogicznego okresu w ubiegłym roku na czterech z pięciu największych rynków zbytu:
W Stanach Zjednoczonych Chevrolet sprzedał w pierwszym kwartale 448 000 samochodów, co oznacza wzrost o 7,6%. Sprzedaż samochodów osobowych utrzymywała się na wysokim poziomie, a dużym zainteresowaniem wśród klientów cieszyły się ekonomiczne modele, takie jak Cruze, Malibu i Sonic.
W Chinach Chevrolet sprzedał w pierwszym kwartale rekordową liczbę 162 000 pojazdów, co oznacza wzrost o 1,4%.
W Brazylii Chevrolet utrzymał konkurencyjną pozycję na rynku, mimo że sprzedaż spadła w pierwszym kwartale o 4,2% do 137 000 sztuk.
W Meksyku Chevrolet sprzedał w pierwszym kwartale 42 000 pojazdów, co oznacza wzrost o 14,2%.
W Argentynie Chevrolet sprzedał w pierwszym kwartale 41 500 aut, co oznacza wzrost o 21,5% i rekord dla marki.
W Europie Centralnej i Zachodniej Chevrolet sprzedał 55 100 samochodów, o 7,8% więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. W tym czasie sprzedaż w całej branży motoryzacyjnej spadła o 8,7%. Chevrolet Europe osiągnął swój najlepszy w historii udział w rynku w pierwszym kwartale, wynoszący 1,36 procent, w porównaniu do 1,15 procent w pierwszym kwartale 2011 roku. Dodatkowo Chevrolet Europe sprzedał 2 800 samochodów w Izraelu w ciągu pierwszych trzech miesięcy 2012 roku.
Inne najważniejsze premiery Chevroleta obejmują debiut modelu Trailblazer, średniej wielkości SUV-a, w Tajlandii oraz modelu Cruze kombi w Europie. Chevrolet, tradycyjnie amerykańska marka, ponad 60 procent sprzedaży odnotowuje obecnie poza rynkiem amerykańskim.
źródło: Chevrolet
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz