- Nowe silniki wyznaczają standardy w swoich klasach. Są przyjazne środowisku, oszczędne, mocne i wytrzymałe - podkreśla Georg Weiberg, szef Truck Product Engineering Daimler Trucks. Wszystkie jednostki spełniają normę emisji spalin Euro VI, która w Unii Europejskiej zacznie obowiązywać w roku 2014. Szczególnie znacznie ma to w przypadku silników OM 93x, napędzających auta średniotonażowe, użytkowane w gęsto zaludnionych aglomeracjach.
Nowe jednostki odznaczają się niewielkim zapotrzebowaniem na paliwo, a długie okresy międzyprzeglądowe sprzyjają ograniczeniu ich kosztów serwisowania. Najnowocześniejsza technologia umożliwiła osiągnięcie wysokiej kultury pracy i spontanicznej reakcji na wciśnięcie pedału gazu. Jednym z kluczowych elementów konstrukcji jest system zmiennych faz rozrządu, po raz pierwszy zastosowany w silniku wysokoprężnym.
- W opracowanie nowych jednostek Mercedes-Benz OM 934 i OM 936 oraz produkujących je zakładów w Mannheim zainwestowaliśmy około 500 mln euro - mówi Stefan Buchner, szef Global Powertrain, Procurement and Manufacturing Engineering Daimler Trucks. - Było warto - seria OM 93x to milowy krok w dziedzinie napędów średniotonażowych samochodów dystrybucyjnych. Doskonale nadaje się do pracy w zróżnicowanych warunkach, zarówno w ciężarówkach czy autobusach, jak i do zastosowań przemysłowych.
Nowe jednostki wykorzystują modułową koncepcję, w ramach której współdzielą liczne komponenty.
Cztero- i sześciocylindrowe silniki OM 934 oraz OM 936 o pojemności od 5,1 do 7,7 litra osiągają moc od 115 kW (156 KM) do 260 kW (354 KM). W dłuższej perspektywie zastąpią one konstrukcje z serii 900, wprowadzonej w 1996 roku. Dotychczas wyprodukowano niemal milion sztuk jednostek poprzedniej generacji.
Moc sześciocylindrowego silnika heavy-duty OM 470 o pojemności 10,7 litra waha się od 240 kW (326 KM) do 315 kW (428 KM). Motor dołączy do zaprezentowanej w ubiegłym roku jednostki OM 471 o pojemności 12,8 litra, stosowanej obecnie w nowym Actrosie.
Nowe konstrukcje zaprojektowano z myślą o zastosowaniach w lekkim i ciężkim transporcie, również dalekobieżnym, oraz do lekkich i średnich obciążeń przemysłowych. Silnik OM 936 sprawdzi się także jako źródło napędu miejskich i pozamiejskich autobusów, zamontowane zarówno w pozycji pionowej, jak i poziomej.
W późniejszym czasie silniki trafią również do innych modeli i marek Daimler Trucks, w tym do modeli sprzedawanych na innych kontynentach, oraz do maszyn przemysłowych, użytkowanych poza drogami publicznymi. W Mannheim niebawem ruszy także produkcja jednostek dedykowanych do napędzania autobusów miejskich.
Zakład w Mannheim funkcjonuje w oparciu o zasady "fabryki synchronicznej". Oznacza to, że trzy obszary - odlewanie, obróbka i montaż - działają w ramach zintegrowanego, ciągłego systemu produkcyjnego. Fabryka została również połączona z globalną siecią zarządzania dostawcami.
źródło: Mercedes
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz