wtorek, 25 września 2012

Abarth i program “Abarth Fuori serie” na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Paryżu

Abarth zawsze opiera swoją filozofię na koncepcjach opracowania i przekształcania tego co jest zwyczajne w coś o nadzwyczajnym charakterze. Już w roku 2008 począwszy od modelu Abarth 500, auta tej marki posiadają tę dodatkową kropelkę „jadu", która powoduje że stają się one jedyne i niepowtarzalne, uzyskując jednocześnie nadzwyczajne osiągi.


Osoba, która wybiera Abarth, chce się wyróżniać. Świadom tego pragnienia, koncern samochodowy spod znaku Skorpiona stawia coraz bardziej na koncepcję personalizacji, dając swoim klientom możliwość wyboru i realizacji samochodu który doskonale dostosuje się do osobowości kierowcy i jego wymogów jazdy, dzięki wzrastającej ofercie zestawów i akcesoriów,  oraz personalizacji  wykończeń wnętrza auta i karoserii.

Proces personalizacji, którą  Abarth stosował i poszerzał  w ciągu ostatnich lat, konkretyzuje się w nowej gamie Abarth. Pierwszy poziom, Abarth 500, jest to wersja "custom", która jednocześnie oferuje większą dostępność i ogromną możliwość personalizacji i usprawnień. To model bardziej dostępny, który tak jak biała karta od której zaczyna się projektowanie własnego idealnego auta, może być spersonalizowany w zależności od własnych potrzeb i wymagań. To wszystko dzięki zestawom poprawiającym osiągi i gamie akcesoriów, takich jak gałka dźwigni zmiany biegów, pedały, naklejki, nowe kolory i materiały stosowane wewnątrz i na zewnątrz.
Gamę reprezentują w pawilonie w Paryżu  dwa „custom" Abarth 595 "turismo" i "Abarth 595 "competizione", dwie nowe odsłony modelu 500 w specjalnej specyfikacji. W pierwszym przypadku usprawnienie dotyczy silnika, zawieszenia i układu hamulcowego, a także detali wewnętrznych i zewnętrznych dla tych klientów, których można rozpoznać po  cechach takich jak elegancja, wyrafinowany gust, komfort, pasja sportowa bardziej jeszcze ekskluzywna i ukierunkowana na świat aut  "Gran Turismo". W modelu Abarth 595 "competizione" usprawnienie dotyczy także układu wydechowego z seryjnym tłumikiem "Record Monza" oraz sportowych foteli "Abarth Corse by Sabelt", to auto dla kogoś kto uważa się za prawdziwego "race lover", wielbiciela sportowego ducha, bezkompromisowego, który wywodzi się ze świata wyścigów .

Najwyższy poziom personalizacji, zdecydowanie "all inclusive", to świat aut Abarth Specialties, reprezentowany w Paryżu przez 695 Edizione Maserati, połączenie sportowego ducha,  klasy i osiągów firmowanych  przez Abarth i Maserati.

Salon w Paryżu stanowi przede wszystkim szczególną okazję do zaprezentowania przyszłej ewolucji klasy „Specialties", która stanowi maksymalny wyraz personalizacji połączonej z ekskluzywnością samochodu skonstruowanego i dedykowanego każdemu pojedynczemu klientowi. "Abarth Fuori serie" to nowy program, stanowiący cel drogi, którą podążał w tych latach Abarth i w założeniach, którego leży zwiększanie możliwości  wyboru i personalizacji przez klientów. Program ekskluzywny, w którym personalizacja ta rozpoczyna się od osiągów, spójnie z duchem marki: tylko samochody "Pozaseryjne" w rzeczywistości będą miały modyfikację silnika  do mocy 180 KM i będą się charakteryzować ekskluzywnym znakiem 695. Tę cechę odnajdujemy także w procesie produkcyjnym, ponieważ wszystkie samochody "Pozaseryjne" zostaną opracowane, wyprodukowane i poddane homologacji w  "factory of victory" Abarth.

Świadectwem autentyczności "Made in Abarth" będzie certyfikat wystawiony i dostarczony  razem z samochodem, choć to właśnie Abarth&C będzie jego pierwszym właścicielem. By ukierunkować klientów w wyborze przez nich dokonywanym, Abarth stworzył dwie specyficzne kolekcje: Heritage, z wystrojem zainspirowanym samochodami z przeszłości,  które tworzyły historię marki, oraz New Wave, zainspirowanym dzisiejszymi supercars lecz z innowacyjnym podejściem. Poza tym wnętrza zostaną spersonalizowane specyficznymi materiałami i wyposażeniem, zrealizowanymi z udziałem i zaangażowaniem wybitnych włoskich i międzynarodowych partnerów, którzy podzielają z marką wartości takie jak rzemieślnicza dbałość o szczegóły i wysoka jakość: wykończenia z włókna węglowego, tabliczki personalizacyjne, awangardowa technologia taka jak chociażby zestaw urządzeń Hi-fi JBL.

Aby zobrazować ten program w paryskim pawilonie, Abarth pokazuje po raz pierwszy Abarth 500 w specjalnym wystroju inspirowanym autami, które tworzyły historię marki: Fiat Abarth 131 Mirafiori "Olio Fiat". Pawilon Abarth demonstruje tę historię i przebytą drogę marki łącząc cztery samochody prezentowane publiczności.

Koncepcja personalizacji Abarth przenika także do świata sportów samochodowych, poprzez projekt  "Make it your race", w którym zjawisko to rozumiane jest jako realizacja własnego osobistego marzenia, by zostać kierowcą wyścigowym. Zachęcony wielkim sukcesem edycji 2012 liczącej  ponad 30 000 zapisanych osób, "Make it your race", międzynarodowy talent show, który poprowadził młodych "rookies" zafascynowanych światem wyścigów, do współzawodnictwa w prawdziwych zawodach o Puchar Abarth 500, powraca w nowej edycji 2013, z odnowionym wyposażeniem, poszerzonym na jeszcze bardziej globalny poziom. Sukces "Make it your race" 2012 łączy się z tym  odniesionym podczas trofeów Abarth 500 Selenia, które rozpoczęły już w tym roku swój czwarty sezon i które od zakończenia dzieli tylko kilka edycji wyścigów. Podczas zawodów o Trofeum Abarth 500 Selenia Europa, przed kończącym je wyścigiem, absolutnym zwycięzcą ogłoszony został młody kierowca Alex Campani, natomiast wyścigi o trofeum Abarth 500 Selenia Italia są jeszcze otwarte, przy  równych szansach dla tegoż Campani, startują także Baldan i Scalvini. 

Cztery samochody prezentowane w pawilonie wystawowym w Paryżu przyczyniają się do głośnych już sukcesów marki, która także w tym roku osiągnęła zamierzone wyniki. Do dnia dzisiejszego w ciągu roku  2012 sprzedano ponad  5000 samochodów. Istotny jest także udział Abarth Specialties, gdzie Abarth 695 Tributo Ferrari, od wprowadzenia na rynek w lipcu 2008 do dzisiaj odnotował  ponad 1600 sprzedanych samochodów, a Abarth 695 Edizione Maserati już odniósł wielki sukces publiczny, od chwili swojej oficjalnej prezentacji w maju w wyścigach samochodowych Giro d'Italia Automobilistico. Liczby te potwierdzają doskonałe wyniki  uzyskane przez markę, od chwili  wprowadzenia do dzisiaj, wystarczy przypomnieć, że od roku 2008 Abarth może pochwalić się ciągłym wzrostem sprzedaży, o którym świadczy ponad 44.000 sprzedanych aut modeli Abarth Punto i Abarth 500, dodatkowo ponad 12.000  zestawów usprawniających osiągi,  przeznaczonych dla obydwu modeli.

Te handlowe sukcesy były możliwe także dzięki nadzwyczajnej sieci dealerów i oficjalnym  warsztatom przygotowującym, w sytuacji jedynej w swoim rodzaju, gdzie po otwarciu nowych rynków w roku 2011 takich jak Finlandia i Południowa Afryka, w pierwszej połowie  roku 2012 należało sprostać także nowym wyzwaniom, takim jak kolejne nowe rynki w Maroku i  na Ukrainie. Także w Stanach Zjednoczonych po wielkim sukcesie prezentacji w Salonie w  Los Angeles, począwszy od miesiąca marca, ruszyła sprzedaż modelu  Abarth 500.

źródło: Fiat

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz