czwartek, 27 września 2012

Mazda na Salonie Samochodowym w Paryżu 2012

Wyposażona w wysokowydajną technologię SKYACTIV i zaprojektowana zgodnie z motywem stylizacji “KODO – dusza ruchu”, nowa Mazda6 i Mazda6 Sport Kombi to największe atrakcje stoiska Mazdy na tegorocznym Paryskim Salonie Samochodowym. W Paryżu zaprezentowana zostanie również odświeżona i udoskonalona wersja Mazdy MX-5, która reaguje teraz jeszcze precyzyjniej na polecenia kierowcy. Ten bezkonkurencyjny roadster wciąż jest w świetnej formie, choć to już trzecia dekada jego produkcji. Na stoisku zobaczymy też Mazdę CX-5, model, który był inspiracją dla nowej generacji samochodów marki i który podniósł poprzeczkę całemu segmentowi kompaktowych SUV-ów w Europie.


Nowa Mazda6

Skonstruowana tak, aby użytkownik mógł poczuć z nią pełną jedność. Nowa Mazda6 to najbardziej zaawansowane do tej pory rozwiązania Odpowiedzialnego Zoom-Zoom – przyjemności z jazdy i dbałości o środowisko – oraz elektryzująca stylizacja KODO w samochodzie kluczowego segmentu C/D.

Mazda6 łączy w sobie wygodę i komfort godne flagowego modelu marki z obowiązkową w każdej Maździe sportową, liniową charakterystyką. To pierwszy model Mazdy6 wyposażony we wszystkie elementy technologii SKYACTIV i pierwsza Mazda korzystająca z wyjątkowego systemu odzyskiwania energii podczas hamowania i-ELOOP. Oznacza to, że jest nie tylko mocniejsza, ale i bardziej oszczędna niż do tej pory. Projektanci i inżynierowie pracowali wspólnie, aby funkcje samochodu zawrzeć w oszałamiającej formie. Rezultat jest bezkompromisowy: ten samochód jest tak dobry, jak wygląda.

W Paryżu po raz pierwszy Mazda prezentuje obok siebie wersję sedan i Sport Kombi. Oba modele swoją wielkością, rozstawem osi, rozmiarami wnętrza, są na szczycie segmentu. Oznacza to najwyższy poziom komfortu dla kierowcy i pasażerów. A dzięki innowacjom SKYACTIV, nowa Mazda6 jest lżejsza od poprzedniej wersji, mimo powiększonych rozmiarów.

Układy napędowe zoptymalizowano pod kątem zwiększenia mocy i zmniejszenia zużycia paliwa. Podwozie i struktury karoserii są sztywniejsze, dzięki większej zawartości stali wysokowytrzymałej w konstrukcji auta. Układ kierowniczy i zawieszenie łączą zwrotność przy niskich prędkościach ze stabilnością podczas szybkiej jazdy i podążaniem za wolą kierowcy w sposób niespotykany w segmencie C/D. A poza tym, że jest cichsza i bardziej opływowa, nowa Mazda6 to również lider segmentu w kwestiach bezpieczeństwa.

Charakterystyczny dla marki przód Mazdy6 i jej kształty wyrażające siłę, zwrotność i witalność – wrodzone cechy filozofii KODO – powodują, że od razu chce się zasiąść za kierownicą. A bezkompromisowe osiągi i zachowanie na drodze sprawią, że kierowcy nie będą zawiedzeni.



Mazda MX-5 Facelift

Trzymać się prostych reguł, ale wciąż udoskonalać: ulubiony roadster świata staje się jeszcze bardziej wyjątkowy.

Co uczynić, aby najlepiej sprzedający się i ulubiony roadster świata stał się jeszcze popularniejszy? Optymalizując reakcję na otwarcie przepustnicy i zachowanie hamulców, dzięki czemu jazda dostarcza więcej przyjemności i więcej zaangażowania - szczególnie na krętych drogach i w zakrętach, tam gdzie Mazda MX-5 jest mistrzem. A przy okazji – zmieniony został przód auta na bardziej agresywny, a mimo to bezpieczniejszy dla pieszych. Mazda MX-5 nie jest ani cięższa, ani mniej niezawodna.

Mazda CX-5

Początek nowego pokolenia samochodów marki - Mazda CX-5 zdobywa szturmem rynek kompaktowych SUV-ów na całym świecie.

Gdy dotarła do Europy w marcu 2012 r., Mazda CX-5 rozpoczęła epokę SKYACTIV. To pierwszy samochód zaprojektowany zgodnie z regułami „KODO – dusza ruchu”. SUV CX-5 łączy łączy w sobie charyzmatyczny wygląd z niedoścignionymi właściwościami jezdnymi i osiągami. To jeden z najoszczędniejszych SUV-ów na rynku, a równocześnie jeden z najbezpieczniejszych - zdobył w teście Euro NCAP maksymalną ocenę pięciu gwiazdek.

Nowa Mazda6 –
oszałamiający, nowoczesny i funkcjonalny design.


Nowy flagowy model Mazdy magnetycznie przyciąga kierowców. Debiutująca w Paryżu Mazda6, w obu wersjach nadwoziowych, została zaprojektowana tak, aby kierowca czuł się z nią jednością. Przykuwający uwagę wygląd to wcielenie motywu „KODO – dusza ruchu”. Kształty Mazdy6 wynikają bezpośrednio z koncepcyjnych modeli TAKERI i SHINARI. Dzięki wydajnym technologiom SKYACTIV, nie trzeba żadnych wyrzeczeń – zarówno jeśli chodzi o osiągi, jak i o oszczędność paliwa.

Nowa Mazda6 – już trzeciej generacji – to równocześnie pierwszy seryjnie produkowany samochód  wyposażony w i-ELOOP, wyjątkowy system odzyskiwania energii hamowania zaprojektowany prez Mazdę. To najnowszy dodatek do strategii Odpowiedzialnego Zoom-Zoom, będącej bazą do tworzenia oszczędnych i sprawiających przyjemność z jazdy samochodów. i-ELOOP dołącza do nowoczesnego systemu i-stop i zaprojektowanych w programie SKYACTIV silników, podwozi i karoserii (pierwszy raz zastosowanych w kompaktowym SUV-ie CX-5) i ustanawia nowe rekordy w oszczędności paliwa i poziomie emisji CO2 (3,9 l/100km i 104 g/km*) w najważniejszym w Europie segmencie C/D – nie pogarszając nawet minimalnie osiągów samochodu.

Kierowcy dostrzegą wyjątkowo liniową charakterystykę jednostek SKYACTIV (dwóch diesli i trzech jednostek benzynowych) przenoszących moc na koła przez sześciobiegowe skrzynie ręczne lub automatyczne. Zastosowane w SKYACTIV-Chassis inteligentne wspomaganie kierownicy i nowoczesne zawieszenie zapewniają znakomite zachowanie i precyzyjną realizację zamiarów kierowcy. Tymczasem SKYACTIV-Body, zapewnia wiodące w klasie bezpieczeństwo, dzięki bardzo sztywnym strukturom przyjmującym uderzenie i innowacyjnym rozwiązaniom rozpraszającym energię z dala od kabiny pasażerskiej. Nowa Mazda6 pomaga również unikać wypadków, dzięki licznym systemom i technologiom poprawiającym bezpieczeństwo. A gdy kolizja staje się nieunikniona, Mazda6 stara się zmniejszyć jej skutki – dla pieszych, pasażerów, a nawet dla samego samochodu – do minimum.

Specjalnie dla samochodów zaprojektowanych zgodnie z KODO wprowadzono nowy kolor Soul Red Metallic. Dzięki wyjątkowej kompozycji daje on niespotykaną głębię, grę cieni i kontrastów, która podkreśla charakterystyczne linie Mazdy6.

KODO nie jest jednak fasadą, za którą nic się nie kryje, jego połączenie z mocą, zwrotnością i sprawnością auta nie jest przypadkowe. We wnętrzu Mazdy6 forma łączy się z funkcją w nowym, wyjątkowo ergonomicznym kokpicie. Skonstruowano go tak, aby jazda była tak łatwa i przyjemna, jak to tylko możliwe. Wszystko jest dokładnie tam, gdzie powinno być, nawet przesunięte w tył (w stosunku do poprzedniej wersji) słupki A przyczyniają się do bezstresowej jazdy, dzięki zwiększeniu pola widzenia kierowcy. Z kolei pasażerom kabina oferuje przyjemną atmosferę, w której króluje sportowy komfort we wnętrzu o rozmiarach porównywalnych z największymi w segmencie i wyposażonym w najnowsze technologie informacyjno-rozrywkowe, w tym system dźwięku przestrzennego BOSE® z 11 głośnikami **.

Projektanci i inżynierowie Mazdy stworzyli wyjątkowe dzieło wzornictwa przemysłowego, którego wygląd natychmiast zdradza zaawansowanie ukrytych w nim technologii. To symbioza sportu, osiągów i wyrafinowania, która w chwili wejścia na europejski rynek segmentu C/D zrobi ogromne zamieszanie.

* Średnie zużycie standardowego silnika SKYACTIV-D 2.2 ze skrzynią ręczną SKYACTIV-MT, dostępny od 2013 r.
** Dostępność w zależności od wersji i rynku.


Soul Red Metallic

Prawdopodobnie najbardziej ekscytujący czerwony kolor na świecie, Soul Red Metallic to czysta energia, łącząca w sobie światło, cień i głębię w sposób doskonale podkreślający kształty Mazdy6.

Aby stworzyć tę barwę, trzeba dwóch warstw różnych kolorów lakieru oraz pokrycia z lakieru bezbarwnego. Każda warstwa ma swoją funkcję. Pierwsza, z jasnymi płatkami aluminium, odbija światło, druga z kolei jest półprzezroczysta z bardzo intensywnym czerwonym pigmentem. Światło przenika przez drugą warstwę, zabarwione na czerwono odbija się od płatkow aluminium i wraca do oka, wzmocnione po raz drugi czerwonym pigmentem.

W rezultacie, w warunkach naturalnego oświetlenia Mazda6 lśni głęboką, intensywną czerwienią, promieniującą od wewnątrz, tak jak zachodzące Słońce. Zacienione fragmenty są niemal czarne. To właśnie szerokie spektrum kontrastu i wyjątkowa głębia czynią Soul Red Metallic tak wyjątkowym odcieniem.

NAPĘD
Gama wysokowydajnych silników SKYACTIV Mazdy składa się z trzech jednostek benzynowych – dwie z nich debiutują przy okazji nowej Mazdy6 – oraz dwóch silników Diesla. Wszystkie połączone mogą być z sześciobiegowymi skrzyniami ręcznymi lub automatycznymi. Większość wyposażona jest w system i-ELOOP, odzyskujący energię podczas hamowania, oraz i-stop, zaawansowany układ automatycznego zatrzymywania i włączania silnika.

i-ELOOP: system Mazdy odzyskiwania energii podczas hamowania

Nowy system odzyskiwania energii podczas hamowania, stworzony przez Mazdę, i-ELOOP (to skrót do “intelligent Energy Loop”) to pierwszy na świecie system zastosowany w samochodzie osobowym, wykorzystujący kondensator do magazynowania energii odzyskanej w trakcie hamowania. Zgromadzona w nim energia służy do zasilania urządzeń elektrycznych. Wszystkie samochody napędzane silnikami serii SKYACTIV, począwszy od nowej Mazdy6, będą dostępne z i-ELOOP.

Inżynierowie Mazdy ustalili, że typowa faza hamowania trwa tylko około 10 sekund. Efektywność systemów rekuperacji energii była ograniczona charakterystyką ładowania i składowania energii przez akumulator, dlatego zamiast tradycyjnego ogniwa kwasowo-ołowiowego zastosowano kondensator, który napełnia się w kilka sekund. Wydajny alternator o zmiennym napięciu wyjściowym (12V-25V) jest generatorem energii i ładuje kondensator, przetwornik napięcia obniża następnie napięcie do wartości odpowiedniej do napędzania układów samochodu, a nadwyżka kierowana jest do akumulatora.

Pełne naładowanie kondensatora jest wystarczające do podtrzymania pracy wszystkich układów elektrycznych samochodu przez ponad minutę. Czyni to z i-ELOOP doskonałe uzupełnienie układu i-stop, gdyż nie trzeba korzystać z energii akumulatora, nawet gdy system wyłączył silnik samochodu. Podczas jazdy w mieście ładowanie często rozpoczyna się ponownie, zanim jeszcze kondensator się wyładuje. i-ELOOP zaspokaja większość, jeśli nie wszystkie, potrzeby energetyczne samochodu, podczas gdy zwykle część mocy silnika marnowana jest na napędzanie alternatora. Eliminując tę konieczność, i-ELOOP przyczynia się do zmniejszenia zapotrzebowania na paliwo w warunkach jazdy miejskiej.

źródło: Mazda

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz