środa, 19 września 2012

BMW Concept Active Tourer: Komfort i funkcjonalność w połączeniu z dynamiką i stylem.

Na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Paryżu 2012 firma BMW zaprezentuje nowe BMW Concept Active Tourer – to pierwszy pojazd w segmencie kompaktowych samochodów premium, który łączy komfort i funkcjonalność wnętrza ze stylem i dynamiką. W kolejnym dziesięcioleciu przewiduje się nawet 5-procentowy coroczny wzrost sprzedaży pojazdów z segmentu samochodów małych i kompaktowych klasy premium. Dlatego BMW Concept Active Tourer jest ważnym elementem ciągłego rozwoju marki BMW i doskonałym uzupełnieniem jej palety modeli.


BMW Concept Active Tourer jako hybryda typu plug-in stanowi zapowiedź przyszłych rozwiązań napędu w samochodach kompaktowych. Koncepcja napędu eDrive, znana z BMW i8, wprowadzona została tutaj po raz pierwszy w głównej marce BMW i w przyszłości będzie stanowić oznaczenie wszystkich napędów elektrycznych i hybrydowych typu plug-in. Koncepcja ta obejmuje wszystkie składniki napędu elektrycznego, silnik elektryczny skonstruowany przez BMW, akumulator litowo-jonowy oraz inteligentny system zarządzania silnikiem.

Doskonałe połączenie sportowej estetyki i komfortu.


Nowe BMW Concept Active Tourer łączy kompaktowe wymiary i atrakcyjny, sportowy wygląd z typową dla BMW wysoką jakością. BMW Concept Active Tourer o długości 4353 mm, szerokości 1834 mm i wysokości całkowitej 1560 mm przeznaczone jest dla klientów, którzy cenią sobie wysoki komfort, podwyższoną pozycję siedzenia i przestronne wnętrze ekskluzywnego samochodu. BMW Concept Active Tourer to również samochód rodzinny dla tych, którzy oprócz wyjątkowego stylu życia i sportowego charakteru cenią sobie również funkcjonalność i wszechstronność.

Szeroki rozstaw osi 2670 mm, wysoka linia dachu i kompaktowo zbudowany silnik poprzeczny oraz napęd na przednią oś pozwoliły stworzyć wnętrze zachwycające przestronnością. Akumulatory napędu hybrydowego wbudowano całkowicie w podłogę bagażnika, dzięki czemu bagażnik BMW Concept Active Tourer zyskał imponującą pojemność, która doskonale sprawdza się podczas codziennego użytkowania.



Stylistyka: kompaktowa dynamika.

Dzięki swoim harmonijnym proporcjom BMW Concept Active Tourer zachwyca sportową elegancją z każdej perspektywy. Pojazd jest dowodem na to, że kompaktowe wymiary, funkcjonalność i wszechstronność może współgrać z dynamiczną stylistyką. Ekskluzywny lakier zewnętrzny w kolorze High Reflection Silver stanowi dopełnienie eleganckiego wyglądu tego auta. Interesujące akcenty w postaci dodatkowych, aluminiowych aplikacji pojawiają się z przodu, z tyłu i po bokach pojazdu. Powierzchnie wypolerowane są na wysoki połysk, a spód szczotkowany do uzyskania aksamitnego, matowego wyglądu. Subtelne przechodzenie pomiędzy powierzchniami matowymi i błyszczącymi podkreśla grę światłocienia, charakteryzującą nowy zewnętrzny lakier pojazdu.

BMW Concept Active Tourer również prezentuje wyrazisty przód typowy dla marki BMW. Dominującym elementem jest tutaj charakterystyczna, lekko nachylona do przodu atrapa chłodnicy BMW. Podwójne reflektory z diodowymi światłami akcentowanymi („brwiami”), sięgające daleko w boczne strefy błotnika wraz ze wszechstronnym pasem przednim podkreślają sportowy wygląd BMW Concept Active Tourer. Dwa duże zewnętrzne wloty powietrza poniżej głównych reflektorów potęgują wrażenie szerokiego przodu.

Wydłużona linia boczna BMW Concept Active Tourer z zaznaczonym klinowym kształtem nawet w bezruchu nadaje sylwetce dynamiczny charakter, wyjątkowy w tej klasie pojazdów. Zintegrowane klamki drzwi i mocno zarysowane progi z lekko wznoszącą się linią cienia wraz z 20-calowymi obręczami kół uwypuklają sportowo-elegancki wygląd auta. Krótkie zwisy karoserii w przedniej i tylnej części oraz długi rozstaw osi sprawiają, że mimo kompaktowych wymiarów zewnętrznych wnętrze zapewnia niezwykle dużo miejsca. Podwyższona linia dachu i duże powierzchnie drzwi przednich i tylnych zapewniają wygodne wchodzenie do wnętrza pojazdu.

Tylna część BMW Concept Active Tourer wyróżnia się sportową elegancją. Kompaktowy tył BMW charakteryzują wyraźne poziome linie karoserii. Duże lampy tylne, rozciągające się daleko aż na błotnik, podkreślają szerokie nadkola i ilustrują stabilność auta. Duża pokrywa bagażnika z niską krawędzią załadunkową i szerokim otworem zapewnia komfortowy dostęp do bagażnika.



Wnętrze: elegancja połączona z wrażeniem przewiewności.

Obszerne wnętrze BMW Concept Active Tourer emanuje przestronnością i orzeźwiającą nowością. Wstawki „Streakline”, wyfrezowane z litego kawałka drewna o otwartych porach, stanowią optyczny element łączący górną i dolną powierzchnię dekoracyjną deski rozdzielczej. Takie rozwiązanie nadaje całej przedniej strefie wnętrza bardzo elegancki, lekki wygląd. Boczki drzwi i siedzenia wykonano z nubuku, jasnej aksamitnie miękkiej skóry zamszowej oraz ze skóry licowej, której mieniący się, jedwabisty połysk podkreśla eleganckie, a zarazem luksusowe wnętrze. Kontrastujące szwy w kolorze pomarańczowym uwypuklają sportowy charakter pojazdu. BMW Concept Active Tourer cechuje zupełnie nowy klimat wnętrza. Konsola środkowa sprawia wrażenie unoszenia się pomiędzy przednimi siedzeniami, przechodząc płynnie do deski rozdzielczej. Takie położenie gwarantuje pasażerom z przodu maksymalnie dużo przestrzeni na nogi.

Deska rozdzielcza z typową dla BMW orientacją na kierowcę umożliwia optymalną obsługę wszystkich ważnych elementów. Zestaw zegarów wykonany w technologii Black Panel oraz monitor centralnego wyświetlacza informacyjnego deski rozdzielczej znajdują się w polu wiedzenia kierowcy.

W wyposażeniu dodatkowym znajduje się również pełnokolorowy wyświetlacz Head Up na specjalnej wysuwanej szklanej powierzchni pomiędzy kierownicą a przednią szybą – nowość w segmencie samochodów kompaktowych. Podwyższone siedzenia w tzw. pozycji semi-command umożliwiają doskonałą widoczność, stanowiąc uzupełnienie optymalnego poziomu obsługi i komfortu.

Dach panoramiczny „Cool Shade”: zmiana klimatu wnętrza i temperatury za jednym naciśnięciem przycisku.


Wyjątkowy charakter wnętrza jest również zasługą innowacyjnego panoramicznego okna dachowego, rozciągającego się przez całą powierzchnię dachu BMW Concept Active Tourer. Pożądaną jasność i temperaturę we wnętrzu można uzyskać dzięki zastosowanemu przeszkleniu dachu w postaci szyby zespolonej z innowacyjną technologią Suspended Particle Devise (SPD), umożliwiającą elektryczne silne zaciemnienie szyby do efektu okularów przeciwsłonecznych lub rozjaśnienie do uzyskania przezroczystej szyby - wszystko za jednym naciśnięciem przycisku. Specjalny efekt świetlny można osiągnąć dzięki ręcznemu włączeniu charakterystycznej struktury liścia na całej powierzchni szklanego dachu. Impulsy sterowania elektrycznego pozwalają na płynną zmianę modułowej struktury szklanego dachu, zaciemniając ją lub rozjaśniając wedle upodobań. Powstająca dzięki temu gra światłocienia podkreśla wrażenie przestronnego wnętrza, zapewniając przyjemny klimat niezależnie od miejsca siedzenia.



System Travel & Comfort: wrażenie lekkości i przestronności w strefie tylnych siedzeń.

BMW Concept Active Tourer zapewnia znaczną wygodę również pasażerom siedzącym z tyłu pojazdu. Obszerna przestrzeń na nogi, uzyskana dzięki dużemu rozstawowi kół i lekko podwyższonemu dachowi, daje pasażerom znaczną swobodę ruchu. Dzięki tej przestrzeni wychodzenie i wchodzenie z pojazdu jest wyjątkowo komfortowe. Dzięki regulowanym oparciom foteli tylnych można elastycznie dopasować wielkość bagażnika. Oparcie siedzeń tylnych podzielone jest w stosunku 40 : 20 : 40. Po złożeniu wszystkich trzech części oparcia powstaje płaska powierzchnia załadunkowa.

Oprócz elastycznej możliwości rozszerzenia powierzchni ładunkowej BMW Concept Active Tourer zapewnia pasażerom w tylnej części pojazdu dodatkowe inteligentne rozwiązania systemu Travel & Comfort. W tylnej części foteli przednich wbudowana jest centralnie prostopadła metalowa szyna. Do tego innowacyjnego systemu szynowo-zatrzaskowego można przymocować za pomocą szybkozłącza stoliki składane, umożliwiające wszechstronną, komfortową regulację, a także można zamocować dodatkowe kieszenie na różne drobiazgi. Szczególnie komfortowa jest możliwość elastycznego korzystania przez osoby siedzące z tyłu z wszystkich popularnych tabletów. System szynowo-zatrzaskowy pozwala na montaż tabletów w układzie pionowym lub poziomym, dzięki czemu użytkownik może korzystać z Internetu, relaksować się przy grach lub filmach, oglądanych na wysokości wzroku.



Nowa jakość: wielofunkcyjny wyświetlacz zestawu wskaźników.

Szczególną atrakcją w BMW Concept Active Tourer jest wielofunkcyjny wyświetlacz zestawu wskaźników. Zamiast klasycznego zestawu wskaźników, w którym cztery analogowe zegary informują kierowcę o prędkości, liczbie obrotów, zawartości zbiornika paliwa i temperaturze oleju, duży, 10,25-calowy zintegrowany wyświetlacz gwarantuje nowoczesny sposób prezentacji danych.

Typowy wygląd z czterema zegarami został zachowany, jednak rozszerzona technologia Black Panel umożliwia realizację zupełnie nowych opcji wyświetlania informacji. Na przykład tryby właściwości jezdnych COMFORT, SPORT i ECO PRO wyświetlają się na wyświetlaczu przy użyciu rożnych wskaźników oraz zestawów kolorów, co zapewnia większe bezpieczeństwo, efektywność i wzorcowe zorientowanie na kierowcę. Dzięki temu na zestawie wskaźników kierowca otrzymuje zawsze wskazania optymalne w danej sytuacji.



Połączenie gry i oszczędnej jazdy: nowa aplikacja „Seismic Surf”.


Nowa aplikacja „Seismic Surf” umożliwia pasażerom siedzącym z tyłu BMW Concept Active Tourer zapoznanie się z fascynującą techniką pojazdu w formie gry na iPada. „Seismic Surf” tworzy świat gry w czasie rzeczywistym. Atrakcyjna gra wyścigowa z funkcją ekologicznej jazdy odtwarza aktualne wartości przyspieszenia, obrotów silnika i inne istotne dla gry parametry samochodu BMW Concept Active Tourer. Ta gra komputerowa odtwarza każdą rzeczywistą sytuację na drodze, prezentując tym samym niezliczoną różnorodność nowych wyzwań, jakie mogą pojawić się przed kierowcą. Celem gry jest zdobycie możliwe największej liczby punktów podczas jazdy po wirtualnej trasie, a zarazem zarejestrowanie najbardziej wydajnego stylu jazdy. Kierowca ma przy tym bezpośredni wpływ na stopień trudności ekologicznej gry wyścigowej. Rozważna jazda wprowadza łatwiejszy poziom trudności, natomiast sportowy styl jazdy prowadzi do poruszania się po wirtualnej trasie pełnej zakrętów o zróżnicowanym stopniu trudności. Jedynie perfekcyjne zgranie wydajnie jeżdżącego kierowcy i umiejętnego gracza siedzącego z tyłu pojazdu prowadzi do osiągnięcia maksymalnej liczny punktów i zwiększa szanse zdobycia podium zwycięscy w globalnej sieci gier BMW.



Wyświetlacz Head Up: doskonała rozdzielczość i pełne spektrum kolorów.

BMW Concept Active Tourer wyposażono w wielokolorowy wyświetlacz Head Up najnowszej generacji. Wyświetla on najistotniejsze informacje, emitując obraz o doskonałej rozdzielczości na wysuwanej szklanej powierzchni w bezpośrednim polu widzenia kierowcy. Jasność projekcji dostosowuje się automatycznie w optymalny sposób do panujących warunków świetlnych. Tryb dzienny i nocny jest aktywowany odpowiednio do trybu przyrządów. W zależności od życzeń kierowcy oprócz aktualnej prędkości jazdy mogą wyświetlać się również ograniczenia prędkości i zakazy wyprzedzania. Poza tym kierowca może otrzymywać także wskazówki nawigacyjne i wszelkie ostrzeżenia. Ze względu na szeroką ofertę dostępnych systemów wspomagających kierowcę również zakres informacji możliwych do wyświetlania za pomocą wyświetlacza Head Up sięga jak dotąd niespotykanego poziomu w tej klasie pojazdów.



Centralny wyświetlacz informacyjny w technologii Black Panel.

8-calowy wyświetlacz przejmuje funkcje menu i planowania trasy nowego systemu nawigacyjnego. Centralny wyświetlacz informacyjny prezentuje jednak również aktualny stan pracy systemu hybrydowego. Kierowca otrzymuje stale informacje o aktualnym wykorzystaniu silnika spalinowego i elektrycznego, mogąc śledzić przepływ energii w systemie. Aby zapewnić maksymalną skuteczność pracy napędu hybrydowego, jego układ sterowania mocą połączono z inteligentnym systemem nawigacyjnym Plus. Na podstawie uzyskanych danych, takich jak profil drogi, ograniczenia prędkości lub sytuacja na drodze, pojazd jest odpowiednio przygotowywany do maksymalnie efektywnego wykorzystania dostępnej energii.



Napęd BMW Concept Active Tourer: w stronę przyszłości.

Napęd zastosowany w BMW Concept Active Tourer jest zgodny z przyszłościową koncepcją mobilności BMW Group, zgodną z zasadą zrównoważonego rozwoju. Technologia napędu wszystkich hybrydowych modeli BMW typu plug-in i modeli elektrycznych BMW i nosi oznaczenie BMW eDrive, dotyczące wszelkich komponentów napędu elektrycznego.

Samochód BMW Concept Active Tourer jest tzw. hybrydą typu plug-in, łączącą w doskonały sposób zalety napędu elektrycznego z atutami klasycznego silnika spalinowego. Samochód hybrydowy typu plug-in (PHEV = Plug-in-Hybrid Electric Vehicle) będzie odgrywał ważną rolę w przyszłej mobilności. Wynika to z faktu, że zasięg samochodu hybrydowego typu plug-in przy wyłącznie elektrycznym trybie pracy wynosi znacznie ponad 20 km, dzięki czemu pojazd może przemieszczać się w porównywalnie wydajny sposób zarówno na krótkich, jak i długich trasach oraz podczas jazdy w trybie mieszanym. W sercu BMW Concept Active Tourer mieszczą się dwa silniki, pracujące w perfekcyjnej harmonii: nowoczesny silnik benzynowy o pojemności 1,5 l z nowej rodziny silników BMW Group Efficient Dynamics oraz elektryczny silnik synchroniczny.



PHEV: połączenie tego, co najlepsze, w imię wyjątkowych osiągów.

BMW Concept Active Tourer prezentuje koncepcję napędu nowatorską dla marki BMW. Silnik benzynowy o pojemności 1,5 l nie napędza, jak do tej pory, tylnej osi. Tutaj napęd przenoszony jest na przód pojazdu. Koncepcja dodatkowego silnika elektrycznego BMW Concept Active Tourer pozwala w razie potrzeby na niezależny napęd elektryczny tylnej osi. Moc systemowa wynosząca ponad 140 kW/190 KM przy połączonej pracy silnika spalinowego z elektrycznym umożliwia uzyskiwanie przez BMW Concept Active Tourer wyjątkowo sportowych osiągów przy jednocześnie doskonałych parametrach spalania i emisji.

BMW Concept Active Tourer przyspiesza od 0 do 100 km/h w niecałe 8 s, a maksymalna prędkość wynosi tej dynamicznej hybrydy wynosi 200 km/h. Mimo tak imponujących parametrów mocy średnie zużycie paliwa wynosi poniżej 2,5 l na 100 km, a emisja CO2 – niecałe 60 g/km. Oprócz przekonujących osiągów ta innowacyjna koncepcja napędu BMW Concept Active Tourer zapewnia zarówno komfortowe, jak i dynamiczne właściwości jezdne.



Nowy silnik BMW TwinPower Turbo o pojemności 1,5 l: wysokowydajna jednostka napędowa o cechach typowych dla jednostek sześciocylindrowych.

Nowe BMW Concept Active Tourer wyposażone jest w nowy, bardzo nowoczesny silnik o pojemności 1,5 l z technologią BMW TwinPower Turbo. Silnik bazuje na wielokrotnie nagradzanej jednostce sześciocylindrowej, wyposażonej w technologię BMW TwinPower Turbo, łącząc najnowszą generację wtrysku bezpośredniego High Precision Injection z adaptacyjnym rozrządem VALVETRONIC i nowoczesnym turbodoładowaniem.

Technologia BMW TwinPower Turbo stosowana jest we wszystkich napędach przyszłościowej rodziny silników Efficient Dynamics BMW Group – w znacznej mierze dlatego, że jej zastosowanie nie zależy od łącznej pojemności silnika i liczby cylindrów. Nowy trzycylindrowy silnik zamontowany w BMW Concept Active Tourer jest jednym z pierwszych reprezentantów tej nowej generacji jednostek napędowych. Kompaktowy silnik rzędowy łączy w idealny sposób dynamikę i efektywność.

Nowy silnik trzycylindrowy BMW TwinPower Turbo oferuje korzyści typowe dla charakteru pojazdu: spokojna praca, wysoki moment obrotowy, spontaniczna reakcja silnika i dynamiczny, sportowy dźwięk. Ze względu na brak sił masowych pierwszego i drugiego rzędu silnik pracuje w znacznym stopniu bez emisji hałasu i generowania wibracji. Moment przechyłu jest niższy niż w przypadku silnika czterocylindrowego i jest całkowicie eliminowany przez jedyny wałek wyrównoważajacy. Ta cecha przyczynia się m.in. do tego, że silnik nawet w niskim zakresie obrotów pracuje niezwykle spokojnie.



Elektryczny silnik synchroniczny: dodatkowa, bezemisyjna moc.


Elektryczny silnik synchroniczny zastosowany w BMW Concept Active Tourer jest produktem stworzonym przez BMW Group. Przy całkowicie naładowanym akumulatorze maksymalny zasięg BMW Concept Active Tourer wynosi ponad 30 km przy wyłącznie elektrycznym trybie pracy. Dzięki temu większa część codziennych, lokalnych tras pokonywana jest całkowicie bezemisyjnie. Dzięki temu moc generowana przez elektryczny silnik synchroniczny przy wykorzystaniu funkcji boost może zapewnić imponujące przyspieszenie w zależności od sytuacji panującej na drodze. W obu przypadkach spontanicznie i bez opóźnienia można skorzystać z mocy napędu. Maksymalny moment obrotowy powyżej 200 Nm dostępny jest już z pozycji zatrzymania.

Akumulator litowo-jonowy BMW Concept Active Tourer można ładować przez każde gniazdko 220 V.

W celu zwiększenia wydajności napędu hybrydy typu plug-in można pozyskiwać energię z obu osi BMW Concept Active Tourer i zasilać nią akumulator pojazdu. Przy każdym przyhamowaniu silnik elektryczny automatycznie odzyskuje maksymalną energię z tylnej osi, natomiast generator wysokowoltowy sprzężony z silnikiem spalinowym w razie potrzeby dodatkowo zasila zasobnik energii samochodu.



Inteligentne zarządzanie energią napędu hybrydowego.


W ramach strategii Efficient Dynamics BMW Group w BMW Concept Active Tourer zastosowano pakiet rozwiązań zwiększających wydajność, specjalnie dostosowany do napędu hybrydowego typu plug-in. Dzięki temu rozsądna strategia pracy optymalizuje stopień sprawności napędu elektrycznego i wysokowydajnego akumulatora. System pobiera dane z systemu nawigacyjnego i już na wstępie wylicza najlepsze parametry napędu elektrycznego lub naładowania akumulatora dla danych odcinków trasy czy warunków drogowych. Dzięki tej zoptymalizowanej strategii ładowania można zaoszczędzić nawet do 10% energii i przedłużyć możliwy zasięg dostępny przy wyłącznie elektrycznym trybie pracy.



Szeroki zakres dodatkowych rozwiązań BMW EfficientDynamics.

W nowym BMW Concept Active Tourer również zastosowano liczne dodatkowe rozwiązania w ramach bogatej strategii BMW EfficientDynamics. W przypadku BMW Concept Active Tourer koncentrują się one w szczególności na zwiększaniu zasięgu podczas jazdy w trybie elektrycznym. W tym celu optymalizowane jest zużycie energii agregatów pomocniczych. Każdy zaoszczędzony kilowat energii przetwarzany jest tym samym w napęd silnika elektrycznego. Inne rozwiązania BMW EfficientDynamics obejmują m.in. funkcję Auto Start Stop, dostosowaną specjalnie do wymogów napędu samochodu hybrydowego typu plug-in oraz drugą generację sterowania klapami powietrza.



Standardowe wyposażenie w tryb ECO PRO dodatkowo zwiększa wydajność pojazdu.

BMW Concept Active Tourer wyposażono tryb ECO PRO, który występuje również w dostępnych modelach seryjnych BMW. Dodatkowa możliwość redukcji zużycia paliwa w takiej postaci jest wyjątkowym rozwiązaniem, niespotykanym w globalnym sektorze motoryzacyjnym. W celu dodatkowego zwiększenia wydajności tryb ECO PRO redukuje przykładowo przy sprzyjających okolicznościach moc klimatyzacji wnętrza pojazdu oraz ogranicza inne elektryczne funkcje komfortu, dopasowując ukierunkowane na maksymalną wydajność zastosowanie wszystkich komponentów napędu odpowiednio do danej sytuacji na drodze.

Poza tym tryb ECO PRO dostarcza kierowcy cennych wskazówek dotyczących jazdy. W tym celu funkcję tę sprzężono z systemem nawigacyjnym pojazdu. Na podstawie obliczonych danych dotyczących trasy oraz w oparciu o indywidualny styl jazdy tryb ECO PRO informuje m.in. jak dotrzeć do celu przy minimalnym zużyciu paliwa. Asystent przewidywania przesyła kierowcy różne wskazówki, np. „Zdejmij nogę z gazu” w momencie zbliżania się do ostrego zakrętu lub ograniczenia prędkości, chociaż kierowca jeszcze tej sytuacji nie widzi. Asystent przewidywania uwzględnia przy tym występowanie zakrętów, przejazd przez teren zabudowany, ronda, skrzyżowania i wyjazdy z autostrady. Równocześnie przewidujący asystent przekładni optymalizuje elektroniczne sterowanie skrzynią biegów odpowiednio do występujących sytuacji na drodze.

Tryb ECO PRO może ponadto uruchamiać dwustopniowo tryb jazdy bez gazu w zakresie prędkości od 50 do 160 km/h. W tym trybie system wyłącza silnik spalinowy przy prędkości maksymalnie 125 km/h. Przy prędkości do maks. 160 km/h silnik spalinowy odłączany jest od układu przeniesienia napędu, co umożliwia komfortową jazdę przy optymalnym wykorzystaniu wygenerowanej energii kinetycznej.

źródło: BMW

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz