Kultowy GT‑R jest zupełnie nowym typem supersamochodu - jego osiągi i właściwości jezdne są oczywiście znakomite, ale co ważniejsze, atuty te są dostępne wszystkim kierowcom, w każdych warunkach drogowych. Samochód zebrał wyłącznie pozytywne opinie, ale zgodnie z polityką ciągłych udoskonaleń realizowaną przez Nissana, model GT‑R będzie ewoluował.
Oprócz dodatkowych koni mechanicznych GT‑R na 2012 rok otrzymał nowo opracowane asymetryczne zawieszenie kompensujące zwiększone obciążenie pojazdu po stronie kierowcy (w wersjach przeznaczonych do ruchu lewostronnego), zmodyfikowaną charakterystykę układu przeniesienia napędu oraz wzmocnione i usztywnione nadwozie zwiększające precyzję prowadzenia.
Nowością jest także wersja „For TRACK PACK" (obecnie oferowana tylko w Japonii, Wielkiej Brytanii, Australii i RPA), oparta na rozwiązaniach z odmiany Spec_V. „For TRACK PACK" zmienia GT‑R w lekki dwumiejscowy samochód wyścigowy.
Modyfikacje poprawiające efektywność silnika GT‑R zaowocowały zmniejszeniem zużycia paliwa z 12 do 11,8 l/100 km, przy jednoczesnym wydatnym podniesieniu mocy z 390 do 404 kW (550 KM) przy 6400 obr./min. oraz maksymalnego momentu obrotowego z 612 do 632 Nm w przedziale od 3200 do 5800 obr./min.
Skrzynia biegów pracuje jeszcze ciszej i płynniej dzięki wzmocnionej konstrukcji widełek wybieraka i sztywniejszemu łożyskowaniu koła zamachowego. Mechanizm różnicowy każdej wersji GT‑R jest teraz smarowany specjalnym olejem R35 COMPETITION Type 2189E (75W140), opracowanym na potrzeby wyścigów samochodowych.
Kamera cofania będzie częścią wyposażenia standardowego wszystkich wersji.
Głośniki niskotonowe Bose® zostały zastąpione głośnikami niskotonowymi systemu Bose® Precision Sound System opracowanymi pierwotnie dla wersji EGOIST.
„For TRACK PACK" (obecnie dostępna tylko w Japonii, Wielkiej Brytanii, Australii i RPA) to nowa wersja w ofercie GT‑R, przeznaczona dla klientów, którzy lubią poczuć jeszcze więcej adrenaliny za kierownicą sportowego Nissana.
W celu zmniejszenia masy pojazdu jest on wyposażony tylko w dwa fotele. Tylne siedzenia zastąpiono ławką pokrytą pikowaną tkaniną. Przednie fotele mają skórzaną tapicerkę o zwiększonej przyczepności, opracowaną specjalnie do wersji „For TRACK PACK". Fotele te doskonale utrzymują ciało kierowcy i pasażera nawet w czasie najbardziej dynamicznej jazdy po torze (tylko wersja z kierownicą po prawej stronie).
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz