wtorek, 8 listopada 2011

Nissan GT-R: zmiany na rok 2012

Nissan Motor Co., Ltd. poinformowała o wprowadzeniu na rynek Nissana GT‑R z roku modelowego 2012. Sprzedaż pojazdów z nowego roku modelowego rozpocznie się 24 listopada w Japonii. W europejskich salonach sprzedaży pierwsze egzemplarze pojawią się w styczniu 2012 roku.

 
Poważne modyfikacje silnika, zawieszenia i układu przeniesienia napędu oraz nowa wersja „For TRACK PACK" o obniżonej masie (obecnie dostępna tylko w Japonii, Wielkiej Brytanii, Australii i RPA) umożliwiająca pełniejsze wykorzystanie potencjału GT‑R to najważniejsze zmiany we flagowym modelu Nissana na 2012 rok.
Kultowy GT‑R jest zupełnie nowym typem supersamochodu - jego osiągi i właściwości jezdne są oczywiście znakomite, ale co ważniejsze, atuty te są dostępne wszystkim kierowcom, w każdych warunkach drogowych. Samochód zebrał wyłącznie pozytywne opinie, ale zgodnie z polityką ciągłych udoskonaleń realizowaną przez Nissana, model GT‑R będzie ewoluował.
Najnowsza wersja, której sprzedaż w Europie rozpocznie się w styczniu 2012 roku, jest jednocześnie najefektywniejszą z dotychczas oferowanych: wyróżniają ją nie tylko jeszcze lepsze osiągi, ale także mniejsze zużycie paliwa i obniżone wartości emisji, dzięki czemu samochód jest jeszcze atrakcyjniejszy dla kierowcy i pasażerów.
Oprócz dodatkowych koni mechanicznych GT‑R na 2012 rok otrzymał nowo opracowane asymetryczne zawieszenie kompensujące zwiększone obciążenie pojazdu po stronie kierowcy (w wersjach przeznaczonych do ruchu lewostronnego), zmodyfikowaną charakterystykę układu przeniesienia napędu oraz wzmocnione i usztywnione nadwozie zwiększające precyzję prowadzenia.

Nowością jest także wersja „For TRACK PACK" (obecnie oferowana tylko w Japonii, Wielkiej Brytanii, Australii i RPA), oparta na rozwiązaniach z odmiany Spec_V. „For TRACK PACK" zmienia GT‑R w lekki dwumiejscowy samochód wyścigowy.
Modyfikacje poprawiające efektywność silnika GT‑R zaowocowały zmniejszeniem zużycia paliwa z 12 do 11,8 l/100 km, przy jednoczesnym wydatnym podniesieniu mocy z 390 do 404 kW (550 KM) przy 6400 obr./min. oraz maksymalnego momentu obrotowego z 612 do 632 Nm w przedziale od 3200 do 5800 obr./min.
Skrzynia biegów pracuje jeszcze ciszej i płynniej dzięki wzmocnionej konstrukcji widełek wybieraka i sztywniejszemu łożyskowaniu koła zamachowego. Mechanizm różnicowy każdej wersji GT‑R jest teraz smarowany specjalnym olejem R35 COMPETITION Type 2189E (75W140), opracowanym na potrzeby wyścigów samochodowych.
Niebieskie podświetlenie pierścienia otaczającego tarczę obrotomierza, dopasowane do koloru podświetlenia wskaźnika przełożenia poprawia estetykę i elegancję kokpitu.
Kamera cofania będzie częścią wyposażenia standardowego wszystkich wersji.
Głośniki niskotonowe Bose® zostały zastąpione głośnikami niskotonowymi systemu Bose® Precision Sound System opracowanymi pierwotnie dla wersji EGOIST.
„For TRACK PACK" (obecnie dostępna tylko w Japonii, Wielkiej Brytanii, Australii i RPA) to nowa wersja w ofercie GT‑R, przeznaczona dla klientów, którzy lubią poczuć jeszcze więcej adrenaliny za kierownicą sportowego Nissana.
For TRACK PACK opracowana w Japonii wspólnie z NordRing Company wyróżnia się zmodyfikowaną charakterystyką zawieszenia, dodatkowymi wlotami powietrza chłodzącego hamulce (z przodu i z tyłu) oraz aluminiowymi obręczami kół Rays z wersji Spec_V (z czarną kwarcowo-chromową powłoką). Specjalnie do tej wersji przygotowano także specjalny przedni spojler z karbonowymi wlotami powietrza.
W celu zmniejszenia masy pojazdu jest on wyposażony tylko w dwa fotele. Tylne siedzenia zastąpiono ławką pokrytą pikowaną tkaniną. Przednie fotele mają skórzaną tapicerkę o zwiększonej przyczepności, opracowaną specjalnie do wersji „For TRACK PACK". Fotele te doskonale utrzymują ciało kierowcy i pasażera nawet w czasie najbardziej dynamicznej jazdy po torze (tylko wersja z kierownicą po prawej stronie).
źródło:nissan-europe.com.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz