Renault zamierza zwieńczyć trzy lata intensywnej pracy nad wdrażaniem technologii elektrycznej do swoich samochodów. 14 listopada w Lardy (Francja) Renault inauguruje inwestycję wartą 28 milionów euro.
Francuski oddział będzie działał jako jeden z elementów strategicznych we wdrażaniu technologii elektrycznej do przemysłu motoryzacyjnego. Renault już dziś może się pochwalić kilkoma gotowymi modelami w 100 procentach elektrycznymi. Projekt ma za zadanie udoskonalać testy silników elektrycznych oraz akumulatorów, niezawodność i bezpieczeństwo elementów elektrycznych oraz pomóc stworzyć inżynierom z Lardy prawdziwie wiarygodny program testów technologii napędu elektrycznego.
Ośrodek o powierzchni 3300 m2 obejmuje ponad 100 stanowisk testujących. 8 stanowisk do testowania silników elektrycznych, badają one trwałość jednostki na temperaturę oraz drgania równoznaczne z 20 latami pracy lub 300 000 przejechanych kilometrów. Stanowiska prowadzą również pomiary parametrów takich jak: moment rozruchowy, moc, wydajność, homologacja i bezpieczeństwo.
6 stanowisk jest odpowiedzialnych za badanie odporności akumulatorów na gwałtowne zmiany temperatury.
41 stanowisk połączonych z komorami klimatycznymi dla akumulatorów litowo-jonowych: symulują one przyspieszone starzenie akumulatorów litowo-jonowych, przeprowadzając powtarzane cykle ładowania/rozładowywania (normalne, przyspieszone, szybkie), całkowite lub częściowe, w warunkach zróżnicowanych temperatur.
58 innych stanowisk, min. badające systemy utylizacji akumulatorów litowo-jonowych.
Renault planuje wprowadzić na rynek pierwsze w pełni elektryczne modele już w ciągu najbliższych 12 miesięcy. Będą to Kangoo Z.E. i Fluence Z.E.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz