„Pierwszy test nowego Polo R WRC to wyjątkowa chwila, stanowiąca ważny krok na drodze ku naszym startom w rajdowych mistrzostwach świata” – wyjaśnił dr Ulrich Hackenberg. „Precyzyjnie realizujemy harmonogram i możemy teraz sprawdzać w warunkach rzeczywistych nasze koncepcje i rozwiązania. WRC to najwyższa liga w sporcie motorowym, stanowi duże wyzwanie dla zespołu, kierowców i sprzętu. Podjęliśmy to wyzwanie i efektywnie wykorzystamy czas, jaki pozostał do pierwszego startu.”
„Pierwsze Polo R WRC jest prototypem samochodu, który weźmie udział w rajdach i będzie nam służyło w najbliższych miesiącach jako testowy nośnik różnych podzespołów, na przykład silników, przekładni i elementów zawieszenia. Doświadczenia, które zbierzemy, wykorzystamy przy budowie ostatecznej wersji Polo R WRC” – wyjaśnił Dyrektor Volkswagen Motorsport Kris Nissen. „W przyszłym roku mamy zaplanowany szeroko zakrojony program testów na asfalcie, szutrze, błocie i śniegu, by jak najlepiej przygotować się do sezonu 2013.”
Pierwszego dnia testów dr Ulrich Hackenberg i Carlos Sainz z pilotem Timo Gottschalkiem przejechali około 100 km na asfaltowym torze o długości 2,8 kilometra. Po pierwszym teście zespół rozpoczął prace nad dostrojeniem silnika i zawieszenia. „Dołączenie do zespołu tworzącego i testującego nowe Polo R WRC sprawia mi dużą przyjemność, a fakt, że mogłem przejechać nim pierwsze kilometry, to naturalnie duży zaszczyt” – powiedział Carlos Sainz. „Samochód jest jeszcze we wczesnym stadium, ale już teraz sprawia wrażenie bardzo dobrego. Dla całego zespołu – inżynierów, mechaników czy kierowców – jest bardzo ważne, aby móc tak wcześnie poznać realny samochód, móc go testować i udoskonalać.”
Równolegle do testów Polo R WRC Volkswagen kontynuuje próbne starty w rajdowych MŚ. Już w przyszłym tygodniu Niemiec Sepp Wiegand ze zwycięzcą „Dakaru” Timo Gottschalkiem jako pilotem oraz Holender Kevin Abbring z pilotką Larą Vanneste wystartują w Rajdzie Wielkiej Brytanii w Walii (10 – 13 listopada). Także podczas czwartego w tym roku testowego udziału w WRC team fabryczny Volkswagena wystawia na start dwie Škody Fabia, poszukując talentów i dając zespołowi możliwość zdobycia cennych doświadczeń w tym słynnym rajdzie rozgrywanym na szutrowej nawierzchni.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz