piątek, 2 grudnia 2011

Abarth na Salonie Samochodowym w Bolonii 2011

Abarth wystąpi na targach motoryzacyjnych w Bolonii z oryginalnym, spektakularnym stoiskiem, na którym prezentowane są cztery światowe prapremiery, kolejny raz podkreślając niepowtarzalność tej marki na światowej arenie w branży motoryzacyjnej.



Główną częścią prezentacji jest koncepcja droga Karlowi Abarth'owi „Niedziela na torze, poniedziałek w biurze", propagowana przez tę markę, która stawia samochody drogowe przeznaczone do codziennego użytku obok samochodów wyścigowych na stworzonej w wyobraźni „drodze do osiągów". Przecież to właśnie świat wyścigów jest źródłem technologii i wartości, które marka ta wykorzystuje następnie w produkcji samochodów drogowych.

Pierwszy na linii startu jest najnowszy Abarth 595. Jest on dostępny w dwóch wersjach - „turismo" i „competizione" i bazuje na historycznym modelu 595, który Karl Abarth zaprezentował w 1963 r. jako następcę Fiata 500. Abarth 595 jest symbolem powrotu do koncepcji personalizacji, która poprawia osiągi standardowej wersji samochodu, oferując w standardzie zwiększenie mocy silnika do 160 KM. Nowy Abarth 595 poszerza gamę produktów spod znaku Abartha 500 i jest dostępny z dwoma pakietami personalizacji: „turismo" i „competizione". Pierwszy z nich przeznaczony jest dla osób zwracających uwagę na trendy w modzie, którzy cenią sportowy charakter (bez popadania w przesadę). Drugi pakiet został stworzony z myślą o prawdziwych fanach tuningu, którzy uwielbiają doświadczać emocji sportowej jazdy na co dzień.

Obydwa prezentowane samochody poruszają się po platformie pokrytej specjalną żywicą, która przypomina drogę... idealną drogę dla tych, którzy w swoim codziennym życiu nie boją się stawiać czoła wyzwaniom, nieustannie poszukując „znakomitych osiągów podczas codziennej jazdy". Poczynając od samochodów drogowych, punkt kulminacyjny stanowi najbardziej kompletny wyraz sportowego ducha marki Abartha. Odwiedzającym bolońskie targi motoryzacyjne prezentowany jest nowy model 695 „Assetto Corse", nowy, mały, super-sportowy samochód, zaprojektowany z myślą o wyścigach na torach. W tym roku zadebiutuje on w monomarkowych pucharach. Parą dla tego nowego samochodu będzie model 500 „Assetto Corse", bardzo udana gwiazda torów wyścigowych na przestrzeni ostatnich trzech lat.

Czwartym samochodem prezentowanym podczas targów w Bolonii jest nowy Abarth Punto Scorpione Limited Edition, przeznaczony dla każdego, kto uwielbia mierzyć się z wszelkiego rodzaju wyzwaniami w nieustannym poszukiwaniu prędkości i osiągów, zarówno na torze, jak i podczas szybkiej jazdy po drodze. W rzeczywistości Abarth prezentuje zimowy zestaw „Abarth Nitro" do nowej limitowanej serii. Obejmuje on między innymi deskę snowboardową ze znaczkiem „Nitro Powered by Abarth".

W ten sposób cztery nowe samochody prezentowane w Bolonii przyczyniają się do już dobrze znanych sukcesów tej marki. W roku 2011 sprzedano ponad 9000 samochodów. Ważną rolę odegrał również Abarth 695 Tributo Ferrari. Od momentu wprowadzenia na rynek w lipcu 2008 r. do dziś sprzedano około 1500 sztuk tego modelu. Dane te są potwierdzeniem dobrych wyników, jakie marka ta notuje od chwili powrotu na rynek. Wystarczy powiedzieć, że od roku 2008 marka ta nieustannie się rozwija, o czym świadczy sprzedaż 38000 sztuk Abartha Punto i 500 plus ponad 9500 zestawów poprawiających osiągi do tych dwóch modeli.

Osiągnięcie takich znakomitych wyników sprzedaży częściowo umożliwiła niezwykle rozbudowana sieć dealerów i firmowych warsztatów tuningowych, jedyna w swoim rodzaju organizacja, która od roku 2011 obejmuje jeszcze większą liczbę rynków, takich jak Finlandia, Hong Kong i RPA.
Uruchamiając w Internecie firmową stronę sprzedaży elektronicznej oraz wprowadzając do aplikacji „Abarth 24h" dostępnej na iPhona funkcję obsługi klienta, Marka ta spodziewa się podobnego sukcesu również w innych branżach biznesu.
W centrum uwagi znajdzie się również projekt „Make it your race", w którym Abarth daje młodym ludziom w wieku od 18 do 35 lat możliwość spełnienia ich życiowego marzenia: wyścigu z profesjonalnymi kierowcami na torze.

Targi motoryzacyjne w Bolonii są idealną okazją do zaprezentowania harmonogramu sportowych imprez Abartha. Regulamin pucharów przyjęty również na ten rok sprawia, że koszt udziału w pucharze jest na tyle niski, że każdy może sobie na to pozwolić. Jest to konkretny przykład „demokratyzacji" wyścigów w prawdziwym duchu marki spod znaku skorpiona.

To praktyczne podejście jest potwierdzeniem wyścigowego ducha Abartha przy zastosowaniu tej samej filozofii, którą przez pięćdziesiąt lat kierowała się firma Abarth: zastosować doświadczenie zdobyte na torach wyścigowych w samochodach drogowych, w celu ułatwienia dostępu do świata wyścigów.

źródło: Fiatpress.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz