Od stycznie 2012 roku, gamę silnikową Insigni uzupełni nowy silnik Diesla BiTurbo.
Jednostka o mocy 195 KM i 400 Nm momentu obrotowego przyspiesza od 0 do 100 hm/h w 8,7 sekundy, prędkość maksymalna wynosi 230 km/h. Insignia w wersji hatchback z napędem na przednie koła spala 4,9 l oleju napędowego na 100 km. Wersja wyposażona w manualną skrzynię biegów posiada technologię Start/Stop.
Klienci Opla mają możliwość połączenia nowego silnika z napędem na przednie lub wszystkie koła (AWD).
Jak podaje mototarget.pl: "Główną zaletą czterocylindrowego silnika Common Rail jest system sekwencyjnego, dwustopniowego doładowania, gdzie z dużą turbosprężarką współpracuje mniejsza. Mniejsza turbosprężarka przyspiesza przy niskich prędkościach obrotowych silnika. To oznacza, że pedał przyspieszenia reaguje bez opóźnienia, co pozwala uniknąć niepożądanego efektu „turbodziury”. Już przy 1 500 obr./min kierowca może osiągnąć moment obrotowy rzędu 350 Nm. W średnim zakresie prędkości obrotowych silnika obie turbosprężarki działają razem, natomiast przy wyższych obrotach (od około 3 000 obr./min.) wszystkie gazy przedostają się bezpośrednio do większej turbosprężarki."
źródło: mototarget.pl
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz