Stoisko Fiata na Salonie Motoryzacyjnym Bolonia Motor Show 2011 odznacza się sugestywną powierzchnią wystawową, podkreślającą wyjątkowość marki na tle międzynarodowego przeglądu producentów samochodów. Utrzymane w dominującej bieli skontrastowanej z wyraźnymi liniami i zwracającymi uwagę akcentami technologicznymi stoisko w Bolonii jest idealnym miejscem do podziwiania z bliska, zarówno modeli debiutujących na arenie międzynarodowej, jak i modeli z szerokiej gamy marki Fiat, które zdobyły już szerokie uznanie.
Prawdziwą gwiazdą ekspozycji będzie nowa Panda, kolejne wcielenie i udoskonalenie koncepcji, która przez 31 lat swojej historii stała się synonimem funkcjonalności, zwrotności, przestrzeni, niezawodności i komfortu w segmencie samochodów miejskich. Podkreśleniem silnego związku z pierwszą generacją modelu będzie w Bolonii Fiat Panda z roku 1980 wystawiony w otoczeniu 5 egzemplarzy nowego modelu, reprezentujących "istotną próbkę" tej gamy w sensie barw, dostępnych opcji i poziomów wyposażenia.
Hołdując koncepcji, według której każdy z użytkowników wymaga od samochodu czegoś innego, nowa generacja Pandy została zaprojektowana tak, aby przy niewielkich gabarytach do maksimum wykorzystać przestrzeń nadwozia. Auto nadal mieści się w segmencie samochodów miejskich, mimo że jego nadwozie urosło o kilka centymetrów, dzięki czemu zapewnia jeszcze większe bezpieczeństwo i komfort pasażerów. Nadwozie o długości 365 cm, szerokości 164 cm i wysokości 155 cm swobodnie pomieści pięć osób i oferuje jeden z największych bagażników w swoim segmencie. Dopracowano także funkcjonalność samochodu, dodając liczne schowki we wnętrzu kabiny i możliwość wielorakiej konfiguracji przednich i tylnych foteli. Każdy z nas posiada swój odrębny styl. Otaczając się różnymi przedmiotami często stają się one dla nas bardziej osobiste, staramy się, aby odzwierciedlały one nasz styl życia. Pod tym względem nowa Panda jest samochodem, który może stać się naszym osobistym miejscem, podkreślającym nasz indywidualny charakter, a jednocześnie przestrzenią, którą chętnie będziemy dzielić z innymi.
Pod względem jednostek napędowych rodzina modeli Panda poszerzy się o dwucylindrowe silniki TwinAir: Turbo 85 KM oraz nowy o mocy 65 KM, o jeszcze mniejszym zużyciu paliwa. W momencie pojawienia się na rynku nowy model będzie dostępny z napędem przednim - następnie zadebiutuje Panda 4x4 - wyposażona w gamę silników 0.9 TwinAir Turbo o mocy 85 KM, 0.9 TwinAir o mocy 65 KM (niedostępny we Włoszech), 1.2 Fire o mocy 69 KM oraz 1.3 Multijet II o mocy 75 KM, trzy wersje wyposażenia, dziesięć kolorów nadwozia, trzy wersje wykończenia wnętrza, 2 rodzaje kołpaków kół oraz dwa rodzaje obręczy kół ze stopów lekkich 14 i 15 calowych - w sumie ponad 600 kombinacji. Nowe wyposażenie to m.in. platforma "Blue&Me TomTom LIVE", która łączy w sobie zalety zintegrowanego systemu informacyjno-rozrywkowego oraz przenośnej nawigacji, otwierając szeroko okno na świat zewnętrzny. W ciągu pierwszego roku użytkowania auta nabywca będzie mógł skorzystać z oferty zainstalowania systemu, który w zakresie prędkości poniżej 30 km/godz. monitoruje obszar przed samochodem kalkulując prędkość i możliwość kolizji i automatycznie uruchamia hamulce.
Salon Samochodowy w Bolonii jest również idealną okazją dla zaprezentowania nowego Punto 2012. Nowy model posiada wszystkie cechy, które wyróżniały poprzednią, doskonale sprzedającą się w Europie gamę Punto. Do zmian stylistycznych nadwozia dochodzi debiutujący dwucylindrowy silnik TwinAir turbo o mocy 85 KM, nominowany do nagrody "International Engine of the Year 2011", będący potwierdzeniem znakomitego połączenia ekologii (98 g/km CO2) z dynamiką jazdy (85 KM przy 5.500 obr./min i moment obrotowy 145 Nm przy 2.000 obr./min).
Podobnie jak w modelu 500, tak i nowe Punto dostępne będzie w specjalnej wersji wyposażenia TwinAir, zawierającej nie tylko rewolucyjny dwucylindrowy silnik, ale także w wiele innych unikalnych elementów wykończenia, z charakterystycznym zielonym kolorze Verde Lime (limonka) skontrastowanym z dachem barwy czarnej.
Zwiedzający będą mogli zobaczyć Punto 2012 także w wersji wyposażonej w silnik 1.3 MultiJet II 16V o mocy 85KM, będący ewolucją jednostki o mocy 95KM. Jednostka ta, dzięki zastosowaniu dwóch nowoczesnych rozwiązań technologicznych (inteligentnego alternatora i inteligentnej kontroli przepływu powietrza), osiąga rekordowy poziom emisji CO2 wynoszący 90 g/km.
No i wreszcie obok tych dwóch wersji dostępnych w sprzedaży począwszy od roku 2012, na stoisku Fiata będzie można również podziwiać samochód koncepcyjny, łączący w sobie rzucające się w oczy elementy stylistyczne takie, jak unikalny kolor matowy żółty z osiągami uzyskiwanymi dzięki silnikowi MultiAir turbo o mocy 135 KM.
W Bolonii nie może z pewnością zabraknąć Fiata 500 i Fiata Freemont - dwóch modeli, które idealnie reprezentują nowy kierunek rozwoju wyznaczony przez markę po zapoczątkowaniu współpracy pomiędzy zakładami należącymi do Grupy Fiata a Chryslerem. Jest to kierunek ku pełni kolorów, prostocie i genialnych rozwiązań, nad którymi pracuje tak wiele osób na całym świecie i który zbliża do siebie pozornie odległe dwie kultury techniczne. Wystarczy przyjrzeć się obydwu samochodom, aby przekonać się, jak często przeciwieństwa mogą znakomicie harmonizować ze sobą: mały/duży, estetyczny/praktyczny, pełen emocji/racjonalista... Fiat 500/Fiat Freemont. Fiat 500 wyruszył w podróż za ocean, z Europy do Ameryki, gdzie szybko stał się ikoną stylu i jednym z symboli nowej, transkontynentalnej współpracy. Freemont przebył odwrotną drogę: z Ameryki do Europy, gdzie dzięki pracy inżynierów i stylistów Fiata został entuzjastycznie przyjęty. Fiat 500 to kwintesencja włoskiego stylu. Jego szyk, charakter i inteligentne rozwiązania są doceniane na wszystkich rynkach, gdzie jest oferowany. Z kolei Fiat Freemont to model globalny. Urodzony w USA, dorastał we Włoszech, a obecnie cieszy się powodzeniem na rynkach Europy.
Na Salonie Samochodowym można podziwiać najnowsze wersje Fiata 500 - limitowaną edycję krajową Nation Limited Edition, wymuskaną wersję 500C by Gucci oraz nowe wyposażenie TwinAir z pakietem "by Abarth" - podczas gdy na placu zaaranżowanym na zewnątrz stoiska chętni będą mogli spróbować jazdy w kilku autach 500 TwinAir, dostarczających maksymalnej "frajdy z jazdy", czy sprawdzić, jak sprawuje się silnik benzynowy chlubiący się najniższym poziomem emisji CO2 na świecie (90 g/km z półautomatyczną skrzynią biegów Dualogic i 92 g/km z mechaniczną skrzynią biegów) i wsłuchać się w oryginalne brzmienie, podobne do tego znanego z legendarnego poprzednika z lat 50-tych.
Dzięki 5-gwiazdkowej klasyfikacji EuroNCAP oraz dotychczas zdobytym 40 międzynarodowym nagrodom, „pięćsetka" udowadnia, że od czasu premiery w 2007 roku jest nie tylko super kompaktowym samochodem miejskim, ale przede wszystkim prawdziwą platformą, na której Fiat Automobiles konstruuje całą rodzinę samochodów o przy zastosowaniu rozwiązań technologicznych i dbałości o szczegóły odpowiednich dla wyższej kategorii. Zwłaszcza limitowana edycja Fiat 500 Nation Limited Edition stanowi swego rodzaju "prezent", którą firma składa dużym krajom, w których model ten będzie sprzedawany. Wyprodukowana tylko w 500 ponumerowanych kolejno egzemplarzach w wersji hatchback i 500 w wersji kabriolet to świetna promocja tego modelu podkreślająca fakt pojawienia się go w Ameryce Północnej. W klipie reklamowym auto prowadzi amerykańska piosenkarka stylu pop Jennifer Lopez.
Na niemniejszą uwagę zasługuje również Fiat Freemont, model który niedawno został uhonorowany prestiżowymi pięcioma gwiazdkami Euro NCAP, czyli maksymalną oceną, którą ta niezależna organizacja przyznaje od 1997 roku w testach bezpieczeństwa samochodów. Ocena ta jest tym bardziej istotna, jeżeli weźmiemy pod uwagę, że począwszy od 2009 roku Euro NCAP publikuje nowe zestawienie, które poddaje ocenie jednocześnie bezpieczeństwo osób dorosłych, dzieci i pieszych oraz nowe rozwiązania z zakresu zapobiegania wypadkom i ograniczania obrażeń. Oceniane są dodatkowo czujniki zapięcia pasów bezpieczeństwa (SBR), systemy ESP i ogranicznik prędkości. Ponadto, coraz trudniej uzyskać wynik 5 gwiazdek w zależności od roku, w którym publikowane są wyniki (2009, 2010-2011, 2012).
Pierwszy owoc współpracy Fiata z Chrysler Group - Freemont - jest to "auto, jakie chciałbyś mieć": wyposażone we wszystko, czego dusza zapragnie, które dojedzie wszędzie, bez zbędnych kompromisów. Na uwagę zasługuje nowy napęd na wszystkie cztery koła (AWD), który gwarantuje pełne bezpieczeństwo podczas prowadzenia tego auta w każdych warunkach.
Na stoisku zostana pokazane dwa egzemplarze Fiata Freemont wyposażone w silnik 2.0 Multijet 2 o mocy 170 KM - jeden egzemplarz z napędem na przednie koła i drugi z napędem na cztery koła, z 6-biegową automatyczną skrzynią biegów, obydwa na 7 osób jako standard. Między innymi wersja AWD przewiduje wyposażenie Lounge, charakteryzujące się nawigacją satelitarną z ekranem dotykowym o przekątnej 8,4 cale, odtwarzaczem DVD i zainstalowaną z tyłu kamerą ułatwiającą parkowanie, 19- calowymi oksydowanymi obręczami kół ze stopów lekkich, 3-strefową klimatyzacją automatyczną, skórzaną tapicerką foteli, czujnikami parkowania w tylnym zderzaku oraz instalacją audio Alpine z 6 głośnikami premium speaker + subwoofer.
Tę samą swobodą i elastycznością użytkowania cechują się dwa inne modele wystawiane na Salonie Samochodowym w Bolonii: Fiat Qubo Trekking z pakietem Nitro i Fiat Sedici MY 2012. Pierwszy z nich wyróznia się charakterystyczną sylwetką "Outdoor" oraz jest wyposażony w innowacyjny system kontroli napędu Traction+ i nowy pakiet wyposażenia Nitro, opracowany we współpracy z amerykańską firmą Nitro, znanym na świecie producentem desek snowboardowych. Obok Qubo Trekking zwiedzający będą również mogli podziwiać egzemplarz Fiata Sedici MY 2012, wszechstronny model, który od momentu wprowadzenia na rynek w 2006 roku do dnia dzisiejszego został sprzedany w liczbie 76.000 sztuk, plasując się na szczycie kompaktowych SUVów najlepiej sprzedawanych we Włoszech. Aby nowy Sedici mógł sprostać nowym wyzwaniom stale rozwijającego się popularnego segmentu, został poddany liftingowi i wersja na rok 2012 oferuje kilka nowości estetycznych i technicznych, a seryjne wyposażenie zostało znacznie wzbogacone.
Należy podkreślić w tym miejscu, że wszystkie auta i produkty Fiata wystawiane w Bolonii są swego rodzaju ambasadorami nowych technologii tzw. Fiata "Air Technologies", pod którą to nazwą kryją się jedyne w swoim rodzaju ekologiczne technologie marki Fiat, reprezentujące i syntetyzujące ewolucję pomysłów, które doprowadziły do wdrożenia rewolucyjnych, a jednocześnie prostych i proekologicznych rozwiązań, bez rezygnowania z aspektów przyjemności z jazdy - od alternatywnych systemów zasilania, systemów kontroli napędu i skrzyni biegów, poprzez system Start&Stop, oraz wszelkie rozwiązania techniczne poprawiające dynamikę i ekonomię jazdy, a skończywszy na systemie eco:Drive, oprogramowaniu, które pozwala kierowcy błyskawicznie skontrolować parametry podróży i wybrać optymalny, maksymalnie ekonomiczny sposób jazdy. To są rozwiązania "Air Technologies" będące wyrazem filozofii Fiata polegającej na przekształcaniu oczekiwań użytkowników na rozwiązania konkretne, dostępne dzisiaj, od razu, dla wszystkich.
Na koniec należy wspomnieć o stanowisku multimedialnym, dzięki któremu zwiedzający posługując się smartfonem, jako joystickiem, będą mogli doświadczyć emocji towarzyszącej prawdziwym wyścigom zasiadając w nowej Pandzie. Dostępny będzie również portal Mirafiori Outlet (www.mirafiorioutlet.it), z tysiącami egzemplarzy aut produkowanych przez Fiat Group Automobiles, gdzie zwiedzający będą mogli wyszukać dla siebie egzemplarz spośród ponad 1000 wyselekcjonowanych ofert. Dalej, na stoisku w Bolonii dostępne będą różne materiały informacyjne, promujące produkty FGA Capital, spółki wyspecjalizowanej w usługach finansowych w sektorze motoryzacyjnym. Ta spółka, działająca we Włoszech oraz w Europie we współpracy z Sava i Leasys-Savarent ma jeden cel: wspierać sprzedaż samochodów wszystkich marek Fiat Group Automobiles poprzez oferowanie nowatorskich produktów finansowych i usług o wysokiej wartości dodanej, przeznaczonych dla sieci dealerów, prywatnych Klientów i firm.
źródło: Fiatpress.pl
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz