piątek, 2 grudnia 2011

Lancia na Salonie Samochodowym w Bolonii 2011

Lancia powraca podczas Salonu Samochodowego w Bolonii, na stoisku pełnym uroku i elegancji, na którym można podziwiać jej najnowsze produkty, dzięki którym marka umacnia się w sektorze aut ekskluzywnych. Potwierdzeniem tego faktu jest stuletnia historia, pełna innowacji i osiągnięć. Aktualnie jedna z najbogatszych i najnowszych gam na międzynarodowej scenie jest tego dowodem. Zaczyna się od segmentu B (nowa Lancia Ypsilon), a jego kontynuację stanowi segment średni (nowa Lancia Delta i Musa), a uzupełnieniem jest model flagowy (nowa Lancia Thema), duży pojazd wielozadaniowy (nowa Lancia Voyager), a już niebawem atrakcyjny segment kabrioletów D (nowa Flavia Cabrio).



To bez wyjątku produkty jedyne w swoim rodzaju, w sposób dobitny wyrażające wartości wspólne dla Lancii i Chryslera, które teraz stają się jednością opartą na tym samym dążeniu do prześcignięcia przyszłości i na wartościach wyznaczonych przez ich stuletnią historię: design i innowacyjność. To właśnie ten motyw „podwójnego ducha", istotny dla związku Lancii i Chryslera, stanowi koncepcję, wokół której skonstruowano obszar wystawy, tchnący życie w płynny ruch kształtów, w nieprzerwanej przemienności czerni z bielą, technologii i osiągów z jednej strony oraz stylu i elegancji z drugiej. To inspirujące stoisko umożliwia publiczności odkrywanie nowej motoryzacyjnej dynastii, która zawiera to, co najlepsze w dwóch samochodowych kulturach: żywiołowy styl, talent do dostarczania „bezstresowego doświadczenia" i funkcjonalność kojarzoną z Chryslerem, połączoną z elegancją, innowacyjnością i zamiłowaniem do rzemieślniczego kunsztu , które zawsze wyróżniało Lancię.

Gwiazdą stoiska na Salone Samochodowym w Bolonii jest nowa Lancia Ypsilon Black&Red, dostępna z silnikiem 1.2 Fire EVO, o mocy 69 KM II i silnikiem turbodiesla 1.3 MultiJet II, o mocy 95 KM. Nowy pakiet wyposażenia, oferowany za tę samą cenę co pakiet Gold, został zaprojektowany jako alternatywne rozwiązanie dla młodych Klientów, którzy preferują sportowy styl i technologię audio, czego dowodem jest system muzyczny Hi-Fi 360 stopni, 15-calowe aluminiowe felgi i okna z przyciemnianymi szybami privacy. Nowy model Lancii Ypsilon Black&Red charakteryzuje się czterema wariantami kolorystycznymi nadwozia (całym czerwonym w odcieniu Argilla Red, całym czarnym w odcieniu Vulcano Black, z trójwarstwowym lakierem w odcieniu Fiamma Red i z czerwonym nadwoziem w odcieniu Argilla Red połączonym z czarnym dachem Vulcano Black), a także młodzieżowym i ożywionym wnętrzem, które wyróżnia się elementami w odcieniach czerwieni i czerni. Nowa Lancia Ypsilon Black&Red to przeciwieństwo koncepcji „monotonności i jednobarwości". Jeśli osoba monotonna to ktoś, kto zawsze postępuje w taki sam sposób, kto nigdy nie stawia czoła wyzwaniom i zawsze preferuje te same kolory, to Klient, który wybiera Lancię Ypsilon Black&Red wyróżnia się, ponieważ z definicji i pod względem wyposażenia nowa wersja samochodu nie jest ani jednobarwna, ani monotonna.
Obok dwóch nowych samochodów w wersji Black&Red jest również prezentowana Lancia Ypsilon Platinum, wyposażona w silnik 0.9 TwinAir o mocy 85 KM, podkreślając obszerną ofertę mini flagowego modelu Lancii.

Zaoferowany po raz pierwszy w wersji pięciodrzwiowej dla miłośników piękna, technologicznej doskonałości i wyjątkowego stylu Lancii o ulepszonym komforcie, nowy model Lancia Ypsilon to prawdziwe „nagromadzenie" elegancji, technologii i mocy w obrębie zaledwie 3,84 metrów. Samochód pojawił się na ważniejszych rynkach europejskich w czerwcu, a od września jest sprzedawany pod marką Chrysler w Wielkiej Brytanii i Irlandii.
Dwadzieścia pięć lat istnienia i ponad półtora miliona samochodów na drodze sprawia, że nowy flagowy model Lancii potwierdza charakter poprzednich wersji, na który składa się wyróżniający się styl, który kusi atrakcyjnym wyglądem i elegancją, nowoczesna technologia zastosowana w silnikach, która zapewnia nie tylko zmniejszony poziom emisji dwutlenku węgla i zużycia paliwa, dzięki technologiom takim jak TwinAir, MultiJet II i Start&Stop. Oferuje optymalną wygodę dzięki właściwościom jedynym w swoim rodzaju w tej klasie, w tym najnowszy system Blue&Me -TomTom LIVE i system Smart fuel, w dodatku do innowacyjnego systemu Magic Parking, ksenonowanych reflektorów i tylnych lamp LED.
Lancia Thema i najlepsza dotychczas Lancia Voyager, to dwa pierwsze modele, które są wynikiem współpracy Lancii i Chryslera i które ostatnio zdobyły najwyższe uznanie w testach NCAP. Model flagowy zyskał prestiżową ocenę, czyli 5 gwiazdek Euro NCAP, co stanowi najwyższą ocenę, jaką to niezależne konsorcjum przyznaje od roku 1997 po przetestowaniu bezpieczeństwa pojazdu. W tej samej sesji oceniania Lancia Voyager otrzymała cztery gwiazdki, choć niewiele dzieliło ją od zdobycia pięciu gwiazdek, co stanowi znaczną poprawę w stosunku do wyniku modelu przetestowanego w roku 2007.

W Bolonii prezentowany jest model Lancia Thema Executive, wyposażony w nowy silnik 3.0L V6 MultiJet II o mocy 239 KM i model Lancia Voyager Gold wyposażony w silnik 2.8L DS Common Rail o mocy 163 KM, które są oferowane z wykończoniem z najwyższej jakości skóry, w połączeniu z eleganckimi kolorami nadwozia. Podstawową zasadą zastosowaną w obu nowych modelach jest dążenie do zaoferowania prawdziwej alternatywy w danym segmencie. Model flagowy reprezentuje nową ideę technologicznej perfekcji, „ubranej" w elegancję i włoski styl, a z drugiej strony Lancia Voyager jest doskonałym „uosobieniem" przestrzeni a także emocji, jakich dostarcza komfotowa jazda. Dzięki wielkiemu dziedzictwu walorów zapisanych w swym DNA, Lancia ma wszelkie podstawy, by być faworytką wśród innych marek - za swoją zdolność do interpretowania świata ekskluzywności i zdolność do spełniania potrzeb Klienta, który zwraca szczególną uwagę na technologię i który wymaga nie tylko dobrej jakości wyrobu, ale także wyróżniającego się i jedynego w swoim rodzaju stylu. Każda osoba, która wybierze Lancię, może pozostać wierna swej osobowości. To dla tego Klienta stworzono nową Themę i nowego Voyagera, dowody konkretnych walorów , które Lancia wprowadza na rynek po raz pierwszy. Walory te nie stanowią „sztuki dla sztuki", ale technologię „do usług" kierowcy i pasażerów, oferowaną po przystępnej cenie, a przede wszystkim, wolną od braku umiaru i tego, co zbędne.

Dlatego nowa Thema i nowy Voyager to pierwsze konkretne przykłady tego, w jaki sposób możliwe jest połączenie dwóch światów, tak odległych geograficznie, a jednak tak bliskich pod względem swej natury. Ta alchemia umiejętnie łączy amerykańską, zewnętrzną sylwetkę samochodu, okraszoną wnętrzem o wyraźnie zaakcentowanym włoskim smaku, mocne silniki zgodnie z najlepszą amerykańską tradycją „złagodzone" przez europejską, przyjazną dla środowiska oszczędność, typowe, duże amerykańskie wymiary połączone z włoską ekspertyzą w dziedzinie samochodów kompaktowych, amerykański komfort i uniwersalność ulepszone wyjątkowym, europejskim prowadzeniem pojazdu.

Dostępna w trzech wersjach wyposażenia (Gold, Platinum i Executive) i w dwóch wersjach silników (silnikiem benzynowym Pentastar V6 3.6L o mocy 286 KM, z 8-biegową, automatyczną skrzynią biegów i nowym silnikiem MultiJet II o mocy 190 HP oraz silnikiem 3.0L V6, o mocy 239 HP, wyposażonym w 5-biegową, automatyczną skrzynię biegów), nowa Lancia Thema jest pozycjonowana wyjatkowo atrakcyjnie cenowo w ramach swojego segmentu rynkowego. Dowodem na to jest największe bogactwo opcji dotyczących bezpieczeństwa, oferowanych do tej pory. W rzeczywistości w nowym flagowcu Lancii zainstalowano ponad 70 systemów, w tym układ adaptacyjnej kontroli prędkości ACC (Adaptive Speed Control), który reguluje prędkość i automatycznie wyhamowuje pojazd, aby zachować bezpieczną odległość od drugiego pojazdu oraz układ Blind Spot Detection, który sygnalizuje znalezienie się pojazdu w martwym polu lub funkcja Forward Collision Warning (ostrzegająca o możliwości zderzenia z pojazdem jadącym z przodu), której czujnik umieszczony w dolnej części przedniego zderzaka informuje kierowcę o potencjalnie niebezpieczniej odległości. Wraz z innymi, dostępnymi opcjami lub stanowiącymi standardowe wyposażenie w zależności od wersji wyposażenia, wszystkie te systemy sprawiają, że Lancia Thema to jeden z najbezpieczniejszych samochodów na rynku, czego dowodzi niedawno przyznane pięciogwiazdkowe wyróżnienie Euro NCAP.
Lancia Thema stała się nowym wzorcem w segmencie także za sprawą największego w segmencie szyberdachu, którego 70% stanowi szklana powierzchnia oraz za sprawą systemu U-ConnectTM z 8,4-calowym, dotykowym ekranem, największym i najbardziej zaawansowanym w swej klasie, który steruje wiekszością pokładowych funkcji samochodu. Pierwszy globalny flagowiec szczyci się kabiną pasażerską, która tworzy prawdziwy salon dzięki wnętrzu wykonanemu w skórze Nappa i wstawkom z prawdziwego drewna. Poziom wyciszenia wnętrza również jest niebywały. Wnętrze będące rezultatem rzemioslniczej dokładności i włoskiego wzornictwa, zostało ozdobione wysokiej jakości materiałami, które sprawiają, że jest ono przytulne i ekskluzywne.

Zatem skoro Thema zaznacza nowy rozdział w legendarnej historii dużych Lancii, to nowy Voyager stanowi ewolucję wynalazku Chryslera z roku 1984, który został sprzedany w ponad 13 milionach sztuk w 120 krajach na całym świecie. Obecnie, efektem współpracy obu marek jest najlepszy dotychczas model Voyager, najwyższej klasy pojazd wielozadaniowy, który przejmuje pałęczkę od Lancii Phedry, aby zapisać kolejną kartę w historii tej klasy.
We Włoszech Lancia Voyager jest oferowana w wyjątkowej i ekskluzywnej wersji Gold, wyposażonej w silnik diesla 2.8L Common Rail o mocy 163 KM i spełniający normę Euro 5, opracowany przez firmy VM Motori i Fiat. Samochód jest standardowo wyposażony w mnóstwo elementów, które na zewnątrz obejmują 17-calowe, szlifowane aluminiowe felgi i czarne relingi dachowe. Natomiast wnętrze jest tapicerowane skóra najwyższej jakości z funkcja ogrzewania dwóch przednich rzedów foteli, dodatkowo fotele przednie są sterowane elektrycznie. Kierownica z przyciskami steującymi system audio i dźwignia zmiany biegów również są pokryte skórą. Wnętrze Voyagera zostało przemyślane tak, aby było przytulnym i wygodnym salonem. Jest zarazem solidne i elastyczne dzięki systemowi Stow'n Go opatentowanemu przez Chryslera, który umożliwia schowanie drugiego i trzeciego rzędu foteli wewnątrz podłogi, dostarczając rekordową pojemność wynoszącą 3,912 litrów.
Dopełnieniem standardowego wyposażenia nowej Lancii Voyager jest ponad 40 elementów bezpieczeństwa czynnego i biernego (ESC, 6 poduszek powietrznych, tempomat, lampy przeciwmgielne, automatyczne reflektory, funkcja Blind Spot Detection i funkcja Cross Path Monitoring oraz aktywna ochrona pieszych). Model jest także wyposażony w wiele urządzeń, które gwarantują maksymalny komfort na pokładzie i czerpanie przyjemności z jazdy, w tym system automatycznej trzystrefowej klimatyzacji, elektryczną regulację foteli i pedałów oraz system U-ConnectTM, z gniazdem USB dla iPodem/MP3, który jest zintegrowany z funkcją nawigacji oraz tylną kamerę do wspomagania parkowania. Podgrzewane lusterka zewnętrzne, drzwi boczne i klapa tylna także są sterowane elektrycznie.

Wprowadzenie na rynek nowej Lancii stanowi kontynuację rozwoju marki. Tę kontynuację najwyraźniej widać na przykładzie nowego modelu Lancii Delta, która stanowi kamień milowy i nową koncepcję, wnoszącą cechy flagowego modelu do segmentu C. W 4,5 metrach umieszczono cały luksus i wewnętrzną przestrzeń wyższej klasy. Fotele można rozłożyć w szezlong, tapicerka zdradza wysokiej jakości fakturę, a pasażerowie są otuleni przez niemal magiczny komfort i ciszę podczas każdej podróży. Niedawno odswieżona gama , dziś zyskuje nową wersję pojazdu wyposażoną w dwupaliwowy silnik benzynowy o mocy 120 KM, spełniający normę EURO 5, silnik 1.4 Turbo Jet, ma swój debiut we Włoszech. Model będzie dostępny na wszystkich europejskich rynkach w trzech różnych pakietach wyposażenia (Steel, Silver i Gold).
Dopełnieniem bolońskiej Wystawy jest Lancia Musa, która najlepiej wyraża włoski kunszt Made in Italy, zdolny do połączenia komfortu, przestrzeni limuzyny ze żwawością i kompatkowymi wymiarami samochodu miejskiego. Prezentowany na wystawie model Platinum jest wyposażony w silnik 1.4 16v (Euro 5) o mocy 95 KM z technologią Start&Stop, stanowiącą standardowe wyposażenie i wyróżnia się nadwoziem w dwóch odcieniach (Angelico White/Masaccio Black).

Na koniec odwiedzający zostaną zaznajomieni z produktami firmy finansowej FGA Capital, specjalizującej się w segmencie motoryzacyjnym, poprzez materiały ilustracyjne i wyspecjalizowane publikacje, które będą rozdawane na stanowisku. Ta firma finansowa działa we Włoszech (marki Sava i Leasys-Savarent) i w całej Europie, a jej wyłączną misją jest wspieranie sprzedaży wszystkich markowych samochodów grupy Fiat Group Automobiles, a zatem Lancii, poprzez oferowanie innowacyjnych produktów finansowych wraz z usługami o wysokiej wartości dodanej, przeznaczonymi dla sieci dystrybucji, prywatnych klientów i spółek.

źródło: Fiatpress.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz