poniedziałek, 30 kwietnia 2012

Peugeot 208 - polska premiera

Nowy Peugeot 208 został stworzony jako wszechstronny samochód miejski, trafiający w gusta szerokiej rzeszy klientów, co wiązało się z całkowitą zmianą dotychczasowej koncepcji tworzenia samochodów z tego segmentu.


Wbrew obecnym trendom rynkowym, nadwozie nowego modelu jest mniejsze, niż w przypadku poprzednika. Zredukowany przedni zwis (-6 cm w porównaniu z modelem 207) oraz krótszy tylny zwis (-1 cm), w połączeniu z obniżoną wagą pojazdu (średnio o 110 kg), pozwalają uzyskać lepsze proporcje nadwozia i mają bezpośredni wpływ na lepszą zwrotność w codziennej eksploatacji. Z kolei taki sam rozstaw osi, jak w modelu 207 przyczynił się do uzyskania większej przestrzeni dla pasażerów siedzących z tyłu. Również bagażnik 208 jest większy – jego pojemność wynosi 311 litrów do tylnej półki i nawet 1152 litry po złożeniu tylnych siedzeń. Wymiary Peugeot 208, a w szczególności jego szerokość (-2 cm w stosunku do modelu 207) oraz wysokość (-1 cm) umożliwiły uzyskanie optymalnej wydajności aerodynamicznej. Najlepsze pod tym względem wersje uzyskują współczynnik oporu Cx – 0,29.

W parze z modyfikacjami nadwozia idą zmiany w koncepcji zagospodarowania wnętrza, a w szczególności deski rozdzielczej. Zwykle tablica przyrządów umieszczona jest za kierownicą, przez co wskazania odczytuje się patrząc wewnątrz jej koła. W modelu 208 zastosowano natomiast bardzo małą kierownicę, dzięki czemu możliwe było przeniesienie wskaźników na podszybie, aby ułatwić odczytywanie wskazań i podnieść komfort oraz bezpieczeństwo jazdy.

Kolejnym wyróżniającym się elementem jest duży, 7-calowy kolorowy ekran dotykowy o rozdzielczości 800×480, z intuicyjnym systemem sterowania (oferowany począwszy od drugiego poziomu wyposażenia, czyli w około 80% wszystkich wersji w gamie). System umożliwia łatwy dostęp do różnych funkcji: radia, zestawu głośnomówiącego Bluetooth, odtwarzacza plików muzycznych podłączonego do złącza USB lub poprzez strumieniowe przesyłanie danych audio. Interfejs ekranu dotykowego został także fabrycznie przystosowany do współpracy z opcjonalnym systemem nawigacji satelitarnej z mapą Europy.

Zadbano również o komfort akustyczny w kabinie samochodu. Doskonałe wyciszenie i izolację od wibracji osiągnięto dzięki rozwiązaniom wzorowanym na tych zastosowanych we flagowym modelu 508. Dzięki lepszemu wyciszeniu jednostek napędowych i stłumieniu ich drgań poziom hałasu jest znacznie niższy niż w modelu 207. Wymiernym efektem jest także redukcja masy całkowitej samochodu.

Ważnym aspektem konstrukcji Peugeot 208 jest również ekologia. Zaawansowane technologie zastosowane w silnikach wysokoprężnych HDi FAP oraz benzynowych VTi i THP, uzupełnione nowatorskimi rozwiązaniami wprowadzonymi w 3-cylindrowych jednostkach benzynowych nowej generacji, przyczyniają się do redukcji średniej emisji CO2 o 34 g/km w całej gamie 208 w porównaniu do gamy jednostek napędowych dostępnych pod maską modelu 207.

Nowością w gamie jednostek napędowych są 3-cylindrowe silniki benzynowe, które zostały w całości skonstruowane przez PSA. Prace nad tymi jednostkami trwały trzy lata, a najważniejszym celem projektu było obniżenie emisji CO2 oraz zużycia paliwa, zmniejszenie wymiarów zewnętrznych i optymalizacja masy, przy zachowaniu dobrego poziomu osiągów. Nowe wolnossące 3-cylindrowe silniki z wtryskiem pośrednim 1,0 l VTi oraz 1,2 l VTi mają moce maksymalne wynoszące odpowiednio 68 KM oraz 82 KM przy 6000 obr./min., natomiast ich maksymalne momenty obrotowe wynoszą odpowiednio 95 Nm przy 3000 obr./min. oraz 118 Nm przy 2750 obr./min. W roku 2013 gama Peugeot 208 wzbogaci się o wersję z systemem Stop & Start i silnikiem 1,2 l VTi współpracującym ze zautomatyzowaną przekładnią manualną.

Kolejnym elementem wyróżniającym Peugeot 208 jest zastosowanie w wyposażeniu standardowym we wszystkich wersjach oferowanych w Europie układu ESP nowej generacji, który obejmuje systemy ASR (kontrolę trakcji), CDS (kontrolę stabilności), AFU (wspomaganie nagłego hamowania) oraz REF (elektroniczny rozdział siły hamowania). Układ ESP może zostać wyłączony przez kierowcę jedynie w najmocniejszej wersji 1,6 l THP.

W zależności od wersji, model 208 może też zostać wyposażony w statyczne oświetlenie kierunkowe, które poprawia widoczność na boki przy niskich prędkościach (poniżej 40 km/h) w warunkach miejskich, na skrzyżowaniach, podczas parkowania czy na krętych drogach. Pod koniec roku 2012, model 208 otrzyma kolejne, rzadko spotykane w segmencie B udogodnienie - system Park Assist, który pozwoli na automatyczne manewrowanie kierownicą Peugeot 208 w czasie parkowania.

Jak przystało na nowoczesną konstrukcję, Peugeot 208 został zaprojektowany w taki sposób, aby zagwarantować wysoki poziom bezpieczeństwa biernego. Samochód został wyposażony w 2 czołowe poduszki powietrzne, 2 boczne poduszki powietrzne z przodu, 2 kurtyny powietrzne oraz 2 mocowania Isofix z 3-punktowymi miejscami kotwiczenia z tyłu. Model 208 czerpie także z doświadczenia marki w zakresie bezpieczeństwa trzeciego stopnia oferując, w zależności od wersji, usługi Peugeot Connect SOS i Peugeot Connect Assistance bez dodatkowej opłaty i ograniczeń czasowych.

Najtańszy Peugeot 208 w 3-drzwiowej wersji Access z silnikiem 1,0 l VTI 68 KM (oferowany w drugiej połowie roku) został wyceniony na 39 900 zł. Za auto z podstawowym dieslem 1,4 l HDi 68 KM w tej samej wersji wyposażeniowej trzeba zapłacić 52 200 zł. Najdroższa, 5-drzwiowa odmiana Allure z silnikiem 1,6 l HDi 115 KM kosztuje 69 300 zł.

źródło: mototarget.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz