poniedziałek, 21 maja 2012

Inspirująca elegancja w ruchu. Nowe BMW serii 6 Gran Coupe.

BMW po raz kolejny wkracza do nowego segmentu pojazdów, prezentując model BMW serii 6 Gran Coupe. Ten ekskluzywny model jest obok wersji Cabrio i Coupe prawdziwym ucieleśnieniem estetycznego wyglądu, sportowych właściwości jezdnych, a także komfortu i luksusu. Eleganckie linie pierwszego czterodrzwiowego Coupe w historii firmy wyróżniają samochód na tle konkurencji, natomiast mocne silniki i zaawansowane technologie zastosowane w podwoziu potęgują sportową atmosferę za kierownicą. BMW serii 6 Gran Coupe wyróżnia sie także ekskluzywnym wyposażeniem, przestronnym przedziałem pasażerskim z tyłu oraz ponadprzeciętną funkcjonalnością, wcześniej nieosiągalną w segmencie czterodrzwiowych Coupe. Samochód został na przykład wyposażony w składane tylne siedzenia i trzecie miejsce siedzące dla pasażera podróżującego z tyłu.

                                                                GALERIA ZDJĘĆ


Niezrównana dynamika jazdy, doskonałe osiągi i ponadprzeciętna wydajność BMW serii 6 Gran Coupe to w głównej mierze zasługa silników z technologią BMW TwinPower Turbo. Co więcej, BMW 650i Gran Coupe będzie pierwszym modelem w gamie oferowanym z nową, bardziej wydajną jednostką benzynową V8 o mocy 330 kW/450 KM. Podobnie, jak sześciocylindrowe silniki pracujące pod maskami BMW 640i Gran Coupe i BMW 640d Gran Coupe, jednostka ta jest standardowo oferowana w połączeniu z ośmiobiegową sportową przekładnią automatyczną oraz sprawdzonymi technologiami z zakresu BMW EfficientDynamics. Standardem we wszystkich wersjach jest również przycisk Driving Experience aktywujący tryb ECO PRO oraz funkcja Auto Start Stop.

Ekskluzywny charakter BMW serii 6 Gran Coupe dominuje również w wyrafinowanej kabinie pasażerskiej, gdzie znalazło się wiele elementów podnoszących komfort podróżowania. Wyposażenie standardowe obejmuje reflektory ksenonowe, dwustrefową klimatyzację automatyczną, skórzaną tapicerkę oraz elektrycznie regulowane fotele przednie z pamięcią ustawień. Innowacyjne elementy dostępne opcjonalnie to m.in. adaptacyjne reflektory diodowe (LED) oraz system dźwięku Bang & Olufsen High End Surround. Listę opcji uzupełnia dedykowany pakiet sportowy M oraz zaprojektowane specjalnie dla BMW serii 6 Gran Coupe wyposażenie z serii BMW Individual.



Stylistyka: sportowa elegancja i ekskluzywna atmosfera.

BMW serii 6 Gran Coupe to niespotykane połączenie estetycznych linii, dynamicznych cech typowego Coupe oraz funkcjonalności czterodrzwiowego samochodu. BMW serii 6 Gran Coupe mierzy 5 007 mm długości, 1 894 mm szerokości i 1 392 mm wysokości. Typowe dla BMW proporcje nadwozia zdominowane są przez długą, mocno wyprofilowaną maskę silnika, duży, dodający elegancji rozstaw osi (2 968 mm) oraz cofniętą kabinę pasażerską. Wszystko to sprawia, że BMW serii 6 Gran Coupe wyznacza nowe standardy w zakresie estetyki pojazdu czterodrzwiowego, prezentując niską, sportową sylwetkę opadającą ku tylnej części nadwozia.

W przedniej części nadwozia, charakterystyczne dla Gran Coupe chromowane elementy oddzielają wlot powietrza od świateł przeciwmgielnych, podkreślając silny charakter tego modelu. Standardowe, okrągłe reflektory biksenonowe (światła mijania i drogowe) zawierają otaczające je trójwymiarowe diody LED zaprojektowane w sposób typowy dla BMW. Całość tworzy wyjątkową i funkcjonalną architekturę świetlną, tworzącą niespotykany efekt po zmroku. W połączeniu z opcjonalnymi adaptacyjnymi reflektorami LED, pierścienie świetlne mają bardziej spłaszczony kształt w górnej i dolnej części. Źródło świateł mijania i drogowych jest generowane przez jednostki LED umieszczone w każdym z pierścieni świetlnych.

Płynne, nisko poprowadzone linie BMW serii 6 Gran Coupe wywołują szczególnie duże wrażenie w bocznym widoku. Cofnięty przedział pasażerski sprawia wrażenie niskiego i wydłużonego za sprawą powierzchni szyb ciągnącej się daleko do słupka C. Drzwi bez ramek to kolejny element typowy dla sportowego Coupe. Dodatkowo, większa powierzchnia szyb potęguje poczucie przestronności wewnątrz i pozwala rozświetlić kabinę pasażerską. Charakterystyczne wygięcie tylnej sekcji obwódki zintegrowanego okna bocznego w dolnej części słupka C, znane także jako „Hofmeister kink”, dodaje całości eleganckiego wyglądu i osobowości, natomiast akcentem wieńczącym całość jest zintegrowane w tym miejscu oznaczenie „Gran Coupe”.

Wizualnie obniżony środek ciężkości, w połączeniu z umieszczonymi z tyłu poziomymi liniami oraz liniami w kształcie litery „V”, sugeruje moc i dynamiczną elegancję. Kolejną cechą charakterystyczną dla BMW serii 6 Gran Coupe jest trzecie światło stopu, które ciągnie się na całej szerokości tylnej szyby, formując tym samym górną krawędź.

Stylistyka wnętrza tworzy harmonijne połączenie między przednimi fotelami a tylną kanapą i stanowi idealną kombinację elegancji i dynamiki. Zorientowany na kierowcę kokpit, otoczone elegancko wykończonymi powierzchniami miejsce pasażera z przodu oraz duża ilość miejsca dla pasażerów podróżujących z tyłu gwarantują najwyższy komfort jazdy w stylowo-luksusowym otoczeniu. Rozstaw osi większy o 113 milimetrów w porównaniu z BMW serii 6 Coupe przekłada się na dużą większą ilość miejsca na nogi pasażerów jadących z tyłu. Oprócz tego, układ siedzeń 4+1 pozwala na przewiezienie trzeciej osoby z tyłu na krótkich dystansach. Bagażnik ma standardową pojemność 460 litrów, którą można powiększyć do aż 1 265 litrów dzięki przelotowemu otworowi bagażowemu oraz składanym oparciom tylnych siedzeń.

Wrażenia z jazdy: harmonijne połączenie dynamiki i komfortu.

Silniki BMW TwinPower Turbo oferowane w BMW serii 6 Gran Coupe są dynamiczne i wydajne. Sześciocylindrowa, rzędowa jednostka benzynowa w BMW 640i Gran Coupe rozwija 235 kW/320 KM, natomiast rzędowy, sześciocylindrowy silnik Diesla w BMW 640d Gran Coupe osiąga 230 kW/313 KM. W trzecim kwartale 2012 roku gamę uzupełni trzeci motor – będzie to benzynowa jednostka V8 montowana pod maską BMW 650i Gran Coupe, produkująca 330 kW/450 KM i dostępna z technologią napędu na cztery koła BMW xDrive. Silnik V8 nowej generacji został wyposażony w technologię BMW TwinPower Turbo z dwiema turbosprężarkami, bezpośrednim wtryskiem paliwa High-Precision Injection oraz układem płynnej regulacji skoku zaworów VALVETRONIC.

BMW 650i Gran Coupe, podobnie jak obie wersje z silnikami sześciocylindrowymi, zostało wyposażone w ośmiobiegową sportową przekładnię automatyczną, funkcję Auto Start Stop oraz przycisk układu Driving Experience aktywujący funkcję ECO PRO. Samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,6 sekundy, zużywając przy tym średnio 8,6-8,9 litrów paliwa na 100 kilometrów. W przypadku BMW 640i Gran Coupe sprint ze startu zatrzymanego do 100 km/h zajmuje 5,4 sekundy, a średnie zużycie paliwa wynosi 7,7-7,9 l/100 km. BMW 640d Gran Coupe osiąga 100 km/h również w czasie 5,4 sekundy, jednak zadowala się średnio 5,5-5,7 litrami oleju napędowego na 100 kilometrów (dane uzyskane w cyklu pomiarowym UE, wyniki uzależnione od wybranego rozmiaru kół).

Wyjątkowa przyjemność z jazdy oraz niskie zużycie paliwa to zasługa nie tylko wydajnych silników oraz automatycznej skrzyni biegów, ale także technologii z zakresu BMW EfficientDynamics. Oprócz trybu ECO PRO i funkcji Auto Start Stop, w BMW serii 6 Gran Coupe zastosowano również odzysk energii hamowania, elektromechaniczne wspomaganie kierownicy, funkcję sterowania agregatami pomocniczymi zgodnie z aktualnym zapotrzebowaniem, odłączaną sprężarkę układu klimatyzacji, lekkie materiały, aktywne sterowanie klapami powietrza oraz system sterowania zawieszeniem z technologią hydraulicznego sterowania.

Układ jezdny BMW serii 6 Gran Coupe obejmuje oś przednią z podwójnym wahaczem poprzecznym, zespoloną oś tylną, a także układ elektromechanicznego wspomagania kierownicy z funkcją Servotronic. W opcji dostępne są takie elementy, jak układ dynamicznej kontroli amortyzatorów Dynamic Damper Control oraz układ Adaptive Drive z funkcją kontroli stabilności Dynamic Drive.

Standardowe wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa obejmuje czołowe poduszki powietrzne, boczne poduszki powietrzne zintegrowane z oparciami foteli, kurtyny powietrzne dla pasażerów siedzących z przodu i z tyłu, trzypunktowe pasy bezpieczeństwa przy wszystkich siedzeniach, napinacze pasów bezpieczeństwa z ogranicznikami siły napięcia przy przednich fotelach oraz mocowania fotelika dziecięcego ISOFIX z tyłu. Ponadto, inteligentna lekka konstrukcja obniża masę pojazdu. Drzwi, maska silnika i większość podzespołów podwozia, łącznie ze wspornikami zawieszenia, zostało wykonanych z aluminium. Boczne panele z przodu zawierają materiał termoplastyczny, natomiast pokrywa bagażnika została wykonana z włókna szklanego.

Wyposażenie: ekskluzywne elementy, innowacyjne technologie.

Bogate, wysokiej klasy wyposażenie standardowe BMW serii 6 Gran Coupe obejmuje oprócz ośmiobiegowej sportowej skrzyni automatycznej również skórzaną tapicerkę i skórzane wykończenie wnętrza, elektrycznie regulowane fotele przednie z pamięcią ustawień, dwustrefową klimatyzację automatyczną, reflektory ksenonowe oraz radio BMW Professional z systemem głośników HiFi. Dodatkowe ekskluzywne opcje umożliwiają ponadto indywidualizację pojazdu. Do najważniejszych elementów oferty wyposażenia dodatkowego należą adaptacyjne reflektory diodowe (LED) oraz system dźwięku Bang & Olufsen High End Surround. Ofertę uzupełni też dedykowany pakiet sportowy M oraz zaprojektowane specjalnie do BMW serii 6 Gran Coupe wyposażenie z serii BMW Individual.

Oferta systemów wspomagających kierowcę i usług mobilnych z zakresu BMW ConnectedDrive obejmuje między innymi wyświetlacz BMW Head Up z kolorową grafiką, asystenta parkowania, system Surround View, aktywny tempo mat z funkcją Stop & Go, funkcję ostrzegania przed zjechaniem z pasa ruchu (Lane Departure Warning), funkcję Speed Limit Info, asystenta świateł drogowych oraz system BMW Night Vision z rozpoznawaniem osób oraz.

Produkcja w zakładzie BMW w Dingolfing w Niemczech: jakość na najwyższym poziomie.

BMW serii 6 Gran Coupe zjeżdża z taśm produkcyjnych w zakładzie BMW w Dingolfing, gdzie oprócz odmian serii 6 Coupe i Cabrio oraz modeli BMW serii 5 powstają również luksusowe limuzyny BMW serii 7. To największa fabryka BMW Group na świecie.



Stylistyka nadwozia nowego BMW serii 6 Gran Coupe odzwierciedla charakterystyczny język stylistyczny BMW serii 6 tworzący to unikalne, 4-drzwiowe Coupe. Harmonijne proporcje, precyzyjne linie oraz wyraźnie zarysowane powierzchnie to nie jedyne elementy składające się na wyjątkowy wygląd BMW serii 6 Gran Coupe. Pod względem długości (5007 milimetrów) oraz rozstawu osi (2968 milimetrów) samochód ten jest o 113 milimetrów dłuższy od BMW serii 6 Coupe, co wpływa na komfort jazdy odczuwany przez pasażerów z tyłu. Pozostałe wymiary BMW serii 6 Gran Coupe to 1894 milimetry szerokości oraz 1392 milimetry wysokości.

Kokpit skierowany w stronę kierowcy, przestrzeń przedniego pasażera otoczona elegancko zakrzywionymi powierzchniami oraz przestronność tylnego przedziału pasażerskiego składają się na dynamiczny wygląd oraz charakter pojazdu. Wszystko to pozwala poczuć luksusowy komfort jazdy w każdej sytuacji. BMW serii 6 Gran Coupe zapewnia przestronne wnętrze dla czterech pasażerów, a także cechuje się wyjątkowo wysokim stopniem wszechstronności w porównaniu z innymi pojazdami ze swojego segmentu. Podczas poruszania się na krótkich dystansach konfiguracja 4+1 pozwala zmieścić z tyłu pojazdu troje pasażerów.

Przednia część pojazdu: nisko osadzona, śmiała sylwetka.

Ogromne wloty powietrza, delikatnie wysunięty do przodu i umieszczony między podwójnymi reflektorami charakterystyczny dla BMW grill w kształcie nerek, a także linie długiej maski układające się w kształt litery V roztaczają wokół siebie aurę pewności siebie. Osłona chłodnicy jest szeroka i głęboko osadzona, z górną krawędzią przebiegającą pod kątem dla uzyskania efektu nosa rekina. Ksenonowe reflektory stanowią standardowe wyposażenie BMW serii 6 Gran Coupe. Opcjonalnie oferowane są LED-owe reflektory adaptacyjne służące jako światła mijania i drogowe. Zawierają one także pierścienie z diodami LED do jazdy dziennej, które służą też jako światła pozycyjne. Są one spłaszczone u podstawy, a nad nimi znajduję się światło akcentowe także korzystające z technologii LED. Takie rozwiązanie nadaje głębokiemu i skoncentrowanemu wyglądowi pojazdów BMW nowego wymiaru, sprawiając wrażenie, że samochód intensywnie skupia swój „wzrok” na drodze zarówno podczas jazdy w dzień, jak i w nocy. Światła drogowe i mijania okalane są przez oba pierścienie, co daje wyraz charakterystycznej dla BMW podwójnej stylistyce reflektorów. Źródło światła stanowią jednostki LED umieszczone na poziomych listwach przebiegających za każdym z pierścieni, rzucające światło na znajdujące się przed nimi odbłyśniki. Trójwymiarowa stylistyka reflektorów wyrażająca się w przezroczystych, poszerzonych bokach pierścieni doskonale podkreśla zastosowanie technologii LED, szczególnie, gdy pojazd oglądany jest z boku. Także światła kierunkowskazu oraz światła stopu zostały zaprojektowane z użyciem diod LED.

Silnie uwydatnione nadkola podkreślają szeroki rozstaw kół pojazdu. Opcjonalne światła przeciwmgielne z diodami LED umieszczone na rogach przedniej części samochodu mogą dodatkowo wzmocnić tę cechę. Dolny wlot powietrza składający się z trzech części otoczony jest chromowanymi elementami w kształcie litery L, charakterystycznymi dla BMW serii 6 Gran Coupe. Elementy te łączą się z liniami maski w okolicach charakterystycznego dla BMW grilla, nadając w ten sposób przodowi pojazdu jeszcze bardziej dynamiczny i pewny siebie wygląd.

Bok pojazdu: smukła elegancja i sportowe zacięcie.

Długa, śmiało zarysowana maska, cofnięty przedział pasażerski, elegancka linia dachu Coupe opadająca do tyłu, a także poszerzony rozstaw osi i krótki zwis przedni – wszystko to sprawia, że proporcje nowego BMW serii 6 Gran Coupe odzwierciedlają tradycję rodziny BMW w całkowicie nowy sposób. Dwie pary drzwi w połączeniu z poszerzonym rozstawem osi i bardziej przestronnym przedziałem pasażerskim wyróżniają model Gran Coupe na tle innych pojazdów BMW serii 6. Podobnie, płaska, elegancka i gładka linia dachu opadającego delikatnie do tyłu pomaga stworzyć indywidualną i wyjątkową sylwetkę, dzięki której nowe BMW serii 6 Gran Coupe staje się łatwo rozpoznawalne z każdej perspektywy.

Połączenie sportowego charakteru, luksusu, ekskluzywności oraz wyjątkowej funkcjonalności staje się najbardziej widoczne w bocznym widoku. Cofnięty przedział pasażerski wydaje się być niski i delikatnie rozciągnięty dzięki temu, że powierzchnia okien sięga aż do słupka C. Przedłużone szyby boczne optymalizują dodatkowo docierające do wewnątrz światło, przez co wzrasta poczucie przestronności we wnętrzu. Opcjonalnie, boczne szyby mogą zostać doposażone w zewnętrzną chromowaną listwę. Na charakterystycznym wygięciu tylnej sekcji obwódki zintegrowanego okna bocznego w dolnej części słupka C, znanym także jako „Hofmeister kink”, widnieje ekskluzywny, tłoczony napis „Gran Coupe“ dający wyraz fascynującej elegancji oraz osobowości tego samochodu.

Śmiałe linie biegnące wzdłuż całej długości pojazdu, od przodu aż po wyjątkowo zarysowany płat boczny z tyłu, podkreślają ostry profil i sportowy charakter nowego BMW serii 6 Gran Coupe. Podobnie jak w innych modelach BMW serii 6 struktura linii nadaje pojazdowi wygląd jednocześnie klasyczny, precyzyjny i dynamiczny. Wytłaczana linia ma swój początek przy „skrzelach”, na przednim nadkolu i biegnie na wysokości klamek przez całą długość pojazdu, nadając autu atletyczny i elegancki profil. Powierzchnia pod linią, w pobliżu tylnych kół, otoczona jest wypukłym konturem, który wyraża charakter dynamicznego pojazdu ściśle przylegającego do drogi.

Zarysowanie przednich nadkoli tworzy kolejną charakterystyczną linię, która biegnie w dół między „skrzelami” i drzwiami, a następnie poziomo do samego tyłu pojazdu. Gładka linia przebiegająca przy progach uwydatnia muskularny wygląd samochodu.

Stylistyka tyłu pojazdu: poziomie linie i wyraźnie zaznaczone powierzchnie.

Wyraźnie zarysowane powierzchnie i poziome linie akcentują silny charakter tylnej części BMW serii 6 Gran Coupe, co zwraca uwagę na stabilność auta oraz sportowe zacięcie. Sylwetka z tyłu samochodu wyraźnie rozszerza się ku dołowi, a układające się w kształt litery V linie kierują wzrok ku tylnemu zderzakowi oraz ku powierzchni drogi. Pewnie zarysowane nadkola dodatkowo podkreślają poszerzoną sylwetkę pojazdu. Środek ciężkości wydaje się znajdować szczególnie nisko, gdy patrzymy na pojazd z tyłu. Stylistyka wszystkich elementów tyłu pojazdu jest płaska i szeroka, a wyraźnie uwydatnione nadkola podkreślają szeroki rozstaw kół i poziome ukształtowanie tylnej części samochodu. W porównaniu z innymi wersjami BMW serii 6, powierzchnie oraz linie między klapą bagażnika a tylnym zderzakiem mają poszerzoną stylistykę. Wyraźnie zarysowany profil zderzaka wyraża ogólną objętość tylnej części samochodu oraz kieruje uwagę na detale takie jak tylne światła czy chromowane elementy wydechu.

Dzielone lampy tylne w kształcie litery L są charakterystyczne dla modeli BMW serii 6. Każda z tylnych lamp zawiera dwa źródła światła LED nadające pojazdowi charakterystyczny dla BMW wygląd po zmroku. Trzecie światło stopu wkomponowane jest w linię dachu i rozciąga się na całej długości tylnej szyby.

Wnętrze pojazdu: luksusowa przestrzeń skupiona na kierowcy.

Kokpit nowego BMW serii 6 Gran Coupe jest skierowany ku kierowcy, co jest rozwiązaniem charakterystycznym dla wszystkich pojazdów BMW. Elementy wnętrza tworzą luksusowe otoczenie dla wszystkich pasażerów. Środkowa część deski rozdzielczej skierowana jest lekko ku kierowcy. Elegancko zarysowana konsola środkowa daje prowadzącemu dogodny dostęp do dźwigni automatycznej skrzyni biegów, przycisku Driving Experience oraz do dźwigni hamulca ręcznego. Standardowy system kontroli iDrive zawiera monitor pokładowy z ekskluzywnym płaskim ekranem. Przy wyborze systemu nawigacji BMW Professional, nowe BMW serii 6 Gran Coupe wyposażone jest w 10,2-calowy monitor otoczony przyciągającą wzrok chromowaną ramką.

Długie, płynne poziome linie biegnące wzdłuż wnętrza nowego BMW serii 6 Gran Coupe optycznie łączą przedni i tylny przedział pasażerski i nadają wnętrzu pojazdu wrażenia przestrzeni. Charakterystyczna dla BMW serii 6 stylistyka paneli drzwiowych oraz listew o eleganckich liniach rozciągających się od przodu wnętrza do tyłu włącza w ten gładki, harmonijny wygląd wnętrza klasy premium także słupki B. Konsola środkowa rozciąga się aż do tylnego przedziału pasażerskiego, a jej kształt podkreśla przestronny charakter wnętrza pojazdu.

Sportowe zacięcie i duża przestrzeń dla pasażerów z tyłu.

Wnętrzne nowego BMW serii 6 Gran Coupe daje odczuć podczas jazdy sportowe zacięcie samochodu oraz jego ekskluzywny charakter. Płynne linie dachu na zewnątrz pojazdu rozpoznawalne są także w kształcie podsufitki. Tylne siedzenia są komfortowe oraz przestronne, zapewniając pasażerom doskonałe wsparcie boczne oraz świetną widoczność w każdym kierunku. Regulowane nawiewy umieszczone na sięgającej do tylnego przedziału pasażerskiego konsoli środkowej dodatkowo zwiększają komfort pasażerów z tyłu. Poza tym, BMW serii 6 Gran Coupe oferuje siedzenia w konfiguracji 4+1, co oznacza, że w tylnym przedziale pasażerskim zmieścić mogą się nawet trzy osoby.

W BMW serii 6 Gran Coupe dostępnych jest osiem metalicznych oraz dwa niemetaliczne kolory nadwozia. Przy wyborze pakietu BMW Individual lub M Sports dostępny jest dodatkowy, ekskluzywny lakier. Sportowe i luksusowe wnętrze oferowane jest w szerokim zakresie kolorów i materiałów premium, aby zaspokoić indywidualne zapotrzebowania klientów. Standardowa tapicerka skórzana Dakota dostępna jest w trzech kolorach, zaś w przypadku opcjonalnej, ekskluzywnej tapicerki skórzanej Nappa można wybrać spośród czterech kolorów. Na życzenie klienta deska rozdzielcza, panele drzwiowe oraz konsola środkowa mogą także zostać pokryte luksusową skórą Nappa. Poza szwami w kolorze czarnym, dostępne są także podwójne szwy w kolorze kontrastującym z kolorem tapicerki. Dostępne są także cztery rodzaje listew wewnętrznych. Opcjonalnie zamówić można ekskluzywne ceramiczne wykończenie drążka skrzyni biegów, kontrolera iDrive oraz pozostałych przełączników na kokpicie.



Sportowy potencjał BMW serii 6 Gran Coupe to zasługa nocnych, sześciocylindrowych silników rzędowych oraz jednostki V8 z technologią BMW TwinPower Turbo najnowszej generacji. Wszystkie jednostki charakteryzują się typową dla marki wydajnością, błyskawicznymi reakcjami na polecenia kierowcy, wysoką mocą oraz płynną i kulturalną pracą. Wielokrotnie nagradzany sześciocylindrowy, rzędowy silnik benzynowy z turbosprężarką Twin Scroll, bezpośrednim wtryskiem paliwa i układem VALVETRONIC pracujący pod maską modelu BMW 640i Gran Coupe osiąga moc 235 kW/320 KM. Z kolei sześciocylindrowy, rzędowy silnik wysokoprężny z systemem podwójnego turbodoładowania oraz bezpośrednim wtryskiem Common Rail umieszczony w BMW 640d Gran Coupe uzyskuje maksymalnie 230 kW/313 KM i zadowala się średnio 5,5 do 5,7 litra oleju napędowego na 100 kilometrów (dane uzyskane w cyklu pomiarowym UE, wyniki uzależnione od wybranego rozmiaru kół). Ofertę modelową uzupełnia BMW 650i Gran Coupe napędzane silnikiem V8 o mocy 330 kW/450 KM. Również w tym przypadku zastosowano układ płynnej regulacji skoku zaworów VALVETRONIC.

Wszystkie modele oferowane są standardowo z 8-stopniową sportową skrzynią automatyczną oraz funkcją Driving Experience Control umożliwiającą m.in. aktywację trybu ECO PRO, który promuje ekonomiczny styl jazdy. We wszystkich trzech wariantach standardem jest także funkcja Auto Start Stop zapewniająca zwiększoną wydajność.

BMW serii 6 Gran Coupe przekazuje moc na koła poprzez zaawansowane zawieszenie, dbające o zachowanie dynamicznych właściwości jezdnych oraz pełnego komfortu prowadzenia. Montowane standardowo elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego obejmuje funkcję Servotronic. Opcjonalnie oferowane są natomiast takie systemy, jak dynamiczna kontrola amortyzatorów (Dynamic Damper Control), zintegrowany aktywny układ kierowniczy (Integral Active Steering) oraz Adaptive Drive, w którego skład wchodzi system stabilizacji przechyłów Active Roll Stabilisation.

W trzecim kwartale 2012 roku, czyli w momencie premiery rynkowej modelu BMW 650i Gran Coupe, w ofercie pojawi się również inteligentny system napędu na wszystkie koła BMW xDrive. Ten elektroniczny system zintegrowany z układem dynamicznej kontroli stabilności DSC zapewnia idealną trakcję, maksymalne bezpieczeństwo oraz optymalne prowadzenie pojazdu we wszystkich warunkach pogodowych i drogowych.

Lepsze osiągi, większa wydajność: silnik V8 z technologią BMW TwinPower Turbo oraz układem VALVETRONIC.

Topowy model 650i Gran Coupe został po raz pierwszy wyposażony w silnik V8 nowej generacji o pojemności 4,4 litra z technologią BMW TwinPower Turbo. Dwie turbosprężarki umieszczone w układzie V pomiędzy dwoma rzędami cylindrów oraz bezpośredni wtrysk paliwa High-Precision Injection zostały w tym przypadku uzupełnione układem płynnej regulacji skoku zaworów VALVETRONIC, który optymalizuje zarówno wydajność, jak i reakcje silnika.

Wynikiem połączenia najnowocześniejszych technologii jest zwiększenie mocy maksymalnej do 330 kW/450 KM przy 5 500 obr./min. oraz maksymalnego momentu obrotowego do 650 Nm w przedziale od 2 000 do 4 500 obr./min. Nowa jednostka jest też bardziej wydajna paliwowo i ekologicznie. BMW 650i Gran Coupe przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,6 sekundy. Średnie zużycie paliwa zawiera się w granicach od 8,6 do 8,9 litra na 100 kilometrów, natomiast emisja CO2 to od 199 do 206 gramów na kilometr (dane wstępne, zużycie paliwa i poziom emisji w cyklu pomiarowym UE, wyniki uzależnione od wybranego rozmiaru kół).

Moc silnika V8 może zostać wykorzystana w bardziej dynamiczny sposób w połączeniu z inteligentną technologią napędu na cztery koła. Sterowany elektronicznie system rozdziału mocy pomiędzy koła przedniej i tylnej osi optymalizuje trakcję i stabilność pojazdu, a także poprawia zwrotność BMW 650i xDrive Gran Coupe, które przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,4 sekundy. Średnie zużycie paliwa wynosi od 9,2 do 9,4 l/100 km, a emisja CO2 od 215 do 219 g/km (dane wstępne, zużycie paliwa i poziom emisji w cyklu pomiarowym UE, wyniki uzależnione od wybranego rozmiaru kół).

Sześciocylindrowa rzędowa jednostka z technologią BMW TwinPower Turbo: idealne połączenie zarówno w silniku benzynowym, jak i wysokoprężnym.

Sześciocylindrowy rzędowy silnik benzynowy zastosowany w BMW 640i Gran Coupe obejmuje technologię BMW TwinPower Turbo, system doładowania, bezpośredni wtrysk High-Precision Injection oraz układ VALVETRONIC. W przeciwieństwie do jednostki V8, system turbodoładowania działa w oparciu o zasadę podwójnego doładowania (Twin Scroll), gdzie pulsujące gazy dostarczane kolejno z trzech cylindrów są kierowane do wirnika poprzez spiralne kanały. W ten sposób w zakresie od 5 800 do 6 000 obr./min. generowana jest moc 235 kW/320 KM z pojemności skokowej wynoszącej 3 litry. Silnik osiąga 450 Nm maksymalnego momentu obrotowego w przedziale 1 300 – 4 500 obr./min. BMW 640i Gran Coupe przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,4 sekundy. Średnie zużycie paliwa wynosi od 7,7 do 7,9 l/100 km, a emisja CO2 zawiera się w przedziale od 179 do 183 g/k (dane uzyskane w cyklu pomiarowym UE, wyniki uzależnione od wybranego rozmiaru kół).

Technologia BMW TwinPower Turbo zastosowana w sześciocylindrowym rzędowym silniku Diesla pracującym pod maską BMW 640d Gran Coupe obejmuje dwustopniowy system turbodoładowania najnowszej generacji oraz bezpośredni wtrysk Common Rail z piezowtryskiwaczami. W pełni aluminiowa jednostka o pojemności 3 litrów wytwarza 230 kW/313 KM przy 4 400 obr./min. oraz 630 Nm maksymalnego momentu obrotowego w przedziale od 1 500 do 2 500 obr./min. Optymalne generowanie mocy we wszystkich warunkach eksploatacji to zasługa odpowiedniego zestawienia mniejszej turbosprężarki o zmiennej geometrii z większą turbiną. BMW 640d Gran Coupe przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,4 sekundy. Średnie zużycie paliwa wynosi 5,4 – 5,7 l/100 km, natomiast emisja CO2 zawiera się w przedziale od 146 do 149 g/km (dane uzyskane w cyklu pomiarowym UE, wyniki uzależnione od wybranego rozmiaru kół).

Wszystkie modele zostały standardowo wyposażone w ośmiobiegową, sportową przekładnię automatyczną. Dynamiczne wrażenia podczas jazdy to zasługa błyskawicznej zmiany biegów, co odbywa się przy jednoczesnym wzroście wydajności działania systemu. Dodatkowo, przy kierownicy zamontowano dźwigienki umożliwiające kierowcy ręczny wybór przełożeń.

Wyrafinowana technologia zawieszenia, oferująca idealne połączenie komfortu i dynamiki.

Zarówno przednia oś z podwójnymi wahaczami poprzecznymi, jak i zintegrowana oś tylna zostały w przeważającej mierze wykonane z aluminium. Zawieszenie zostało przy tym zestrojone z uwzględnieniem wymagań kierowców ze sportowym zacięciem, oferując jednocześnie odpowiednią dawkę komfortu.

Opcjonalnie dostępny jest układ dynamicznej kontroli amortyzatorów Dynamic Damper Control. Elektronicznie sterowane amortyzatory dostosowują swoją pracę do nawierzchni i stylu jazdy kierowcy. Charakterystykę jazdy optymalizuje również oferowany w opcji system Adaptive Drive, w którego skład wchodzi system stabilizacji przechyłów Active Roll Stabilisation. Układ ten ogranicza wychylenia nadwozia w szybko pokonywanych zakrętach i podczas nagłej zmiany kierunku jazdy.

Elektryczne wspomaganie kierownicy dostępne jest w standardzie z funkcją Servotronic, regulującą siłę wspomagania w zależności od prędkości jazdy. System działa w oparciu o silnik elektryczny, który generuje odpowiednią siłę wspomagania.

BMW serii 6 Gran Coupe to jedyny samochód w klasie, który można zamówić z opcjonalnym zintegrowanym aktywnym układem kierowniczym Integral Active Steering. System łączy aktywny układ kierowniczy dla przednich kół z układem kontroli kół tylnych, sterując siłą wspomagania oraz kątem skrętu kół przednich i tylnych za pomocą silniczków elektrycznych. Precyzyjnie zaplanowane skręty kół zapewniają wyjątkową zwrotność podczas dynamicznej jazdy oraz szybkiej zmiany kierunku jazdy. Zintegrowany aktywny układ kierowniczy doskonale sprawdza się także na krętych drogach oraz w miejskich korkach.

Driving Experience Control: idealne ustawienie po naciśnięciu jednego przycisku.

Przełącznik układu Driving Experience Control umieszczony na konsoli centralnej pozwala wybrać nie tylko tryby „COMFORT”, „SPORT” i „SPORT+”, ale również tryb ECO PRO. Tryb „COMFORT +” jest też oferowany w połączeniu z opcjonalną dynamiczną kontrolą amortyzatorów Dynamic Damper Control lub układem Adaptive Drive. Układ kontroli dynamiki jazdy wpływa na progresję pedału gazu, reakcje silnika, charakterystykę wspomagania kierownicy, próg reakcji układu dynamicznej kontroli stabilności DSC, dynamikę zmiany przełożeń skrzyni automatycznej oraz charakterystykę amortyzatorów i ewentualnie stabilizacji przechyłów bocznych.

Tryb ECO PRO sprzyja oszczędnej jeździe przy niskich obrotach silnika. Dodatkowo, pobór energii przez urządzenia sterowane elektrycznie, takie jak system klimatyzacji czy podgrzewanie foteli i lusterek zewnętrznych jest dostosowywany w taki sposób, aby zapewnić jak największą wydajność. Specjalne wyświetlacze informują kierowcę m.in. o dodatkowym zasięgu – w kilometrach – jaki udało się w ten sposób uzyskać oraz przedstawiają informacje związane z optymalnym pod względem wydajności stylem jazdy dostosowanym do sytuacji na drodze.

Poprzez naciśnięcie przycisku kierowca aktywuje wstępnie skonfigurowane ustawienie, które w BMW 640d Gran Coupe obejmuje również moduł reprodukcji dźwięku silnika. Moduł służy do wzmocnienia naturalnej akustyki silnika w zależności od wybranego trybu układu Driving Experience Control oraz przekazania jej do wnętrza pojazdu. Technologia przetwarzania cyfrowego, z której korzysta system, wymienia dane bezpośrednio z jednostką zarządzającą silnikiem i dostosowuje swoją moc do obrotów silnika, aktualnej wartości momentu obrotowego oraz prędkości pojazdu. Zapewnia to kierowcy wyjątkowo dokładne odwzorowanie tego, jak intensywnie pracuje aktualnie silnik oraz ile mocy zużywa, a także zapewnia jeszcze lepszy wgląd w interakcję pojazdu z drogą.

Za pomocą kolejnego przycisku można wybrać odpowiednie ustawienie układu DSC, np. uaktywnić funkcję DTC (Dynamic Traction Control), która ułatwia ruszanie i jazdę po nieubitym piachu lub śniegu. W trybie DSC Off aktywowana jest funkcja dynamicznego sterowania hamulcami, która działa na zasadzie elektronicznej blokady dyferencjału w tylnej osi. W celu uzyskania optymalnej trakcji podczas przyspieszania w ciasnych zakrętach układ precyzyjnie i wybiórczo redukuje poślizg odpowiednich kół, aby utrzymać moc i moment obrotowy na przeciwległym kole tej samej osi.

BMW serii 6 Gran Coupe zostało wyposażone jest w elektromechaniczny hamulec postojowy, którego działanie aktywowane jest poprzez naciśnięcie odpowiedniego przycisku. Naciśnięcie przycisku hamulca postojowego podczas jazdy aktywuje funkcję hamowania awaryjnego układu ABS z wykorzystaniem hydrauliki systemu DSC. Jedną z funkcji elektromechanicznego hamulca postojowego jest funkcja Auto Hold poprawiająca komfort jazdy w warunkach ciągłego przyspieszania i zwalniania. Natychmiast po zatrzymaniu – również na wzniesieniu – funkcja Auto Hold automatycznie utrzymuje pojazd w miejscu poprzez aktywację hamulców aż do momentu ponownego wciśnięcia pedału gazu przez kierowcę. Funkcja Auto Hold jest włączana i wyłączana za pomocą oddzielnego przycisku na konsoli środkowej.

W wyposażeniu standardowym zastosowano układ Brake Energy Regeneration – inteligentne zarządzanie energią, które koncentruje wytwarzanie prądu dla sieci pokładowej w fazach hamowania silnikiem i hamulcami. Technologie z zakresu BMW EfficientDynamics obejmują także sterowanie agregatami pomocniczymi zgodnie z aktualnym zapotrzebowaniem, elektromechaniczne wspomaganie kierownicy, odłączaną sprężarkę układu klimatyzacji oraz aktywne sterowanie klapami powietrza.



Ze względu na duże zróżnicowanie oferty technologii BMW ConnectedDrive, BMW serii 6 Gran Coupe wyznacza nowe standardy z zakresu systemów wspomagających kierowcę i usług mobilnych. Inteligentna sieć łącząca kierowcę i pojazd ze światem zewnętrznym zapewnia komfort eksploatacji, większe bezpieczeństwo jazdy oraz nowe możliwości wykorzystania usług informacyjno-rozrywkowych.

Aktywny tempomat z funkcją Stop & Go.

BMW serii 6 Gran Coupe jest standardowo wyposażone w tempomat z funkcją hamowania. Jeszcze większym ułatwieniem w prowadzeniu pojazdu jest opcjonalny tempomat aktywny z funkcją Stop & Go. Ten zaawansowany układ zawiera funkcję automatycznej regulacji odstępu umożliwiającą zrelaksowaną jazdę w płynnym ruchu autostradowym lub pozamiejskim oraz podczas jazdy w korkach z minimalną prędkością.

W zestawieniu z tempomatem aktywnym, BMW serii 6 Gran Coupe dostępne jest systemem z ostrzegania przed najechaniem oraz aktywacją hamulców. System można aktywować w sposób niezależny od funkcjonowania tempomatu w zakresie od 15 km/h do prędkości maksymalnej pojazdu. Układ wykorzystuje czujnik radarowy zintegrowany z kamerą, umieszczony pomiędzy przednią szybą i lusterkiem wstecznym, którego zadaniem jest określenie odległości do poprzedzającego pojazdu na drodze. Ostrzeganie przed najechaniem uruchamia alarm dwustopniowo. Pierwszym ostrzeżeniem jest komunikat wizualny przedstawiony na tablicy wskaźników. Moment, w którym pojawia się takie wskazanie może zostać indywidualnie dostosowany przez kierowcę za pomocą menu iDrive. Gdy wymagana jest szybka interwencja kierowcy, system wysyła precyzyjne ostrzeżenie optyczne i dźwiękowe. Dochodzi również do zadziałania hamulców i wyhamowania samochodu z maksymalnym opóźnieniem 3 m/s2 przez 1,2 s.

Systemy Surround View i Side View: wsparcie podczas parkowania i manewrowania.

Oprócz systemu Park Disctance Control (PDC), BMW serii 6 Gran Coupe może być wyposażone w kamerę cofania wbudowaną w pokrywę bagażnika pod znaczkiem BMW oraz systemy Surround View i Side View. W ramach uzupełnienia funkcjonalności kamery cofania oraz czujników PDC, system Surround View działa w oparciu o dwie kamery wbudowane w lusterka boczne. Dane gromadzone przez system przesyłane są do komputera centralnego, który generuje pełny obraz pojazdu i otoczenia widziany z góry, a następnie wyświetla go na wyświetlaczu głównym. Taki widok pozwala kierowcy na precyzyjne manewrowanie w ograniczonej przestrzeni.

Kierowca ma również do dyspozycji system Side View wchodzący w skład opcjonalnego systemu Surround View. System działa w oparciu o dwie kamery wbudowane w panele przednie, które jeszcze dokładniej monitorują ruch drogowy. Widok ten jest również przesyłany do wyświetlacza, dzięki czemu służy kierowcy nie tylko jako pomoc przy parkowaniu, ale przede wszystkim jako informacja na temat tego, co dzieje się po prawej i lewej stronie pojazdu podczas wyjeżdżania z wąskich i zabudowanych bram lub wyjazdów.

Większe bezpieczeństwo po zmroku: asystent świateł drogowych i system BMW Night Vision.

Asystent świateł drogowych oraz system BMW Night Vision z rozpoznawaniem pieszych – oba układy oferowane w opcji – zapewniają kierowcy wsparcie podczas jazdy po zmroku. Asystent świateł drogowych w zależności od panujących warunków automatycznie włącza i wyłącza światła drogowe, dzięki czemu kierowca ma optymalną widoczność bez konieczności ręcznego przełączania świateł drogowych i świateł mijania. Głównym elementem systemu BMW Night Vision drugiej generacji jest kamera termowizyjna wkomponowana w nadwozie samochodu. Kamera w czasie rzeczywistym przesyła do wyświetlacza obraz w wysokiej rozdzielczości, na którym ludzie, zwierzęta i inne obiekty generujące ciepło są widoczne w wysokiej rozdzielczości – nawet jeśli znajdują się poza zasięgiem świateł drogowych. Dodatkowe bezpieczeństwo zapewnia funkcja rozpoznawania pieszych. Jednostka sterująca za pomocą inteligentnych algorytmów szczegółowo bada dane wideo w poszukiwaniu pieszych i rowerzystów, którzy mogą znaleźć się w obszarze potencjalnego zagrożenia kolizją z pojazdem. Po zidentyfikowaniu takich użytkowników ruchu drogowego system ostrzega kierowcę za pomocą wyświetlacza standardowego lub opcjonalnego wyświetlacza Head Up.

Najważniejsze informacje w zasięgu wzroku: wyświetlacz BMW Head-Up przedstawia realistyczne ikony w pełnym kolorze i w optymalnym miejscu na szybie.

Najnowsza generacja wyświetlacza Head-Up cechuje się wyższą jakością obrazu. Symbole wyświetlane są na przedniej szybie w postaci kolorowych, realistycznych grafik bezpośrednio na linii wzroku kierowcy, co sprzyja komfortowemu prowadzeniu auta. Jednocześnie, w obecnej formie na wyświetlaczu Head-Up może znaleźć się jeszcze więcej informacji. W zależności od specyfikacji pojazdu, mogą być wyświetlane na przykład wytyczne z systemu nawigacji, informacje z systemu Speed Limit Info, komunikaty kontrolne, informacje o statusie systemu ostrzegania o zmianie pasa ruchu oraz ostrzeżenia systemu BMW Night Vision.

Parkowanie nigdy nie było prostsze: asystent parkowania BMW.

Lista opcji oferowanych w BMW Serii 6 Gran Coupe zawiera również funkcję asystenta parkowania. Za pomocą czujników ultradźwiękowych wbudowanych w podstawę kierunkowskazów umieszczonych po bokach, asystent parkowania poszukuje odpowiedniego miejsca parkingowego. Przy jeździe z prędkością do 35 km/h czujniki te nieustannie mierzą długość i szerokość potencjalnych miejsc parkingowych znajdujących się w najbliższym otoczeniu samochodu. Po znalezieniu takiego miejsca zadanie kierowcy polega tylko na obsługiwaniu pedału gazu i hamulca oraz monitorowaniu otoczenia, natomiast asystent parkowania przejmuje kontrolę nad kierownicą, wprowadzając pojazd w miejsce parkingowe. System pomaga kierowcy zachować odległość od innych pojazdów lub obiektów za pomocą sygnałów dźwiękowych i wizualnych funkcji Park Disctance Control (PDC), kamery cofania oraz funkcji Surround View.

Bezpiecznie i z idealnie dostosowaną prędkością: funkcja Speed Limit Info, system ostrzegania o zmianie pasa ruchu i systemem ostrzegania przed zjechaniem z pasa ruchu.

W połączeniu z systemem nawigacji Professional, system Speed Limit Info ostrzega kierowcę o ograniczeniach prędkości obowiązujących na drodze, którą obecnie podróżuje. Kamera zintegrowana z lusterkiem wstecznym nieustannie monitoruje znaki drogowe oraz tablice informacyjne, umieszczone ponad pasami autostrady. Informacje te są porównywane z informacjami dotyczącymi ograniczeń prędkości pochodzącymi z bazy danych systemu nawigacji. Zadaniem kamery jest także wychwytywanie dodatkowych znaków drogowych, takich jak tymczasowe ograniczenia prędkości ustawione w miejscu robót drogowych. Zarejestrowane w ten sposób ograniczenia są wyświetlane na desce rozdzielczej lub na opcjonalnym wyświetlaczu Head-Up do momentu, gdy ulegną zmianie lub przestaną obowiązywać. System tymczasowo zapamiętuje wszystkie informacje, dzięki czemu nawet po krótkiej przerwie w jeździe kierowca wciąż może przywołać ostatnie ograniczenia prędkości lub znaki, które mijał. Dodatkowo, BMW serii 6 Gran Coupe zostało standardowo wyposażone w system kontroli prędkości z funkcją hamowania.

Kamera wbudowana w okolicach lusterka wstecznego jest wykorzystywana również w przypadku opcjonalnego systemu ostrzegania przed zjechaniem z pasa ruchu. Urządzenie śledzi oznaczenie pasów ruchu przynajmniej po jednej ze stron samochodu, a jednostka przetwarzania danych porównuje te oznaczenia z umiejscowieniem pojazdu i jego obecną prędkością. Jeśli pojazd zboczy w niezamierzony sposób z obranego pasa ruchu, system ostrzeże kierowcę poprzez delikatne wibracje koła kierownicy. Układ działa przy prędkości co najmniej 70 km/h i spełnia swoje zadanie także podczas jazdy w zakrętach, w korku ulicznym oraz po włączeniu świateł po zmroku. Jeśli kierowca sygnalizuje zmianę pasa lub kierunku jazdy używając kierunkowskazu, komunikaty ostrzegawcze systemu nie są emitowane.

Opcjonalny system ostrzegania o zmianie pasa ruchu służy do ostrzegania kierowcy o potencjalnie niebezpiecznych sytuacjach podczas manewru wyprzedzania. System ten za pomocą dwóch czujników radarowych zamontowanych z tyłu samochodu monitoruje ruch na sąsiednich pasach w obszarze martwego pola kierowcy na odległości około 60 metrów. Za każdym razem, gdy w tym obszarze pojawia się inny pojazd, na lusterku zewnętrznym po stronie kierowcy wyświetlony zostaje żółty trójkąt. Jeśli kierowca włącza wtedy kierunkowskaz z zamiarem zjechania na bok, dioda LED zaczyna migać. Kolejnym ostrzeżeniem są delikatne, ale w pełni wyczuwalne drgania całej kierownicy.

Sieciowe usługi mobilne, serwisy internetowe i technologie ułatwiające integrację urządzeń mobilnych w pojeździe.

Serwis informacyjny BMW ConnectedDrive jest do usług kierowcy dwadzieścia cztery godziny na dobę. Wystarczy nacisnąć jeden przycisk, aby bez dodatkowej opłaty wykonać telefon do centrali informacyjnej, wykorzystując w tym celu menu iDrive w sekcji Information Service. Pracownicy call center z przyjemnością wyszukają interesujące kierowcę adresy, przekażą informacje na temat punktów użyteczności publicznej, wyszukają godziny otwarcia placówek kulturalnych i restauracji wraz z ich adresami, zarezerwują hotele ze zniżką poprzez portal HRS, a także znajdą najbliższą aptekę, bankomat czy pole golfowe. Numery telefonów i adresy są następnie przekazywane bezpośrednio z call center do systemu nawigacji w pojeździe, dzięki czemu kierowca ma dostęp do informacji po naciśnięciu jednego przycisku.

W skład BMW Assist wchodzi funkcja Advanced Emergency Call z automatycznym lokalizowaniem pojazdu i wykrywaniem stopnia zaawansowania wypadku. Z kolei funkcja BMW Online oferuje wiele przydatnych usług internetowych na pokładzie samochodu. Nowością jest dostęp do portalu Qype oraz możliwość korzystania z Wiki Local.

Dzięki opcji Apps z zakresu BMW ConnectedDrive właściciele urządzeń typu Apple iPhone mogą korzystać z różnych aplikacji na pokładzie samochodu. Opcja umożliwia odbieranie na przykład stacji radiowych Web Radio, a także wyświetlanie postów z serwisów Facebook oraz Twitter na pokładowym monitorze. Rozszerzenie News z zakresu aplikacji BMW Connected pozwala na wybór wiadomości z ulubionych stron internetowych, które można odczytywać łącznie z wybranymi kanałami RSS. Funkcja Wiki Local umożliwia wyszukiwanie haseł Wikipedii związanych z bieżącą lokalizacją, punktem docelowym wprowadzonym w nawigacji satelitarnej lub jakimkolwiek kodem pocztowym. Dodatkowo, funkcja przewodnika Wiki Local zwróci uwagę kierowcy na główne atrakcje danego regionu. Informacje tego typu mogą zostać odczytane na głos poprzez pokładową funkcję komunikacji głosowej.

Real-Time Traffic Information: bez nieprzyjemnych niespodzianek.

Funkcja Real-Time Traffic Information (RTTI) przekazuje kierowcy bieżące informacje odnośnie sytuacji na drodze. Nawigacja satelitarna jest uzupełniana co trzy minuty precyzyjnymi danymi dotyczącymi ruchu ulicznego, w związku z czym z odpowiednim wyprzedzeniem proponuje alternatywne trasy lub objazdy. Oprócz autostrad i dróg szybkiego ruchu, funkcja RTTI obejmuje główne drogi i wiele dróg krajowych.



Tylne siedzenie BMW serii 6 Gran Coupe mieści dwoje pasażerów zapewniając im wyjątkowo wysoki poziom komfortu. Podczas podróży na krótkich dystansach możliwe jest także wykorzystanie tylnej kanapy jako trzyosobowej. Tylna część samochodu zapewnia pasażerom dużo miejsca nad głową, na nogi oraz na poziomie ramion w połączeniu z obszernym bagażnikiem, który może być dowolnie konfigurowany i powiększany. Ponadto nadwozie BMW serii 6 Gran Coupe cechuje się wysokim stopniem sztywności przy optymalnej masie.

Elegancka i smukła kolumna słupka B przy zagłębieniu na nogi i otworze drzwiowym, która rozciąga się do tyłu samochodu, pozwala pasażerom siedzącym z tyłu komfortowo i z łatwością wsiadać i wysiadać z auta. Bagażnik o pojemności 460 litrów z łatwością pomieści nawet trzy 46-calowe torby z kijami do golfa. Pojemność bagażnika może być dodatkowo zwiększona do 1265 litrów poprzez złożenie tylnej kanapy, dzielonej w proporcji 40:60. Obie części tylnej kanapy mogą zostać odblokowane i złożone dzięki dwóm dźwigniom umieszczonym w bagażniku. Ponadto długie przedmioty, takie jak np. opcjonalna torba na narty BMW, mogą być z łatwością przewożone dzięki otworowi znajdującemu się w oparciu tylnej kanapy.

Inteligentne połączenie materiałów.

Dwie pary drzwi z pozbawionymi ramek oknami wykonane są z aluminium, podobnie jak maska samochodu. Ten lekki materiał został również użyty przy projektowaniu osi kół i silników. Przednie wsporniki amortyzatorów wykonane są z odlewanego ciśnieniowo aluminium, przednie panele boczne z syntetycznych materiałów, zaś pokrywa bagażnika z włókna szklanego. Użycie wysoce wytrzymałej, wielofazowej stali oraz ultra odpornej na rozciąganie stali formowanej na gorąco zapewnia przedziałowi pasażerskiemu maksymalny stopień bezpieczeństwa i stabilności przy optymalnej wadze.

Standardowe wyposażenie zapewniające bezpieczeństwo to przednie poduszki powietrzne, poduszki boczne zintegrowane z siedzeniami, poduszki powietrzne w zagłówkach dla pasażerów z tyłu i przodu pojazdu, automatyczne trzypunktowe pasy bezpieczeństwa przy każdym z siedzeń, aktywne zagłówki, ograniczniki napięcia pasów, napinacze pasów bezpieczeństwa dla kierowcy i pasażera z przodu oraz system ISOFIX pozwalający na przypięcie fotelika dla dziecka na tylnej kanapie, ukryty pod zamkiem umieszczonym w skórzanej tapicerce. BMW serii 6 Gran Coupe wyposażone jest w odpowiednią dla danego kraju aktywną pokrywę silnika zapewniającą optymalną bierną ochronę dla przechodniów.

Optymalna widoczność: reflektory biksenonowe w standardowym wyposażeniu, opcjonalne reflektory adaptacyjne LED i światła przeciwmgielne LED.

Standardowe reflektory biksenonowe w BMW serii 6 Gran Coupe zapewniają doskonałe oświetlenie drogi przed pojazdem. Jednostki LED zawierające charakterystyczne pierścienie emitują wyjątkowo jasne, białe światło. Ich intensywność może być regulowana na dwóch poziomach – mogą pełnić rolę świateł pozycyjnych lub świateł do jazdy dziennej. Opcjonalnie dostępne są także reflektory adaptacyjne.

Reflektory adaptacyjne LED, dostępne jako wyposażenie opcjonalne, zapewniają doskonałe oświetlenie drogi i zakrętów przed pojazdem. Stopień skrętu reflektora uzależniony jest od kąta skrętu kierownicy, odchylenia pojazdu oraz jego prędkości. Główne reflektory pełnią także funkcję doświetlania zakrętów. Podczas wykonywania manewru skrętu generowany jest dodatkowy strumień światła doświetlający drogę w wybranym kierunku. Asystent świateł drogowych zapewniający kierowcy maksymalny poziom oświetlenia drogi także stanowi część adaptacyjnych reflektorów LED. W przypadku wyboru adaptacyjnych reflektorów LED, kierunkowskazy w BMW serii 6 Gran Coupe także korzystają z technologii LED.

Dodatkowo w wyposażeniu opcjonalnym dostępne są światła przeciwmgielne, z których każde składa się z trzech przylegających do siebie jednostek LED. Diody LED zastosowane w tylnych światłach kształtują ich charakterystyczny nocny wygląd. Kierunkowskazy oraz światła stopu także korzystają z technologii LED.



Wyjątkowe doświadczenia z jazdy BMW serii 6 Gran Coupe odczuwalne są nie tylko dzięki luksusowemu wnętrzu, ale także dzięki szerokiemu wachlarzowi standardowego wyposażenia oraz szerokiemu wyborowi wysokiej klasy opcji. Poza sportową, automatyczną skrzynią biegów o ośmiu przełożeniach, funkcją Auto Start Stop, funkcją Servotronic oraz ksenonowymi reflektorami z pierścieniami z diodami LED do jazdy dziennej, standardowe wyposażenie obejmuje także system obsługi iDrive z wyświetlaczem kontrolnym zintegrowanym z deską rozdzielczą, obszytą skórą kierownicę wielofunkcyjną, tempomat z funkcją hamowania oraz elektrycznie sterowane podgrzewane lusterka zewnętrzne. Ponadto w standardowym wyposażeniu znajdziemy skórzane wykończenie Dakota, podgrzewane przednie siedzenia, elektrycznie sterowane siedzenia z funkcją zapamiętywania ustawień dla kierowcy i przedniego pasażera, dwustrefową klimatyzację z dodatkowymi funkcjami, elektrycznie sterowaną kierownicę oraz radio Professional z systemem głośników hi-fi i wejściem USB.

Trzy rodzaje lekkich siedzeń ze zintegrowanym systemem pasów bezpieczeństwa.

Lekkie siedzenia zaprojektowane specjalnie z myślą o BMW serii 6 Gran Coupe, obejmujące zintegrowany system pasów bezpieczeństwa dla kierowcy i przedniego pasażera, dostępne są w trzech różnych wersjach. Standardowy typ siedzeń wyposażony jest w elektrycznie sterowaną regulację wysokości i odległości fotela od kierownicy, a także kąta pochylenia oparcia i wysokości zagłówków z funkcją zapamiętywania ustawień. Sportowe i komfortowe fotele, a także wentylacja siedzeń aktywnych, dostępne są jako wyposażenie opcjonalne. Skórzane wykończenie Dakota może zostać zastąpione ekskluzywnym pokryciem skórzanym Nappa z dodatkowymi funkcjami.

Dodatkowo fotele komfortowe mogą zostać poszerzone o funkcję siedzeń aktywnych. Dostępne są także podgrzewane tylne siedzenia.

Dalsze wyposażenie opcjonalne to reflektory adaptacyjne, podgrzewana kierownica, funkcja Comfort Access, automatyczne przyciemnianie lusterka wewnętrznego i lusterek zewnętrznych z funkcją automatycznego składania, opcja Ambient Light, funkcja automatycznego domykania drzwi Automatic Soft Close, czterostrefowa automatyczna klimatyzacja, elektrycznie sterowany szklany dach oraz elektrycznie sterowane rolety przeciwsłoneczne na tylnej oraz bocznych szybach. Dostępny opcjonalnie system nawigacji Professional zawiera dysk twardy, na którym można gromadzić mapy i własną kolekcję muzyki, napęd CD obsługujący format mp3, wejście AUX-In oraz system auto hi-fi z dziewięcioma głośnikami. Zmieniarka DVD, moduł TV oraz radio z wejściem USB zamykają listę opcji dostępnych, aby zaspokoić największe wymania względem systemów multimedialnych w samochodzie.

System audio Bang & Olufsen High-End Surround Sound System zaprojektowany specjalnie dla tego modelu gwarantuje najwyższy stopień przyjemności podczas słuchania muzyki. Jako w pełni aktywny system z cyfrowym przetwarzaniem dźwięku, zawiera on osobne wzmacniacze dla każdego z dwóch subwooferów oraz siedem głośników średnio- i wysokotonowych zapewniających razem moc 1200 watów. System audio Bang & Olufsen High-End Surround Sound System korzysta z technologii Dirac Dimensions™ symulującej akustykę pokoju odsłuchowego.

Głośniki średniotonowe z magnesami neodymowymi zawierają niezwykle sztywne membrany Hexacone pozwalające zamienić impulsy elektryczne w precyzyjne fale dźwiękowe. Design i kolor wysokiej jakości aluminiowych pokryw głośników doskonale wpisuje się w stylistykę wnętrza nowego BMW serii Gran Coupe. Ich luksusowy wygląd podkreślony jest dyskretnym oświetleniem. Centralny głośnik korzysta z technologii Acoustic Lens opracowanej przez firmę Bang & Olufsen. W momencie włączenia systemu audio z deski rozdzielczej wysuwa się centralny element z zintegrowanym głośnikiem średniotonowym, ukazując soczewkę akustyczną głośnika wysokotonowego. Soczewka emituje do wnętrza samochodu sygnały pod stałym kątem 180 stopni, zapewniając w ten sposób wyjątkowo harmonijne rozchodzenie się dźwięków.

Dostępne w momencie debiutu rynkowego BMW serii 6 Gran Coupe: elementy pakietów M Sports i BMW Individual.

W momencie wprowadzenia nowego BMW serii 6 Gran Coupe do sprzedaży dostępny będzie opracowany specjalnie dla tego modelu pakiet M Sports. Obejmuje on pakiet aerodynamiczny M ze specjalnymi komponentami nadwozia dla przedniej części nadwozia auta, progi oraz tylny zderzak, czarne wykończenie rury wydechowej, czarne zaciski hamulcowe, światła przeciwmgielne LED, sportowy układ wydechowy dla BMW 650i Gran Coupe oraz 19-calowe lekkie felgi aluminiowe z podwójnymi szprychami M. Opcjonalnie dostępne są także 20-calowe felgi aluminiowe z podwójnymi szprychami M. Dostępne są dwa kolory nadwozia – metaliczny Carbon Black i niemetaliczny Imola Red.

Wnętrze auta obejmuje sportowe fotele z charakterystycznym wykończeniem skórzanym M Alcantara z niebieskimi, kontrastującymi szwami, skórzaną kierownicę wielofunkcyjną M oraz listwy wykończeniowe w kolorze Aluminium Hexagon. Wszystkie elementy doskonale podkreślają sportowy charakter samochodu. Ponadto pakiet M Sports zawiera listwy progowe w logiem M oraz podnóżek M dla kierowcy.

Dzięki pakietowi BMW Individual, także dostępnemu natychmiast po wprowadzeniu BMW serii 6 Gran Coupe do sprzedaży, zarówno wnętrze jak i nadwozie samochodu mogą zostać dostosowane do indywidualnego stylu kierowcy. Dostępne są cztery kolory nadwozia BMW Individual, a także kolory specjalne i matowe wykończenie dostępne na zamówienie. Matowe wykończenie BMW Individual w metalicznym kolorze Frozen Bronze dostępne jest jedynie w modelu BMW serii 6 Gran Coupe. Wybierać można spośród dwóch rozmiarów lekkich felg aluminiowych BMW Individual (19 cali i 20 cali) z ramionami układającymi się w kształt litery V. Skórzane wykończenie wnętrza BMW Individual Merino, podsufitka BMW Individual Alcatara, podświetlane listwy progowe z logo BMW Individual, listwy wykończeniowe BMW Individual oraz wstawki z drewna na kierownicy tworzą razem atmosferę luksusu.

Najbardziej wyrazistym elementem pakietu BMW Individual we wnętrzu samochodu jest skórzane wykończenie w kolorze Opal White dostępne jedynie w modelu BMW serii 6 Gran Coupe, połączone z wykończeniem wnętrza w kolorze Amaro Brown. Także pokryta skórą deska rozdzielcza oraz podsufitka BMW Individual Alcantara występują w kolorze Amaro Brown. Zarówno dobór materiałów, jak i kombinacja kolorystyczna podkreślają ekskluzywny charakter pakietu BMW Individual, podobnie jak wysoka jakość wykonania, uzyskana dzięki starannej pracy profesjonalistów. Białe, kontrastujące szwy na desce rozdzielczej, podłokietnikach i drzwiach dopasowane są do białego wykończenia siedzeń i lusterek bocznych Opal White. Podobnie lamówka siedzeń oraz szwy w kolorze Amaro Brown dopasowane są do pozostałych elementów w tym kolorze. Drewniane wykończenie BMW Individual w kolorze Ash Grain White oferowane jest jako doskonałe uzupełnienie, perfekcyjnie dopasowane do tej kombinacji kolorystycznej.



Tak jak dwa inne modele z rodziny BMW serii 6, BMW serii 6 Gran Coupe jest produkowane wspólnie z BMW serii 5 i BMW serii 7 w fabryce BMW w Dingolfing w Niemczech. Tradycyjnie jest to zakład produkujący duże BMW Coupe i sedany będący częścią sieci produkcyjnej BMW. Ten nowy, luksusowy model z segmentu premium został stworzony w oparciu o nowoopracowaną konstrukcję, wykorzystaną także przy budowie luksusowego BMW serii 7. Koncepcja produkcji obejmuje użycie komponentów wykorzystywanych w pojazdach różnych serii, dzięki czemu produkcja jest wysoce wydajna i utrzymywane są maksymalne standardy w zakresie jakości wykonania.

Fabryka w Dingolfing w Dolnej Bawarii od 1967 roku należy do globalnej sieci produkcyjnej BMW, którą tworzy dziś ponad 25 zakładów produkcyjnych w 14 krajach. W 1973 roku rozpoczęto produkcję pojazdów BMW w nowo wybudowanej fabryce w tej samej lokalizacji, gdzie wcześniej wyprodukowanych zostało ponad 8 milionów samochodów BMW. Obecnie fabryka zatrudnia ponad 18500 osób.

Najwyższa jakość i wydajność dzięki połączonej produkcji.

BMW serii 6 Gran Coupe czerpie korzyści ze wspólnych procesów produkcyjnych z BMW serii 5, serii 6 i serii 7. Takie rozwiązanie zapewnia przede wszystkim wysoki poziom jakości od samego początku produkcji, a także pomaga oszczędzić czas i koszty dzięki efektowi synergicznemu. W ten sposób proces produkcji może rozpocząć się w niespełna dwa miesiące.

Inteligentne wykorzystanie synergii dla wszystkich technologii.

Przy produkcji nadwozia BMW serii 6 Gran Coupe używane są odlewane i tłoczone części aluminiowe, stal, a także komponenty plastikowe. Taka metoda konstrukcji polegająca na łączeniu ze sobą różnych materiałów pozwala osiągnąć większą sztywność przy zachowaniu minimalnej wagi, a także wpisuje się w filozofię stylistyczną BMW.

Przykładowo, podczas montażu przedniej części i podłogi BMW serii 6 Gran Coupe wykorzystywana jest istniejąca już infrastruktura. Następnie samochód odsyłany jest na niezależną linię montażową, gdzie dodawane są inne elementy nadwozia. Po zakończeniu tego procesu BMW serii 6 Gran Coupe dzieli linię montażową – a przez to cały proces produkcji – z dwoma pozostałymi modelami BMW serii 6.

W lakierni BMW serii 6 Gran Coupe przechodzi przez odpowiednią linię w zależności od koloru nadwozia razem z innymi modelami produkowanymi w fabryce w Dingolfing. Nowy model jest wyjątkowy z tego względu, że błotniki, tak jak inne dodatkowe części, mogą zostać zamontowane jeszcze przed malowaniem dzięki wykorzystaniu materiałów termoplastycznych. W ten sposób elementy te nie muszą być montowane osobno w lakierni.

BMW serii 6 Gran Coupe jest produkowane wspólnie z modelami BMW serii 7, BMW serii 6 Cabrio, BMW serii 6 Coupe i niektórymi modelami BMW serii 5 w tak zwanym „elastycznym warsztacie montażowym” w fabryce w Dingolfing. Wiele wykorzystywanych już wcześniej procesów montażowych gwarantuje stabilną produkcję oraz wysoką jakość już od samego początku.

Wysokie wymagania w zakresie zrównoważonego rozwoju.

Tak jak wszystkie inne fabryki tworzące sieć produkcyjną grupy BMW, zakład w Dingolfing przywiązuje ogromną uwagę do społecznego, ekonomicznego i ekologicznego zrównoważonego rozwoju. W ubiegłym roku fabryka otrzymała nagrodę Future Prize przyznaną po raz pierwszy w ramach konkursu „Factory of the Year” za stworzenie miejsca pracy dostosowanego do upływu czasu. Nagroda honoruje najnowocześniejsze procesy produkcyjne, które przyczyniają się do rozwoju społecznego, technicznego i organizacyjnego, służąc jako przykład dla innych przedsiębiorstw.

źródło: BMW

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz