piątek, 1 czerwca 2012

Chevrolet dba o przyszłość piłki nożnej poprzez partnerstwo z One World Futbol Project

Chevrolet poinformował dziś o podjęciu trzyletniej współpracy partnerskiej z One World Futbol Project, nagradzaną organizacją typu B-Corporation, która stworzyła praktycznie niezniszczalną piłkę One World Futbol. W ramach współpracy 1,5 miliona takich piłek zostanie przekazanych młodzieży na obszarach dotkniętych wojną, w obozach uchodźców, w strefach klęsk żywiołowych oraz w społecznościach pokrzywdzonych przez los.



Zobowiązanie Chevroleta będzie realizowane za pośrednictwem globalnej sieci organizacji wspierających następne pokolenia piłkarzy.

„Organizacja One World Futbol Project wyznaje nadrzędną zasadę bliską Chevroletowi – piłka nożna zmienia na lepsze życie ludzi na całym świecie”, powiedział Joel Ewanick, dyrektor ds. marketingu globalnego GM. „Cieszymy się, że możemy wesprzeć misję One World Futbol Project, polegającą na zmobilizowaniu milionów kibiców na całym świecie do przyłączenia się do tej inicjatywy i stworzenia globalnego ruchu na rzecz gry i osób, które ją kochają”.

Chevrolet będzie sponsorował tę organizację założoną w 2010 roku, która powstała częściowo dzięki wsparciu światowej sławy muzyka – Stinga. Inicjatywa ta jest częścią globalnej polityki firmy, dotyczącej piłki nożnej, obejmującej umowę sponsorską z klubem Manchester United, uczestniczącym w rozgrywkach piłkarskich angielskiej ligi Barclays Premier League.

„Chevrolet to partner, który docenia pozytywny wpływ, jaki piłka nożna wywiera na życie ludzi na całym świecie”, powiedział David Gill, dyrektor zarządzający Manchester United i prezes Fundacji Manchester United. „Głównym celem Fundacji Manchester United jest inspirowanie młodych ludzi poprzez edukację i inne aktywności, dlatego całym sercem popieramy współpracę Chevroleta z organizacją One World Futbol Project”.

One World Futbol Project dotarł już do ponad 135 państw na całym świecie i do przynajmniej 138 organizacji – łącznie ze szkołami, sierocińcami i organizacjami non profit, które poprzez sport rozwiązują konflikty, uczą tolerancji i budują wspólnoty – poprawiając jakość życia około 525 000 dzieci i młodych ludzi. Firma jest również członkiem sieci streetfootballnetwork, która łączy 94 organizacje non-profit promujące zmiany społeczne poprzez piłkę nożną, działające w 61 krajach całego świata.

Dla Tima Jahnigena – założyciela One World Futbol i jednocześnie uznanego autora tekstów – inspiracją do powołania projektu do życia był reportaż w stacji CNN o dzieciach w Darfurze, grających w piłkę nożną z wykorzystaniem piłki wykonanej ze śmieci przewiązanych sznurkiem. Jahnigen postanowił wówczas stworzyć piłkę, która zachowywałaby się jak tradycyjna piłka futbolowa, a jednocześnie byłaby odporna na trudne warunki, często spotykane w niektórych częściach świata.

„Naszą misją w One World Futbol Project jest wprowadzenie pozytywnych zmian poprzez rozpowszechnienie radości, jaką niesie piłka nożna, a także dopilnowanie, aby dzieci mogły pozostać dziećmi, niezależnie od tego, w której części świata żyją”, powiedział Jahnigen, współzałożyciel firmy i dyrektor działu innowacji One World Futbol Project. „Chevrolet jest doskonałym partnerem, który współdzieli nasze przekonanie, iż futbol może nie tylko zjednoczyć ludzi poprzez emocje wywoływane podczas gry, ale również pomóc uleczyć i odbudować społeczności dotknięte wojną, katastrofami czy biedą. Dzięki temu partnerstwu możemy zmienić życie milionów osób za sprawą siły, jaką niesie ze sobą wytrzymała piłka do gry”.

Inspiracją dla nazwy organizacji One World Futbol Project i piłki była piosenka Stinga „One World (Not Three)” (ang. Jeden świat, nie trzy). Stworzenie piłki pochłonęło 11 miesięcy prac nad prototypami i wiele miesięcy testów w Afryce, Haiti, Iraku i w innych zakątkach świata. One World Futbol Project współpracuje z globalnymi organizacjami i firmami, które kupują, sponsorują i/lub dystrybuują piłki One World Futbol w miejscach, w których są one potrzebne.

Osoby prywatne mogą nabyć piłkę One World Futbol w ramach programu „Buy One Give One” (ang. kup jedną, ofiaruj jedną) na stronie One World Futbol Project. Zakup piłki powoduje automatyczne ofiarowanie kolejnej piłki organizacjom pomagającym społecznościom pokrzywdzonym przez los na całym świecie, takim jak Coaches Across Continents, GOALS Haiti, Right to Play International czy Save the Children. Osoby, które chcą przekazać darowiznę lub kupić piłki dla swojej organizacji mogą to uczynić za pośrednictwem strony internetowej organizacji.

Piłka One World Futbol nigdy nie musi być pompowana i nigdy nie uchodzi z niej powietrze, nawet po wielokrotnym przebiciu. Jedna taka piłka przetrwa więcej, niż sto zwykłych piłek futbolowych, pozwalając rozgrywać mecze na różnych rodzajach nawierzchni, na przykład na betonie, asfalcie, żwirze, kamieniach lub na trawie.

Mimo, że piłka One World Futbol ma taki sam rozmiar oraz taką samą wagę i charakterystykę odbicia, co tradycyjna piłka, nie są w tym przypadku wymagane szwy. Materiał wykorzystany do stworzenia takiej piłki jest nietoksyczny, nieścieralny i niezwykle wytrzymały, dzięki czemu piłka One World Futbol rozwiązuje problem zużytych, dziurawych piłek futbolowych, które zanieczyszczają środowisko.

Tim Jahnigen i Sting pojawią się razem w aplikacji PSA stworzonej przez @radical.media, która będzie dystrybuowana globalnie i dostępna w jubileuszowej aplikacji Sting 25 na iPada. Zapraszamy do odwiedzenia strony www.ChevroletFC.com, gdzie można przyłączyć się do działań Chevroleta i ofiarować piłkę One World Futbol potrzebującym.

źródło: Chevrolet

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz