środa, 13 czerwca 2012

Ford Focus 1,0 l EcoBoost: dobry start na rynku

W kwietniu zamówienie na Forda Focus 1,0 l EcoBoost złożyło ponad 4 700 klientów, co stanowi 23,3% wszystkich zamówień na Forda Focus w Europie. Jak podkreśla Roelant de Waard, wiceprezes ds. marketingu, sprzedaży i serwisu, Ford of Europe, „silnik 1,0 l EcoBoost stanowi doskonały przykład innowacji debiutującej na rynku w momencie największego zapotrzebowania na jednostkę napędową, która zapewni niskie spalanie i dużą radość z jazdy. Nowa wersja Forda Focus cieszy się doskonałymi opiniami wśród klientów, dilerów i prasy.”



W Szwajcarii aż 60% klientów składających zamówienia na Forda Focus wybrało wersję z silnikiem EcoBoost o pojemności 1 litra, natomiast w Grecji i Danii odsetek ten wyniósł odpowiednio 37 i 35%. Na dwóch największych europejskich rynkach Forda, czyli w Wielkiej Brytanii i w Niemczech, ekonomiczna wersja EcoBoost cieszyła się 28-procentowym zainteresowaniem, zaś zamówienia we Francji, Włoszech i Hiszpanii stanowiły średnio 17% wszystkich zamówień na Forda Focus.

Nowy, turbodoładowany silnik EcoBoost z układem bezpośredniego wtrysku generuje najwyższą moc uzyskaną z najmniejszej pojemności skokowej wśród wszystkich jednostek benzynowych oferowanych do tej pory na rynku. Blok cylindrów jednolitrowego silnika EcoBoost zajmuje powierzchnię kartki papieru formatu A4, a cały silnik waży jedynie 97 kilogramów. Co więcej, EcoBoost zapewnia osiągi tradycyjnego silnika o pojemności 1,6 litra przy zmniejszonym zużyciu paliwa i niskiej emisji CO2. Jednostka o pojemności 1 litra stanowi więc najlepszy wybór w segmencie C pod względem wydajności paliwowej i ekologicznej.

Pod koniec tego roku silnik EcoBoost o pojemności 1 litra będzie dostępny w modelach Ford B-MAX i Ford C-MAX, a w przyszłości również w innych modelach Forda.

źródło: mototarget.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz