piątek, 29 czerwca 2012

Fiat Auto Poland oficjalnym i jubileuszowym sponsorem 69. Tour de Pologne. Zwycięzca w klasyfikacji generalnej w nagrodę otrzyma Fiata Freemont

12 miast, 7 dni rywalizacji, ponad 1234 km trasy i 3 miliony publiczności - to elitarny wyścig kolarski Tour de Pologne, który startuje już 10 lipca br. w Karpaczu.


Tradycyjnie już, oficjalnym Sponsorem wyścigu jest marka Fiat, która w tej roli obchodzi w tym roku jubileuszowe 20-lecie. Oficjalnym Samochodem 69. Tour de Pologne oraz nagrodą główną dla zwycięzcy Klasyfikacji Generalnej jest Fiat Freemont.

W tym roku mija już 20 lat, od kiedy samochody Fiata po raz pierwszy oficjalnie poprowadziły peleton Tour de Pologne. Fiat Auto Poland wspiera to wydarzenie sportowe od jego 50. edycji, czyli od 1993 roku, i jest najwierniejszym partnerem Wyścigu. Uczestnicy i organizatorzy Tour de Pologne jeżdżą samochodami Fiata, zwycięzca otrzymuje samochód tej marki, a ponadto Firma jest Sponsorem klasyfikacji najaktywniejszych kolarzy.

Historia Tour de Pologne sięga 1928 roku, kiedy to po raz pierwszy rozegrano - wówczas nazywany - "Bieg Dookoła Polski". Przełomowym momentem istnienia wyścigu był rok 1993, kiedy "za sterami" już Tour de Pologne zasiadł Czesław Lang. Obecnie TdP należy do grona najbardziej elitarnych wyścigów szosowych na świecie, a jego organizacja powszechnie uznawana jest za perfekcyjną. W sezonie 2005 Tour de Pologne znalazł się w cyklu ProTour, jako jedyna tego typu impreza w krajach Europy Środkowo-Wschodniej. W 2011 roku Tour de Pologne został wpisany do kalendarza UCI World Tour, skupiającego 14 największych wyścigów etapowych na świecie. Prawo, a zarazem obowiązek startu w imprezach World Tour, ma 18 najlepszych ekip na świecie.

Kiedy 20 lat temu pierwszy raz spotkałem się z Fiat Auto Poland i podpisywaliśmy umowę sponsorską, obie strony miały nadzieję, że nasz pierwszy kontrakt przerodzi się w coś wielkiego, wspaniałego, o czym będzie mówił cały świat. Dziś cieszę się, że wspólnie udało nam się stworzyć wyścig na światowym poziomie. Jako Polacy nie mamy się czego wstydzić, a o organizację etapów zabiegają u nas nawet inne kraje. Z roku na rok podnosimy sobie poprzeczkę i staramy się jeszcze lepiej zorganizować wyścig. Po dwóch dekadach współpracy mogę śmiało powiedzieć, że Tour de Pologne dzięki wsparciu Fiat Auto Poland, stał się produktem globalnym, marką, która jest rozpoznawalna w każdym zakątku ziemi i wizytówką Polski. - powiedział Czesław Lang, dyrektor generalny Tour de Pologne.

W tym roku na starcie 69. Tour de Pologne stanie rekordowa liczba 200 zawodników z 25 zespołów. Do rywalizacji kolarze ruszą 10 lipca spod Hotelu Gołębiewski w Karpaczu do Jeleniej Góry i przejadą 4 rundy o długości 39,2 kilometra, gdzie na każdej z nich będą musieli pokonać kultowy podjazd Orlinek. Drugi etap będzie najdłuższy w całym wyścigu. Na trasie Wałbrzych-Opole do pokonania będzie blisko 240 kilometrów.

Ponad 200-kilometrowy będzie również trzeci etap z Kędzierzyna-Koźla do Cieszyna. Po trzech długich, ciężkich etapach, sportowcy ruszą na krótszy, ale z pewnością dużo szybszy odcinek Będzin-Katowice. Etap piąty z Rabki-Zdrój do Zakopanego i szósty - królewski etap - Bukovina Terma Hotel Spa - Bukowina Tatrzańska, to głównie góry - ciężko tam znaleźć choćby kilka kilometrów płaskiego terenu. Siódmy i ostatni etap tegorocznego Tour de Pologne wystartuje i zakończy się w Krakowie. Start odbędzie się na krakowskim rynku aby po 7 rundach biegnących przez Wieliczkę zakończyć się tradycyjnie na krakowskich Błoniach.

Zawodnicy startujący w 69. Tour de Pologne walczyć będą przede wszystkim o zwycięstwo w Klasyfikacji Generalnej - Żółtą Koszulkę. Organizatorzy przygotowali także kilka innych możliwości zdobycia koszulek: Klasyfikacja Najaktywniejszy Zawodnik - Czerwona Koszulka Fiata, Klasyfikacja Punktowa, Klasyfikacja Najlepszy Góral.

Razem z "zawodowym" Tour de Pologne, odbędzie się Tour de Pologne Amatorów, zaliczany do nowego amatorskiego Pucharu Fiat Lang Team. W tym roku, podczas Tour de Pologne odbędą się dwa starty amatorów, 10 lipca na etapie w Karpaczu oraz 15 lipca w Bukowinie. Wszyscy amatorzy kolarstwa będą mogli pojechać odcinkiem tej samej trasy, co zawodowcy podczas pierwszego i szóstego etapu. Warto wspomnieć, że startując w Tour de Pologne Amatorów wspiera się Fundację Ewy Błaszczyk Akogo?

Oficjalnym Samochodem 69. Tour de Pologne oraz nagrodą główną dla zwycięzcy tegorocznego wyścigu jest nowy Fiat Freemont, pierwszy samochód marki Fiat, wyprodukowany w efekcie partnerstwa z amerykańską Chrysler Group. Fiat Freemont z powodzeniem łączy elastyczność aranżacji wnętrza (7 miejsc, 20 schowków o łącznej pojemności 140 litrów), prawdziwą funkcjonalność z oryginalnym i wyróżniającym się stylem. Dzięki swym wymiarom (długość 4890 mm, szerokość 1880 mm, wysokość 1690 mm) oraz potężnemu rozstawowi osi (2890 mm) - samochód ten dysponuje niezwykle obszernym wnętrzem, umożliwiającym komfortową podróż nawet 7 osobom. Napęd 4x4 sprawia, że Freemont jest nie tylko bezpieczny, ale też jeszcze bardziej uniwersalny.

Śmiało można powiedzieć, że 69. Tour de Pologne, to także największe przedsięwzięcie logistyczne, odbywające się cyklicznie w polskim sporcie. Co roku wraz z kolarzami i ekipami, Polskę przemierza ogromny sztab ludzi. Mało kto zdaje sobie sprawę z tego, że na trasie znajdzie się 400 km taśmy zabezpieczającej etapy, 13 km płotków ogrodzeniowych i 7 km banerów reklamowych. Peleton przejedzie przez 400 miast i miejscowości. W kolumnie wyścigu pojedzie 55 samochodów przekazanych organizatorom przez Fiata Auto Poland. Wszystkie auta na tę wyjątkową okazję będą specjalnie oznakowane - na każdej stronie umieszczone są wyraziste naklejki, informujące, że Fiat Auto Poland jest oficjalnym sponsorem Tour de Pologne.

Więcej informacji na oficjalnej stronie 69. Tour de Pologne: http://tourdepologne.pl
Zapraszamy również na stronę przeznaczoną dla miłosników kolarstwa zainteresowanych startem w Pucharze Fiat Lang Team: http://www.pucharlangteam.pl/

źródło: Fiat

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz