Konsorcjum Euro NCAP uhonorowało Audi A3 czterema tytułami “Euro NCAP advanced”. Wyróżnienia te przyznawane są za innowacyjne systemy zapobiegające wypadkom, których skuteczność wykracza poza standardy bezpieczeństwa określone przepisami prawa.
Nowe Audi A3 to jeden z pierwszych samochodów klasy compact, który oferuje co najmniej cztery systemy bezpieczeństwa nagrodzone przez konsorcjum Euro-NCAP:
System ochrony bezpieczeństwa pasażerów Pre sense basic, to niezależny system identyfikujący potencjalnie niebezpieczne sytuacje na drodze i inicjujący odpowiednie działania w celu lepszej ochrony pasażerów podczas ewentualnej kolizji. W krytycznym momencie, system napina pasy bezpieczeństwa i automatycznie zamyka okna oraz otwierany dach samochodu.
Funkcja ochrony bezpieczeństwa pasażerów siedzących z przodu Audi pre sense front informuje kierowcę, czy zachowuje bezpieczną odległość od pojazdu jadącego przed nim. Ponadto system ostrzega o krytycznych sytuacjach, a jeśli to konieczne, automatycznie inicjuje awaryjne hamowanie. Dzięki temu, prędkość pojazdu podczas kolizji jest mniejsza, a w niektórych przypadkach funkcja ta pomaga całkowicie uniknąć zderzenia.
Jeśli jest to niemożliwe, drugi asystent hamowania awaryjnego wspiera kierowcę inicjując specjalne manewry hamowania podczas wypadku. Zapobiegają one dalszemu niekontrolowanemu poruszaniu się samochodu, co z kolei pozwala uniknąć kolejnych zderzeń.
Wykorzystując obrazy przesyłane przez kamerę zintegrowaną z lusterkiem na przedniej szybie, asystent toru jazdy Audi active lane assist rozpoznaje oznaczenia oddzielające poszczególne pasy ruchu na drodze. Jeśli pojazd zjeżdża z obranego toru jazdy, system koryguje ruchy kierownicy. Rozwiązanie to stworzono z myślą o poruszaniu się po autostradzie i drogach poza obszarem zabudowanym, gdzie dopuszczona jest prędkość powyżej 65 km/h.
Najnowsze wyniki testów zostaną podane dziś do publicznej wiadomości. Można się z nimi zapoznać na stronie internetowej: http://www.euroncap.com
System ochrony bezpieczeństwa pasażerów Pre sense basic, to niezależny system identyfikujący potencjalnie niebezpieczne sytuacje na drodze i inicjujący odpowiednie działania w celu lepszej ochrony pasażerów podczas ewentualnej kolizji. W krytycznym momencie, system napina pasy bezpieczeństwa i automatycznie zamyka okna oraz otwierany dach samochodu.
Funkcja ochrony bezpieczeństwa pasażerów siedzących z przodu Audi pre sense front informuje kierowcę, czy zachowuje bezpieczną odległość od pojazdu jadącego przed nim. Ponadto system ostrzega o krytycznych sytuacjach, a jeśli to konieczne, automatycznie inicjuje awaryjne hamowanie. Dzięki temu, prędkość pojazdu podczas kolizji jest mniejsza, a w niektórych przypadkach funkcja ta pomaga całkowicie uniknąć zderzenia.
Jeśli jest to niemożliwe, drugi asystent hamowania awaryjnego wspiera kierowcę inicjując specjalne manewry hamowania podczas wypadku. Zapobiegają one dalszemu niekontrolowanemu poruszaniu się samochodu, co z kolei pozwala uniknąć kolejnych zderzeń.
Wykorzystując obrazy przesyłane przez kamerę zintegrowaną z lusterkiem na przedniej szybie, asystent toru jazdy Audi active lane assist rozpoznaje oznaczenia oddzielające poszczególne pasy ruchu na drodze. Jeśli pojazd zjeżdża z obranego toru jazdy, system koryguje ruchy kierownicy. Rozwiązanie to stworzono z myślą o poruszaniu się po autostradzie i drogach poza obszarem zabudowanym, gdzie dopuszczona jest prędkość powyżej 65 km/h.
Najnowsze wyniki testów zostaną podane dziś do publicznej wiadomości. Można się z nimi zapoznać na stronie internetowej: http://www.euroncap.com
źródło: Audi
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz