czwartek, 15 listopada 2012

Seat Ibiza Cupra – esencja marki

Nowa Ibiza CUPRA oddaje esencję marki SEAT w najczystszej formie – wspaniały design, niesamowita wydajność i nowoczesna technologia łączą się ze sobą w Nowej Ibizie CUPRA, aby stworzyć najbardziej dynamiczny projekt auta w swojej klasie. Dzięki kompaktowej formie połączonej z wysokim poziomem funkcjonalności, Ibiza CUPRA jest dynamicznym autem do codziennego użytku.


Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje zaledwie 6,9 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 228 km/h. Jak widać to Ibiza w pełni zasługująca na sportowy przydomek CUPRA będących skrótem zwrotu Cup of Racing!

SEAT Ibiza CUPRA jest mimo sportowych osiągów wyjątkowo wydajna, przy średnim zużyciu paliwa na poziomie zaledwie 5,9 litra na 100 km. Wprowadzenie modelu na rynek europejski planowane jest na koniec pierwszego kwartału 2013 roku.

Pierwsza generacja Ibizy CUPRA pojawiła się na drogach w 1997 roku i od tego czasu modele CUPRA rozwinęły dynamiczną ikonę marki SEAT. Kolejny rozdział historii zapisuje się na naszych oczach dzięki najnowszemu modelowi.

SEAT Ibiza CUPRA jest wyposażony w silnik o mocy maksymalnej 132 kW / 180 KM, połączony z 7-biegową, 2-sprzęgłową skrzynia DSG, elektroniczną blokadę mechanizmu różnicowego XDS i wydajny układ hamulcowy. To tylko część elementów stanowiących o wysokim zaawansowaniu technologicznym sportowego SEAT-a. Ibiza CUPRA to także bogate i innowacyjne wyposażenie. Jednym z przykładów jest opcjonalny SEAT Portable System, łączący funkcje nawigacyjne z rozrywkowymi.

„Ibiza CUPRA to jedna z ikon marki SEAT. Jej wspaniałe wzornictwo i dynamika pozwala czerpać przyjemność z każdego kilometra jazdy”, mówi James Muir, Prezes SEAT SA. „Dzięki innowacyjnym technologiom, zmodernizowane wnętrze i coraz lepsza jakość pokazuje jak szybko i konsekwentnie rozwija się marka SEAT”.

Wyjątkowa wydajność

Podwójnie doładowana jednostka 1.4 TSI z turbosprężarką i kompresorem o bezpośrednim wtrysku paliwa produkuje 132 kW / 180 KM mocy maksymalnej oraz wysoki, maksymalny moment obrotowy o wartości aż 250 Nm. Wartości te są gwarantem wyjątkowych doznań, wzmacnianych ścieżką dźwiękową płynącą ze sportowego układu wydechowego. Biegi siedmiostopniowej skrzyni DSG można zmieniać za pomocą lewarka skrzyni biegów oraz łopatek zamontowanych przy kierownicy.

SEAT-a Ibiza CUPRA osadzono na 17-calowych felgach aluminiowych, a jego zawieszenie obniżono i dostosowano do maksymalnej zwrotności oraz precyzji prowadzenia. Dodatkowo jako alternatywa dla standardowych hamulców zapewniających już w swojej podstawowej formie wysoką efektywność jest oferowany u kład hamulcowy AP Racing.

Standardowa, elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego XDS zmniejsza tendencję do podsterowności i poprawia zachowanie auta przy szybkich zakrętach. System stabilizacji toru jazdy ESP i system ułatwiający ruszanie pod wzniesienie Hill Start jest częścią pakietu bezpieczeństwa standardowo montowanego w nowej Cuprze. SEAT Ibiza został wyróżniony pięcioma gwiazdkami w teście Euro NCAP.

„Potężne przyspieszenie, doskonałe właściwości jezdne, dobra trakcja i czułe hamulce zapewniają ten rodzaj przyjemności z jazdy, który charakteryzuje tylko CUPRY”, mówi dr Matthias Rabe, Wiceprezes ds. Badań i Rozwoju SEAT SA. „Nowa CUPRA jest doskonałym przykładem na to, jak SEAT wykorzystuje najnowsze technologie Grupy Volkswagena, aby stworzyć niepowtarzalny i wartościowy projekt.”

Ekspresyjny design o mocnych liniach
Oryginalny design to nieodłączny element Ibizy CUPRA, dynamicznego i kompaktowego auta sportowego. Nowa twarz z szeroko rozpostartymi wlotami powietrza podkreśla stałość i moc Ibizy CUPRA. Elegancki design przednich reflektorów pokazuje dbałość o szczegóły wykonania wpisany w charakter SEAT-a. Bi-ksenonowe, skrętne reflektory z systemem AFS doświetlającym zakręty wraz ze światłami do jazdy dziennej wykonanymi w technologii LED zapewniają doskonałe oświetlenie oraz wyjątkowy charakter, który już na stałe zdążył wpisać się w „DNA marki”. Dodatkowo o doświetlenie zakrętów przy prędkościach 0-40 km/h dbają światła zamontowane w przednim zderzaku i zintegrowane z lampami przeciwmgielnymi.

Linia boczna trzydrzwiowego sport-coupe to mocne stylistyka o wyraźnych krawędziach i muskularnych, tylnych kształtach postawionych na 17-calowych kołach podkreślających dynamikę auta. Lusterka polakierowano błyszczącym, czarnym lakierem zapewniającym wysoki kontrast. Potężna, trapezowa końcówka układu wydechowego obudowana matowo czarnym dyfuzorem jeszcze raz podkreśla szczególny charakter nowej Ibizy CUPRA wieńcząc dzieło i na nowo definiując punkt odniesienia kompaktowych aut sportowych.

źródło: Seat

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz