sobota, 24 listopada 2012

Muszka Chevroleta prezentuje się świetnie

Muszka „wraca” do mody. Ten elegancki i prestiżowy element ubioru, noszony przez przywódców i trendsetterów, podkreśla charakter osoby, która ją zakłada. Firma Chevrolet, posługująca się słynnym logotypem nazywanym „muszką Chevroleta”, w pełni zgadza się z tym twierdzeniem.


Ten wyjątkowy i dość śmiały element ubioru, którego początki sięgają siedemnastego wieku, wraca do łask za sprawą hipsterów i raperów. Muszki są też obecnie popularne wśród amerykańskich studentów oraz starszych osób, lubiących skupiać na sobie uwagę poprzez łączenie jej z dopasowanymi marynarkami tweedowymi, rozpinanymi swetrami, swetrami z dekoltem w szpic oraz półbutami.

Złoty emblemat w kształcie muszki z dumą ozdabia przedni pas każdego Chevroleta już od 1913 roku, więc w roku 2013 słynne logo będzie świętowało swoje setne urodziny. William C. Durant, współzałożyciel Chevroleta, szukając nowego sposobu na oznakowanie swojego samochodu, trafił na idealny symbol – muszkę Chevroleta – po czym odwzorował kształt z tapety paryskiego hotelu.

Według innej historii opisującej początki logo Chevroleta, charakterystyczny symbol jest stylizowaną wersją krzyża widniejącego na fladze Szwajcarii. Drugi z założycieli marki, Louis Chevrolet, urodził się w Szwajcarii w mieście La Chaux-de-Fonds 25 grudnia 1878 roku.

Niezależnie od tego, która wersja historii jest prawdziwa, złota muszka Chevroleta stała się symbolem rozpoznawanym na całym świecie i w ciągu ostatniego stulecia pojawiła się miliardy razy na samochodach, w reklamach i w literaturze. Niemal 100 lat od pierwszego użycia logotypu złota muszka jest równie legendarna jak samochody Chevroleta, które ozdabia.

„Szukajcie tego symbolu” – taki napis widniał nad logo Chevroleta w pierwszej reklamie z 1913 roku i od tego czasu klienci na całym świecie wciąż kierują się tą zasadą. W 2012 roku nowy samochód wyprodukowany przez Chevroleta znajdował kolejnego nabywcę co 6,5 sekundy.

Niekonwencjonalny styl

„William Durant wybrał bardzo charakterystyczny emblemat, który symbolizuje jego markę”, powiedział Geoff Quinn, prezes i dyrektor zarządzający T.M. Lewin, jednej z najbardziej uznanych na świecie firm krawieckich. „Nie ulega wątpliwości, że muszka Chevroleta wpada w oko”.

Firma T.M. Lewin powstała w 1898 roku przy historycznej londyńskiej Jermyn Street i podobnie jak marka Chevrolet może pochwalić się bogatą tradycją i dużym doświadczeniem w projektowaniu i produkcji muszek.

„Z mojego doświadczenia wynika, że muszki są zwykle noszone przez osoby z dużą pewnością siebie”, powiedział Quinn. „Muszka jest doskonałym dodatkiem dla osób lubiących się wyróżniać z tłumu i pragnących wyrazić swój charakter. Ktoś zapytał mnie ostatnio, czy muszki wracają do mody. Odpowiedziałem, że nie wiedziałem, że kiedykolwiek wyszły z mody!”

Obecnie muszki są wykorzystywane do tworzenia niekonwencjonalnego stylu ubierania się, a ich właściciele dążą do uzyskania niepowtarzalnego wyglądu, stosując muszki wykonane z wełny, tkaniny jutowej, a nawet materiału dżinsowego.

„Odpowiednie zawiązanie muszki wymaga praktyki”, mówi Geoff Quinn. „Autentyczna muszka nigdy nie powinna być idealnie symetryczna. Jej rozmiar zależy od węzła, który nie może wyglądać zbyt perfekcyjnie. Ogólnie mówiąc, prawdziwa muszka nigdy nie jest do końca idealnie wypracowana. W kwestii koloru i materiału, muszki noszone na co dzień muszą świadczyć o pewności siebie osoby, która ją zakłada, natomiast wieczorem elegancko będzie się prezentowała czarna lub biała muszka”, dodał Quinn.

Jak dobrać muszkę

Zespół projektantów z firmy T.M. Lewin dołączył do obchodów stulecia istnienia muszki Chevroleta, prezentując ekskluzywny poradnik na temat łączenia muszki z odpowiednią garderobą. Styliści stworzyli również przydatny poradnik „krok po kroku”, który uczy, jak idealnie zawiązać muszkę.

Strój formalny – czerń wraca do mody: wąska muszka doskonale komponuje się z dopasowanym garniturem (linia włoska), natomiast materiał typu ryps doda całości nowoczesnego polotu.

Przełamanie eleganckiego stylu: w wielu biurach obowiązuje nieformalny styl ubierania się, a najprostszym sposobem na zastosowanie muszki w mniej formalnym stroju jest pozbycie się eleganckiej marynarki. Muszkę można wtedy połączyć z rozpinanym lub zwykłym swetrem, a nawet skórzaną marynarką i dżinsami.

Dopasowanie: stonowany styl można stworzyć poprzez kolorystyczne dopasowanie muszki do reszty stroju. Na przykład niebiesko-złota koszula będzie pasowała do niebieskiej lub złotej muszki.

Nie wiesz jak zawiązać muszkę?

Postępuj zgodnie z tymi prostymi wskazówkami, aby za każdym razem uzyskać idealny węzeł.

O firmie T.M. Lewin

Pierwszy sklep T.M. Lewin powstał w 1989 roku przy ulicy Jermyn Street w Londynie i od tego czasu oferuje stroje biznesowe wysokiej jakości – w tym koszule, garnitury i akcesoria – zarówno dla mężczyzn, jak i kobiet. W firmie wciąż wykorzystywane są tradycyjne techniki produkcyjne zapoczątkowane przez założyciela Thomasa Mayesa Lewina, natomiast dewizą marki pozostaje kunszt, duży wybór i jakość. Dziś firma T.M. Lewin prowadzi w Wielkiej Brytanii 100 sklepów, a kolejne oddziały są otwierane w państwach całego świata – m.in. w Europie, Singapurze i Australii. www.tmlewin.co.uk

źródło: Chevrolet

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz