Wzornictwo Audi obiera nowy kierunek. Z jednej strony jego celem jest zwiększenie różnic pomiędzy poszczególnymi seriami modelowymi, z drugiej w stylistyce przyszłych generacji Audi mają być bardziej widoczne aspekty techniczne. Ważnym elementem nowej strategii wzorniczej jest też zespolenie wyglądu zewnętrznego pojazdów i stylistyki wnętrza w jednolitą całość. W jaki sposób można realizować te założenia, pokazuje najlepiej nowe auto koncepcyjne Showcar Audi crosslane coupé.
„Dobra stylistyka musi zawsze opierać się na jakiejś wizji“ – przekonuje Wolfgang Egger. Szef stylistów Audi wyczuwa nadchodzący przełom w wyglądzie samochodów. „Musi nadejść coś nowego, bez zrywania z tradycjami“ – dodaje Egger. Studio Audi Design gotowe jest do podjęcia nowych wyzwań. Wolfgang Egger, razem ze swoim zespołem, wyznaczył najważniejsze założenia prac prowadzonych w studio. Nowego znaczenia nadano procesom kreatywnym, przez co zwiększono wpływ na stylistykę przyszłych produktów Audi.
Technika w połączeniu z wzornictwem
Głównym założeniem ciągle rozwijanego języka stylistyki i filozofii Audi, jest ścisłe połączenie techniki i wzornictwa. Wolfgang Egger tak przybliża tę zasadę: „Samochód tylko wtedy wyraża idee marki Audi, jeśli stylistyka i technika idealnie się łączą. “Dlatego nowe rozwiązania techniczne nie będą już skrywane w wnętrzu, lecz będzie można je zobaczyć. Po raz pierwszy, takie połączenie podkreśli wewnętrzne, techniczne elementy pojazdu, tworząc nowy wymiar autentyczności produktu. W stylistyce modelu Audi crosslane coupé można odnaleźć zarówno technikę w najczystszej formie, jak i przykłady nowatorskiego wykorzystania różnych materiałów. W tym koncepcyjnym samochodzie, rzuca się w oczy zwłaszcza wykonana z wielu materiałów karoseria Spaceframe, zaprojektowana wspólnie przez stylistów i specjalistów od lekkiej konstrukcji. Jej pojedynczo obramowana osłona chłodnicy Singleframe, wloty powietrza w masce silnika, a po otwarciu drzwi, progi oraz kokpit, jako element nośny w formie funkcjonalnej listwy wykonanej z tworzywa węglowego, tworzą zupełnie nową jakość.
Wnętrze i forma zewnętrzna pojazdu tworzą nierozłączną całość
Dzięki holistycznej formie, wnętrze i zewnętrzny wygląd przyszłych generacji Audi jeszcze ściślej się ze sobą współgrają. Tworzy się jednolita - niczym odlew - całość, zwiększająca rozpoznawalność marki nie tylko dzięki cechom zewnętrznym pojazdu, ale także dzięki jego unikalnemu wnętrzu. Charakter każdego modelu jest dodatkowo podkreślony. Ściślejsze połączenie zewnętrznego wyglądu pojazdu i jego wnętrza, widać również zza kierownicy Audi crosslane coupé. „Przedział pasażerski otwiera się w kierunku jazdy i jakby rozwija na masce w formie nieprzerwanej linii“ – wyjaśnia Karl-Heinz Rothfuss, dyrektor ds. stylistyki wnętrza. Przejrzyste, spokojne powierzchnie i zredukowane do minimum elementy obsługi, umożliwiają większe skoncentrowanie się na przyjemności doznawanej podczas jazdy. Wnętrze w swej formie skupia się na kierowcy. „W naszej strategii udoskonalonej w studiu Audi Design, stawiamy na przejrzystość i koncentrujemy się na tym, co najistotniejsze“ – podsumowuje Wolfgang Egger.
Wolfgang Egger powołuje do życia atelier koncepcyjne
Studio koncepcyjne Konzept Design Studio w Monachium wyznacza trendy i jest wyrazem wolności pełnych kreatywności pracowników Audi. Projektanci samochodów i styliści przemysłowi inspirują się nawzajem swoimi kreatywnymi pomysłami. Tam, gdzie wcześniej znajdował się warsztat samochodowy, dziś mogą wcielać w życie swoje nowe idee. Mogą przekuwać wizje w konkretne działania. To, co sprawdziło się jako atelier koncepcyjne w monachijskim studiu, pojawi się również w pracowniach wzorniczych w Ingolstadt. Dzięki koncepcji atelier autorstwa Wolfganga Eggera, prace nad stylistyką wnętrza, formą zewnętrzną samochodu oraz nad lakierami i wykończeniami, mają być w przyszłości prowadzone w bardziej zharmonizowany sposób. Chodzi o to, aby już w pierwszej fazie projektowania nowego pojazdu, postrzegać go jako niepodzielną całość. „Dla pracowni stylistycznych w Ingolstadt, monachijska kuźnia pomysłów jest jak satelita, który od czasu do czasu prowokuje i w ten sposób pobudza potencjał innowacyjny“ – stwierdził Steve Lewis, szef studia koncepcyjnego Konzept Design Studio w Monachium. Dzięki nowej filozofii pracy, powstaje coraz więcej wzorniczych „smaczków”, których stylista pracujący samodzielnie nie byłby w stanie stworzyć. Forma atelier oznacza, że pierwsza faza projektowa przebiega w małych zespołach. „To w zespole powstają najlepsze pomysły“ – Wolfgang Egger nie ma co do tego wątpliwości. Prace nad Audi Showcar crosslane coupé prowadzono zarówno w monachijskim studio stylistycznym, jak i w pracowniach w Ingolstadt. Pojazd ten daje przedsmak tego, jak będą wyglądać przyszłe modele Audi z rodziny Q.
Linie modelowe nabierają bardziej wyrazistego charakteru
Wszystkie naświetlone wyżej czynniki sprawią, że przyszłe linie modelowe A, R i Q będą się od siebie różnić. Planuje się, że zespół stylistów skoncentruje się przede wszystkim na rodzinie Q. Jest ona symbolem pojazdu o zdecydowanym charakterze. Pojedynczo obramowana osłona chłodnicy Singleframe zostanie wymodelowana w pojazdach tej serii w trójwymiarowy sposób. Wyglądać będzie niczym wyrzeźbiona. Podkreśli i tak już zdecydowany charakter modeli Q. Ten detal stylistyczny zaprezentowano w modelu koncepcyjnym pokazanym na tegorocznym salonie samochodowym w Paryżu. Nowość stanowi również zdejmowana środkowa część dachu, wykonana z tworzywa węglowego. Dzięki niej, miejskiego SUV’a można łatwo zamienić w uniwersalny pojazd z otwartym nadwoziem.
Technika w połączeniu z wzornictwem
Głównym założeniem ciągle rozwijanego języka stylistyki i filozofii Audi, jest ścisłe połączenie techniki i wzornictwa. Wolfgang Egger tak przybliża tę zasadę: „Samochód tylko wtedy wyraża idee marki Audi, jeśli stylistyka i technika idealnie się łączą. “Dlatego nowe rozwiązania techniczne nie będą już skrywane w wnętrzu, lecz będzie można je zobaczyć. Po raz pierwszy, takie połączenie podkreśli wewnętrzne, techniczne elementy pojazdu, tworząc nowy wymiar autentyczności produktu. W stylistyce modelu Audi crosslane coupé można odnaleźć zarówno technikę w najczystszej formie, jak i przykłady nowatorskiego wykorzystania różnych materiałów. W tym koncepcyjnym samochodzie, rzuca się w oczy zwłaszcza wykonana z wielu materiałów karoseria Spaceframe, zaprojektowana wspólnie przez stylistów i specjalistów od lekkiej konstrukcji. Jej pojedynczo obramowana osłona chłodnicy Singleframe, wloty powietrza w masce silnika, a po otwarciu drzwi, progi oraz kokpit, jako element nośny w formie funkcjonalnej listwy wykonanej z tworzywa węglowego, tworzą zupełnie nową jakość.
Wnętrze i forma zewnętrzna pojazdu tworzą nierozłączną całość
Dzięki holistycznej formie, wnętrze i zewnętrzny wygląd przyszłych generacji Audi jeszcze ściślej się ze sobą współgrają. Tworzy się jednolita - niczym odlew - całość, zwiększająca rozpoznawalność marki nie tylko dzięki cechom zewnętrznym pojazdu, ale także dzięki jego unikalnemu wnętrzu. Charakter każdego modelu jest dodatkowo podkreślony. Ściślejsze połączenie zewnętrznego wyglądu pojazdu i jego wnętrza, widać również zza kierownicy Audi crosslane coupé. „Przedział pasażerski otwiera się w kierunku jazdy i jakby rozwija na masce w formie nieprzerwanej linii“ – wyjaśnia Karl-Heinz Rothfuss, dyrektor ds. stylistyki wnętrza. Przejrzyste, spokojne powierzchnie i zredukowane do minimum elementy obsługi, umożliwiają większe skoncentrowanie się na przyjemności doznawanej podczas jazdy. Wnętrze w swej formie skupia się na kierowcy. „W naszej strategii udoskonalonej w studiu Audi Design, stawiamy na przejrzystość i koncentrujemy się na tym, co najistotniejsze“ – podsumowuje Wolfgang Egger.
Wolfgang Egger powołuje do życia atelier koncepcyjne
Studio koncepcyjne Konzept Design Studio w Monachium wyznacza trendy i jest wyrazem wolności pełnych kreatywności pracowników Audi. Projektanci samochodów i styliści przemysłowi inspirują się nawzajem swoimi kreatywnymi pomysłami. Tam, gdzie wcześniej znajdował się warsztat samochodowy, dziś mogą wcielać w życie swoje nowe idee. Mogą przekuwać wizje w konkretne działania. To, co sprawdziło się jako atelier koncepcyjne w monachijskim studiu, pojawi się również w pracowniach wzorniczych w Ingolstadt. Dzięki koncepcji atelier autorstwa Wolfganga Eggera, prace nad stylistyką wnętrza, formą zewnętrzną samochodu oraz nad lakierami i wykończeniami, mają być w przyszłości prowadzone w bardziej zharmonizowany sposób. Chodzi o to, aby już w pierwszej fazie projektowania nowego pojazdu, postrzegać go jako niepodzielną całość. „Dla pracowni stylistycznych w Ingolstadt, monachijska kuźnia pomysłów jest jak satelita, który od czasu do czasu prowokuje i w ten sposób pobudza potencjał innowacyjny“ – stwierdził Steve Lewis, szef studia koncepcyjnego Konzept Design Studio w Monachium. Dzięki nowej filozofii pracy, powstaje coraz więcej wzorniczych „smaczków”, których stylista pracujący samodzielnie nie byłby w stanie stworzyć. Forma atelier oznacza, że pierwsza faza projektowa przebiega w małych zespołach. „To w zespole powstają najlepsze pomysły“ – Wolfgang Egger nie ma co do tego wątpliwości. Prace nad Audi Showcar crosslane coupé prowadzono zarówno w monachijskim studio stylistycznym, jak i w pracowniach w Ingolstadt. Pojazd ten daje przedsmak tego, jak będą wyglądać przyszłe modele Audi z rodziny Q.
Linie modelowe nabierają bardziej wyrazistego charakteru
Wszystkie naświetlone wyżej czynniki sprawią, że przyszłe linie modelowe A, R i Q będą się od siebie różnić. Planuje się, że zespół stylistów skoncentruje się przede wszystkim na rodzinie Q. Jest ona symbolem pojazdu o zdecydowanym charakterze. Pojedynczo obramowana osłona chłodnicy Singleframe zostanie wymodelowana w pojazdach tej serii w trójwymiarowy sposób. Wyglądać będzie niczym wyrzeźbiona. Podkreśli i tak już zdecydowany charakter modeli Q. Ten detal stylistyczny zaprezentowano w modelu koncepcyjnym pokazanym na tegorocznym salonie samochodowym w Paryżu. Nowość stanowi również zdejmowana środkowa część dachu, wykonana z tworzywa węglowego. Dzięki niej, miejskiego SUV’a można łatwo zamienić w uniwersalny pojazd z otwartym nadwoziem.
źródło: Audi
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz