piątek, 16 listopada 2012

FIAT promotorem specjalistycznych technologii mobilności na wystawie sprzętu rehabilitacyjnego w Pekinie

Tegoroczna Wystawa Sprzętu Pielęgnacyjnego i Rehabilitacyjnego (2012 Care and Rehabilitation Exposition) w Pekinie to doskonała okazja dla firmy Fiat, aby po raz pierwszy zademonstrować w Chinach własne technologie mobilności osób niepełnosprawnych.


Pierwsza wystawa z tego cyklu odbyła się w roku 2007 i wkrótce nabrała charakteru wiodącego w skali całej branży, dzięki koncentracji na poszukiwaniu i prezentacji nowych rozwiązań wspomagających na co dzień osoby niepełnosprawne w ChRL.
W wystawie Expo 2012 na powierzchni 11.000 m2 udział swój potwierdziło już ponad 240 wystawców z 16 krajów świata. Głównym sponsorem tej wystawy jest Chińska Federacja Niepełnosprawnych oraz Krajowy Komitet Osób Starszych - ze wsparciem chińskiego Ministerstwa Zdrowia oraz innych instytucji centralnych. Pekińska Wystawa Sprzętu Pielęgnacyjnego i Rehabilitacyjnego jest obecnie największym i najbardziej liczącym się wydarzeniem tego typu w Chinach.

Ekspozycję technologii mobilności Fiat dzieli z włoską firmą Italian Group Innovative Solutions (IGIS), pokazując m.in. samochód Fiat Viaggio w wersji specjalnej, która umożliwia prowadzenie pojazdu przez osoby o ograniczonych możliwościach ruchowych. Kolejnym eksponatem jest, stworzony wspólnie z IGIS pod egidą Fiat Autonomy Program, symulator jazdy MG2F, pozwalający dokonywać oceny wysiłku rezydualnego oraz reakcji na światło i dźwięk osób niepełnosprawnych - pod kątem optymalnego dostosowania funkcjonalności modeli samochodów do potrzeb i wymagań tych osób.

Fiat Viaggio to pierwszy samochód marki Fiat produkowany w Chinach przez GAC-Fiat Joint Venture. Efektem tego równoprawnego (50/50) partnerstwa jest powstanie nowej fabryki typu World Class Manufacturing w Changsha o wydajności 140.000 pojazdów rocznie (w pierwszej fazie rozwoju). Viaggio wszedł do sprzedaży w Chinach dnia 13 września bieżącego roku i od razu spotkał się z dużym i pozytywnym odzewem rynku ze względu na zaawansowany poziom technologiczny, wyróżniający się design oraz wiodącą w swej klasie obszerność wnętrza.

Wystawiana wersja specjalna Viaggio przygotowana została w Chinach z wykorzystaniem markowych rozwiązań autonomicznych Fiata, a na jej wyposażenie składa się m.in. elektroniczny regulator przyspieszenia, aktywator hamulców i wielofunkcyjna manetka sterująca za kołem kierownicy, a więc urządzenia pozwalające prowadzić samochód osobie o upośledzonej sprawności nóg.

Obecność firmy Fiat w czołówce firm rozwijających technologie autonomicznej mobilności datuje się od roku 1995 wraz z powstaniem Fiat Autonomy Program. Naprzeciw potrzebom kierowców niepełnosprawnych wychodzą stworzone na głównych rynkach światowych Centra Mobilności Fiata. Każde z nich zatrudnia odpowiednio wykwalifikowanych specjalistów medycznych i samochodowych, zdolnych ocenić wymagania kierowców na podstawie ich stanu fizycznego, a ich zdolność prowadzenia badana jest przy pomocy symulatorów jazdy oraz testów praktycznych, m.in. na sprawność ruchową i zdolność widzenia. W oparciu o wyniki tych badań sugerowany jest dobór odpowiedniego pojazdu i niezbędnych modyfikacji odpowiadających codziennym potrzebom osób niepełnosprawnych. Oprócz bezpłatnego doradztwa Centra Mobilności zapewniają także kierowcom niepełnosprawnym pomoc techniczną w razie awarii na drodze. Technologie autonomicznej mobilności dostępne są obecnie w całej gamie pojazdów marek Fiat, Lancia, Fiat Professional, Alfa Romeo, Abarth oraz Jeep.

W ciągu ostatnich dziesięciu lat Fiat rozprowadził na rynkach Europy i Brazylii ponad 107.800 pojazdów dla niepełnosprawnych (po egidą Fiat Autonomy Program), sprzedając w najlepszym jak dotąd roku 2009 ponad 21.600 samochodów tego typu.

Zagwarantowanie mobilności w skali powszechnej winno w przekonaniu firmy Fiat być nie tylko celem moralnym i obywatelskim najwyższej wagi, ale także dążeniem społecznym, dowodzącym dojrzałości ekonomicznej i kulturowej współczesnej cywilizacji. Dlatego właśnie Fiat od dłuższego już czasu przeznacza czas i pokaźne środki, aby na tym polu wypełnić szczególne zadanie producenta motoryzacyjnego: stwarzać i udostępniać odpowiednie rozwiązania techniczne, umożliwiające każdemu i bez ograniczeń użytkowanie dowolnego środka transportu w sposób indywidualny lub zbiorowy.

Według spisu powszechnego z roku 2010 na różnego rodzaju niesprawność fizyczną lub kalectwo cierpi około 6,34 procent ludności Chin (w przybliżeniu 83 miliony osób), a więc ogromna rzesza ludzi potrzebujących pomocy i wsparcia w życiu codziennym. Propagując nowe technologie oraz zawiązując partnerstwa i konsorcja rodzaju IGIS-  Fiat, dajemy osobom niepełnosprawnym w Kraju Środka szansę prowadzenia samochodu, a więc znacznej poprawy jakości życia. Fiat jest obecnie w trakcie analiz możliwości i metodologii otwarcia Centrum Mobilności w Chinach.

źródło: Fiat

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz