Jeep poszerza swą gamę produktów w Europie wprowadzając już od drugiego półrocza 2012 edycję limitowaną Wranglera i Compassa oraz nową wersję Grand Cherokee. Ikona marki Jeep, Wrangler serii limitowanej Mountain adresowany jest do entuzjastów sportu i wypraw plenerowych. Pozytywny odbiór koncepcyjnego Compassa i Grand Cherokee na tegorocznym Salonie Samochodowym w Genewie stoi u podstaw decyzji o rozpoczęciu produkcji edycji specjalnej „Compass Black Edition" oraz wersji „S Limited", flagowca marki Jeep.
Konsolidacja portfolio produktowego i nowej wersji Grand Cherokee oraz nowe edycje specjalne Wranglera i Compassa, to kolejny krok marki Jeep w Europie po odnowieniu całej gamy modelowej i komercyjnym sukcesie na rynkach Starego Kontynentu w roku 2011. Nowe wersje i modele wychodzą naprzeciw oczekiwaniom Klientów, poszukujących samochodów w swej naturze unikalnych, które łączą wyrazisty styl z legendarnymi możliwościami, jakie symbolizuje ta słynna amerykańska marka.
Nowe wersje Wranglera, Compassa i Grand Cherokee wzbogacą europejską ofertę marki Jeep w drugim półroczu 2012, demonstrując raz jeszcze jej innowacyjność techniczną i stylistyczną.
Już w czerwcu do sprzedaży wchodzi Jeep Wrangler Mountain, który w Europie zadebiutował podczas genewskiego Salonu Samochodowego w marcu bieżącego roku. Nowy model edycji limitowanej Wranglera powstał z myślą o entuzjastach wypraw plenerowych. Kolejne dwa modele oferowane będą tylko rynkach Europy: Jeep Compass Black Edition serii limitowanej dotrze do salonów sprzedaży pod koniec sierpnia, a Grand Cherokee w nowej wersji S Limited dostępny będzie we wrześniu.
Jeep Compass Black Edition i Grand Cherokee S Limited poddane zostały widocznym zmianom stylistycznym nadwozia pod kątem bardziej wyrazistego i sportowego wyglądu. Decyzje o uruchomieniu produkcji zapadły w wyniku niezmiernie pozytywnej reakcji publiczności w Genewie na prezentowane tam „koncepty" przedprodukcyjne.
Marka Jeep® oficjalnie potwierdza rozszerzenie gamy modelowej Grand Cherokee o nową wersję S Limited.
Jeep potwierdza rozpoczęcie produkcji zademonstrowanej na tegorocznym Salonie Samochodowym w Genewie sportowej „koncepcji przedprodukcyjnej" Grand Cherokee i wprowadzenie jej na rynki Europy pod nazwą 'S Limited'. Nowa wersja modelowa flagowego pojazdu marki Jeep łączy wyrazisty i sportowy design nadwozia z efektywnością 3,0-litrowego silnika wysokoprężnego V-6 CRD MultiJet II o mocy 241 KM i momencie obrotowym 550 Nm. Agresywnego i muskularnego wyglądu nadają unikalne akcenty stylistyczne „Black" i 20-calowe obręcze kół z czarnego, polerowanego aluminium. Nowy Jeep Grand Cherokee S Limited dostępny będzie w europejskiej sieci sprzedaży Jeepa we wrześniu bieżącego roku.
Trzy miesiące po premierze sportowej „koncepcji przedprodukcyjnej" na tegorocznym genewskim Salonie Samochodowym, w konsekwencji nadspodziewanie pozytywnej reakcji zwiedzających, marka Jeep informuje o uruchomieniu produkcji swego flagowca w nowej wersji modelowej.
Będzie ona dostępna wyłącznie dla Klientów na rynkach Europy, gdzie wejdzie do sprzedaży pod nazwą Grand Cherokee S Limited we wrześniu bieżącego roku.
Pokazana w Genewie, jako studium projektowe i próba eksploracji potencjału stylistycznego Grand Cherokee, nowa wersja modelowa 'S Limited' zyskała niezwykłą oprawę, która ekskluzywny design karoserii flagowca marki Jeep wzbogaca o wyraziste detale stylistyczne i akcenty w kolorystyce „Black". Niezwykły i prowokujący, Jeep Grand Cherokee S Limited łączy elegancję sportowego stylu z efektywnością 3,0-litrowego turbodiesla V-6 MultiJet II oraz bogactwem standardowego wyposażenia z zakresu bezpieczeństwa.
Podłużne listwy dachowe zamiast dotychczasowych relingów pozwoliły wizualnie wysmuklić linię karoserii. Otoczenie kraty chłodnicy w kolorze fortepianowej czerni kontrastuje z metalizowanym wypełnieniem siatką Platinum Chrome, a charakterystycznego wyglądu dopełnia także platynowo-chromowy, podłużny insert w dolnej części pasa przedniego. Czarne krawędzie reflektorów, czarna listwa pomiędzy lampami tylnymi na klapie tylnej oraz para podłużnych końcówek wydechu w chromowej czerni stanowią o kontynuacji motywu „blacked-out" kolorystyki nadwozia. Wykonane z czarnego, polerowanego aluminium 20-calowe obręcze kół dodają zamierzonej agresywności wyglądu.
Wystrój wnętrza wzbogacono o skórzane, perforowane obszycie kierownicy z podgrzewaniem elektrycznym oraz wentylowane fotele, tapicerowane skórą Nappa z zamszowymi wstawkami przeciwślizgowymi. Deskę rozdzielczą i skórzane panele drzwi urozmaicają akcenty karbonowe, które łącznie z metalizowanymi nakładkami pedałów hamulca i przyspieszenia tworzą sportowy klimat wystroju kabiny.
Jeep Grand Cherokee S Limited napędzany jest ekonomicznym 3-litrowym turbodieslem V-6 wyposażonym w system wtrysku nowej generacji o ciśnieniu roboczym 1800 bar i technologię MultiJet II opatentowaną przez Fiat Powertrain. Silnik ten rozwija moc 177 kW (241 KM) przy 4000 obr/min oraz moment 550 Nm przy 1800-2800 obr/min i współpracuje z pięciostopniową przekładnią automatyczną z systemem Electronic Range Select (ERS).
Do wyposażenia standardowego należy zaawansowany system napędu 4x4 Quadra-Trac II® z systemem kontroli trakcji przy pomocy hamulców (BTCS) na obu osiach, zapewniającym znakomite własności trakcyjne w terenie. Dwustopniowa skrzynka rozdzielcza systemu Quadra Trac II „zbiera" sygnały z różnorodnych czujników w pojeździe, aby możliwie niezwłocznie wykrywać i przeciwdziałać poślizgowi kół. Układ Throttle Anticipate z kolei - rejestruje szybkie ruchy pedału przyspieszenia przy ruszaniu z miejsca pod kątem zwiększenia trakcji, zanim nastąpi utrata przyczepności. W momencie wykrycia poślizgu kół - nawet 100 procent dostępnego momentu obrotowego może być przekazywane na jedną oś, zapewniając maksimum trakcji. Doskonałe własności jezdne w warunkach szosowych i w terenie zapewnia system zawieszenie pneumatycznego Quadra-LiftTM o pięciu nastawach, umożliwiających zmianę prześwitu w granicach 165-270 mm, system kontroli trakcji Selec-TracTM o pięciu trybach pracy do jazdy w różnych warunkach oraz systemy kontroli zjazdu Hill Descent Control i ułatwiający ruszanie na wzniesieniu Hill Start Assist.
Standardowe wyposażenie infotainment na pokładzie Grand Cherokee S Limited korzysta z najnowocześniejszych rozwiązań i technologii, dzięki którym każda podróż staje się prawdziwą przyjemnością. Zaawansowany zestaw multimedialno-nawigacyjny UConnect® obejmuje 6,5-calowy ekran dotykowy, dysk twardy (HDD) o pojemności 30 GB, porty USB/AUX, odtwarzacz DVD oraz aktywowany głosowo system hands-free Bluetooth Uconnect Phone. Do wyposażenia seryjnego należy także 19-głośnikowy system audio typu „surround sound" klasy Premium z 32-woltowym układem TPS (Tracking Power Supply) i 12-kanałowym wzmacniaczem o mocy 825 watów marki Harman Kardon®. System ten zapewnia wyjątkową akustykę wielowymiarowego dźwięku najwyższej jakości dla wszystkich pasażerów pojazdu. Za dopłatą samochód można wyposażyć w dwuczęściowe panoramiczne okno dachowe CommandView®.
Jeep Grand Cherokee S Limited posiada szereg zaawansowanych systemów bezpieczeństwa, stanowiących nieodłączny fragment DNA flagowca marki Jeep. Oprócz elementów standardowych w postaci systemu elektronicznej stabilizacji toru jazdy (ESC) i zapobiegania wywróceniu się pojazdu (ERM), systemu przeciw-blokowania kół ABS z kalibracją terenową, systemu kontroli trakcji przy pomocy hamulców (BTCS) i siedmiu poduszek powietrznych (czołowe, boczne fotelowe i pełnowymiarowe kurtynowe dla obu rzędów siedzeń) wyposażenie nowej wersji modelowej obejmuje także systemy klasy Premium: adaptacyjny tempomat ACC, system ostrzegający o zagrożeniu najechania na poprzedzający pojazd FCW oraz monitorujący martwe pola widzenia BSD wraz z detekcją ruchu przecinającego drogę cofania RCP. Działanie tych systemów jest następujące:
Adaptacyjny tempomat (ACC): zmniejsza ustawioną na tempomacie prędkość w przypadku zbliżania się do innego pojazdu na tym samym pasie ruchu lub zajechania przezeń drogi. Gdy poprzedzający pojazd przyspieszy lub zmieni pas ruchu, ACC powraca do poprzednio ustawionej prędkości.
Ostrzeżenie o zagrożeniu najechania na poprzedzający pojazd (FCW): system ten wykorzystuje czujniki radarowe, aby ostrzec kierowcę o nadmiernie szybkim zbliżaniu się do poprzedzającego pojazdu, umożliwiając podjęcie odpowiedniego działania celem uniknięcia kolizji.
Monitoring martwych pół widzenia (BSD): wykorzystuje szerokopasmowe czujniki radarowe do wykrywania obiektów w martwych polach widzenia kierowcy podczas zmiany pasa ruchu oraz wyprzedzania innych pojazdów i przez inne pojazdy. Obecność niewidocznych dla kierowcy pojazdów sygnalizowana jest podświetleniem ikonki w zewnętrznym lusterku wstecznym oraz sygnałem dźwiękowym.
System detekcji obiektów na drodze cofania (RCP): system ten działa po załączeniu biegu wstecznego i przy pomocy podświetlanych ikonek w zewnętrznym lusterku wstecznym oraz sygnału dźwiękowego - ostrzega kierowcę o zbliżaniu się obiektów przecinających drogę cofania.
Jeep Grand Cherokee S Limited stanowi dopełnienie oferowanej w Europie gamy modelowej, która nieprzerwanie pozostaje symbolem swobody, przygody, autentyczności, pasji oraz unikalności. Nabywcy Grand Cherokee mają do wyboru 3-litrowy Diesel V-6 Common Rail z bezpośrednim wtryskiem paliwa MultiJet II o mocy 241 KM i momencie obrotowym 550 Nm oraz trzy silniki benzynowe: 3,6-litrowy Penastar V6 rozwijający moc 286 KM i moment 347 Nm, 5,7-litrowy V8 o mocy 352 KM i momencie 520 Nm z systemem zmiennej pojemności czynnej MDS oraz najmocniejszy 6,4-litrowy HEMI® V8 z systemem Fuel Saver Technology, wytwarzający niewiarygodne 468 KM i moment 624 Nm. Standardową jednostką napędową dla wersji Laredo jest 190-konna (440 Nm) wersja 3,0-litrowego turbodiesla V6 (Low Output).
Jeep® Wrangler Mountain: edycja specjalna dla entuzjastów wypraw plenerowych.
Nowy Jeep Wrangler Mountain edycji specjalnej: przygoda i pasja kontaktu z naturą w kombinacji z dzielnością terenową, niezawodnością i poczuciem bezpieczeństwa ikony marki, Wranglera. Napędzany ekonomicznym turbodieslem o pojemności 2,8 litra lub oferowanym od niedawna z 3,6-litrowym silnikiem benzynowym V6 Pentastar w parze z automatyczną przekładnią pięciostopniową, Jeep Wrangler serii limitowanej Mountain dostępny będzie w Europie od pierwszej połowy czerwca 2012 zarówno w wersji dwu- jak i czterodrzwiowej.
Po sukcesie poprzedniej edycji specjalnej Arctic, marka Jeep prezentuje kolejny model ikony marki, Wranglera serii limitowanej: Jeep Wrangler Mountain.
Unikalne wzornictwo nadwozia i wnętrza wzbogacone o specyficzne akcenty stylizacyjne, 17-calowe koła oraz zestaw oryginalnych akcesoriów Mopar® powoduje, iż nowy model Wranglera edycji specjalnej jest pojazdem przeznaczonym dla ludzi pragnących wyróżnić się na szlaku swoich przygód. Jako przykład niezliczonych wprost możliwości Wranglera do dostosowywania do indywidualnych potrzeb, nowa seria Mountain oddaje swoistą cześć wszystkim tym, którzy preferują aktywny wypoczynek w otoczeniu przyrody. Wybierając motyw „Mountain" ('górski'), marka Jeep pragnie podkreślić, że dzięki modelowej technologii oraz niezrównanemu profesjonalizmowi w dziedzinie off-roadu, Wrangler potrafi stawić czoła prawdziwie wymagającym szlakom wyprawowym w najtrudniejszych warunkach jazdy.
Oparty na wersji modelowej Sport, Jeep Wrangler Mountain oferowany jest zarówno w wersji dwu- jak i 4-drzwiowej. Do charakterystycznych elementów zewnętrznych należy unikalna grafika „Mountain" na masce silnika z koordynatami położenia geograficznego, jako nawiązanie do „górskiego'" motywu przewodniego, krata chłodnicy w kolorze Mineral Gray i 17-calowe lakierowane felgi w identycznym kolorze grafitu, boczne stopnie oraz czarne drzwiczki wlewu paliwa z katalogu akcesoriów Mopar.
Siedzenia pokryte są tkaniną w tonacji brązowo-szarej Slate Grey z ozdobnymi ściegami i haftowanym na oparciach foteli logo „Mountain". Maty podłogowe (także z katalogu Mopar®) tłoczone są na wzór rzeźby bieżnika opon terenowych.
Oprócz nowej zieleni Gecko, Jeep Wrangler Mountain edycji specjalnej dostępny jest w czterech dotychczasowych kolorach z gamy Wranglera: czarnym Black, białym Bright White, pomarańczowym Dozer oraz ciemnozielonym Forrest Green.
Dostępny w Europie od czerwca 2012 nowy Jeep Wrangler Mountain edycji specjalnej napędzany jest ekonomicznym, 2,8-litrowym turbodieslem rozwijającym moc 200 KM przy 3600 obr/min i moment obrotowy 460 Nm przy 1600-2000 obr/min w tandemie z pięciostopniową przekładnią automatyczną systemu Electronic Range Select (ERS). Jako opcja wyposażenia oferowany jest także nowy silnik benzynowy V6 o pojemności 3,6 litra rozwijający moc 284 KM i moment 347 Nm, skojarzony z pięciobiegowym automatem z systemem ERS.
Stworzony, aby stawiać czoła najtrudniejszym szlakom off-roadowym Jeep Wrangler Mountain wyposażony jest we wzmocnione mosty napędowe Dana 30 (przedni) oraz Dana 44 (tylny). Legendarną dzielność terenową 4x4 zapewnia dwustopniowa skrzynka rozdzielcza Command-Trac® o przełożeniu reduktora 2,72:1.
System napędu 4x4 może działać w trzech trybach pracy: 2WD, 4WD High i 4WD Low. W normalnych warunkach jazdy całość momentu obrotowego przekazywana jest na koła tylne. Do jazdy na podłożach śliskich, m.in. śniegu, błocie, piasku albo skalistych zalecany jest tryb 4WD High, przekazujący moc na obie osie w proporcji 50/50. Tryb 4WD Low o przełożeniu reduktora 2,72:1, zwiększający moment obrotowy przekazywaną na koła przydaje się w najtrudniejszych warunkach off-roadowych.
Jeep Wrangler Mountain wyposażony jest seryjnie w systemy kontroli zjazdu HDC (tylko w wersjach z automatyczną skrzynią przekładniową) oraz HSA - zapobiegający staczaniu się podczas ruszania na wzniesieniu.
W stosunku do wersji Sport, standardowe wyposażenie funkcjonalno-komfortowe Wranglera Mountain obejmuje skórzaną kierownicę z przyciskami sterowania audio oraz maty podłogowe i uchwyty kabinowe z katalogu Mopar. W ramach opcji wyposażenia dostępny jest zestaw Dual Top (tj. dach twardy i dach miękki), system multimedialny/infotainment UConnect® oraz nowy pakiet Winter&Sound Group, w skład którego wchodzą elektrycznie podgrzewane fotele oraz 6-głośnikowy, markowy system nagłośnienia Infinity klasy Premium ze wzmacniaczem o mocy 386 W.
Jeep Wrangler jest autentycznym pojazdem 4x4 i symbolem niekonwencjonalnego ducha jednej z najsłynniejszych marek Ameryki, który łączy niezrównany potencjał terenowy z przyjemnością jazdy za kierownicą jedynego w swoim rodzaju produktu światowego przemysłu motoryzacyjnego. Niekwestionowany mistrz szlaków off-roadowych, Jeep Wrangler ceniony jest w każdym bez wyjątku regionie świata za swój niepowtarzalny charakter.
Jeep Wrangler oferowany jest w trzech odmianach modelowych: Sport, Sahara i Rubicon, napędzanych ekonomicznym turbo-dieslem o pojemności 2,8 litra, współpracującym z automatyczną przekładnią pięciostopniową z systemem ERS lub manualną sześciostopniową. Alternatywną jednostką napędową jest niedawno wprowadzony 3,6-litrowy silnik benzynowy V6 w parze z automatyczną przekładnią pięciostopniową. W identycznych konfiguracjach wyposażenia i napędu oferowany jest także 4-drzwiowy Jeep Wrangler Unlimited. Obie wersje nadwoziowe napędzane silnikiem Diesla 2,8 CRD i sześciostopniową skrzynią manualną wyposażone są seryjnie w system obniżający zużycie paliwa Stop/Start.
Jeep® Compass Black Edition: nowy styl „Black" i sportowe zacięcie kompaktowego SUVa marki Jeep®.
Efektem nadspodziewanie pozytywnej reakcji publiczności na zaprezentowany w Genewie 2012 samochód koncepcyjny jest poszerzenie europejskiej oferty marki Jeep o limitowaną serię Jeep Compass Black Edition. Sportowe zacięcie nowego modelu edycji specjalnej, napędzanego ekonomicznym 2,2-litrowym turbodieslem o mocy 163 KM i momencie 320 Nm, potęguje czarny, fortepianowy lakier listew progowych oraz 18-calowych obręczy kół z polerowanego aluminium. Typową dla marki Jeep sprawność off-roadową zapewnia aktywny, system napęd 4WD Freedom Drive I®, a komfortu, informacji i rozrywki na pokładzie dostarcza system multimedialny UConnect® i hands-free Bluetooth UConnect Phone oraz 9-głośnikowy system nagłośnienia Boston Acoustics. Jeep Compass Black Edition dostępny będzie w europejskiej sieci sprzedaży Jeepa pod koniec sierpnia bieżącego roku.
Podziwiany z wyjątkowym zainteresowaniem na tegorocznym Salonie Samochodowym w Genewie, Jeep Compass Black Edition wchodzi oficjalnie do europejskiej gamy modelowej Jeepa. Nowy model edycji limitowanej poszczycić się może zacięciem sportowym w unikalnym stylu „Black", dzięki czemu ten miejski kompaktowy SUV zyskał na wyrazistości wyglądu i charakterze. Liczne akcenty stylizacyjne oraz elementy funkcjonalne w „fortepianowej" czerni tworzą pojazd oryginalny, o wyglądzie fabrycznie zindywidualizowanym.
„Znak firmowy": siedmioszczelinowa krata chłodnicy - jest w całości czarna łącznie z siatkowym wypełnieniem, podobnie jak oprawa świateł głównych i lamp przeciwmgielnych. „Fortepianowo" czarne są również relingi dachowe i listwy progowe. Agresywności wyglądu dodają unikalnego wzoru, lakierowane w błyszczącej czerni 18-calowe aluminiowe obręcze kół.
Compass Black Edtion w konfiguracji napędu 4WD napędzany jest 2,2-litrowym turbodieslem o mocy 163 KM i momencie obrotowym 320 Nm. Modelową w tej kategorii pojazdów trakcję „all weather" zapewnia aktywny system napędu 4WD Freedom Drive I® typu 'full-time' z blokadą („Lock Mode"). System ten zwiększa pewność oraz bezpieczeństwo jazdy w trudniejszych warunkach pogodowych i drogowych bez względu na porę roku, w tym także na podłożach mokrych i ośnieżonych o zmniejszonej przyczepności.
Jeep Compass to kompaktowy flagowiec marki Jeep, który łączy funkcjonalność pojazdu typu SUV z dynamiką jazdy, pewnością prowadzenia i oszczędnym zużyciem paliwa. W ramach zasadniczej modernizacji z 2011 roku dokonano restylizacji nadwozia i podwyższono jakość wystroju wnętrza, nastąpił także wzrost komfortu jazdy i precyzji prowadzenia. Pojawił się nowy turbodiesel o pojemności 2,2 litra, a obok wersji z renomowanym napędem 4WD Freedom Drive I®, sprawdzającym się równie dobrze w warunkach off-road, jak i jazdy autostradowej dostępna jest nieco uproszczona wersja z napędem na koła przednie 2WD.
Jeep Compass dostępny jest w dwóch poziomach wyposażenia: Sport i Limited, napędzanych 2,2-litrowym silnikiem Diesla w konfiguracji 4WD. Z napędem 2WD dostępny jest 2,0-litrowy silniki benzynowy.
Nowe wersje Wranglera, Compassa i Grand Cherokee wzbogacą europejską ofertę marki Jeep w drugim półroczu 2012, demonstrując raz jeszcze jej innowacyjność techniczną i stylistyczną.
Już w czerwcu do sprzedaży wchodzi Jeep Wrangler Mountain, który w Europie zadebiutował podczas genewskiego Salonu Samochodowego w marcu bieżącego roku. Nowy model edycji limitowanej Wranglera powstał z myślą o entuzjastach wypraw plenerowych. Kolejne dwa modele oferowane będą tylko rynkach Europy: Jeep Compass Black Edition serii limitowanej dotrze do salonów sprzedaży pod koniec sierpnia, a Grand Cherokee w nowej wersji S Limited dostępny będzie we wrześniu.
Jeep Compass Black Edition i Grand Cherokee S Limited poddane zostały widocznym zmianom stylistycznym nadwozia pod kątem bardziej wyrazistego i sportowego wyglądu. Decyzje o uruchomieniu produkcji zapadły w wyniku niezmiernie pozytywnej reakcji publiczności w Genewie na prezentowane tam „koncepty" przedprodukcyjne.
Marka Jeep® oficjalnie potwierdza rozszerzenie gamy modelowej Grand Cherokee o nową wersję S Limited.
Jeep potwierdza rozpoczęcie produkcji zademonstrowanej na tegorocznym Salonie Samochodowym w Genewie sportowej „koncepcji przedprodukcyjnej" Grand Cherokee i wprowadzenie jej na rynki Europy pod nazwą 'S Limited'. Nowa wersja modelowa flagowego pojazdu marki Jeep łączy wyrazisty i sportowy design nadwozia z efektywnością 3,0-litrowego silnika wysokoprężnego V-6 CRD MultiJet II o mocy 241 KM i momencie obrotowym 550 Nm. Agresywnego i muskularnego wyglądu nadają unikalne akcenty stylistyczne „Black" i 20-calowe obręcze kół z czarnego, polerowanego aluminium. Nowy Jeep Grand Cherokee S Limited dostępny będzie w europejskiej sieci sprzedaży Jeepa we wrześniu bieżącego roku.
Trzy miesiące po premierze sportowej „koncepcji przedprodukcyjnej" na tegorocznym genewskim Salonie Samochodowym, w konsekwencji nadspodziewanie pozytywnej reakcji zwiedzających, marka Jeep informuje o uruchomieniu produkcji swego flagowca w nowej wersji modelowej.
Będzie ona dostępna wyłącznie dla Klientów na rynkach Europy, gdzie wejdzie do sprzedaży pod nazwą Grand Cherokee S Limited we wrześniu bieżącego roku.
Pokazana w Genewie, jako studium projektowe i próba eksploracji potencjału stylistycznego Grand Cherokee, nowa wersja modelowa 'S Limited' zyskała niezwykłą oprawę, która ekskluzywny design karoserii flagowca marki Jeep wzbogaca o wyraziste detale stylistyczne i akcenty w kolorystyce „Black". Niezwykły i prowokujący, Jeep Grand Cherokee S Limited łączy elegancję sportowego stylu z efektywnością 3,0-litrowego turbodiesla V-6 MultiJet II oraz bogactwem standardowego wyposażenia z zakresu bezpieczeństwa.
Podłużne listwy dachowe zamiast dotychczasowych relingów pozwoliły wizualnie wysmuklić linię karoserii. Otoczenie kraty chłodnicy w kolorze fortepianowej czerni kontrastuje z metalizowanym wypełnieniem siatką Platinum Chrome, a charakterystycznego wyglądu dopełnia także platynowo-chromowy, podłużny insert w dolnej części pasa przedniego. Czarne krawędzie reflektorów, czarna listwa pomiędzy lampami tylnymi na klapie tylnej oraz para podłużnych końcówek wydechu w chromowej czerni stanowią o kontynuacji motywu „blacked-out" kolorystyki nadwozia. Wykonane z czarnego, polerowanego aluminium 20-calowe obręcze kół dodają zamierzonej agresywności wyglądu.
Wystrój wnętrza wzbogacono o skórzane, perforowane obszycie kierownicy z podgrzewaniem elektrycznym oraz wentylowane fotele, tapicerowane skórą Nappa z zamszowymi wstawkami przeciwślizgowymi. Deskę rozdzielczą i skórzane panele drzwi urozmaicają akcenty karbonowe, które łącznie z metalizowanymi nakładkami pedałów hamulca i przyspieszenia tworzą sportowy klimat wystroju kabiny.
Jeep Grand Cherokee S Limited napędzany jest ekonomicznym 3-litrowym turbodieslem V-6 wyposażonym w system wtrysku nowej generacji o ciśnieniu roboczym 1800 bar i technologię MultiJet II opatentowaną przez Fiat Powertrain. Silnik ten rozwija moc 177 kW (241 KM) przy 4000 obr/min oraz moment 550 Nm przy 1800-2800 obr/min i współpracuje z pięciostopniową przekładnią automatyczną z systemem Electronic Range Select (ERS).
Do wyposażenia standardowego należy zaawansowany system napędu 4x4 Quadra-Trac II® z systemem kontroli trakcji przy pomocy hamulców (BTCS) na obu osiach, zapewniającym znakomite własności trakcyjne w terenie. Dwustopniowa skrzynka rozdzielcza systemu Quadra Trac II „zbiera" sygnały z różnorodnych czujników w pojeździe, aby możliwie niezwłocznie wykrywać i przeciwdziałać poślizgowi kół. Układ Throttle Anticipate z kolei - rejestruje szybkie ruchy pedału przyspieszenia przy ruszaniu z miejsca pod kątem zwiększenia trakcji, zanim nastąpi utrata przyczepności. W momencie wykrycia poślizgu kół - nawet 100 procent dostępnego momentu obrotowego może być przekazywane na jedną oś, zapewniając maksimum trakcji. Doskonałe własności jezdne w warunkach szosowych i w terenie zapewnia system zawieszenie pneumatycznego Quadra-LiftTM o pięciu nastawach, umożliwiających zmianę prześwitu w granicach 165-270 mm, system kontroli trakcji Selec-TracTM o pięciu trybach pracy do jazdy w różnych warunkach oraz systemy kontroli zjazdu Hill Descent Control i ułatwiający ruszanie na wzniesieniu Hill Start Assist.
Standardowe wyposażenie infotainment na pokładzie Grand Cherokee S Limited korzysta z najnowocześniejszych rozwiązań i technologii, dzięki którym każda podróż staje się prawdziwą przyjemnością. Zaawansowany zestaw multimedialno-nawigacyjny UConnect® obejmuje 6,5-calowy ekran dotykowy, dysk twardy (HDD) o pojemności 30 GB, porty USB/AUX, odtwarzacz DVD oraz aktywowany głosowo system hands-free Bluetooth Uconnect Phone. Do wyposażenia seryjnego należy także 19-głośnikowy system audio typu „surround sound" klasy Premium z 32-woltowym układem TPS (Tracking Power Supply) i 12-kanałowym wzmacniaczem o mocy 825 watów marki Harman Kardon®. System ten zapewnia wyjątkową akustykę wielowymiarowego dźwięku najwyższej jakości dla wszystkich pasażerów pojazdu. Za dopłatą samochód można wyposażyć w dwuczęściowe panoramiczne okno dachowe CommandView®.
Jeep Grand Cherokee S Limited posiada szereg zaawansowanych systemów bezpieczeństwa, stanowiących nieodłączny fragment DNA flagowca marki Jeep. Oprócz elementów standardowych w postaci systemu elektronicznej stabilizacji toru jazdy (ESC) i zapobiegania wywróceniu się pojazdu (ERM), systemu przeciw-blokowania kół ABS z kalibracją terenową, systemu kontroli trakcji przy pomocy hamulców (BTCS) i siedmiu poduszek powietrznych (czołowe, boczne fotelowe i pełnowymiarowe kurtynowe dla obu rzędów siedzeń) wyposażenie nowej wersji modelowej obejmuje także systemy klasy Premium: adaptacyjny tempomat ACC, system ostrzegający o zagrożeniu najechania na poprzedzający pojazd FCW oraz monitorujący martwe pola widzenia BSD wraz z detekcją ruchu przecinającego drogę cofania RCP. Działanie tych systemów jest następujące:
Adaptacyjny tempomat (ACC): zmniejsza ustawioną na tempomacie prędkość w przypadku zbliżania się do innego pojazdu na tym samym pasie ruchu lub zajechania przezeń drogi. Gdy poprzedzający pojazd przyspieszy lub zmieni pas ruchu, ACC powraca do poprzednio ustawionej prędkości.
Ostrzeżenie o zagrożeniu najechania na poprzedzający pojazd (FCW): system ten wykorzystuje czujniki radarowe, aby ostrzec kierowcę o nadmiernie szybkim zbliżaniu się do poprzedzającego pojazdu, umożliwiając podjęcie odpowiedniego działania celem uniknięcia kolizji.
Monitoring martwych pół widzenia (BSD): wykorzystuje szerokopasmowe czujniki radarowe do wykrywania obiektów w martwych polach widzenia kierowcy podczas zmiany pasa ruchu oraz wyprzedzania innych pojazdów i przez inne pojazdy. Obecność niewidocznych dla kierowcy pojazdów sygnalizowana jest podświetleniem ikonki w zewnętrznym lusterku wstecznym oraz sygnałem dźwiękowym.
System detekcji obiektów na drodze cofania (RCP): system ten działa po załączeniu biegu wstecznego i przy pomocy podświetlanych ikonek w zewnętrznym lusterku wstecznym oraz sygnału dźwiękowego - ostrzega kierowcę o zbliżaniu się obiektów przecinających drogę cofania.
Jeep Grand Cherokee S Limited stanowi dopełnienie oferowanej w Europie gamy modelowej, która nieprzerwanie pozostaje symbolem swobody, przygody, autentyczności, pasji oraz unikalności. Nabywcy Grand Cherokee mają do wyboru 3-litrowy Diesel V-6 Common Rail z bezpośrednim wtryskiem paliwa MultiJet II o mocy 241 KM i momencie obrotowym 550 Nm oraz trzy silniki benzynowe: 3,6-litrowy Penastar V6 rozwijający moc 286 KM i moment 347 Nm, 5,7-litrowy V8 o mocy 352 KM i momencie 520 Nm z systemem zmiennej pojemności czynnej MDS oraz najmocniejszy 6,4-litrowy HEMI® V8 z systemem Fuel Saver Technology, wytwarzający niewiarygodne 468 KM i moment 624 Nm. Standardową jednostką napędową dla wersji Laredo jest 190-konna (440 Nm) wersja 3,0-litrowego turbodiesla V6 (Low Output).
Jeep® Wrangler Mountain: edycja specjalna dla entuzjastów wypraw plenerowych.
Nowy Jeep Wrangler Mountain edycji specjalnej: przygoda i pasja kontaktu z naturą w kombinacji z dzielnością terenową, niezawodnością i poczuciem bezpieczeństwa ikony marki, Wranglera. Napędzany ekonomicznym turbodieslem o pojemności 2,8 litra lub oferowanym od niedawna z 3,6-litrowym silnikiem benzynowym V6 Pentastar w parze z automatyczną przekładnią pięciostopniową, Jeep Wrangler serii limitowanej Mountain dostępny będzie w Europie od pierwszej połowy czerwca 2012 zarówno w wersji dwu- jak i czterodrzwiowej.
Po sukcesie poprzedniej edycji specjalnej Arctic, marka Jeep prezentuje kolejny model ikony marki, Wranglera serii limitowanej: Jeep Wrangler Mountain.
Unikalne wzornictwo nadwozia i wnętrza wzbogacone o specyficzne akcenty stylizacyjne, 17-calowe koła oraz zestaw oryginalnych akcesoriów Mopar® powoduje, iż nowy model Wranglera edycji specjalnej jest pojazdem przeznaczonym dla ludzi pragnących wyróżnić się na szlaku swoich przygód. Jako przykład niezliczonych wprost możliwości Wranglera do dostosowywania do indywidualnych potrzeb, nowa seria Mountain oddaje swoistą cześć wszystkim tym, którzy preferują aktywny wypoczynek w otoczeniu przyrody. Wybierając motyw „Mountain" ('górski'), marka Jeep pragnie podkreślić, że dzięki modelowej technologii oraz niezrównanemu profesjonalizmowi w dziedzinie off-roadu, Wrangler potrafi stawić czoła prawdziwie wymagającym szlakom wyprawowym w najtrudniejszych warunkach jazdy.
Oparty na wersji modelowej Sport, Jeep Wrangler Mountain oferowany jest zarówno w wersji dwu- jak i 4-drzwiowej. Do charakterystycznych elementów zewnętrznych należy unikalna grafika „Mountain" na masce silnika z koordynatami położenia geograficznego, jako nawiązanie do „górskiego'" motywu przewodniego, krata chłodnicy w kolorze Mineral Gray i 17-calowe lakierowane felgi w identycznym kolorze grafitu, boczne stopnie oraz czarne drzwiczki wlewu paliwa z katalogu akcesoriów Mopar.
Siedzenia pokryte są tkaniną w tonacji brązowo-szarej Slate Grey z ozdobnymi ściegami i haftowanym na oparciach foteli logo „Mountain". Maty podłogowe (także z katalogu Mopar®) tłoczone są na wzór rzeźby bieżnika opon terenowych.
Oprócz nowej zieleni Gecko, Jeep Wrangler Mountain edycji specjalnej dostępny jest w czterech dotychczasowych kolorach z gamy Wranglera: czarnym Black, białym Bright White, pomarańczowym Dozer oraz ciemnozielonym Forrest Green.
Dostępny w Europie od czerwca 2012 nowy Jeep Wrangler Mountain edycji specjalnej napędzany jest ekonomicznym, 2,8-litrowym turbodieslem rozwijającym moc 200 KM przy 3600 obr/min i moment obrotowy 460 Nm przy 1600-2000 obr/min w tandemie z pięciostopniową przekładnią automatyczną systemu Electronic Range Select (ERS). Jako opcja wyposażenia oferowany jest także nowy silnik benzynowy V6 o pojemności 3,6 litra rozwijający moc 284 KM i moment 347 Nm, skojarzony z pięciobiegowym automatem z systemem ERS.
Stworzony, aby stawiać czoła najtrudniejszym szlakom off-roadowym Jeep Wrangler Mountain wyposażony jest we wzmocnione mosty napędowe Dana 30 (przedni) oraz Dana 44 (tylny). Legendarną dzielność terenową 4x4 zapewnia dwustopniowa skrzynka rozdzielcza Command-Trac® o przełożeniu reduktora 2,72:1.
System napędu 4x4 może działać w trzech trybach pracy: 2WD, 4WD High i 4WD Low. W normalnych warunkach jazdy całość momentu obrotowego przekazywana jest na koła tylne. Do jazdy na podłożach śliskich, m.in. śniegu, błocie, piasku albo skalistych zalecany jest tryb 4WD High, przekazujący moc na obie osie w proporcji 50/50. Tryb 4WD Low o przełożeniu reduktora 2,72:1, zwiększający moment obrotowy przekazywaną na koła przydaje się w najtrudniejszych warunkach off-roadowych.
Jeep Wrangler Mountain wyposażony jest seryjnie w systemy kontroli zjazdu HDC (tylko w wersjach z automatyczną skrzynią przekładniową) oraz HSA - zapobiegający staczaniu się podczas ruszania na wzniesieniu.
W stosunku do wersji Sport, standardowe wyposażenie funkcjonalno-komfortowe Wranglera Mountain obejmuje skórzaną kierownicę z przyciskami sterowania audio oraz maty podłogowe i uchwyty kabinowe z katalogu Mopar. W ramach opcji wyposażenia dostępny jest zestaw Dual Top (tj. dach twardy i dach miękki), system multimedialny/infotainment UConnect® oraz nowy pakiet Winter&Sound Group, w skład którego wchodzą elektrycznie podgrzewane fotele oraz 6-głośnikowy, markowy system nagłośnienia Infinity klasy Premium ze wzmacniaczem o mocy 386 W.
Jeep Wrangler jest autentycznym pojazdem 4x4 i symbolem niekonwencjonalnego ducha jednej z najsłynniejszych marek Ameryki, który łączy niezrównany potencjał terenowy z przyjemnością jazdy za kierownicą jedynego w swoim rodzaju produktu światowego przemysłu motoryzacyjnego. Niekwestionowany mistrz szlaków off-roadowych, Jeep Wrangler ceniony jest w każdym bez wyjątku regionie świata za swój niepowtarzalny charakter.
Jeep Wrangler oferowany jest w trzech odmianach modelowych: Sport, Sahara i Rubicon, napędzanych ekonomicznym turbo-dieslem o pojemności 2,8 litra, współpracującym z automatyczną przekładnią pięciostopniową z systemem ERS lub manualną sześciostopniową. Alternatywną jednostką napędową jest niedawno wprowadzony 3,6-litrowy silnik benzynowy V6 w parze z automatyczną przekładnią pięciostopniową. W identycznych konfiguracjach wyposażenia i napędu oferowany jest także 4-drzwiowy Jeep Wrangler Unlimited. Obie wersje nadwoziowe napędzane silnikiem Diesla 2,8 CRD i sześciostopniową skrzynią manualną wyposażone są seryjnie w system obniżający zużycie paliwa Stop/Start.
Jeep® Compass Black Edition: nowy styl „Black" i sportowe zacięcie kompaktowego SUVa marki Jeep®.
Efektem nadspodziewanie pozytywnej reakcji publiczności na zaprezentowany w Genewie 2012 samochód koncepcyjny jest poszerzenie europejskiej oferty marki Jeep o limitowaną serię Jeep Compass Black Edition. Sportowe zacięcie nowego modelu edycji specjalnej, napędzanego ekonomicznym 2,2-litrowym turbodieslem o mocy 163 KM i momencie 320 Nm, potęguje czarny, fortepianowy lakier listew progowych oraz 18-calowych obręczy kół z polerowanego aluminium. Typową dla marki Jeep sprawność off-roadową zapewnia aktywny, system napęd 4WD Freedom Drive I®, a komfortu, informacji i rozrywki na pokładzie dostarcza system multimedialny UConnect® i hands-free Bluetooth UConnect Phone oraz 9-głośnikowy system nagłośnienia Boston Acoustics. Jeep Compass Black Edition dostępny będzie w europejskiej sieci sprzedaży Jeepa pod koniec sierpnia bieżącego roku.
Podziwiany z wyjątkowym zainteresowaniem na tegorocznym Salonie Samochodowym w Genewie, Jeep Compass Black Edition wchodzi oficjalnie do europejskiej gamy modelowej Jeepa. Nowy model edycji limitowanej poszczycić się może zacięciem sportowym w unikalnym stylu „Black", dzięki czemu ten miejski kompaktowy SUV zyskał na wyrazistości wyglądu i charakterze. Liczne akcenty stylizacyjne oraz elementy funkcjonalne w „fortepianowej" czerni tworzą pojazd oryginalny, o wyglądzie fabrycznie zindywidualizowanym.
„Znak firmowy": siedmioszczelinowa krata chłodnicy - jest w całości czarna łącznie z siatkowym wypełnieniem, podobnie jak oprawa świateł głównych i lamp przeciwmgielnych. „Fortepianowo" czarne są również relingi dachowe i listwy progowe. Agresywności wyglądu dodają unikalnego wzoru, lakierowane w błyszczącej czerni 18-calowe aluminiowe obręcze kół.
Compass Black Edtion w konfiguracji napędu 4WD napędzany jest 2,2-litrowym turbodieslem o mocy 163 KM i momencie obrotowym 320 Nm. Modelową w tej kategorii pojazdów trakcję „all weather" zapewnia aktywny system napędu 4WD Freedom Drive I® typu 'full-time' z blokadą („Lock Mode"). System ten zwiększa pewność oraz bezpieczeństwo jazdy w trudniejszych warunkach pogodowych i drogowych bez względu na porę roku, w tym także na podłożach mokrych i ośnieżonych o zmniejszonej przyczepności.
Jeep Compass to kompaktowy flagowiec marki Jeep, który łączy funkcjonalność pojazdu typu SUV z dynamiką jazdy, pewnością prowadzenia i oszczędnym zużyciem paliwa. W ramach zasadniczej modernizacji z 2011 roku dokonano restylizacji nadwozia i podwyższono jakość wystroju wnętrza, nastąpił także wzrost komfortu jazdy i precyzji prowadzenia. Pojawił się nowy turbodiesel o pojemności 2,2 litra, a obok wersji z renomowanym napędem 4WD Freedom Drive I®, sprawdzającym się równie dobrze w warunkach off-road, jak i jazdy autostradowej dostępna jest nieco uproszczona wersja z napędem na koła przednie 2WD.
Jeep Compass dostępny jest w dwóch poziomach wyposażenia: Sport i Limited, napędzanych 2,2-litrowym silnikiem Diesla w konfiguracji 4WD. Z napędem 2WD dostępny jest 2,0-litrowy silniki benzynowy.
źródło: Jeep
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz