piątek, 10 sierpnia 2012

BMW Group zdobywa liczne nagrody w konkursie Automotive Brand Contest 2012

Jury prestiżowego, międzynarodowego konkursu wzornictwa Automotive Brand Contest doceniło projekty autorstwa BMW Group. Firma zdobyła łącznie 48 nagród. W kategorii „Wygląd zewnętrzny” nagrody otrzymało BMW i8 Concept Spyder, BMW serii 6 Gran Coupé, MINI Roadster oraz motocykle BMW S 1000 RR i  Husqvarna Nuda 900 R.  Dodatkowo BMW i8 Concept Spyder, BMW serii 6 Gran Coupé, MINI Roadster oraz BMW serii 3 Limuzyna znalazły się wśród zwycięzców w kategorii „Wnętrze”. BMW Design Studio Live okazało się najciekawszym wydarzeniem spośród paneli eksperckich, a instalacja COLOUR ONE dla MINI autorstwa Scholten & Baijings zdobyła specjalne wyróżnienie dla „Najlepszego z najlepszych”. Ponadto zespół BMW Group Design otrzymał nagrodę dla  „Zespołu roku”, natomiast materiał o BMW Zagato Coupe został wyróżniony jako najlepszy „Film dotyczący wizerunku”. BMW i8 Concept zostało z kolei nagrodzone tytułem „Innowacja roku”. Z dużym uznaniem spotkały się również liczne kampanie marki BMW.


Swoim werdyktem Niemiecka Rada Wzornictwa potwierdziła wyjątkowy standard designu BMW Group. Ceremonia wręczenia nagród odbędzie 27 września się podczas Nocy Projektantów Motoryzacyjnych (Automotive Designers’ Night), odbywającej się w ramach targów motoryzacyjnych „Mondial de l’Automobile” 2012 w Paryżu.



Automotive Brand Contest jest jedynym niezależnym międzynarodowym konkursem designu marek samochodowych. Już od pierwszej edycji, która miała miejsce w 2011 roku, impreza jest uznawana za ważne wydarzenie w branży motoryzacyjnej. Tegoroczna edycja w dużej mierze skoncentrowała się na wszechstronnym „reżyserowaniu” marki w ramach wszystkich mediów oraz produktów. Panel ekspertów złożony z przedstawicieli mediów, specjalistów od komunikacji wizualnej oraz marki, a także władz placówek oświatowych, nagrodził nadesłane prace w łącznie 12 kategoriach. Przy dokonywaniu oceny pod uwagę brano m.in. wygląd auta, design marki oraz kampanie reklamowe promujące dany model. Zwycięzcy poszczególnych kategorii zostali automatycznie nominowani do nagrody Design Award przyznawanej przez Niemiecką Radę Wzornictwa (German Design Council).



Stylistyka BMW i8 Concept to wzajemna zależność technologii i estetyki. Jego kształty i niska sylwetka emanują wrażeniem dynamicznego męstwa, podczas gdy duże okna i uwypuklone cechy aerodynamiczne zapewniają nieograniczony pogląd na lekką, innowacyjną stylistykę tego studyjnego modelu, podkreślając jego zobowiązanie do zapewniania maksymalnej wydajności. Sportowy charakter pojazdu przejawia się również poprzez stylistykę wnętrza wyróżniającą się bezkompromisową orientacją na kierowcę oraz wykorzystaniem zasobów odnawialnych.



Sportowy, pełen emocji design BMW i8 Concept Spyder prezentuje atrybuty dwuosobowego kabrioletu, a także zestawienia jasnego oświetlenia, dynamiki i efektywności z niezwykłą estetyką.  Połączenie inteligentnej, lekkiej stylistyki z oszałamiającą technologią hybrydową pomaga BMW i8 Concept Spyder zyskać autentyczne osiągi sportowego samochodu w momencie, gdy auto spala dokładnie tyle samo paliwa ile tradycyjny kompakt. Sportowe, dynamiczne wrażenie podkreślają duże panele nadwozia, obniżona postawa i liczne elementy aerodynamiczne, takie jak powierzchnie styku, listwy, wloty powietrza oraz klapy.



BMW serii 6 Gran Coupé łączy w sobie wyjątkową estetykę i dynamikę klasycznego BMW Coupé z luksusową atmosferą, potęgując indywidualną osobowość pojazdu. Jego proporcje – bardzo niski jak na model czterodrzwiowy profil – odzwierciedlają sportową klasę i luksus. Dzięki niewielkiej wysokości rozciągającej się do tyłu linii dachowej, BMW serii 6 Gran Coupé jest ucieleśnieniem czystej estetyki marki. Stylistyka wnętrza harmonicznie łączy przednie i tylne fotele stwarzając doskonałe połączenie elegancji i dynamiki. Elementy dekoracyjne i płynne oraz nakładające się na siebie powierzchnie sygnalizują wyjątkową naturę BMW serii 6 Gran Coupé.



BMW serii 3 Limuzyna jest najlepiej sprzedającym się na świecie pojazdem w klasie premium. Obecnie jego szósta generacja ustanawia nowe wzorce w zakresie sportowych osiągów, elegancji i komfortu. Pionierska historia modelu stanowi inspirację dla nowych sportowych limuzyn, których potężna stylistyka jest ucieleśnieniem charakterystycznego dla marki designu. Nowe oblicze BMW z płaskimi reflektorami sięgającymi aż do grilla oraz atrapy chłodnicy BMW w kształcie nerek akcentuje dynamiczny i elegancki design nowej gamy BMW serii 3.



BMW Zagato Coupé jest efektem współpracy pomiędzy entuzjastami motoryzacji – to BMW widziane oczami włoskiego projektanta karoserii Zagato. Jest to również wyraźnie odzwierciedlone w stylistyce. Wskazówki stylistyczne pracowni umożliwiły stworzenie budzącego emocje coupé zgodnie z najlepszą tradycją Zagato. Przyciągające oko rozmieszczenie masy jest cechą charakterystyczną tej włoskiej pracowni i nadaje BMW Zagato Coupé osobowość wyróżniającą się już od pierwszego spojrzenia. Obróbka powierzchni z kolei jest inspirowana głównie przez BMW.



MINI Roadster jest eleganckim i sportowym samochodem kompaktowym dla wymagających kierowców, którzy cenią wysokiej jakości stylistykę, mocne silniki i precyzyjnie dopasowane zawieszenie. Typowa dla MINI interpretacja kompaktowego roadstera łączy w sobie czysty sportowy charakter ze spontaniczną radością jazdy po mieście z opuszczonym dachem. Pokryte stalą nierdzewną pałąki antykapotażowe oraz rama przedniej szyby podkreślają jego elegancki design, zapewniając jednocześnie optymalne bezpieczeństwo dla kierowcy i pasażera.



Aby uświetnić Salone del Mobile 2012, MINI zaprezentowało instalację COLOUR ONE dla MINI autorstwa Scholten & Baijings. Dzieło, cieszącego się poważaniem na całym świecie, holenderskiego duetu jest próbą poznania budowy MINI One poprzez zbadanie jego struktury aż do najmniejszego komponentu, co czyni go swoistą dekonstrukcją procesu projektowania. Rezultatem jest również nowa, skłaniająca do myślenia i inspirująca interpretacja, która wykorzystując typowe dla Scholten & Baijings narzędzia stylistyczne koloru i materiału, a także stawia pytanie o rolę stylistyki motoryzacyjnej oraz przedstawia ją w nowym świetle.



Zwiedzający Munich Creative Business Week 2012 mogli zapoznać się z genezą charakterystycznego wyglądu BMW dzięki BMW Design Studio Live mieszczącego się w BMW Lenbachplatz. Jako część prezentacji nowego BMW serii 3 zademonstrowano interesujące informacje dotyczące procesu tworzenia stylistyki.  Główną atrakcją była możliwość obserwowania projektantów BMW Group podczas pracy nad glinianym modelem w skali 1:1, co stanowiło dodatkowy, fascynujący wgląd w świat designu produktów BMW.



Nowy motocykl BMW S 1000 RR nie tylko zyskuje na technicznych zaletach silnika, zawieszenia i kokpitu, lecz również w kwestii stylistyki wysuwa się na prowadzenie. Tylna część jest odczuwalnie węższa, podczas gdy asymetryczne panele boczne zostały dyskretnie zmodyfikowane, dzięki czemu środkowy wlot powietrza ma teraz kratki boczne. Nowe, wyraziste i rozpoznawalne cechy przyjęły formę dwóch skrzydełek w górnej części paneli. Mają one na celu poprawę aerodynamiki pojazdu.



Dzięki swojemu świeżemu i niepokornemu wyglądowi, Husqvarna Nuda 900 R promieniuje zwinnym poczuciem sportowej dynamiki. Nuda 900 to pierwszy motocykl łączący w sobie moc techniczną BMW Group z elegancką włoską klasą. Dzięki swojej minimalistycznej stylistyce każdy element podkreśla atletyczny wygląd, który zapewnia motocyklowi unikalne, dynamiczne napięcie. Ten charakterystyczny język kształtów rozciąga się aż do aerodynamicznie stylizowanego końca, który czerpie inspirację z motocykla wyścigowego.



W zeszłorocznej edycji konkursu  Automotive Brand Contest, BMW Group Design zdobyła nagrodę za instalację świetlną SESTOSENSO,  BMW 328 Hommage oraz BMW serii 6 Coupé.

źródło: BMW

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz