Luksusowa marka Maybach wskrzeszona przez Mercedesa okazała się klapą. Po zapowiedziach z listopada 2011 r., teraz oficjalnie w cennikach pojawiła się informacja o zaprzestaniu sprzedaży samochodów tej marki na koniec 2012 roku.
Maybach miał być synonimem luksusu i najbardziej pożądanym samochodem na świecie. Plany były ambitne, jednak tę walkę wygrało BMW, które zainwestowało w Rolls-Royce’a. Wielkość porażki Maybacha dobrze pokazują wyniki sprzedaży w 2010 roku, gdy niemieckie limuzyny znalazły zaledwie 157 nabywców. W tym samym czasie Rolls-Royce sprzedał 2711 samochodów, natomiast rok później brytyjska marka miała rekordową liczbę 3538 klientów.
Na przykładzie Mercedesa widać jak trudnym zadaniem jest wejście na niewielki rynek najbardziej luksusowych limuzyn. Mimo wielkiej kampanii mającej budować wizerunek marki i ciężkiej pracy specjalistów Mercedesa, nie udało się wypromować Maybacha na równoprawnego konkurenta Rolls-Royce’a. Dodatkowo wizerunkowi niemieckich limuzyn zaszkodziło też bliskie i widoczne pokrewieństwo ze "zwykłą" Klasą S. Maybach po prostu nie daje klientom uczucia wyjątkowości na takim poziomie jak Rolls-Royce.
Mercedes nie wycofuje się jednak z produkcji superluksusowych limuzyn. Miejsce Maybacha zajmą najdroższe odmiany nowej Klasy S, która pojawi się w sprzedaży w 2013 roku. Mercedes planuje wskrzesić kolejną legendę - przedłużoną wersję Pullman, która będzie oferować wszelkie luksusy, jakich tylko zapragnie klient.
Na przykładzie Mercedesa widać jak trudnym zadaniem jest wejście na niewielki rynek najbardziej luksusowych limuzyn. Mimo wielkiej kampanii mającej budować wizerunek marki i ciężkiej pracy specjalistów Mercedesa, nie udało się wypromować Maybacha na równoprawnego konkurenta Rolls-Royce’a. Dodatkowo wizerunkowi niemieckich limuzyn zaszkodziło też bliskie i widoczne pokrewieństwo ze "zwykłą" Klasą S. Maybach po prostu nie daje klientom uczucia wyjątkowości na takim poziomie jak Rolls-Royce.
Mercedes nie wycofuje się jednak z produkcji superluksusowych limuzyn. Miejsce Maybacha zajmą najdroższe odmiany nowej Klasy S, która pojawi się w sprzedaży w 2013 roku. Mercedes planuje wskrzesić kolejną legendę - przedłużoną wersję Pullman, która będzie oferować wszelkie luksusy, jakich tylko zapragnie klient.
źródło: wp.pl
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz