Koncern Volkswagen rozwija swoje możliwości produkcyjne w Rosji. Prof. dr Martin Winterkorn, Prezes Zarządu Volkswagen AG i Anatolij Artamonow, gubernator obwodu Kaługa, podpisali w Moskwie umowę o budowę fabryki silników w Kałudze. Koncern Volkswagen zainwestuje około 250 mln euro w nowy zakład, w którym od 2015 roku będzie produkowana nowoczesna generacja silników EA211. Wydajność produkcyjna przewidziana jest na 150.000 jednostek rocznie. Fabryka silników powstanie w bezpośrednim sąsiedztwie zakładów Volkswagena w Kałudze.
„Rosja jest dla koncernu Volkswagen najważniejszym strategicznym rynkiem rozwojowym w Europie.
„Rosja jest dla koncernu Volkswagen najważniejszym strategicznym rynkiem rozwojowym w Europie.
Do 2018 roku chcemy sprzedawać tutaj rocznie pół miliona samochodów. W tym celu zainwestujemy ponownie około miliarda euro w lokalną produkcję i nowe modele” – powiedział prof. dr Martin Winterkorn, Prezes Zarządu Volkswagen AG przy podpisywaniu umowy. „Nasza nowa fabryka silników pokazuje, że koncern Volkswagen pozostaje mocnym motorem rosyjskiego przemysłu motoryzacyjnego i całej rosyjskiej gospodarki.” Silnik, który będzie produkowany w Kałudze, to 1,6-litrowa jednostka napędowa serii EA 211, w której zawarte są najnowsze rozwiązania technologiczne koncernu Volkswagen.
Volkswagen zainwestuje około 250 milionów euro w nowy zakład w Kałudze, który zajmie powierzchnię 30.000 metrów kwadratowych. W 2015 roku fabryka będzie zaopatrywała w silniki zakłady produkcyjne Volkswagen Group Rus w Kałudze oraz produkujący na zlecenie zakład GAZ w Niżnym Nowgorodzie. Planowany zakres produkcji obejmuje korpusy silników, głowice silników ze zintegrowanym montażem, wały korbowe oraz kompletny montaż silników.
Budową fabryki silników Volkswagen rozszerza swoje przemysłowe zaangażowanie w Rosji. Jednocześnie koncern realizuje uzgodnione z rządem rosyjskim pod koniec maja 2011 roku cele dodatkowego porozumienia, które przewiduje, iż od 2016 roku co najmniej 30 procent produkowanych w Rosji samochodów będzie wyposażonych w produkowane na miejscu silniki.
Dotychczasowe inwestycje koncernu Volkswagen w Rosji wynoszą około miliarda euro. Aby także w przyszłości być w stanie zaspokoić rosnący popyt rosyjskiego rynku motoryzacyjnego, koncern planuje zainwestować w Rosji do 2018 roku kolejny miliard euro w rozwój nowych, dostosowanych do rynku produktów, kolejne lokalizacje produkcji oraz uzgodnioną dzisiaj budowę fabryki silników w Kałudze.
Volkswagen zainwestuje około 250 milionów euro w nowy zakład w Kałudze, który zajmie powierzchnię 30.000 metrów kwadratowych. W 2015 roku fabryka będzie zaopatrywała w silniki zakłady produkcyjne Volkswagen Group Rus w Kałudze oraz produkujący na zlecenie zakład GAZ w Niżnym Nowgorodzie. Planowany zakres produkcji obejmuje korpusy silników, głowice silników ze zintegrowanym montażem, wały korbowe oraz kompletny montaż silników.
Budową fabryki silników Volkswagen rozszerza swoje przemysłowe zaangażowanie w Rosji. Jednocześnie koncern realizuje uzgodnione z rządem rosyjskim pod koniec maja 2011 roku cele dodatkowego porozumienia, które przewiduje, iż od 2016 roku co najmniej 30 procent produkowanych w Rosji samochodów będzie wyposażonych w produkowane na miejscu silniki.
Dotychczasowe inwestycje koncernu Volkswagen w Rosji wynoszą około miliarda euro. Aby także w przyszłości być w stanie zaspokoić rosnący popyt rosyjskiego rynku motoryzacyjnego, koncern planuje zainwestować w Rosji do 2018 roku kolejny miliard euro w rozwój nowych, dostosowanych do rynku produktów, kolejne lokalizacje produkcji oraz uzgodnioną dzisiaj budowę fabryki silników w Kałudze.
źródło: Volkswagen
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz