poniedziałek, 16 lipca 2012

BMW ActiveHybrid 3

Podwyższona sprawność, której towarzyszy lepsza dynamika samochodu BMW ActiveHybrid 3, to wynik połączenia cenionego i nagradzanego silnika spalinowego z innowacyjnym napędem elektrycznym.


Technologia BMW TwinPower Turbo stała się częścią hybrydowego układu napędowego wraz z 8-biegową przekładnią automatyczną oraz inteligentnym systemem zarządzania energią.
Całkowicie elektryczny napęd umożliwia osiągnięcie prędkości do 75 km/h i zasięgu do 4 kilometrów.

Moc maksymalna systemu wynosi 250 kW/340 KM.

Niezwykle korzystna relacja między osiągami, a zużyciem paliwa: przyspieszenie od 0 do 100 km/h w ciągu 5,3 sekundy. Zużycie paliwa 5,9 l/100 km i emisja 139 g CO2 na kilometr w europejskim cyklu pomiarowym.

Najnowsza generacja technologii BMW ActiveHybrid: rzędowy sześciocylindrowy silnik spalinowy, silnik elektryczny, akumulatory litowo-jonowe.
Sześciocylindrowy rzędowy silnik o mocy 225 kW/306 KM z technologią BMW TwinPower Turbo montowany w BMW ActiveHybrid 3, to ta sama jednostka, która zasłynęła ze swojej świetnej charakterystyki w całym zakresie prędkości obrotowych, dużej mocy i wysokiej sprawności. W wersji hybrydowej samochód posiada również silnik elektryczny o mocy 40 kW/55 KM korzystający z energii gromadzonej w wysokonapięciowych akumulatorach litowo-jonowych umieszczonych pod przestrzenią bagażową.

Moc obu silników trafia na tylną oś poprzez ośmiobiegową automatyczną przekładnię. Oprócz możliwości stwarzanych przez w pełni hybrydową konstrukcję, dzięki którym samochód może poruszać się w trybie całkowicie elektrycznym przejeżdżając centra miast, czy wytracając prędkość w czasie jazdy wybiegiem - bez emitowania spalin. BMW ActiveHybrid 3 ma do zaoferowania prawdziwie sportowe osiągi i kilkunastoprocentowe oszczędności w zużyciu paliwa w porównaniu do BMW 335i/335iA.

Wyjątkowa efektywność w trybie ECO PRO przy spokojnej jeździe, dzięki inteligentnemu zarządzaniu energią.
By w pełni skorzystać z potencjału technologii BMW ActiveHybrid, zastosowano inteligentny system zarządzania energią w układach elektronicznych dużej mocy, wraz z całą paletą innowacyjnych rozwiązań gwarantujących wysoką sprawność napędu.


Ładowanie wysoko wydajnych akumulatorów ma miejsce przede wszystkim w czasie toczenia się samochodu oraz hamowania, kiedy silnik elektryczny pracuje jako generator ładujący wysokonapięciowe akumulatory. Z kolei przy przyspieszaniu silnik elektryczny wspomaga silnik spalinowy. Dodatkowa moc silnika elektrycznego w połączeniu z możliwościami silnika spalinowego oznacza, że sportowe wrażenia za kierownicą sedana BMW mogą być jeszcze bardziej ekstremalne.

Co więcej, w czasie jazdy wybiegiem z prędkością do 160 km/h w trybie ECO PRO, silnik spalinowy może być wyłączony i odłączony od kół, co pozwala na komfortową jazdę i optymalne wykorzystanie energii kinetycznej samochodu. Celem uniknięcia pracy silnika na biegu jałowym na skrzyżowaniach i w korkach, BMW ActiveHybrid 3 został wyposażony w funkcję start-stop korzystającą z możliwości hybrydowego napędu. Ponadto potencjał systemów elektronicznych wykorzystano stwarzając możliwość używania przez nie danych z systemu nawigacyjnego Professional (opcjonalnego wyposażenia BMW ActiveHybrid 3). Pozwala to z wyprzedzeniem analizować sytuację na drodze i tak sterować systemami samochodu, by w przewidywanej sytuacji uzyskać maksymalną efektywność wykorzystania energii. Rezultaty będą oczywiście zależały od dokładności danych, jakie będzie w stanie dostarczyć system nawigacyjny.

Wygląd: sportowa elegancja z indywidualnymi akcentami.
BMW ActiveHybrid 3 zapożyczył swój sportowy i elegancki wygląd od sedana BMW 3, wzbogacając go o indywidualne, charakterystyczne akcenty, podkreślające innowacyjność układu napędowego. Znaczek “ActiveHybrid 3” na słupkach C oraz końcówki wydechu pokryte matowym chromem pozwalają łatwo odróżnić ten samochód od wszystkich innych wersji BMW 3. Inne elementy charakterystyczne dla ActiveHybrid 3, to seryjnie montowane ramki okien z satynowym połyskiem oraz akcenty wchodzące w skład pakietu BMW Individual High-gloss Shadow.

Opcjonalnym wyposażeniem samochodu są wykonane z lekkiego stopu 18-calowe obręcze kół Streamline, które oprócz szczególnego wyglądu oferują wyjątkowo dobre własności aerodynamiczne.

BMW ActiveHybrid 3 otrzymał również nakładki progów z oznaczeniem “ActiveHybrid 3”, takie oznaczenie umieszczono też na aluminiowej ramce mieszka dźwigni zmiany biegów oraz na osłonie silnika. ActiveHybrid 3 będzie można otrzymać z pakietami Sport, Modern lub Luxury, a także M Sport.

Wysoki standard wyposażenia, bogata oferta opcjonalna.
Oferta kolorów wnętrza, wariantów tapicerki i elementów dodatkowych odpowiada swoim zakresem temu, co można otrzymać w innych wersjach BMW 3 Sedan.

Dodatkiem do komfortowego wyposażenia wnętrza jest dwustrefowa klimatyzacja automatyczna z funkcją chłodzenia na postoju.

W BMW ActiveHybrid 3 dostępny będzie również pełny zakres usług mobilnych BMW ConnectedDrive wspomagających kierowcę, a także niemal wszystkie dodatki z palety wyposażenia opcjonalnego, jakie są oferowane nabywcom samochodów BMW 3 Sedan z konwencjonalnym napędem.

Produkcja w zakładach BMW w Monachium.
BMW ActiveHybrid 3 będzie produkowany w zakładach BMW w Monachium, tak jak i wszystkie inne wersje samochodu BMW 3.

Włączenie w proces produkcyjny technologii BMW ActiveHybrid było możliwe dzięki efektywnemu wykorzystaniu zalet ultranowoczesnych zautomatyzowanych procesów produkcyjnych, w połączeniu z wiedzą i umiejętnościami starannie przeszkolonej załogi.

źródło: Mototarget.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz