czwartek, 19 lipca 2012

Kolejny wzrost sprzedaży w Polsce

Firma BMW Group sprzedała więcej pojazdów w pierwszych sześciu miesiącach tego roku, niż w jakimkolwiek innym analogicznym okresie w całej swojej historii, dostarczając klientom łącznie 900 539 samochodów. To o 8,1% więcej, niż w zeszłym roku (833 391 sztuk). Firma osiągnęła także drugi najwyższy miesięczny wynik sprzedaży w historii, wydając klientom na całym świecie 172 516 modeli marek BMW, MINI i Rolls-Royce w czerwcu tego roku (w zeszłym roku 165 868 sztuk / wzrost o 4%).


Ian Robertson, członek zarządu BMW AG odpowiedzialny za sprzedaż i marketing, powiedział: „Jesteśmy bardzo zadowoleni z pozytywnych wyników sprzedaży w pierwszej połowie roku. Firma BMW Group pobiła kolejny rekord sprzedaży w czerwcu i w pierwszych sześciu miesiącach roku, dlatego liczymy na ustanowienie rekordu sprzedaży za cały rok 2012. W najbliższych miesiącach w ofercie pojawią się nowe modele, za sprawą których w drugiej połowie roku spodziewamy się kolejnego wzrostu sprzedaży. Jako największy producent samochodów premium na świecie musimy dbać o utrzymanie odpowiedniego poziomu jakości na rynkach w Europie, Azji i Ameryce Północnej i Południowej, a także dążyć do wzrostu wydajności na wszystkich kontynentach i rynkach, zarówno tych dużych, jak i małych.”

W omawianym miesiącu firma BMW Group odnotowała wzrost sprzedaży na wszystkich kontynentach. W Europie sprzedaż wzrosła o 1,5% do 92 686 pojazdów (w ubiegłym roku 91 356 aut). Sprzedaż w okresie od początku roku do końca czerwca utrzymała się na zeszłorocznym poziomie. Łącznie w Europie wydano klientom 437 066 samochodów (w ubiegłym roku 437 399 sztuk / -0,1%). Oczekuje się, że BMW serii 3 Touring, które stanowi dwie trzecie wolumenu sprzedaży BMW serii 3 na rodzimym rynku w Niemczech, dodatkowo ożywi sprzedaż na rynku w Europie w momencie premiery we wrześniu tego roku.

W Azji firma BMW Group sprzedała w pierwszych sześciu miesiącach tego roku 237 875 pojazdów, co oznacza wzrost o 25,7% w porównaniu do analogicznego okresu w roku 2011 (189 254 sztuki). W omawianym miesiącu wydano klientom 38 352 samochody (w ubiegłym roku 34 836 sztuk / +10,1%). Na kilku azjatyckich rynkach zanotowano wysoki, dwucyfrowy wzrost sprzedaży w pierwszej połowie tego roku, co dotyczy również mniejszych rynków, takich jak Indonezja (1 061 sztuk / +48,0%), a także tych większych, jak Japonia 27 698 sztuk / +27,4%) i Chiny. W czerwcu na terenie Chin kontynentalnych sprzedano 23 930 samochodów, co oznacza wzrost o 13,1% w porównaniu z analogicznym okresem w ubiegłym roku (21 158 sztuk). Ze względu na zmianę generacji modelowej, niektóre modele nie były oferowane w sprzedaży w omawianym miesiącu. W okresie od początku roku do końca czerwca dostarczono klientom z Chin kontynentalnych 158 956 modeli marek BMW i MINI, co oznacza wzrost o 30,7% (w ubiegłym roku 121 614 sztuk). Szacuje się, że w drugie połowie roku sprzedaż w Chinach wzrośnie za sprawą wprowadzenia do oferty w połowie lipca modelu BMW serii 3 Long Wheelbase.

W Ameryce odnotowano niewielki wzrost sprzedaży, oddając w ręce klientów w czerwcu tego roku 35 116 samochodów (w ubiegłym roku 34 414 sztuk / +2,0%). Z kolei w pierwszych sześciu miesiącach roku sprzedano 194 620 pojazdów, co oznacza wzrost o 8,8% w porównaniu z analogicznym okresem w roku 2011 (178 901 sztuk).

W ubiegłym miesiącu dostarczono klientom ze Stanów Zjednoczonych 27 720 samochodów – to o 3,2% więcej, niż w czerwcu ubiegłego roku (26 865 sztuk). W okresie od początku roku do końca czerwca firma BMW Group zanotowała wzrost sprzedaży o 10,5%, wydając kluczyki do 158 563 aut (w pierwszych sześciu miesiącach ubiegłego roku sprzedano 143 521 sztuk). Oczekuje się, że w drugie połowie roku sprzedaż wzrośnie za sprawą pojawienia się w ofercie modeli BMW serii 3 xDrive oraz BMW X1, co nastąpi we wrześniu 2012 roku.

BMW: Marka BMW sprzedała w czerwcu 139 869 samochody (w ubiegłym roku 134 444 / +4,0%). Sprzedaż w okresie od początku roku do końca czerwca osiągnęła wartość 747 064 pojazdów (w ubiegłym roku 689 884 sztuki), co oznacza wzrost o 8,3%. W pierwszych sześciu miesiącach roku największą popularnością cieszyło się BMW serii 5, które sprzedało się w liczbie blisko 90 000 egzemplarzy – to o 51,0% więcej, niż w analogicznym okresie w roku 2011 (89 490 sztuk w porównaniu z 59 249 sztukami w 2011 r.). Trzydrzwiowa wersja BMW serii 1 uzupełni gamę modelową BMW we wrześniu. W pierwszym półroczu sprzedaż BMW serii 3 Limuzyna wzrosła do 135 976 sztuk, co oznacza zwyżkę o 15,4% w porównaniu z ubiegłym rokiem (117 802 sztuki). Popyt na BMW X3 również utrzymywał się na wysokim poziomie – w pierwszych sześciu miesiącach roku wydano klientom 74 098 pojazdów, czyli o 38,4% więcej, niż w ubiegłym roku (53 520 sztuk). W omawianym okresie sprzedaż BMW serii 6 wzrosła aż o 222,0%, co oznacza, że oddano w ręce klientów 10 346 samochodów (w ubiegłym roku 3 213 sztuk).Odświeżone modele BMW serii 7 oraz BMW X1 będą dostępne na wielu rynkach na świecie jeszcze w lipcu tego roku i dodatkowo wpłyną na wzrost sprzedaży samochodów BMW.

MINI: Sprzedaż samochodów marki MINI wzrosła w omawianym miesiącu o 3,9% i wyniosła 32 337 egzemplarzy (w czerwcu 2011 było to 31 112 egzemplarzy). Od początku roku do końca czerwca 2012 samochody MINI trafiły do 151 875 klientów (w analogicznym okresie ubiegłego roku sprzedano 141 915 egzemplarzy). Oznacza to wzrost o 7,0% w porównaniu z pierwszymi sześcioma miesiącami ubiegłego roku. Jedną ze składowych tak dobrego wyniku była niesłabnąca popularność modelu MINI Countryman, który w pierwszych sześciu miesiącach roku sprzedał się w liczbie 49 588 sztuk. Oznacza to wzrost o 23,4% w porównaniu do tego samego okresu w roku 2011, w którym sprzedano 40 174 sztuki. W pierwszej połowie roku marka MINI zanotowała wzrost sprzedaży na rynkach azjatyckich, łącznie z Chinami kontynentalnymi, gdzie sprzedano 11 356 pojazdów (w ubiegłym roku 8 445 sztuk / +34,5%) oraz Japonią, gdzie wydano klientom 8 332 auta (w ubiegłym roku 6 312 sztuk / +32%). W pierwszych sześciu miesiącach roku marka MINI odnotowała w Stanach Zjednoczonych wzrost sprzedaży o 7,5% (32 059 samochodów w porównaniu z 29 816 pojazdami sprzedanymi w pierwszych sześciu miesiącach roku 2011).

ROLLS-ROYCE: Firma Rolls-Royce kontynuuje pasmo sukcesów prognozowane na początku roku 2012. W okresie od początku roku do końca czerwca producent luksusowych samochodów sprzedał 1 600 aut, co oznacza niewielki wzrost w porównaniu z ubiegłym rokiem (1 592 sztuki). Rolls-Royce liczy na kolejny rekordowy rok z uwagi na wprowadzenie we wrześniu do produkcji modelu Phantom serii II, którego sprzedaż na światowych rozpocznie się niedługo potem.

Motocykle: W pierwszych sześciu miesiącach roku 2012 firma BMW Motorrad sprzedała 59 189 pojazdów, co oznacza niewielki spadek w porównaniu z analogicznym okresem w ubiegłym roku (60 580 sztuk / -2,3%). W czerwcu dostarczono klientom 10 271 motocykli, czyli o 13,2% mniej, niż w zeszłym roku (11 831). Firma BMW Mottorad oczekuje, iż w drugiej połowie roku sprzedaż wzrośnie i liczy na nowy rekord rocznej sprzedaży. Husqvarna kończy szósty miesiąc 2012 roku z wynikiem sprzedaży 5 235 motocykli (3 530 motocykli w analogicznym okresie roku 2011), co oznacza wzrost o 48,3%. Czerwcowy wynik marki to 815 dostarczonych motocykli (450 w czerwcu 2011), co oznacza wzrost o 81,1%.

 Rekordowa sprzedaż pojazdów BMW Group w pierwszym półroczu 2012 w Polsce.

BMW jest ponownie liderem w segmencie samochodów premium w Polsce. W ciągu pierwszych sześciu miesięcy 2012 roku firma na polskim rynku sprzedała 2 738 aut marki BMW, co oznacza wzrost o 34% w porównaniu z analogicznym okresem rok wcześniej. Wzrost sprzedaży aut BMW jest ponad dwukrotnie wyższy niż średni wzrost sprzedaży rynku premium. Najlepiej sprzedającymi się modelami pozostają BMW X3 oraz BMW serii 5.

Doskonałe wyniki sprzedaży osiągnęło także MINI. W ciągu pierwszych sześciu miesięcy roku w Polsce sprzedano 443 auta MINI, co jest równoznaczne ze wzrostem sprzedaży o 68% w porównaniu z analogicznym okresem w 2011 roku. Jest to jednocześnie najwyższy wzrost sprzedaży spośród wszystkich marek premium w Polsce. Świetnie sprzedaje się MINI Countryman z napędem All 4 oraz MINI Cooper.

BMW Motorrad jest liderem segmentów motocykli turystycznych, enduro i superbike powiększając przewagę nad konkurencją na polskim rynku w segmencie motocykli powyżej 750 cc.  Najlepiej sprzedającym się modelem jest już od lat BMW R1200GS.



Grupa BMW

Grupa BMW z markami BMW, MINI i Rolls-Royce jest jednym z niewielu producentów samochodów i motocykli, których działalność najłatwiej opisać słowem sukces. Jako firma o zasięgu światowym, Grupa BMW posiada 29 fabryk w 14 krajach i sieć sprzedaży obejmującą 140 krajów.

W roku finansowym 2011 Grupa BMW sprzedała łącznie około 1,67 miliona samochodów i ponad 113 tysięcy motocykli. Dochód przed opodatkowaniem w roku 2011 wyniósł 7,38 miliarda euro, a obroty sięgnęły 68,82 miliarda euro. W dniu 31 grudnia 2011 roku firma zatrudniała na całym świecie 100 000 osób.

Swój sukces BMW zawsze budowało na długofalowym myśleniu i odpowiedzialnym działaniu. Integralną częścią strategii firmy jest prowadzenie działalności zgodnie z zasadami społecznie i ekologicznie zrównoważonego rozwoju, przy zastosowaniu metody łańcucha wartości, przyjęcie szeroko rozumianej odpowiedzialność za swoje produkty i konsekwentne działanie na rzecz zachowania zasobów naturalnych. Wynikiem tej strategii jest pozycja lidera branży motoryzacyjnej w rankingu oceniającym firmy według Indeksu Zrównoważonego Rozwoju Dow Jonesa przez ostatnie siedem lat z rzędu.

źródło: BMW

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz