piątek, 6 stycznia 2012

Kolejny dobry rok dla BMW Group Polska.

Dziewiąty rok działalności BMW Group Polska zakończyła na polskim rynku na pozycji lidera sprzedaży samochodów segmentu Premium z wynikiem 6057 sprzedanych aut (BMW i MINI) oraz 695 motocykli (źródło: SAMAR). Największą dynamiką cieszyła się marka MINI, której sprzedaż wzrosła o prawie 41% dzięki wprowadzeniu na rynek modelu MINI Countryman. Również 16% wzrost sprzedaży przyczynił się do umocnienia pozycji BMW jako lidera rynku motocykli powyżej 500cm3.



„Bardzo cieszymy się tym sukcesem gdyż przewidywaliśmy, że będzie to dla nas trudny rok w związku z zawieszeniem możliwości odliczania VAT” – mówi szef BMW Group Polska, Andreas Biehler - Popyt na serię 5 przerósł nasze oczekiwania i z radością obserwowaliśmy, jak ten kluczowy dla nas model zyskuje na popularności i umacnia swoją pozycję niekwestionowanego lidera segmentu. Sprzedaż nowej serii 5 w wersji sedan i touring wyniosła 1359 sztuk. Dopełnieniem była wersja GT, której w tym roku sprzedaliśmy 149 sztuk - głownie w wersji z napędem xDrive. Drugi z najlepiej sprzedających się modeli aut BMW – X3 sprawił nam wiele kłopotów … przede wszystkim z poszukiwaniem kwot produkcyjnych dla chętnych klientów. Mamy świadomość, że mogliśmy sprzedać kilkaset aut więcej gdyby były dostępne w sprzedaży. Tradycyjnie samochody z inteligentnym napędem xDrive stanowiły około 65% całej naszej sprzedaży.

Mamy dużą satysfakcję z sukcesu MINI, na którego niewątpliwy wpływ miał model Countryman, którego sprzedaż stanowiła 50 % świetnego wyniku tej marki. Na pewno przyczynił się do tego także powrót MINI do sportów motorowych i odniesione pierwsze sukcesy.

W przyszłym roku wprowadzamy nowe BMW serii 3, które tradycyjnie stanowi wzór dla innych aut tego segmentu. Będzie to również pierwszy pełny rok sprzedaży nowej serii 1. Dla nas najbardziej oczekiwaną premierą tego roku będzie nowa ikona designu marki – BMW serii 6 Gran Coupe. Biorąc pod uwagę nasze mocne portfolio, rok 2012 wygląda dla nas bardzo obiecująco.”

Debiutujące w roku 2010 nowe BMW serii 5 niemal natychmiast odniosło duży sukces na polskim rynku. Najpopularniejszą wersją silnikową również w 2011 roku było BMW 520d, które stanowi także duży udział sprzedaży flotowej firmy. Można zauważyć znaczący udział Diesli w wybieranych przez klientów wersjach piątki. Jest to umacniający się trend, jako że auta z silnikiem Diesla stanowią obecnie 87% wszystkich sprzedanych BMW.

Wprowadzenie na rynek MINI Countryman ożywiło sprzedaż MINI zarówno nowego modelu, jak i klasycznego MINI Hatch. Duża część klientów wybrała najmocniejszą wersję MINI Cooper S (35% ogólnej sprzedaży), jak również auta z napędem na cztery koła All4 - 65% sprzedaży Coutrymana. Udział tego małego SUV-a w Rajdowych Mistrzostwach Świata, jak również w rajdzie Dakar przyczyni się do dalszej popularyzacji tego modelu.

źródło: BMW Press Polska

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz